In de war door ex

08-03-2019 18:49 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik zit met een probleempje. Wie mijn vorige berichten hebben gelezen weten misschien nog wel dat mijn ex mij nu 1,5 maand geleden heeft verlaten voor zijn collega. Ik heb toen op het advies van iedereen het contact met hem verbroken. Het was lastig maar het werkte uiteindelijk wel heel erg goed! De pijn werd minder en ik begon zelfs een beetje verder te gaan (op date gaan met een ander).

Een week geleden vroegen we gewoon aan elkaar hoe alles ging. Ik vertelde hem dat het al een stuk beter met me ging en dat hij zich verder niet schuldig hoefde te voelen omdat ik ook bezig ben om verder te gaan. Toen sloeg hij helemaal om. Hij vertelde hoeveel pijn het hem deed. Hij was wel blij voor mij maar het deed hem heel erg pijn.

Toen vroeg ik of hij wel gelukkig was in zijn huidige relatie. Toen vertelde hij dat hij nog geen relatie met haar had en dat hij het lastig vindt om met haar te praten en dat hij dat hij met mij wel altijd kan. Hij zegt dat ik de enige persoon ben met wie hij kan praten. Hij vind het lastig dat zij soms zo agressief reageert in discussies. Daarom durft hij haar niet alles te zeggen. Hij zegt dat ik hem begrijp en hem neem hoe ik ben.

Ik heb al aangegeven dat ik hierdoor heel erg in de war raak en dat hij dit echt niet kan doen. Dat snapt hij ook en hij weet het ook allemaal niet. Hij is zelf nu ook in de war. Zij weet overigens niet dat wij contact hebben. Ik vind het moeilijk om hem te laten stikken. Hij betekent nogsteeds heel erg veel voor mij en ik wil dat het goed met hem gaat. Ondanks alles houd ik gewoon nog heel veel van hem. Hebben jullie tips?
Bizar hoeveel van dit soort topics worden geopend! Wat is dat toch, denkt men niet goed na voordat men een relatie verbreekt? Is het spreekwoord 'je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt' zo treffend? Wilt men, ongeacht de gevoelens van een ander, alle opties afgaan en dan kiezen voor de beste optie?

Nu even on-topic:
Ik weet het niet.
Wat een flapdrol. Ik zou het contact op een heel laag pitje houden en je niet laten meeslepen door zijn mooie woorden. Als je toen niet goed genoeg was, waarom nu wel?
Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat jij ook verder gaat met je leven hè. Jij moet smachtend op hem blijven wachten en zeggen dat je hem zooo mist. :sarcastic:

Laat hem in de stront zakken joh, hij heeft je gedumpt voor zijn collega!
Je had het contact toch verbroken?
Hoe kan het dan dat je elkaar kan vragen hoe het gaat?
Gewoon nu goed blokken en het ook geblokt laten. Had je dat de eerste keer gedaan dan zat je nu niet met dit drama...
Dus hij kan jou wel in de stront laten zakken om met een ander naar bed te gaan, maar je mag niet los van hem een leven gaan leiden?
Wil hij jou terug zonder dat hij nog met zijn collega wat heeft? Of is dat 'moeilijk' en wil hij daarom jullie allebei tegelijk?
En wat wil jij?
Gewoon jaloers, mag niet een ander met zijn speelgoed spelen.

Kijk maar uit, als hij jou zomaar dumpt voor een collega die hij eigenlijk niet eens zo leuk vindt dan kan hij dat gewoon de volgende keer weer doen.

Jammer voor hem.
drominique schreef:
08-03-2019 18:58
Je had het contact toch verbroken?
Hoe kan het dan dat je elkaar kan vragen hoe het gaat?
Gewoon nu goed blokken en het ook geblokt laten. Had je dat de eerste keer gedaan dan zat je nu niet met dit drama...
Dit dus!
Hij wil je graag als backup voor het geval dat het toch niks wordt /tegenvalt met die ander. Hij weet dat je hem nog wil dus hij houdt je lekker aan het lijntje. Komt hem nu goed uit, en het kwam toen beter uit om je in te ruilen.
Hij gaat niet voor je..dus mocht het goed komen dan heb je kans dat hij je weer inruilt. Wees geen optie meer!!
Hij wil alle kansen benutten in zijn eigen voordeel. Als jij verder gaat is deze deir dicht en dus houdt hij de deur op een kiertje..
Dat hij beter met jou kan praten, tja. Feit is dat hij jou verliet voor truus die andere kwaliteiten heeft. En weer een ander heeft weer andere kwaliteiten. Mijnheer wil de gouden koe, denkt dat hij altijd nog beter kan krijgen. Leen je daar niet voor hoor!
Laat je niet verwarren,
Hij is er achter gekomen dat het gras aan de andere kant niet groener was, maar dat mag hij zelf oplossen.
Jij hoeft hem niet te redden hoor.
ik zou tegen hem zeggen dat hij maar eens met zijn vriendin moet gaan praten, en als hij dat niet kan, moet hij gaan werken aan zijn communicatieve vaardigheden, Daar hoef jij je niet voor te laten gebruiken, en goed met iemand kunnen praten was blijkbaar niet genoeg voor hem om bij je te blijven, en dat is zijn verlies.
Ik zou weer voor "geen contact" gaan, en hem het zelf uit laten zoeken, jij bent niet zijn hulpverlener.
parbleumondieu schreef:
08-03-2019 19:10
Dus hij kan jou wel in de stront laten zakken om met een ander naar bed te gaan, maar je mag niet los van hem een leven gaan leiden?
Wil hij jou terug zonder dat hij nog met zijn collega wat heeft? Of is dat 'moeilijk' en wil hij daarom jullie allebei tegelijk?
En wat wil jij?
We hadden gewoon een hele fijne relatie. Konden alles tegen elkaar zeggen. Zelfs tot op het einde is hij over alles eerlijk geweest. Hij heeft bindingsangst.

Omdat ik nog zoveel om hem geef vind ik het heel erg lastig om hem zo te zien. Ik weet ook hoe hij is. Als hij niet met mij praat, praat hij met niemand anders over zijn gevoelens. En dat vind ik gewoon lastig ..
LucyCW schreef:
08-03-2019 19:19
We hadden gewoon een hele fijne relatie. Konden alles tegen elkaar zeggen. Zelfs tot op het einde is hij over alles eerlijk geweest. Hij heeft bindingsangst.

Omdat ik nog zoveel om hem geef vind ik het heel erg lastig om hem zo te zien. Ik weet ook hoe hij is. Alis hij niet met mij praat, praat hij met niemand anders over zijn gevoelens. En dat vind ik gewoon lastig ..
Dat is toch zijn probleem en zijn eigen keuze geweest door voor die ander te kiezen. Waar maak je je druk om zeg.......
O god, hij is sielug, want zijn nieuwe bedje is niet gespreid zoals hij gedacht had. Nieuwe liefde vind hem dus niet zo leuk, en nu wil hij je terug.
Je bent dus eigenlijk zijn oude schoenen die hij al weggegooid had en die hij nu probeert terug te vinden in het afvalvat waar hij ze gegooid had.
laat je niet gek maken,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lekker he drama?
Hij wilde je niet meer dus raakte je aandacht en de gesprekken met jou kwijt waarvoor hij zelf koos! Hij heeft daardoor geen recht meer op je aandacht. Eigen keuze. Hij leert nu dat gedrag consquenties heeft. Mooie les! Jij verdient een man die je volledig waardeert en die jou echt niet kwijt wil, omdat je goud waard bent. Niet een man die rusteloos is, die beter zoekt en die ook niet in staat is om zijn eigen consequenties te dragen. Not your problem want ex! Hij mag miepen bij virenden. Niet bij zijn ex. En..als jij hem bijstaat zegt hij straks alsnog bedankt en tot ziens! Echt hoor
Iemand met echte bindingsangst gaan relaties uit de weg. Binding uit de weg. Jullie diepe gesprekken zeggen al dat hij het niet heeft maar het is een lekker excuus voor je vriendin behandelen als vuil.
Waarom maak je je zorgen over je ex?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
LucyCW schreef:

Omdat ik nog zoveel om hem geef vind ik het heel erg lastig om hem zo te zien. Ik weet ook hoe hij is. Als hij niet met mij praat, praat hij met niemand anders over zijn gevoelens. En dat vind ik gewoon lastig ..
Serieus, hij heeft jou gedumpt voor een collega, collega bevalt niet en hij wil weer naar jou toe kruipen en jij verzint allerlei excuses om hem toch weer terug te laten in jouw leven tot dan ben jij een geheim voor de collega waar hij nu bij in bed ligt want zij mag niet weten dat jullie contact hebben.

Dit doe jij jezelf aan...
Even geloept....je bent echt gek als je die gast nog je leven in laat...wat een eikel zeg.
Het contact was toch verbroken? Waarom blijf jij jezelf dit aan doen. Je voelt je 3 dagen goed en daar ga je weer....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
LucyCW schreef:

Nou én! Er bestaan psychologen en hij is zelf verantwoordelijk voor zijn gesteldheid. Daarbij je kunt hem niet redden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Of je gaat voor een open relatie met hem. Kan hij alles met jou bespreken en zijn gevoelens delen en kan hij toch met andere vrouwen naar bed.
LucyCW schreef:

Vraag jezelf eens af, wat is er bij hem veranderd waardoor hij nu wel een fijne en betrouwbare partner voor jou zou kunnen zijn?
Ik denk persoonlijk erg weinig, want hij zoekt iemand om zijn shit op te lossen, en ja jij bent zijn veilige haven, maar dan is nog steeds niet zijn probleem opgelost, en omdat jij hem misschien nog terug wil, ben jij daar gevoelig voor.
Trap daar nou niet in, hij is nog steeds diezelfde vent die jou heeft gedumpt voor zijn collega.
Jij bent hem helemaal niets verschuldigd.
Ga verder met je leven, je was net opnieuw begonnen, maak dat eerst af, kies voor jezelf.
Hoe vaak ga je het nog afsluiten???? Dit is al maanden aantrekken en afstoten: appen, brieven, praten en elke keer wordt het weer opnieuw afgesloten en opgerakeld. Het is toch al heel lang niet meer leuk en werkend?
Sjaantje37 schreef:
08-03-2019 19:32
Even geloept....je bent echt gek als je die gast nog je leven in laat...wat een eikel zeg.
Helemaal mee eens, ver op afstand houden!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven