Boze buurman

09-03-2019 20:06 42 berichten
Hallo,
Ik reed daarnet met de boodschappen naar huis. Deze straat is een lang woonerf met een bocht erin. Toen ik aankwam rijden speelden er kinderen op straat. Niet zo gek in een woonerf. Dus ik toeterde, ze gingen opzij en ik reed door. Komt bij het uitladen van de boodschappen de buurman erg boos aan. Dat ik durf te toeteren, het is hier een woonerf, het zijn maar kinderen en dat ik te hard reed. Ja ik heb getoeterd. Maar nee ik reed zachtjes zoals altijd hier want kinderen katten etc. Zei ik ook maar hij was echt kwaad. Schreeuwde dat ik dit niet meer flikte en liep toen weg. Hij is trouwens niet de vader. Ben nu best geschrokken. Zal ik afwachten of hem later nog aanspreken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet toeteren als hij ineens voor je voor je auto loopt.
Maar zonder gekheid ,mensen die toeteren bij het weggaan van een bezoek,ook om 3 uur in de nacht vind ik rete irritant, je deed het als waarschuwing/opletten hier komt een auto aan Dat moet kunnen al kun je ook door een open raampje even vragen of ze aan de kant willen gaan.Die man is vaker zo zeg je,negeren dus.
byrma wijzigde dit bericht op 09-03-2019 20:49
Reden: tikfout
0.26% gewijzigd
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
Ik schat in dat hij toeteren agressief vond klinken (omdat het in wezen een bange man is die voortdurend vreest niet gerespecteerd te worden) en dus heel erg beledigd was dat jij tegen de schatjes durfde te toeteren.

Muisstil, kleintjes en met gebogen hoofd hoor je er langs te gaan.
retrostar wijzigde dit bericht op 09-03-2019 22:15
1.05% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Die man was gewoon geschrokken, snap je toch wel?
Betty_Slocombe schreef:
09-03-2019 20:23
In een woonerf kun je ook gewoon even je raam opendoen: "hoi jongens, ik ga er even langs met de auto, letten jullie op?" Dat doe ik dan.
Toeteren alleen bij gevaar en dat is er niet in dit geval.
Maar goed, dat je buurman schreeuwt is vrij overdreven en wat sneu.
Ik heb juist geleerd bij spelende kinderen even kort "toet" te doen zodat ze weten dat er een auto aankomt. Is al wel 30 jaar geleden.
Vreselijk ordi zo'n tegen een volwassen vrouw schreeuwende man.
Aangenomen dat TO een vrouw is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
freja schreef:
09-03-2019 21:42
Die man was gewoon geschrokken, snap je toch wel?
Dat denk ik ook
Volgende keer via een megafoon roepen dat je er langs wil? :shout: En daarna richting hem dat je het niet agressief bedoelt. :whistle:
volgende keer een kind raken. dan piept ie wel anders.
Claxonneren wordt in het verkeer helaas veel gebruikt om te groeten, maar meestal om blijk te geven van ergernis of boosheid.
Trek bij groen licht 2 seconden te laat op, en je hoort al een heel toeter concert achter je.
Buurman zal dus gedacht hebben dat jouw getoeter betekende dat jij je stoorde aan de spelende kinderen?.
Maar ja, als hij niet enkel zo druk was geweest met tekeer gaan tegen jou, en hij jou ook even je zegje had laten doen, dan was er niks aan de hand geweest.
Probeer het maar van je af te zetten hoor TO.
Ik weet nog dat ik mijn kind naast me had rijden op het fietspad, ze blijft met een zijwieltje achter een tegel haken en komt ten val.. een fietser achter ons heeft me toen de huid vol gescholden..
Hij zal vast een stevig bakkie op gehad hebben en zijn relaas sloeg nergens op, maar je bent toch even flink van je stuk.
Doe thuis je verhaal, goed in en uitademen en daarna zo'n ervaring van je afschudden.
Hang van die pamfletten op met zo’n tekstje ‘ kees 65 jaar, 3x toeteren’

:HA:
Wat een zeikerd
Toeteren doe je in Nederland alleen bij accuut gevaar. Dus mensen schrikken daar van in zo'n woonwijk.
Wat een (T)oetlul
Gele_Suikerspin schreef:
09-03-2019 23:48
Toeteren doe je in Nederland alleen bij accuut gevaar. Dus mensen schrikken daar van in zo'n woonwijk.
Of als degene voor je bij het stoplicht whatsapp belangrijker vindt dan grien licht. Of bij kinderen die je niet gezien of gehoord hebben en echt even aan de kant moeten
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Gele_Suikerspin schreef:
09-03-2019 23:48

Die memo hebben een hoop mensen gemist dan, want ik zie heel veel mensen toeteren om een bekende te groeten en ik ken ook de nodige mensen die toeteren bij het wegrijden van huis (en ook weer bij aankomst).
RikM schreef:
10-03-2019 10:09
Die memo hebben een hoop mensen gemist dan, want ik zie heel veel mensen toeteren om een bekende te groeten en ik ken ook de nodige mensen die toeteren bij het wegrijden van huis (en ook weer bij aankomst).
Knap dat je dat kunt 'zien' ;-)
Een*Nieuwe*Lente schreef:
10-03-2019 13:22
Knap dat je dat kunt 'zien' ;-)

Ik zie ze rijden terwijl ik ze hoor toeteren. Zo beter? :moon:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven