Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Inner, wat een mooi resultaat zeg! Op naar vrijdag!

Plien, mocht je voorraad op zijn kan je voormalige FBW vragen ;)? Mijn donor-maybetobe is ook een halve FWB. Indien t niet via NG gaat wilt ik het via ZI doen, maar dan niet via de natuurlijke weg. Voelt voor mij niet helemaal juist.
Fijn te lezen dat t qua hormonen bij je is mee gevallen!

mbt zorginstituut, zij volgen onze grote vriend minister bruins.
Sterker nog. Minister bruins volgt juist het zorginstituut.... zorginstituut is van mening dat gebrek aan een partner geen medische indicatie is.
Dat dus... Naja CZ zet een mooi voorbeeld.
depster schreef:
12-03-2019 18:46
Inner, wat een mooi resultaat zeg! Op naar vrijdag!

Plien, mocht je voorraad op zijn kan je voormalige FBW vragen ;)? Mijn donor-maybetobe is ook een halve FWB. Indien t niet via NG gaat wilt ik het via ZI doen, maar dan niet via de natuurlijke weg. Voelt voor mij niet helemaal juist.
Fijn te lezen dat t qua hormonen bij je is mee gevallen!

mbt zorginstituut, zij volgen onze grote vriend minister bruins.
Het is ook nog zo dat het juridisch veel uitmaakt of het ZI is of ‘natuurlijk’. Bij een conceptie via seks heeft een man namelijk altijd nog de mogelijkheid om rechten af te dwingen, en jij ook, zelfs als je eerder een contract hebt opgesteld dat je dat niet gaat doen. Bij kunstmatige inseminatie is dat niet zo.
depster schreef:
08-03-2019 18:36
Even in het kort, hij staat er open voor. Beetje afhankelijk van het traject.
Depster, mijn rozetje is ook van een bekende donor, als je vragen hebt ben je welkom ze te stellen! Hier of in pb.
Nausicaa; thanks voor de aanvulling! Dit wist ik ergens wel maar totaal niet bij stil gestaan!
Rosings; Thanks! Ik zal je vast wel een keer PB'en (en je dan op t forum zien te vinden om door te geven dat je pb hebt :p) Hoe gaat t met jullie?
Vgz vergoed op dit moment enkel met geldige medische noodzaak. En niet hebben van een vent is niet zo.

Vgz
Hoi isil, bedankt voor je bericht. We vergoeden KID/UIU uit de basisverzekering als er een medische indicatie is bij de vrouw en/of de mannelijke zaaddonor. Vrouwen tot 43 jaar hebben recht op deze vergoeding. Weet je hiermee voldoende? Groet, Job

Ik
Is er ook bepaald wat onder medische indicatie valt?

Vgz
Dat is zeker, maar helaas ben ik niet medisch onderlegd. Hiervoor kun je bij de zorgverlener terecht :-). Groet, Job
isillavendel schreef:
12-03-2019 19:25
Vgz vergoed op dit moment enkel met geldige medische noodzaak. En niet hebben van een vent is niet zo.

Vgz
Hoi isil, bedankt voor je bericht. We vergoeden KID/UIU uit de basisverzekering als er een medische indicatie is bij de vrouw en/of de mannelijke zaaddonor. Vrouwen tot 43 jaar hebben recht op deze vergoeding. Weet je hiermee voldoende? Groet, Job

Ik
Is er ook bepaald wat onder medische indicatie valt?

Vgz
Dat is zeker, maar helaas ben ik niet medisch onderlegd. Hiervoor kun je bij de zorgverlener terecht :-). Groet, Job
Dussss eigenlijk doen ze naar wat.... aangezien ze dus afgaan van je zorgverlener. Hahaha best stupid dus allemaal. Hopelijk volgt de rest snel het voorbeeld van cz en in ieder geval vergoed tot 2020.
Dan hebben ze tot die tijd kans om alles goed en duidelijk te maken.
Gek dan dat juist de zorgverlener zegt dat t nog allemaal niet duidelijk is...

depster, op de natuurlijke manier zou idd geen optie zijn ivm rechten. En mocht mijn voorraadtje op zijn, en ik ben nog niet Zwanger dan weet ik niet of ZI nog zin heeft na IUI en IVF... mocht ik wel zwanger worden, dan zou ik een tweede kind van dezelfde donor willen.
Vgz volgt ook ladies!

Staat op telegraaf!
innerpeace schreef:
12-03-2019 21:03
Vgz volgt ook ladies!

Staat op telegraaf!
Heb je ook link kan zo niet vinden. Info van mij was van afgelopen donderdag

Edit link gevonden

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3282029 ... vergoeding
anoniem_637005ce797d2 wijzigde dit bericht op 12-03-2019 21:15
Reden: Link toegevoegd
23.14% gewijzigd
:high5: :cheer: :yes:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3282029 ... vergoeding
Ik geloof nooit dat andere verzekeraars nu niet zullen volgen. Je moet eens weten hoe blij ik ben voor jullie!!

Ik blij. Tot de laatste 3 woorden "zilveren kruis niet". Mocht het zover komen dan laat die rekening maar komen, ik ben platzak inmiddels, maar ik laat mijn embryo's niet in de vriezer liggen nu. Wat een gedoe ook zeg :(
@lee ik heb er de volste vertrouwen in dat zij ook gaan volgen. Ze kunnen het niet maken gewoon
Eindelijk wat goed nieuws. Gelukkig maar, fijn meiden.
@lee, hoop ook echt dat zilveren kruis ook volgt!!
innerpeace schreef:
12-03-2019 21:37
@lee ik heb er de volste vertrouwen in dat zij ook gaan volgen. Ze kunnen het niet maken gewoon
Ik hoop het, ben helemaal ontdaan nu. Zit ook net in een spannende periode "ga ik ongesteld worden en mag ik beginnen of het weer niet goed". Emoties gaan alle kanten op, keelpijn vd stress of griep. Ik zit er even door nu.
Ben overigens wel blij voor jullie allemaal die al wel zekerheid hebben voor dit jaar hoor. Liefs!
Aaahhh lieve @lee. Een digitale knuffel voor jou
Lee83 schreef:
12-03-2019 21:41
Ik hoop het, ben helemaal ontdaan nu. Zit ook net in een spannende periode "ga ik ongesteld worden en mag ik beginnen of het weer niet goed". Emoties gaan alle kanten op, keelpijn vd stress of griep. Ik zit er even door nu.
:hug: :hug: :redrose:
depster schreef:
12-03-2019 19:21
Nausicaa; thanks voor de aanvulling! Dit wist ik ergens wel maar totaal niet bij stil gestaan!
Rosings; Thanks! Ik zal je vast wel een keer PB'en (en je dan op t forum zien te vinden om door te geven dat je pb hebt :p) Hoe gaat t met jullie?
Het gaat goed, heel gelukkig met rozetje en een fijn contact met de donor en zijn gezin :)
rosings schreef:
12-03-2019 22:03
Het gaat goed, heel gelukkig met rozetje en een fijn contact met de donor en zijn gezin :)
Wat super fijn :heart:
https://nos.nl/artikel/2275773-insemina ... rgoed.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven