Te lieve uitstraling
woensdag 13 maart 2019 om 21:28
Hoi iedereen,
Ik start dit topic omdat ik merk dat mijn lieve uitstraling mij steeds meer in de weg zit op onder andere mijn werk.
Ik krijg vaak terug dat ik er een stuk jonger uit zie dan ik ben en een lieve uitstraling heb. Dat is natuurlijk een mooi compliment, maar ik merk dat ik hierdoor ook vaak minder serieus genomen word.
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben voor een sterker uiterlijk.
Ik start dit topic omdat ik merk dat mijn lieve uitstraling mij steeds meer in de weg zit op onder andere mijn werk.
Ik krijg vaak terug dat ik er een stuk jonger uit zie dan ik ben en een lieve uitstraling heb. Dat is natuurlijk een mooi compliment, maar ik merk dat ik hierdoor ook vaak minder serieus genomen word.
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben voor een sterker uiterlijk.
woensdag 13 maart 2019 om 21:39
Ja precies dit!
Of je 'serieuzer' kleden, niet speciaal ouwelijk maar wel zakelijk bijvoorbeeld. Blijf weg bij de bloemetjesjurken en de staartjes in je haar. Een beetje stoer kapsel of een goede make-up kan echt wonderen doen. Heb je je al eens laten adviseren bij een stijl- en kleurconsulent bijvoorbeeld?
woensdag 13 maart 2019 om 21:42
Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik heb mijn woordje wel klaar. Het gaat vaak om de eerste indruk waar het fout gaat.
woensdag 13 maart 2019 om 21:43
Vind je het zelf echt een probleem? Je bent toch gewoon wie je bent?
Ik word ook steevast jonger geschat. Als ik zeg dat ik twee kinderen heb slaan ze steil achterover. Moet nog altijd mijn id kaart laten zien voor een flesje wijn.
En ik heb echt geen paardenstaart of twee vlechten in mijn haar.
Het kan nooit kwaad om even door je kledingkast te gaan en kritisch te kijken naar je kapsel of make-up, maar ik zou me niet transformeren tot een ander persoon.
Ik word ook steevast jonger geschat. Als ik zeg dat ik twee kinderen heb slaan ze steil achterover. Moet nog altijd mijn id kaart laten zien voor een flesje wijn.
En ik heb echt geen paardenstaart of twee vlechten in mijn haar.
Het kan nooit kwaad om even door je kledingkast te gaan en kritisch te kijken naar je kapsel of make-up, maar ik zou me niet transformeren tot een ander persoon.
woensdag 13 maart 2019 om 21:44
Ik heb ook een lieve en zachte uitstraling en daar heb ik me ook lang aan geërgerd. Nu niet meer, zo zie ik er nu eenmaal uit en het maakt me benaderbaar voor mensen. Bovendien weten mensen snel genoeg met wie ze te maken hebben, daar doet mijn uiterlijk niets aan af. Regelmatig hoor ik iets als 'zo, dat had ik niet van jou verwacht!' als ik sterk en assertief blijk te zijn. Prima toch?
woensdag 13 maart 2019 om 21:45
Ja precies dit!
Of je 'serieuzer' kleden, niet speciaal ouwelijk maar wel zakelijk bijvoorbeeld. Blijf weg bij de bloemetjesjurken en de staartjes in je haar. Een beetje stoer kapsel of een goede make-up kan echt wonderen doen. Heb je je al eens laten adviseren bij een stijl- en kleurconsulent bijvoorbeeld?
[/quote]
Dit is dus wat ik lastig vind. Qua kapsel vind ik mijzelf met los haar wat slonzig overkomen. En vast weer te meisjes-achtig. Overigens heb ik dit weekend een afspraak bij de kapper. Wellicht dat zij mij goed kan adviseren.
[/quote]
Dit is dus wat ik lastig vind. Qua kapsel vind ik mijzelf met los haar wat slonzig overkomen. En vast weer te meisjes-achtig. Overigens heb ik dit weekend een afspraak bij de kapper. Wellicht dat zij mij goed kan adviseren.
woensdag 13 maart 2019 om 21:47
Ik begrijp je precies hoor, had dat probleem ook. Nu trek ik me er niets meer van aan en het is ook minder geworden naarmate ik ouder werd.
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 13 maart 2019 om 21:48
Knotten zijn erg in. Google eens op filmpjes van knotten, buns, etc.
Er zijn 100.000 manieren om je haren op te steken die zeker niet meisjesachtig zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 13 maart 2019 om 21:49
Die opmerking krijg ik inderdaad ook vaak te horen.vogelkip schreef: ↑13-03-2019 21:44Ik heb ook een lieve en zachte uitstraling en daar heb ik me ook lang aan geërgerd. Nu niet meer, zo zie ik er nu eenmaal uit en het maakt me benaderbaar voor mensen. Bovendien weten mensen snel genoeg met wie ze te maken hebben, daar doet mijn uiterlijk niets aan af. Regelmatig hoor ik iets als 'zo, dat had ik niet van jou verwacht!' als ik sterk en assertief blijk te zijn. Prima toch?
Er is natuurlijk een middenweg tussen heel lief en bitchy. Overigens ben ik beste tevreden met mijzelf hoor. Ik vind het alleen jammer dat zoiets mij tegen kan werken, terwijl het wellicht met wat simpele aanpassingen op te lossen is.
woensdag 13 maart 2019 om 21:50
Dus je hebt een lieve uitstraling en dit stoort je. Bij het tegenovergestelde van lief denk ik aan mannelijk. Draag dus blazers over een lange broek (liefs krijtstreepjespak) en laat geen decolleté zien. Laat je haar kort knippen en draag geen schoenen met hoge hakken.
Zelf heb ik eveneens advies nodig. Ik doe dan wel geen betaald werk maar ik kom wel onder de mensen bij koffieochtenden en doe vrijwilligerswerk. Nou is het zo dat ik een vrij mannelijk uiterlijk heb (jongenskop kort haar en brede schouders en smalle heupen) . Hoe kan ik mijn vrouwzijn profileren? En vooral in de winter is dat moeilijk voor mij want ik ben een koukleum en moet dan dikke sweatervesten dragen. In de zomer is het wat gemakkelijker om mij vrouwelijker te kleden omdat door het warmere weer ik bijvoorbeeld mijn benen kan laten zien door een jurk of rok te dragen. Wat adviseren jullie mij, vooral in de koude winterperiode qua kledingstijl?
Zelf heb ik eveneens advies nodig. Ik doe dan wel geen betaald werk maar ik kom wel onder de mensen bij koffieochtenden en doe vrijwilligerswerk. Nou is het zo dat ik een vrij mannelijk uiterlijk heb (jongenskop kort haar en brede schouders en smalle heupen) . Hoe kan ik mijn vrouwzijn profileren? En vooral in de winter is dat moeilijk voor mij want ik ben een koukleum en moet dan dikke sweatervesten dragen. In de zomer is het wat gemakkelijker om mij vrouwelijker te kleden omdat door het warmere weer ik bijvoorbeeld mijn benen kan laten zien door een jurk of rok te dragen. Wat adviseren jullie mij, vooral in de koude winterperiode qua kledingstijl?
woensdag 13 maart 2019 om 21:53
https://www.google.nl/search?q=zakelijk ... ent=safari
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 13 maart 2019 om 22:05
Je kunt ook lange wollen vesten dragen ipv een sweater vest.cynthiao schreef: ↑13-03-2019 21:50Dus je hebt een lieve uitstraling en dit stoort je. Bij het tegenovergestelde van lief denk ik aan mannelijk. Draag dus blazers over een lange broek (liefs krijtstreepjespak) en laat geen decolleté zien. Laat je haar kort knippen en draag geen schoenen met hoge hakken.
Zorg voor kleding waar een taille in zit. Lange blouse met een ceintuur, daaroverhen een mooi lang vest. Dikke maillot / strakke broek erbij.
Ik zeg maar wat.
anoniem_303677 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 22:06
2.38% gewijzigd
woensdag 13 maart 2019 om 22:06
woensdag 13 maart 2019 om 22:10
Bedankt voor de tips.Chickeletta schreef: ↑13-03-2019 22:05Je kunt ook lange wollen vesten dragen ipv een sweater vest.
Zorg voor kleding waar een taille in zit. Lange blouse met een ceintuur, daaroverhen een mooi lang vest. Dikke maillot / strakke broek erbij.
Ik zeg maar wat.