Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Bedankt voor alle felicitaties! En Zaphod, jij ook van harte! En Aapje natuurlijk, maar die had ik al gefeliciteerd elders ;)
Verder vergeet ik niemand hoop ik? Het is een beetje veel om bij te houden.

Afgelopen dinsdag begonnen bij mij de weeen en tijdens het avondeten kwamen die ineens elke 2/3 minuten. De verloskundige kwam en adviseerde mij mijn ouders te laten komen voor onze zoon. Zo gezegd zo gedaan. Een uur later zaten we in de auto naar het ziekenhuis. De vk had mij getoucheerd en ik had (al) 2 cm ontsluiting. Helaas was mijn bloeddruk ook sky high (180/100) dus moest ik (buiten het feit dat alles er op wees dat baby er aan kwam) sowieso naar het ziekenhuis voor controle voor die bloeddruk, vanwege mijn voorgeschiedenis met PE. Dat was dus wel even heel erg spannend. Eenmaal in ziekenhuis werd ik eerst opgenomen op de triage, want er was nog geen bevalkamer klaar. Heb daar geruime tijd aan het CTG gelegen, bloeddruk aantal x gemeten, bloed en urine naar het lab. Gelukkig was alles in orde! Mn bloeddruk was binnen de perken en lab was schoon. Ik mocht dus gewoon poliklinisch bevallen met mijn eigen VK en een kraam erbij. En toen bleek óók nog de badkamer vrij en kon mn geluk niet op. Omstreeks 22:30 ging ik in bad; ik had toen 4 cm ontsluiting. Om 00:30 was ik dat wel zat. Kon geen lekkere houding meer vinden. Dus uit bad en naar mijn verloskamer. Ik wilde niet in bad bevallen. Daar werd ik weer getoucheerd en tot mijn grote teleurstelling had ik nog steeds 4cm ontsluiting. Die uren in bad met regelmatige en steeds pijnlijker wordende weeen hadden dus niks opgeleverd. De vk stelde voor mijn vliezen te breken, als ik dat zou willen. De keus was aan mij. We besloten het te doen, omdat ik toch al aantal uren bezig was en er niks vorderde. Ik was wel bang dat ik hierdoor (net als bij mijn vorige bevalling) in een weeenstorm terecht zou komen. Maar toch doorgezet. Na het breken van de vliezen werden de weeen snel heel krachtig maar had nog steeds pauzes er tussendoor. Wel merkte ik dat ik ze steeds minder goed weg kon puffen. Ze waren allesoverheersend. De gedachte dat ik al zo lang bezig was, nog maar op de helft had en zulke pittige weeen, maakten dat ik om een epidurale vroeg. Helaas was dat niet mogelijk, want de anesthesisten waren druk op OK. Terwijl de VK van het zkhs mij dit vertelde en uitleg gaf over andere opties van pijnbestrijding kreeg ik ineens het gevoel dat ik moest poepen. Dus die VK ging maar weer weg want er was nu toch geen mogelijkheid meer tot iets. Ik mocht gaan persen. De VK liet de regie volledig bij mij. Ik mocht zelf bepalen wanneer, hoe hard en hoe lang ik perste. Ik heb dus volledig mijn eigen lichaam kunnen volgen en dit voelde echt super goed. En het wierp zijn vruchten af want, binnen 4 persweeen was onze dochter geboren. Ik vroeg aan de VK : ' hoe lang nog denk je'? Nou niet meer dan 10 minuten zei ze. En nog een keer persen later was ze er al. Voor mn gevoel vloog ze naar buiten! Ik lag overigens op mijn zij en kraam en vriend hielden mijn bovenste been omhoog. Nooit verwacht dat ik in die positie zou bevallen, maar dat was dus het fijnste.
Al met al kijk ik dus echt super positief terug op mijn bevalling! Wat een mooie ervaring zo, poliklinisch met alleen mn eigen VK, kraamhulp en partner de baby ter wereld brengen.
Omdat mn bloeddruk dus te hoog was (en dochter ook nog op valreep in vruchtwater had gepoept, tijdens persweeen waarschijnlijk) moesten we nog wel even ter observatie blijven. Gelukkig was alles goed en zijn we nu sinds woensdagmiddag thuis. Sorry voor het lange verhaal, ik moest het geloof ik even kwijt :)
Kiwimeisje schreef:
08-03-2019 10:53
Gefeliciteerd Zaphod!

Wie is nu de volgende? Ik ben nog maar 35w+4d dus duurt hier nog wel even!
Ik ben vandaag 38 weken dus het kan zomaar, maar het kan ook nog een poosje duren :).
Teckeltje88 schreef:
08-03-2019 11:19
Sorry voor het lange verhaal, ik moest het geloof ik even kwijt :)
Geen sorry! Mooi om te lezen! Klinkt alsof het relatief soepel is verlopen. Wat fijn zeg! :)
Sorry voor weer een los bericht! Maar voor degenen die (eerder) al bevallen zijn: hadden jullie daar een soort voorgevoel bij of begon het gewoon ineens? Ik weet totaal niet waar ik me op moet instellen, wat dat betreft.
Anadyomene schreef:
08-03-2019 11:36
Sorry voor weer een los bericht! Maar voor degenen die (eerder) al bevallen zijn: hadden jullie daar een soort voorgevoel bij of begon het gewoon ineens? Ik weet totaal niet waar ik me op moet instellen, wat dat betreft.
Geen voorgevoel. Begon ineens. Twijfelde zelfs nog heel lang of 't wel echt weeën waren of voorweeën.
Teckeltje88 schreef:
08-03-2019 12:22
Geen voorgevoel. Begon ineens. Twijfelde zelfs nog heel lang of 't wel echt weeën waren of voorweeën.
Oké, dat maakt het wel extra spannend haha :). Lijkt me ook zo lastig... Hoe weet je nou of het voorweeën zijn en misschien nog wel een poos duurt of dat het echt begonnen is? Ik vind het echt een megaspannende tijd :).
Anadyomene schreef:
08-03-2019 12:32
Oké, dat maakt het wel extra spannend haha :). Lijkt me ook zo lastig... Hoe weet je nou of het voorweeën zijn en misschien nog wel een poos duurt of dat het echt begonnen is? Ik vind het echt een megaspannende tijd :).
Het is ook mega spannend allemaal!
Maar komt goed!
Geniet nog vd beweging in je buik. Hoewel ik het niet had verwacht, vind ik die lege buik heel raar en mis haar van binnen wel.
Anadyomene schreef:
Hier begon het ineens. Precies zelfde termijn als bij andere zoon dus ik zei wel steeds dat hij 6-3 zou komen. Hier was binnen 1,5 uur duidelijk dat het weeën.
Anadyomene schreef:
Je nergens op instellen is de juiste instelling :) zoals gezegd, bij mij braken de vliezen maar kwamen er geen weeën op gang, een relatief zeldzaam scenario maar het gebeurd...

@Zaphod, van harte! Wat knap gedaan en fijn dat je zelf mocht persen op gevoel! :cheer2:
Anadyomene schreef:
het begon ineens.
Succes!!!
Even snel maar vrijdag ingeleid nadat di de vliezen braken en na heftige razendsnelle bevalling is dochter geboren. Gisteren naar huis. Nu nog wel n beetje daas en zombie gevoel maar ze is er!
Gefeliciteerd Miekje! Fijn dat jullie nu samen thuis zijn :-)

Ik ben 40+5 en hoop dat ik de volgende ben, haha (weet even niet meer wie daarnaar vroeg)!
Zo, wat een babyboom! Ik lees nog af en toe mee hier.
Teckeltje, Aapje, YellowDino, Zaphod, Miekje: gefeliciteerd!!! Geniet ervan en sterkte met herstellen. :shame:

En Zussel, inderdaad leuk dat jouw topic voortgaat! :-)
Miekje gefeliciteerd!

Ik ben benieuwd wie nu de volgende is!

Hier gaat alles goed. De kleine man doet het geweldig, het is een heel tevreden mannetje. Ook de borstvoeding loopt erg goed. Het is zo bijzonder om dit mee te maken. Ook om te zien hoe mijn man het allemaal doet met die kleine, zo mooi.
De gebroken nachten zijn wel erg vermoeiend (niet dat dat zo verrassend is haha ;-D ) maar gelukkig hebben we hele fijne kraamzorg die de boel overdag overneemt zodat ik goed mn rust kan nemen.
Gefeliciteerd Miekje!

Hier gaat borstvoeding te goed :facepalm:. Baby groeit vanaf dag 2 140 gram per dag dus nu al 300 gram boven geboortegewicht van woensdag. En zit volledig in de kramp, dus er ligt al een plan om productie iets te remmen.
Wow echt? Dat is wel erg snel! Wel fijn dat het in ieder geval loopt haha

Iedereen al een beetje gewend aan de nieuwe situatie met alle pasgeboren baby's?

Ik ben zo benieuwd hoe onze zoon gaat reageren op de nieuwe baby! Waarschijnlijk maakt het hem niet veel uit haha. Alles gaat hier zn gangetje, ik ben er flink klaar mee, hou soms veel vocht vast en slaap weer wisselend heel slecht. Die laatste loodjes zijn niet erg gezellig haha
Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee en nu voelt het voor mij ook echt dat de laatste loodjes zijn aangebroken dus kom graag meeschrijven.
Morgen 37 weken van dochter nr 2. Oudste is 2.5 jaar.
De eerste 20 weken erg beroerd geweest, sindsdien gaat het elke dag wat beter. Maar de laatste dagen vind ik het weer zwaar worden. Weinig kracht, moe, snel misselijk als ik ook maar iets doe. Kortom ben er wel bijna klaar mee..
We moeten nog de box en t wiegje (co-sleeper) in elkaar zetten 1 dezer dagen en dan mag ze wat mij betreft komen..
Hoe is het verder met de zwangeren en hoe ver zijn jullie? (Heb wel steeds mee gelezen maar ben de details vergeten :facepalm: )
Ps: iedereen gefeliciteerd met de babys die af gelopen dagen/weken geboren zijn :heart:
Kiwimeisje schreef:
11-03-2019 11:59
Wow echt? Dat is wel erg snel! Wel fijn dat het in ieder geval loopt haha

Iedereen al een beetje gewend aan de nieuwe situatie met alle pasgeboren baby's?
Volgens mijn verloskundige heb ik genoeg melk voor meerdere baby's :facepalm:. 340 cc kolven in kraamweek is toch niet helemaal normaal dus probeer ik terug te dringen.

Ik ben al redelijk gewend thuis. Nu nog balans vinden tussen de kinderen. Onze peuter moet ook gewoon echt nog wennen.
1-Aapje schreef:
11-03-2019 16:24
Volgens mijn verloskundige heb ik genoeg melk voor meerdere baby's :facepalm:. 340 cc kolven in kraamweek is toch niet helemaal normaal dus probeer ik terug te dringen.

Ik ben al redelijk gewend thuis. Nu nog balans vinden tussen de kinderen. Onze peuter moet ook gewoon echt nog wennen.
wow wat een melk! Heerlijk aan de ene kant maar ook zwaar aan de andere kant.

Ik had paar dg geleden ook behoorlijke stuwing en bij mijn vorige kind had ik overproductie dus we gingen er nu ook vanuit, Maar baby nu drinkt sinds dag 4 niet meer aan de borst, lijkt wel alsof hij toch nog te klein en niet krachtig genoeg is. Hierdoor denkt mn lijf ook van ' okee, tandje minder' en nu is mn melkproductie zwaar teruggelopen. :( :( Ik haal nu 30 cc uit een borst.... Ik ben bezig om dat weer op te krikken, maar aan de andere kant moet zoon natuurlijk ook wel weer aan de borst drinken, ik ga anders over een weekje besluiten of ik ga stoppen met BV of niet. Ik baal als een stekker :sigh: want ik wil net als de eerste keer het liefste BV geven de eerste maanden (tot/met mn verlofperiode) maar als het niet gaat, dan gaat het niet.

Qua wennen: hier moet zoon van 3 jr ook nog erg wennen.
Suze27 schreef:
11-03-2019 15:39
Ps: iedereen gefeliciteerd met de babys die af gelopen dagen/weken geboren zijn :heart:
Thanks! ;-)
syrinxx schreef:
11-03-2019 16:41
wow wat een melk! Heerlijk aan de ene kant maar ook zwaar aan de andere kant.

Ik had paar dg geleden ook behoorlijke stuwing en bij mijn vorige kind had ik overproductie dus we gingen er nu ook vanuit, Maar baby nu drinkt sinds dag 4 niet meer aan de borst, lijkt wel alsof hij toch nog te klein en niet krachtig genoeg is. Hierdoor denkt mn lijf ook van ' okee, tandje minder' en nu is mn melkproductie zwaar teruggelopen. :( :( Ik haal nu 30 cc uit een borst.... Ik ben bezig om dat weer op te krikken, maar aan de andere kant moet zoon natuurlijk ook wel weer aan de borst drinken, ik ga anders over een weekje besluiten of ik ga stoppen met BV of niet. Ik baal als een stekker :sigh: want ik wil net als de eerste keer het liefste BV geven de eerste maanden (tot/met mn verlofperiode) maar als het niet gaat, dan gaat het niet.

Qua wennen: hier moet zoon van 3 jr ook nog erg wennen.
Hé Syrinxx! Wat balen dat de bv anders loopt dan gehoopt/verwacht, heb je al contact gehad met een lactatiekundige?
1-Aapje schreef:

Wow dat is idd meer dan genoeg! Hopelijk op alle vlakken binnenkort meer balans.
Hier straks ook peuter en baby straks.. ben zo benieuwd
1-Aapje schreef:

Aanbieden als donormelk een optie? :)

Gefeliciteerd met de nieuwe baby's! Hier gaat alles goed, ben nog lekker actief maar merk wel dat ik er steeds meer naar uitkijk :).
Anadyomene schreef:
11-03-2019 16:51

Gefeliciteerd met de nieuwe baby's! Hier gaat alles goed, ben nog lekker actief maar merk wel dat ik er steeds meer naar uitkijk :).
Wanneer ben je uitgerekend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven