Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
donderdag 14 maart 2019 om 08:02
Ooooo happy, die onzekerheid is killing. Ik hoop zo dat het toch goed zit. Sinds mijn eigen bizare verhaal geloof ik dat alles mogelijk is. Dikke knuffel.
@science, succes weer!!
En natuurlijk succes voor iedereen in welke fase dan ook, sorry ben het een btje kwijt wie op wachtbankje zit.
Hier gaat alles goed. Voel me gelukkig goed en heb nergens last van. Hopen dat het zo blijft
@science, succes weer!!
En natuurlijk succes voor iedereen in welke fase dan ook, sorry ben het een btje kwijt wie op wachtbankje zit.
Hier gaat alles goed. Voel me gelukkig goed en heb nergens last van. Hopen dat het zo blijft

donderdag 14 maart 2019 om 12:46
Ook voor duim duim science
Shit happy. Helaas betekende bij mij altijd een lichtere test dat het niet goed zat. Weet niet of je het wilt horen. Zou wel voor die echo gaan. Dikke knuffel voor jou.
Hier morgen punctie. 26 follikels waarvan hoop kleintjes. Dus of die nog meedoen...... laten we hopen op 1 goede eicel, bevruchting en innesteling!!
Shit happy. Helaas betekende bij mij altijd een lichtere test dat het niet goed zat. Weet niet of je het wilt horen. Zou wel voor die echo gaan. Dikke knuffel voor jou.
Hier morgen punctie. 26 follikels waarvan hoop kleintjes. Dus of die nog meedoen...... laten we hopen op 1 goede eicel, bevruchting en innesteling!!
donderdag 14 maart 2019 om 16:25
Wat naar Happy... snap dat je er een beetje wanhopig van wordt,
Spannend Inner... 26 follikels is echt veel! Hoeveel grote waren er? Ben benieuwd wat de oogst gaat zijn.
Mijn vrouw voelt werkelijk van alles... heel anders allemaal dan de vorige keren dat ze uiteindelijk positief testte en vervolgens een miskraam kreeg. Nou is het nu een andere donor (van de rietjes die ik destijds nog over had), geen idee of dat verschil kan maken.
Morgen is de IUI een week geleden dus dan zitten we op de helft...
Spannend Inner... 26 follikels is echt veel! Hoeveel grote waren er? Ben benieuwd wat de oogst gaat zijn.
Mijn vrouw voelt werkelijk van alles... heel anders allemaal dan de vorige keren dat ze uiteindelijk positief testte en vervolgens een miskraam kreeg. Nou is het nu een andere donor (van de rietjes die ik destijds nog over had), geen idee of dat verschil kan maken.
Morgen is de IUI een week geleden dus dan zitten we op de helft...

donderdag 14 maart 2019 om 19:00
Ben jaloers.....hier al een paar weken misselijk.....de hele dag.....bleh.....
Maarrrrr moet gauw beter worden, zeggen ze.
True / Happy, bah wat vervelend om te lezen zeg. Hoop dat t allemaal toch nog goed blijkt te zitten. Echt niet fijn eerst (ook al is t voorzichtig) helemaal gelukkig en dan alsnog het slechte nieuws. Vond dat in ieder geval heftiger dan wanneer je het meteen maar weet.
Sterkte!
Voor iedereen op de wachtbank.....sterkte met het wachten en hoop op goed nieuws!
Morgen mag ik voor t eerst naar de verloskundige voor een echo. Vind het nog steeds heel spannend. Hoop dat alles er goed uit ziet.....
donderdag 14 maart 2019 om 20:56
Dat is ook spannend Eeffie! En naar van die misselijkheid. Kun je nog wel normaal eten? Gelukkig grote kans dat het binnenkort voorbij gaat, maar zo niet, aarzel dan niet om naar de huisarts te gaan. Het wordt ontzettend gebagetaliseerd, en je moet blij en vrolijk zijn omdat je zwangere bent, maar het is echt níet leuk. Woest werd ik van mensen die vrolijk zeiden ‘ach ja, hoort erbij’. Die mochten van mij ook vijf maanden buikgriep hebben, en dan praten we weer verder. Ik vind het jammer dat ik niet eerder iets geprobeerd heb.
Maar nogmaals: gelukkig is de grootste kans dat het binnenkort echt wel veel beter wordt (je zit nu rond week 11 of zo toch)?
Maar nogmaals: gelukkig is de grootste kans dat het binnenkort echt wel veel beter wordt (je zit nu rond week 11 of zo toch)?

donderdag 14 maart 2019 om 21:54
@Nausicaa, nou gelukkig hou ik eten wel redelijk binnen. Maar voel me wel de hele dag beroerd. Constant misselijk en regelmatig maagzuur. Eet dan ook wel minder dan normaal.
Maar idd ik ga er maar gewoon vanuit dat t over een paar weken beter wordt.
Het is in ieder geval, zoals je zegt, niet best voor je humeur nee! Ben nu 9,5 week.
Het is in ieder geval, zoals je zegt, niet best voor je humeur nee! Ben nu 9,5 week.

donderdag 14 maart 2019 om 22:21
Bij mij (einde zwangerschap) werkt vanille vla tegen maagzuur. Weet niet of het ook in 1e trimester werkt maar misschien het uitproberen waard?Eeffie1 schreef: ↑14-03-2019 21:54@Nausicaa, nou gelukkig hou ik eten wel redelijk binnen. Maar voel me wel de hele dag beroerd. Constant misselijk en regelmatig maagzuur. Eet dan ook wel minder dan normaal.
donderdag 14 maart 2019 om 22:29
Dat is mooi (van dat binnenhouden), want van te weinig eten wordt je ook weer misselijk. Tegen maagzuur kun je ook gaviscon nemen, dat mag ook in zwangerschap.
Tegen mij zei iemand: jij bent zo lang beroerd geweest, je krijgt vast een makkelijke bevalling en/of een makkelijk kind. Het eerste was zo, het tweede is vooralsnog zo, dus wie weet

vrijdag 15 maart 2019 om 07:14
vrijdag 15 maart 2019 om 09:54
Innerpeace, 26!! Dat is echt veel! Daar zullen vast een hoop goeie bij zitten!
Eeffie, misschien heb je al van alles geprobeerd... Een vriendin van mij legde 's avonds een beschuitje naast haar bed. 's ochtends voordat ze opstond at ze een beschuitje en dat werkte heel goed. Dus eten, voordat je opstaat.
Ik heb vandaag mijn 3e echo van deze week gehad. Maandag eicel van 15 mm, maar woensdag en vandaag weinig groei. Rond de 16 mm. Niet helemaal zoals de bedoeling was. Zondag nog terug en als hij dan niet gegroeid is dan krijg ik deze ronde geen TP.
Daar baal ik echt van want heb net een maand rust gehad....
Ze willen geen risico's nemen omdat mijn laatste embryo is.
Eeffie, misschien heb je al van alles geprobeerd... Een vriendin van mij legde 's avonds een beschuitje naast haar bed. 's ochtends voordat ze opstond at ze een beschuitje en dat werkte heel goed. Dus eten, voordat je opstaat.
Ik heb vandaag mijn 3e echo van deze week gehad. Maandag eicel van 15 mm, maar woensdag en vandaag weinig groei. Rond de 16 mm. Niet helemaal zoals de bedoeling was. Zondag nog terug en als hij dan niet gegroeid is dan krijg ik deze ronde geen TP.

Ze willen geen risico's nemen omdat mijn laatste embryo is.

vrijdag 15 maart 2019 om 13:13
@ science, succes op het bankje! 
@ innerpeace, sterkte met wachten en aansterken! 14 is best veel toch?
@plien, houd hoop wie weet zie het er zondag goed uit!
@eeffie hopelijk een mooie echo vandaag! Sterkte met de misselijkheid
@hailee wat fijn, geen klachten!
Ik ben vast nog iemand vergeten...Iedereen ontzettend bedankt voor jullie berichtjes
Vanochtend echo gehad en helaas zat het echt niet goed. Geen vruchtzakje meer te zien, nog wel dik slijmvlies. Bloed geprikt en wordt vanmiddag gebeld, moet misschien terugkomen omdat ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit willen sluiten.
Verdrietig dus en ook beetje bang daarvoor.
@ innerpeace, sterkte met wachten en aansterken! 14 is best veel toch?
@plien, houd hoop wie weet zie het er zondag goed uit!
@eeffie hopelijk een mooie echo vandaag! Sterkte met de misselijkheid
@hailee wat fijn, geen klachten!
Ik ben vast nog iemand vergeten...Iedereen ontzettend bedankt voor jullie berichtjes
Vanochtend echo gehad en helaas zat het echt niet goed. Geen vruchtzakje meer te zien, nog wel dik slijmvlies. Bloed geprikt en wordt vanmiddag gebeld, moet misschien terugkomen omdat ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit willen sluiten.
Verdrietig dus en ook beetje bang daarvoor.
vrijdag 15 maart 2019 om 13:21

vrijdag 15 maart 2019 om 13:44
Beste forummers,
Dit topic is al ver over de 3000 berichten, ik zal deze sluiten en dan kunnen jullie weer een nieuw topic aanmaken en daarin verder praten
.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit topic is al ver over de 3000 berichten, ik zal deze sluiten en dan kunnen jullie weer een nieuw topic aanmaken en daarin verder praten

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 15 maart 2019 om 14:21
Klets hier verder in het nieuwe deel van uppies. Heel veel succesvolle inseminaties, fijne zwangerschappen, baby's en kinderen gewenst dames!
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-9/list_messages/439144
Met vriendelijke groet, Juun.
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-9/list_messages/439144
Met vriendelijke groet, Juun.