Postcrossing deel 14

11-03-2019 09:35 3281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes! :mail:

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 13 overig/postcrossing-deel-13/list_messag ... start=3000

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.


Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Voor wie verschillende zegels wil plakken en de tarieven (2022)
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,59 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,54 + 0,05 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken met 0,44 en 0,10 + 0,05 = 1,55

Het kan nog gekker met oudere euro zegels
4x 0,39 = 1,56 euro
0,59 + 0,54 + 0,39 + 0,03 = 1,55 euro
0,61 + 0,54 + 0,39 + 0,02 = 1,56 euro
0,77 + 0,75 + 0,02 = 1,55 euro

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 08-02-2022 11:41
7.94% gewijzigd
Later is nu
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ben er ook weer bij!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook!

Snap alleen deze even niet:
:-? "Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
:hello:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ik ben er ook weer! :bye:
Alle reacties Link kopieren
Snel een reactie, anders ben ik jullie straks kwijt! Ik heb na mijn operatie nog geen zin gehad Postcrossing op te pakken, misschien dat dat binnenkort weer begint te kriebelen :)

Gezellig heel veel nieuwe schrijvers ook zag ik!

Van mijn 4 kaartjes naar de USA zijn er uiteindelijk nog 2 aangekomen, die hebben er erg lang over gedaan. De andere 2 zijn iets van 50 dagen onderweg en expired dus dat zal niets meer worden.

Hopelijk kan ik binnenkort komen melden dat er weer nieuwe kaartjes onderweg zijn!
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
11-03-2019 11:34
Ik ook!

Snap alleen deze even niet:
:-? "Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Oh.. dat was een grapje met een paar oudgedienden, zwijmelend over een postcrosser en Parijs :proud:
Ben benieuwd of Gele Suikerspin nog meeschrijft.
dreamer wijzigde dit bericht op 11-03-2019 13:36
6.06% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sterkte HappyOwl.. fijn dat je er toch even bent :redrose:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn 2e kaartje is ontvangen en ik krijg een heel lief berichtje!
Hardstikke leuk, maar is het de bedoeling dat ik daarop nog een bericht terugstuur? Ben nog niet helemaal thuis in wat hoort of niet.
Ik kan het berichtje op de site niet vinden, alleen in mijn mail. Hebben jullie dat ook, of zoek ik gewoon niet goed?
Alle reacties Link kopieren
Neehoor, je krijgt gewoon een 'hurray' en daarin staat meestal een berichtje (soms niet en dat vinden we stom :furious: ) Daarmee is het wel klaar :)

Leuk, je eerste hurray!

De hurrays kun je inderdaad op de site niet meer vinden. Ik heb ze allemaal bewaard in een aparte map in m'n mail.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-03-2019 16:03
(soms niet en dat vinden we stom :furious: )
:biggrin:

Ik zal er aan denken als ik mijn eerste kaartje ontvang :-D
Voor de postcrossers die al wat langer meedoen. Wat zijn jullie bijzonderste landen? Of waar wil je graag nog een keer een kaart heensturen?

Bij mij is het ontvangen: Bahama’s en verzonden: Jersey (ik wist niet dat het een land was), malta en united arab emirates.

En Afrika of een land met heel weinig leden lijkt me ook nog een keer leuk. Maar ik vind de verschillende profiels van mensen zo leuk dus als ik tig keer een kaart naar Duitsland stuur is dat ook niet erg. :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hier ben ik ook weer :hello:
Alle reacties Link kopieren
ChantalZr7 schreef:
11-03-2019 14:09
Mijn 2e kaartje is ontvangen en ik krijg een heel lief berichtje!
Hardstikke leuk, maar is het de bedoeling dat ik daarop nog een bericht terugstuur? Ben nog niet helemaal thuis in wat hoort of niet.
Ik kan het berichtje op de site niet vinden, alleen in mijn mail. Hebben jullie dat ook, of zoek ik gewoon niet goed?
Berichtjes krijg je alleen in je mail. Je hoeft natuurlijk niets, maar ik vind het vaak wel leuk om een berichtje terug te sturen als er een vraag wordt gesteld.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder237 schreef:
11-03-2019 18:13
Voor de postcrossers die al wat langer meedoen. Wat zijn jullie bijzonderste landen? Of waar wil je graag nog een keer een kaart heensturen?

Bij mij is het ontvangen: Bahama’s en verzonden: Jersey (ik wist niet dat het een land was), malta en united arab emirates.

En Afrika of een land met heel weinig leden lijkt me ook nog een keer leuk. Maar ik vind de verschillende profiels van mensen zo leuk dus als ik tig keer een kaart naar Duitsland stuur is dat ook niet erg. :-)
Ik heb twee keer een kaart uit Macao ontvangen, ik wist niet dat dat een land was. Blijkt een heel klein ieniemienie landje ergens onderaan China te zijn. Verder een kaart uit Cambodja en Azerbedjan. Verder heb ik wel eens een kaart naar Guernsey en naar Isle of Man mogen versturen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ah leuke landen mevrouwiglesias.

Gisteren een hurrah van Duitsland. Deze meneer zat boven de 10.000 kaarten. Een heel leuk berichtje en ik zag dat hij soms wel 20 kaarten op een dag krijgt. WoW zo fanatiek ga ik het niet doen, een beetje boven Mn budget!. :-o

Nu nog 4 onderweg, 2 daarvan verwacht ik wel snel we zullen zien.
Alle reacties Link kopieren
Goeidag :hello:

ik was een paar daagjes weg en ontving ondertussen 4 kaartjes!

Mijn bijzonderste land..hmm.. ik weet het niet eens zozeer. In het begin vond ik Taiwan en Japan heel bijzonder, maar nu heb ik er vrij veel kaartjes van gehad. Natuurlijk is het nog steeds bijzonder, dat je kaartjes uit zo'n land krijgt! EN Zuid Afrika. Ook leuk :)

IK heb maar 1 ontvangen van Costa Rica, dus dat is wel bijzonder. En van Guernsey. Van Luxemburg ook maar 1 ontvangen, net als van Moldavië en de Arabische Emiraten.

Andorra wil ik nog wel, maar ook heel graag de Britse Maagden Eilanden (of de Amerikaanse.. BVI of USVI) omdat ik daar geweest ben. St. Maarten, ook leuk :-]
(maar dat is Nederland?) Van Rusland heb ik heel veel ontvangen, maar van verschillende gebieden van Rusland dan nog weer niet. Meestal toch Moskou en St. Petersburg.

In feite heb ik van het hele continent Afrika alleen uit Zuid Afrika 3 ontvangen. Ik zou graag uit andere Afrikaanse landen wat krijgen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oudgediende meldt zich ook even op nieuw topic! :hello:

Welkom aan nieuwe postcrossers / meeschrijvers, veel plezier! Ik postcross een beetje in golven en heel soms lees ik hier nog even bij.

Kaarten uit bijzondere landen heb ik het liefst in mijn brievenbus, waar ik ze heen stuur maakt me iets minder uit. Vorige week kreeg ik nog een kaart uit Moldavie, en Guernsey had ik ooit ook eens. Bizar feitje: ik heb al 2 keer een kaart naar Liechtenstein mogen sturen :lol:

Vorige week stuurde ik een kaart naar een afgelegen deel van Rusland. De ontvanger schrijft op zijn profiel, dat je even moet googlen als je niet weet waar het is... Ik: "Nou je gelooft het niet, maar ik ben ooit in jouw stad geweest" :rofl: Toch leuk :-)
Alle reacties Link kopieren
:rofl: Grappig Snorhaar1
En leuk dat je weer even langskomt :lol:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even wat adressen getrokken, ga (over)morgen schrijven, denk ik. Was lekker bezig, trek ik iemand in Duitsland die al 26.471 kaarten ontvangen heeft @(
En nog geen 1000 op z'n wall, dus eigenlijk kun je alles sturen, want je hebt géén idee of hij 'm al heeft. Tjsonge
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net zo'n 8 kaartjes geschreven en trek nog een adres.
Dreamer, is het eerste dat ik lees en ik denk 'huh?'.. oh.. ik werd niet aangesproken :hihi:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
4 kaarten naar Rusland en Duitsland onderweg.. in totaal weer 22. Steeds trek ik hoopvol een adres.. zo jammer.
Later is nu
Goed bezig dreamer!

Vandaag 2 kaartjes naar Duitsland en Nederland gestuurd. Lekker dichtbij dus hoop op een snelle hurrah. Heb ook nog 3 onderweg die rond de 3 weken onderweg zijn, schiet nog niet echt op. Omdat ik met ontvangen iets voor sta weet ik niet of er al iets naar mij onderweg is. Ben namelijk weer begonnen sinds lange periode. Ben benieuwd wanneer ik de eerste weer eens op de mat heb, soms duurt het wachten wel lang maar ach ik heb geduld..
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer drie kaarten verstuurd, Duitsland, Rusland en USA. Vooral die laatste had nogal wat noten op haar zang. Ik vind het altijd erg leuk om een goede kaart te kiezen (ik heb ruim 100 kaarten in voorraad dus er zit altijd wel een geschikte bij) maar hier word ik toch wel een beetje obstinaat van...
Things I DO NOT enjoy are:
• super multiview postcards (I feel like I have a multiview postcard from every city and town in Germany, so, German Postcrossers, if you can help it - please no more multiview postcards; I know you have a lot of awesome postcards in Germany);
• self-printed postcards with images of your kids, your sister's kids, pictures of your family on vacation or anything of that nature. Actually, NO babies or kids at all, please;
• Touchnote, poorly self-printed postcards or postcards made with food packaging;
• Postcards with a pre-sorted (ink) stamp;
• old, yellow flimsy postcards that were printed 30 years ago - please save those for other postcrossers who like this kind of vintage postcards.
• Notecards - these are 2-page greeting cards you give someone for their birthday or Christmas... these are NOT postcards!!!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven