Entertainment alle pijlers

Leaving Neverland

04-03-2019 13:18 3215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het topic over het al dan niet nog beluisteren van de muziek van R. Kelly en Michael Jackson niet nog meer te vervuilen, heb ik maar een apart topic aangemaakt over Leaving Neverland, de 'documentaire' over twee mannen, Wade Robson en James Safechuck, die beweren als kind misbruikt te zijn geweest door MJ en die komende vrijdag te zien zal zijn op de Nederlandse en Belgische televisie.

Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.

Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.

Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
Mossel schreef:
13-03-2019 19:48
Ik dacht al dat het over hem ging aan. Ontmaskerde oplichter inderdaad, die MJ's handschrift en handtekening vervalste en voor veel geld verkocht aan fans.
Oh, dat verklaart misschieb veel. Heb je daar een bron van? Want dan mogen ze dit bericht van hem vandaag in de media ook wel ontkrachten. Als hij al eerder daarvoor bekend stond.

Vond het wel gek dat hij er nu, op deze manier, mee naar buiten kwam.

Al bemerk ik bij mezelf wel wat twijfel.
anoniem_383703 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 20:04
0.97% gewijzigd
Er gaan zich nog meer mannen melden, verwacht ik. Als ze durven tenminste, gezien de heftige reacties van fans.
Bekijk het YT filmpje en zie hoe bizar het gedrag van MJ is.
Renee_XX schreef:
13-03-2019 19:54
Bekijk het YT filmpje en zie hoe bizar het gedrag van MJ is.
Bekijk misschien ook dat filmpje van het ongecensureerde interview.
Donna1971 schreef:
13-03-2019 19:22
Ole rtl boulevard en jongetje van tóen.
Nog niet gezien maar dit beloofd weer vermakelijke kost.
Echt, wat een sneue reactie. Vermakelijk? Serieus?
Paardenbloem87 schreef:
13-03-2019 19:52
Oh, dat verklaart veel. Heb je daar een bron van? Want dan mogen ze dit bericht van hem vandaag in de media ook wel ontkrachten. Als hij al eerder daarvoor bekend stond.

Er staan al eerdere berichten over zijn beschuldiging naar MJ online hoor in januari al toen hadden we de docu nog niet gezien.

Stuit net op een fb groep Mj Justice project hij heeft een fanatieke achterban dat is zeker.
Ik kan geen foto's plaatsen maar vond een foto van Michael met allemaal halfblote jongetjes. Midden jaren 80
Mossel schreef:
13-03-2019 19:27
Zou jij als moeder ooit geld aanvaarden van de misbruiker van je kind, om het niet uit te laten komen? Ik denk dat het nogal kort door de bocht is om te stellen dat hij sowieso veilig was omdat hij geld had.
Als je "kamp mj" tegenover je krijgt + zijn advocaten + fanatieke mj fans, dan kan ik me voorstellen, dat je voor die weg kiest.
Van het geld huur ik dan zelf wel een goede therapeut in voor mijn kind.
anoniem_373911 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 23:08
0.31% gewijzigd
Paardenbloem87 schreef:
13-03-2019 19:56
Bekijk misschien ook dat filmpje van het ongecensureerde interview.

Heb je een link? Ben dan wel benieuwd naar wat mijn mening laat veranderen want ik heb het over het gedrag van MJ op dat moment en niet op de docu.
Paardenbloem87 schreef:
13-03-2019 19:52
Oh, dat verklaart veel. Heb je daar een bron van? Want dan mogen ze dit bericht van hem vandaag in de media ook wel ontkrachten. Als hij al eerder daarvoor bekend stond.

Jacobshagen beweert MJ's vriendje te zijn geweest en hem vergezeld te hebben tijdens de History-tour, terwijl hij hem in werkelijkheid maar 1 keer heeft ontmoet. Hij heeft in alle foto's met MJ dezelfde kleren aan...

https://live.autographmagazine.com/foru ... -german-tv
Yildizlar schreef:
13-03-2019 19:59
Er staan al eerdere berichten over zijn beschuldiging naar MJ online hoor in januari al toen hadden we de docu nog niet gezien.

Stuit net op een fb groep Mj Justice project hij heeft een fanatieke achterban dat is zeker.
Hmm, maar dit bericht vind ik hem dan toch minder geloofwaardig maken. Eerst op een positieve manier aan MJ proberen te verdienen.

https://www.goodreads.com/book/show/183 ... -my-friend

Het lijkt dat de vermeende slachtoffers tot nu toe mogelijk wel zelf gewin hadden om naar buiten te komen of in het verleden betrapt werden op leugens. Zoals deze man het vervalsen van zijn handtekening. Dat was schijnbaar ook al eerder voordat hij MJ beschuldigde.
karin6789 schreef:
13-03-2019 20:06
Als je "kamp mj" tegenover je krijgt + zijn advocaten + fanatieke mj fans, dan kan ik me voorstellen, dat je voor die weg kiest.
Van het geld huur dan zelf wel een goede therapeut in voor mijn kind.
Terwijl je weet dat hij gewoon zijn gang kan blijven gaan met andere kinderen? Ik kan me dat niet voorstellen. Maar goed, we zijn allemaal anders. Bij mij had hij met zijn geld niet moeten afkomen.
Paardenbloem87 schreef:
13-03-2019 20:11
Hmm, maar dit bericht vind ik hem dan toch minder geloofwaardig maken. Eerst op een positieve manier aan MJ proberen te verdienen.

https://www.goodreads.com/book/show/183 ... -my-friend

Het lijkt dat de vermeende slachtoffers tot nu toe mogelijk wel zelf gewin hadden om naar buiten te komen of in het verleden betrapt werden op leugens. Zoals deze man het vervalsen van zijn handtekening. Dat was schijnbaar ook al eerder voordat hij MJ beschuldigde.
Inderdaad, Jacobshagen heeft een boekje geschreven over zijn vriendschap met MJ, en was toen vol lof over hem. Neemt niet weg dat het ook vol leugens staat trouwens.
Donna1971 schreef:
13-03-2019 19:44
Michael jacobs hagen, is toch die oplichter die als kind iig een meet and greet had en jarenlange vriendschap mdt mj claimbe te hebben gehad..
Ook verkoopt nep spul van mj toch?

Al in 2015 was er sprake van dat Jacobshagen nep handtekeningen verkocht van Jackson inderdaad.
Bijzonder al die leugens.
Mossel schreef:
13-03-2019 20:13
Inderdaad, Jacobshagen heeft een boekje geschreven over zijn vriendschap met MJ, en was toen vol lof over hem. Neemt niet weg dat het ook vol leugens staat trouwens.
Wat ik vreemd vind is dat de mensen die geloven dat MJ schuldig is een bepaalde tendens herkennen bij de slachtoffers. Hij ging overal volgens hen hetzelfde te werk (vanuit de verhalen klopt dat inderdaad, maar de verhalen kunnen net zo goed afgestemd o.i.d. zijn op elkaar) maar ze zien in de vermeende slachtoffers geen patroon (toch allemaal mensen die bewezen het niet zo nauw met de waarheid nemen).

Natuurlijk sluit niets uit MJ. Toch snap ik niet dat er niet eens wordt overwogen of het dan ook echt wel klopt, gezien die feiten.
Hetvrijewoord schreef:
13-03-2019 20:16
Al in 2015 was er sprake van dat Jacobshagen nep handtekeningen verkocht van Jackson inderdaad.
Nou, dan kan hij net zo goed zelf dat boek beschreven hebben. En als hij al eerder MJ aanklaagde voor misbruik waarom kwam hij toen niet al meteen met dat boek en dat briefje?

Denk dat de docu hem op ideeen bracht.
S-Meds schreef:
11-03-2019 11:10
ik heb beide gezien en ik vond die rectificatie uit het Jackson kamp niet bepaald overtuigend. Bashir heeft dat schilderij niet opgehangen en Bashir heeft niet gelogen over allerlei zaken. hij heeft een doc gemaakt met wat MJ hem aanleverde

Inmiddels gezien.
anoniem_377870 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 20:45
20.00% gewijzigd
Yildizlar schreef:
13-03-2019 20:18
Bijzonder al die leugens.
Als die jongen handtekeningen vervalste, kan kan hij net zo goed zelf ook dat boek beschreven hebben. En als hij al eerder MJ aanklaagde voor misbruik waarom kwam hij toen niet al meteen met dat boek en dat briefje?

Misschien dat de docu hem op ideeen bracht.

Ik vind dit alles vooral heel erg voor (echt bewezen) misbruik slachtoffers. Want als zij liegen, zijn zij juist degenen die misbruik maken.
Renee_XX schreef:
13-03-2019 20:25
Ik kan de ongecensureerde versie niet vinden. Heb geloept bij de forummer die mij erop wees. Heb jij een link? Dit nav mijn vorige post waarop MJ zich bizar gedraagt.
https://www.youtube.com/watch?v=NLGjaxWv20s

Maar MJ's gedrag was bij tijden bizar hoor, dat verandert natuurlijk niet.
Renee_XX schreef:
13-03-2019 20:25
Ik kan de ongecensureerde versie niet vinden. Heb geloept bij de forummer die mij erop wees. Heb jij een link? Dit nav mijn vorige post waarop MJ zich bizar gedraagt.
Sorry, ik kan de link ook niet meer vinden.

@Mossel weet het denk ik wel.

Het was iets what they didnt want you to see.

Ik weet niet of het je mening veranderd.

Maar het laat wel zien dat dit interview er niet eerlijk aan toe ging en Bashir hem extra in kwaad daglicht wilde stellen.
Mossel schreef:
13-03-2019 19:30
De Robsons verhuisden in september 1991, Wade was toen 9 jaar. Ik dacht dat hij misbruikt was van zijn 7de tot zijn 14de? Voor hun verhuis waren er 3 reizen naar de VS: januari 1990, mei 1990 en februari 1991.

Het verhaal van James lijkt zo ontzettend hard op het verzonnen boek van Victor Gutierrez dat het alleen daarom al ongeloofwaardig is. Verder is, in tegenstelling tot wat hij beweert, in 2005 nooit gevraagd om op het proces te getuigen. Maar ik heb daar nu geen bronnen van. Jullie hebben natuurlijk ook Google.
Net zo ongeloofwaardig als zijn verhaal met de ‘trouw’ringen? Dat verhaal wordt gek genoeg gestaafd door videobeelden.

En volgens mij komen de verhalen van de vermeende slachtoffers sowieso overeen, dat was blijkbaar MJ modus operandi. Het boek van die Victor is volgens mij helemaal niet verzonnen maar is (gebaseerd?) op het verhaal van Jordy Chandler. Oh nee, dat was niet bewezen dus verzonnen .... ik snap niet dat de pro’s alles recht lullen wat krom is. En nee, daar bedoel ik niet specifiek jou mee want jij bent nog enigszins kritisch.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de docu niet had gezien maar dat is dus niet zo, heb je blijkbaar verwisseld met iemand anders.
Inmiddels komt ook naar buiten dat in twee van de home video's in de film geknipt is zodat het lijkt alsof ze het verhaal ondersteunen dat Jackson de jongens van hun gezin probeerde 'los te weken'.

Die filmmaker is zijn geloofwaardigheid inmiddels wel verloren.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 20:39
2.68% gewijzigd
Ik weet niet of deze link al gedeeld is, wellicht interessant.
Is een dame die MJ persoonlijk kende in de paar jaar voor zijn dood en een vriendschap had opgebouwd met hem.
Zij beantwoord allerlei vragen op deze site die gesteld zijn door forumleden aldaar.

https://www.quora.com/profile/London-A-Williams
Mossel schreef:
13-03-2019 20:11
Jacobshagen beweert MJ's vriendje te zijn geweest en hem vergezeld te hebben tijdens de History-tour, terwijl hij hem in werkelijkheid maar 1 keer heeft ontmoet. Hij heeft in alle foto's met MJ dezelfde kleren aan...

https://live.autographmagazine.com/foru ... -german-tv
Op deze foto’s heeft hij in ieder geval één keer andere kleren aan. En MJ ook één keer andere kleding, dat zijn dus al drie verschillende keren.

Het valt me op dat de pro’s herhaaldelijk komen met linkjes van andere pro’s ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven