Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd

donderdag 7 maart 2019 om 12:45
De streep was wel duidelijk ja, liep ook wel op. Maar het werd nooit net zo donker als de controlestreep. (pm me even als je een voorbeeld wilt zien)Nora15 schreef: ↑07-03-2019 12:22Maris bedankt voor de tip, ik heb ze nu inderdaad ook onder elkaar geplakt en het streepje is nauwelijks zichtbaar. Ik gebruik ook sensitest op advies van het ziekenhuis. Maar jij zag dus wel een duidelijk streepje, maar wel lichter dan de controlestreep? Want bij mij is ie nauwelijks zichtbaar dus ik denk dat dat dan nog niet genoeg is.
Ik testte ook altijd met 2e urine en einde van de middag nog een keer. Probeerde ook niet teveel te drinken ervoor.
donderdag 7 maart 2019 om 13:51
Bij mij werd hij ook nooit zo donker als de controlesteep, het gaat inderdaad met name om het oplopen en dan weer af. Ik plakte ze op dat papiertje wat je er bij sensitest bij krijgt, dan was het wel vrij duidelijk te zien.Nora15 schreef: ↑07-03-2019 10:32Dames even een andere vraag; ik ben deze week begonnen met de ovulatietesten, maar ik vind die dingen zo twijfelachtig. Herkennen jullie dat? Dinsdag had ik namelijk een redelijk zichtbaar licht streepje (maar lang niet zo donker als de controle streep) afgelopen dagen werd ie steeds minder zichtbaar. Als ik naar mijn cyclus kijk verwacht ik mijn eisprong dit weekend maar nu twijfel ik of ik hem niet gewoon gemist heb. Dinsdag was dag 11 dus dat zou voor mijn doen veel te vroeg zijn omdat mijn cyclus normaal rond de 29 a 32 dagen is. Iemand toevallig ervaring hiermee?
Overigens raadde het ziekenhuis de clearblue roze aan, met de smileys. Maar als ik op een smiley had moeten wachten, had ik nu nog geen kind gehad, daar moet je blijkbaar toch meer hormoon voor hebben of zo. Sommige maanden haalde ik dat wel, maar andere (inclusief de succesvolle maand) niet.
donderdag 7 maart 2019 om 14:05
Ik gebruik wel de clearblue smiley. Die werkt voor mij erg goed. Ook omdat je en de streepjes ziet en een smiley krijgt.
Ik heb hoor volgende week 2x ICI mot20
Besteld. Als egt goed is rond de 15e ovulatie dus wie weet lukt het op deze manier.
Vandaag ziekig en moe en ineens beslaat het verdrietige gevoel mij, nog steeds niet gelukt. Al bijna 39. Zorgverzekeraars die moeilijk doen. Onzekerheid etc. Dus maar even een handje paaseitjes naar binnen gewerkt. Je moet toch wat ...
Ik heb hoor volgende week 2x ICI mot20
Besteld. Als egt goed is rond de 15e ovulatie dus wie weet lukt het op deze manier.
Vandaag ziekig en moe en ineens beslaat het verdrietige gevoel mij, nog steeds niet gelukt. Al bijna 39. Zorgverzekeraars die moeilijk doen. Onzekerheid etc. Dus maar even een handje paaseitjes naar binnen gewerkt. Je moet toch wat ...
donderdag 7 maart 2019 om 20:52
Zeker. Het was ook fijn om die mw van de pvda zo te horen praten. Er wordt dus ws wel aandacht aan besteed. Het gaf mij weer een beetje moed dat het wel goed komt. Ook omdat de advocaat zei dat de vrouwen een goede kans zouden maken in een rechtzaal. Gezien de wet van gelijke behandeling of hoe die precies heette.
De petitie loopt ook als een malle. Al 70.000 handtekeningen!
@rosieflower ik probeer het ook nog deze maand. Daarna afwachten tot er duidelijkheid is. Hopelijk volgt dat snel komende weken.
Voor nu maar op zoek nasr mn ei.

donderdag 7 maart 2019 om 21:43
Hier weer even een berichtje van mij, ik weet eigenlijk nog niets maar de paniek is iets gezakt en heb toch weer iets hoop.
Ik heb alleen dinsdag bloedverlies gehad, gisteren niets en vandaag alleen iets oud bloed. ( sorry voor details)
Morgen terug bellen naar MCK.. hoop zo dat ik volgende week mag komen voor een echo!
Dit is echt niet te doen, leven tussen hoop en vrees!
Überhaupt voor ons allemaal momenteel moeilijke tijden, maar ik geloof dat er een oplossing komt!
Wisten jullie al dat er een plenair debat komt in de tweede kamer? Datum is nog niet bekend.
Verder is ook bureau Clara Wichmann aan het bekijken wat de opties zijn voor een rechtzaak tegen de staat.
Ik heb alleen dinsdag bloedverlies gehad, gisteren niets en vandaag alleen iets oud bloed. ( sorry voor details)
Morgen terug bellen naar MCK.. hoop zo dat ik volgende week mag komen voor een echo!
Dit is echt niet te doen, leven tussen hoop en vrees!
Überhaupt voor ons allemaal momenteel moeilijke tijden, maar ik geloof dat er een oplossing komt!
Wisten jullie al dat er een plenair debat komt in de tweede kamer? Datum is nog niet bekend.
Verder is ook bureau Clara Wichmann aan het bekijken wat de opties zijn voor een rechtzaak tegen de staat.

vrijdag 8 maart 2019 om 06:03
Happy dat klinkt toch weer hoopvol! Mijn vingers zijn voor jou gekruist!
Inderdaad is hier 2 paginas terug geplaatst dat t besproken gaat worden in de tweede kamer. Eigenlijk moet ik zeggen dat alle berichten vrij positief zijn/over komen
het is vrijdag, ben benieuwd of ik de ballen heb persoon vanavond te vragen om donor te zijn
Inderdaad is hier 2 paginas terug geplaatst dat t besproken gaat worden in de tweede kamer. Eigenlijk moet ik zeggen dat alle berichten vrij positief zijn/over komen
het is vrijdag, ben benieuwd of ik de ballen heb persoon vanavond te vragen om donor te zijn

vrijdag 8 maart 2019 om 13:12
Contact met VGZ gehad gisteren en vandaag.
Meisje had met mij gesproken en tien daarna kwam er intern bericht er over en ze heeft me vandaag terug gebeld.
Ze volgen het advies van de raad. Dus lesbisch of alleenstaande is geen rede om te vergoeden alleen met medicesch verklaring...
Zou ik nu in lopend jaar ook mijn aanvullende verzekering kunnen wijzigen? Heb ik diedure ook niet meer nodig.....
Meisje had met mij gesproken en tien daarna kwam er intern bericht er over en ze heeft me vandaag terug gebeld.
Ze volgen het advies van de raad. Dus lesbisch of alleenstaande is geen rede om te vergoeden alleen met medicesch verklaring...
Zou ik nu in lopend jaar ook mijn aanvullende verzekering kunnen wijzigen? Heb ik diedure ook niet meer nodig.....

vrijdag 8 maart 2019 om 14:35
Bedankt voor al het duimen!
Ik weet nog niets.. maar verpleegster was best positief aan de telefoon. Ik mag volgende week vrijdag komen voor echo, tot die tijd
Depster succes vanavond!
Succes voor iedereen hier!
Tbt de vergoedingen zijn dit hele zure weken/maanden ik blijf geloven dat er een oplossing komt!!
Er zijn zoveel organisaties mee bezig!
Ik weet nog niets.. maar verpleegster was best positief aan de telefoon. Ik mag volgende week vrijdag komen voor echo, tot die tijd

Depster succes vanavond!
Succes voor iedereen hier!
Tbt de vergoedingen zijn dit hele zure weken/maanden ik blijf geloven dat er een oplossing komt!!
Er zijn zoveel organisaties mee bezig!
vrijdag 8 maart 2019 om 17:35
@isillavendel jij zit bij Isala toch? Ik ook namelijk, dus ik vraag het even. Had niet niemand over het Isala gehoord. Maar zij gaan nu ook niet meer vergoeden? En hoe zit dat met terugwerkende kracht?
Edit; ik zie dat je de verzekering hebt gebeld. Ik heb dat niet gedaan, ik heb ook nog niets van Isala gehoord. Houd mijn hart vast, maar ga mijn verzekering niet bellen nu. Ik vind het wel raar dat ze zo midden in een jaar zo'n beslissing nemen. Ik zit bij Zilveren Kruis en heb vooralsnog niets vernomen (maar ook niet zelf gebeld dus)
Edit; ik zie dat je de verzekering hebt gebeld. Ik heb dat niet gedaan, ik heb ook nog niets van Isala gehoord. Houd mijn hart vast, maar ga mijn verzekering niet bellen nu. Ik vind het wel raar dat ze zo midden in een jaar zo'n beslissing nemen. Ik zit bij Zilveren Kruis en heb vooralsnog niets vernomen (maar ook niet zelf gebeld dus)

vrijdag 8 maart 2019 om 21:14
@lee klopt isala, heb 25ste afspraak in Meppel (gesprekken mag daar ook gelukkig) met de arts. Kijken of ik mag beginnen. Vorige keer 10 kg te zwaar nu 5 kg kwijt... Heb nog even voor eindsprintje..
Isala zegt dat je met je behandelaar moet overleggen of je medische noodzaak heb of niet. Dus 25ste wordt spannend.
Isala zegt dat je met je behandelaar moet overleggen of je medische noodzaak heb of niet. Dus 25ste wordt spannend.
vrijdag 8 maart 2019 om 21:21

vrijdag 8 maart 2019 om 21:31
Dan ben je al verder in proces. Het niet vergoeden gaat vooral over KID/KI en IUI.
Zo las ik in de artikelen.
Pm gestuurd.
vrijdag 8 maart 2019 om 22:04
Spannend Depster!
@Betsy, goed dat jij er ook voor gaat deze maand! En we duimen voor goed nieuws!
Heb overigens net gelezen dat er een besloten fb-groep is. wensmoeders strijden door.
Hierbij de link voor wie interesse heeft:
https://www.facebook.com/groups/2253713624843466/
@Betsy, goed dat jij er ook voor gaat deze maand! En we duimen voor goed nieuws!
Heb overigens net gelezen dat er een besloten fb-groep is. wensmoeders strijden door.
Hierbij de link voor wie interesse heeft:
https://www.facebook.com/groups/2253713624843466/

zaterdag 9 maart 2019 om 11:54
@Rosie ik heb mij ook aangemeld, alleen dan om goed op de hoogte te blijven.
@Isisalla ik geloof niet en hoop wel voor je dat dit niet het einde is. Misschien even een pauze wellicht, maar ik ben er niet van overtuigd dat dit het dan is.
mbt de vraag aan persoon van donor willen zijn. God wat was ik zenuwachtig en ik voelde aan alles dat ik terug aan het krabbelen was. Het kwam gelukkig ter sprake (paar keer zelfs). De eerste keer hadden we het over dit traject en zei hij dat hij mij een kindje zou gunnen. Later hadden we het over donoren en dat ik zei liever een bekend persoon zou willen. Hij maakte toen een grapje en ik vroeg toen gelijk 'wat als ik jou serieus zou vragen?' Zonder twijfel zei hij dat hij dat wel zou doen dan. Even kort besproken welke trajecten er zijn. Hij ziet t niet zitten om als donor zijnde iedere mnd een kwakje te moeten inleveren. Dus IUI zal wellicht niet kunnen. ZI wel, dan kan ik naar hem (dit zou dan een optie zijn als KID niet door gaat). Indien ze bij mij wegens alle al genoemde redenen (PCOS, eiceldonatie en feit dat ik een jaar zonder AC sex had met ex..zonder ook maar enige zwangerschap) met IVF/ICSI willen starten zou het een prima optie zijn. Het hangt dus wederom af van wat de artsen besluiten, vanuit daar kan ik hem concreter gaan vragen.
Nog 47 nachtjes. Ik verwacht over een dag of 9 ongesteld te worden, daarna wil ik 1 mnd kijken of ik mijn eisprong kan vinden. Dan heb ik iets concreets voor de arts.
@Isisalla ik geloof niet en hoop wel voor je dat dit niet het einde is. Misschien even een pauze wellicht, maar ik ben er niet van overtuigd dat dit het dan is.
mbt de vraag aan persoon van donor willen zijn. God wat was ik zenuwachtig en ik voelde aan alles dat ik terug aan het krabbelen was. Het kwam gelukkig ter sprake (paar keer zelfs). De eerste keer hadden we het over dit traject en zei hij dat hij mij een kindje zou gunnen. Later hadden we het over donoren en dat ik zei liever een bekend persoon zou willen. Hij maakte toen een grapje en ik vroeg toen gelijk 'wat als ik jou serieus zou vragen?' Zonder twijfel zei hij dat hij dat wel zou doen dan. Even kort besproken welke trajecten er zijn. Hij ziet t niet zitten om als donor zijnde iedere mnd een kwakje te moeten inleveren. Dus IUI zal wellicht niet kunnen. ZI wel, dan kan ik naar hem (dit zou dan een optie zijn als KID niet door gaat). Indien ze bij mij wegens alle al genoemde redenen (PCOS, eiceldonatie en feit dat ik een jaar zonder AC sex had met ex..zonder ook maar enige zwangerschap) met IVF/ICSI willen starten zou het een prima optie zijn. Het hangt dus wederom af van wat de artsen besluiten, vanuit daar kan ik hem concreter gaan vragen.
Nog 47 nachtjes. Ik verwacht over een dag of 9 ongesteld te worden, daarna wil ik 1 mnd kijken of ik mijn eisprong kan vinden. Dan heb ik iets concreets voor de arts.