Slecht gebit, afknapper?
maandag 11 maart 2019 om 13:05
Ik kom net weer van een anderhalf uur durende sessie van de tandarts. Alles schoonmaken, bleekbeurtje, 2 gaatjes vullen en een draadje achter mijn voortanden vernieuwen.
Een fatsoenlijk paar bijtertjes vind ik persoonlijk erg mooi. Ik lach veel (ook op werkgebied) en ik moet er niet aan denken dat mensen direct naar slechte tanden kijken.
En toen moest ik ook weer denken aan een date, tijdje geleden. Nou ja, date.. de man in kwestie wilde een drankje doen.
Het eerste waar ik toch naar kijk zijn mensen hun tanden. En deze man had gele, kleine tandjes, op eentje zelfs een randje bruin en er ontbrak een hoektand.
Hoe leuk iemand dan ook is, ik knap erop af. Ik kan mij dan levendig inbeelden hoe het is om te zoenen met zo'n bakkes, laat staan orale seks ofzo.
Knappen jullie af op slechte tanden?
Ik zou bijvoorbeeld ook best wel een rimpel in mijn voorhoofd willen laten botoxen, maar als ik dan moet kiezen tussen mijn gebit verzorgd houden of die rimpel, dan ga ik toch weer voor de tandarts.
Een fatsoenlijk paar bijtertjes vind ik persoonlijk erg mooi. Ik lach veel (ook op werkgebied) en ik moet er niet aan denken dat mensen direct naar slechte tanden kijken.
En toen moest ik ook weer denken aan een date, tijdje geleden. Nou ja, date.. de man in kwestie wilde een drankje doen.
Het eerste waar ik toch naar kijk zijn mensen hun tanden. En deze man had gele, kleine tandjes, op eentje zelfs een randje bruin en er ontbrak een hoektand.
Hoe leuk iemand dan ook is, ik knap erop af. Ik kan mij dan levendig inbeelden hoe het is om te zoenen met zo'n bakkes, laat staan orale seks ofzo.
Knappen jullie af op slechte tanden?
Ik zou bijvoorbeeld ook best wel een rimpel in mijn voorhoofd willen laten botoxen, maar als ik dan moet kiezen tussen mijn gebit verzorgd houden of die rimpel, dan ga ik toch weer voor de tandarts.
maandag 11 maart 2019 om 15:05
Vind ik altijd zo grappig, zie je iemand iets eten en dan blijft die rij boventanden zo in het broodje zitten.TijdvoorTaart schreef: ↑11-03-2019 15:02Ja, dat hebben heel veel mensen. Dan wiebelen de tanden zo erg als ze praten of eten dat ze ze verankeren met ijzerdraad
Dan denk ik; mén, neem een draadje. Blijven ze tenminste hangen.
maandag 11 maart 2019 om 15:12
KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑11-03-2019 15:05Vind ik altijd zo grappig, zie je iemand iets eten en dan blijft die rij boventanden zo in het broodje zitten.
Dan denk ik; mén, neem een draadje. Blijven ze tenminste hangen.
maandag 11 maart 2019 om 15:13
Het-groepje schreef: ↑11-03-2019 14:26Vind ik logisch. Moet jij als vrouw eens doen, jaartje niet naar de kapper, geen make-up, geen luchtje, niet onthaard of geëpileerd en in je lubberskinny en ongestreken blouse op date.
Maar als je wat meer van een man verwacht ben je oppervlakkig.
Waar komt deze onzin toch elke keer vandaan? Want mannen vinden lang haar prachtig en ik ken geen man die uberhaupt weet hoe een dode punt eruit ziet. Nagenoeg elke man die ik in mijn hele leven ben tegengekomen vindt geen/minimale make-up véél mooier en luchtjes stinken vaker dan ze lekker ruiken (serieus, leer eens sprayen, niet heel de randstad hoeft het te ruiken als je over straat loopt). Een mooie outfit is leuk, maar wat vrienden dragen boeit niet en als een man wil neuken dan kan je in een vuilniszak lopen, daar geven mannen niet om.
De enigen die ik ooit heb horen bitchen over of een vrouw al dan niet voldoet qua haar/makeup/parfum/kleding zijn... andere vrouwen.
maandag 11 maart 2019 om 15:14
Je hebt niet goed gelezen. Dat is omdat ze een beugel gehad heeft.
Ik denk dat velen uiterlijk en uiterlijke verzorging door elkaar halen. Uiterlijk is voor mij bijna nooit een afknapper, uiterlijke verzorging (of het gebrek eraan) wel degelijk! Aan een slecht verzorgd gebit, kun je bijna altijd aflezen hoe iemands persoonlijke hygiëne is. Een nare geur uit de mond, wordt vaak gecombineerd met een nare lichaamsgeur. Dat soort dingen zijn echt niet nodig als je jezelf goed verzorgd.
Verder ben ik het volledig eens met de mensen die zeggen dat kinderen slecht laten eten en slecht leren het gebit verzorgen, waardoor ze onnodig pijn moeten lijden bij de tandarts, kindermishandeling is.
maandag 11 maart 2019 om 15:17
De mannen die ik ken zien toch graag een mooie verzorgde vrouw net zoals ik graag naar een mooie verzorgde man kijk.HKr schreef: ↑11-03-2019 15:13Waar komt deze onzin toch elke keer vandaan? Want mannen vinden lang haar prachtig en ik ken geen man die uberhaupt weet hoe een dode punt eruit ziet. Nagenoeg elke man die ik in mijn hele leven ben tegengekomen vindt geen/minimale make-up véél mooier en luchtjes stinken vaker dan ze lekker ruiken (serieus, leer eens sprayen, niet heel de randstad hoeft het te ruiken als je over straat loopt). Een mooie outfit is leuk, maar wat vrienden dragen boeit niet en als een man wil neuken dan kan je in een vuilniszak lopen, daar geven mannen niet om.
De enigen die ik ooit heb horen bitchen over of een vrouw al dan niet voldoet qua haar/makeup/parfum/kleding zijn... andere vrouwen.
maandag 11 maart 2019 om 15:19
Gaan we weer, goed verzorgd is wat anders dan een dikke laag plamuur en een hoeveelheid parfum die je aan de andere kant van de stad nog ruikt.Blondie456 schreef: ↑11-03-2019 15:17De mannen die ik ken zien toch graag een mooie verzorgde vrouw net zoals ik graag naar een mooie verzorgde man kijk.
maandag 11 maart 2019 om 15:22
Ik heb het helemaal niet gehad over een dikke laag plamuur en veel parfum. Het ging er mij om dat het veel mannen dus wel wat uit maakt hoe een vrouw eruit ziet.Wilhetnietweten schreef: ↑11-03-2019 15:19Gaan we weer, goed verzorgd is wat anders dan een dikke laag plamuur en een hoeveelheid parfum die je aan de andere kant van de stad nog ruikt.
maandag 11 maart 2019 om 15:27
En voor mij betekent "verzorgd" dus een onderhouden, gepoetst, fris ruikend gebitje. Met bij voorkeur alle onderdelen er nog in.Wilhetnietweten schreef: ↑11-03-2019 15:19Gaan we weer, goed verzorgd is wat anders dan een dikke laag plamuur en een hoeveelheid parfum die je aan de andere kant van de stad nog ruikt.
Overdadige plamuur en parfum zijn bedoeld om iets te verhullen, denk ik.
maandag 11 maart 2019 om 15:27
Natuurlijk. Maar je reageerde op de post daarboven, waar die laag plamuur en het sprayen van luchtjes ter sprake kwam.Blondie456 schreef: ↑11-03-2019 15:22Ik heb het helemaal niet gehad over een dikke laag plamuur en veel parfum. Het ging er mij om dat het veel mannen dus wel wat uit maakt hoe een vrouw eruit ziet.
maandag 11 maart 2019 om 15:28
Tuurlijk wel.Blondie456 schreef: ↑11-03-2019 15:22Ik heb het helemaal niet gehad over een dikke laag plamuur en veel parfum. Het ging er mij om dat het veel mannen dus wel wat uit maakt hoe een vrouw eruit ziet.
maandag 11 maart 2019 om 15:28
En daar ben ik het volledig mee eens.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑11-03-2019 15:27En voor mij betekent "verzorgd" dus een onderhouden, gepoetst, fris ruikend gebitje. Met bij voorkeur alle onderdelen er nog in.
Overdadige plamuur en parfum zijn bedoeld om iets te verhullen, denk ik.![]()
maandag 11 maart 2019 om 15:34
Klinkt niet gezond.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑11-03-2019 15:04Inderdaad. Ze vallen er zonder draadje zo uit en dan hangen ze aan een zijden draadje. Of een stalen.
Kan allemaal.
maandag 11 maart 2019 om 15:37
Ik loop altijd op hakken. Ik heb niet eens platte schoenen.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑11-03-2019 15:30Zijn er trouwens nog vrouwen die op hakken lopen?
Ik ontdekte zojuist dat ik alleen nog maar sneakers heb.
De Louboudingessen staan te verstoffen.
Tot zover de vrouwelijkheid.
maandag 11 maart 2019 om 15:38
Was dat niet zo 2008 of zo.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑11-03-2019 15:30Zijn er trouwens nog vrouwen die op hakken lopen?
Ik ontdekte zojuist dat ik alleen nog maar sneakers heb.
De Louboudingessen staan te verstoffen.
Tot zover de vrouwelijkheid.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 11 maart 2019 om 15:38
Een paar scheve tanden vind ik echt geen probleem maar rotte plekken en vieze geur vind ik een superafknapper. Zelfde met zichtbaar missende tanden/kiezen. Helaas kan het gebeuren dat er eentje uit moet en een implantaat is een dure aangelegenheid.
Ik ben zelf helaas gezegend met een zwak gebit en ben een paar jaar geleden begonnen met een grote renovatie. Alle vullingen vervangen (en ik heb letterlijk al mijn kiezen en tanden gevuld want toen mijn tanden en kiezen doorkwamen als kind was er een probleem met het glazuur), kronen vervangen, orthodontie. En als die beugel eruit gaat facings of versleten tanden op een andere manier laten repareren. Er kan heel veel hoor maar het is echt knetterduur. Ik denk dat ik al met al straks 20K uitgegeven heb aan mijn gebit (over de jaren).
Ik ben zelf helaas gezegend met een zwak gebit en ben een paar jaar geleden begonnen met een grote renovatie. Alle vullingen vervangen (en ik heb letterlijk al mijn kiezen en tanden gevuld want toen mijn tanden en kiezen doorkwamen als kind was er een probleem met het glazuur), kronen vervangen, orthodontie. En als die beugel eruit gaat facings of versleten tanden op een andere manier laten repareren. Er kan heel veel hoor maar het is echt knetterduur. Ik denk dat ik al met al straks 20K uitgegeven heb aan mijn gebit (over de jaren).
maandag 11 maart 2019 om 15:40
Echt een afknapper! Ik heb een poosje een vriend gehad (waarvan ik achteraf ook dacht
) met een gebit waarin halve tanden zaten, pijn deden met eten en half afgebrokkeld waren. Zelfs een keer gehad dat ik 's ochtends zei joh wat heb je een dikke wang; had ie een ontsteking, die hij zelf even oploste! Hij wilde niet naar de tandarts want volgens hem was er toch niks meer aan te doen en moest het gesaneerd worden oid en dat koste geld en had hij niet
Die relatie heeft niet lang geduurd.
Dan zou ik toch liever een kunstgebit zien.
Die relatie heeft niet lang geduurd.Dan zou ik toch liever een kunstgebit zien.
maandag 11 maart 2019 om 15:40
Ik schrok er ook van hoeveel ik eraan heb uitgegeven inmiddels.Lady_Day schreef: ↑11-03-2019 15:38Een paar scheve tanden vind ik echt geen probleem maar rotte plekken en vieze geur vind ik een superafknapper. Zelfde met zichtbaar missende tanden/kiezen. Helaas kan het gebeuren dat er eentje uit moet en een implantaat is een dure aangelegenheid.
Maar ik blijf het wel doen. Ik vind het gewoon fijn als ik mooie tanden heb.
maandag 11 maart 2019 om 15:44
Ik liep altijd veel op stiletto's, maar sinds ik achter kinderen aan moet rennen heb ik dat stukje vrouwelijkheid maar ingeleverdKataTonDemonaEaytoy schreef: ↑11-03-2019 15:39Tijd gaat hard, ze staan al ruim 10 jaar te verstoffen dus.
maandag 11 maart 2019 om 15:44
Ja, maar ik heb nog geen mooie tanden. Jij welKataTonDemonaEaytoy schreef: ↑11-03-2019 15:40Ik schrok er ook van hoeveel ik eraan heb uitgegeven inmiddels.
Ik loop nu met grote gaten vanwege het trekken. Het ziet er niet uit. Maar over een jaar (of 2) staat alles recht en is alles mooi gezond. Ja, ik heb het er voor over maar het betekent wel dat ik er echt dingen voor moet laten (vakanties bijvoorbeeld.. vind ik nu zonde van het geld want voor dat geld kan ik 2 nieuwe kronen laten zetten).
maandag 11 maart 2019 om 15:45
Behalve dat het fijn is om mooie, verzorgde tanden te hebben, scheelt het ook veel pijn. Het reinigen elk half jaar is wat pijnlijk, maar het niet doen, geeft een veelvoud aan pijn uiteindelijk.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑11-03-2019 15:40Ik schrok er ook van hoeveel ik eraan heb uitgegeven inmiddels.