Werk & Studie alle pijlers

Schadevergoeding

11-03-2019 17:07 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen. Ik heb een vraag. Als je letselschade hebt en je krijgt een bod van de tegenpartij. Hoeveel % is het eerste bod wat ze uiteindelijk uit kunnen keren. En of mogen uitkeren? Je gaat natuurlijk altijd voor het meeste natuurlijk en ze beginnen altijd met een mager bod lijkt me. Dus ben erg benieuwd hoe en wat! Moet ik dan denken aan 5% van het totale bedrag wat ik kan krijgen of een ander percentage?
Cuddlingftw schreef:
12-03-2019 00:24
Bij zulke sites gaat het voornamelijk over smartengeld helaas. En dat is zeker wat anders dan een schadevergoeding!! Ik ben zelf ook al uren bezig geweest met zoeken naar schadevergoeding bedragen maar krijg keer op keer smartengeld te zien.... beetje jammer met die sites. Bedoel dat eerste voorbeeld. Diegene die arbeidsongeschikt geraakt is en maar 9000€ krijgt... dat us verre van een fair bedrag. Dat is het smartengeld! Ik geloof zelfs ook dat er een geheimhoudingsclasule ofzo is met svhadevergoeding bedragen! Heb laatst namelijk iemanr aan de telefoon gehad en die zei dat bedragen van 1,1 miljoen bijvoorbeeld of 8 ton zeker wel voorkomen en hij zei ook dat hrt geen zin heeft om het te googlen want elke situatie is anders en het is vrij geheimzinnig dusja.... zegt al genoeg lijkt me.... maar dit zijn smartengelden en dat is voor het LEED!!!!! Niet voor de geleden schaden die je hebt. Denk aan inkomstenderving of weet ik het wat allemaal!
https://aanrijdinggehad.nl/de-letselsch ... -van-2018/ Nog steeds ruim onder de ton. Je gaat van een koude kermis thuiskomen. Ik heb ooit de lijsten gezien van de verzekeraar en de bedragen zijn laag. Maar goed droom lekker verder.
Sorry maar ik geloof je verhaal niet helemaal. In het begin van wat mij is aangedaan waardoor ik een geld bedrag heb ontvangen was ik totaal niet bezig met geld, wel met hoe ik alles weer moest herpakken en me leven opnieuw indelen.

Maar als het echt zo is, hoop ik vooral dat wat je aangedaan is kan verwerken en je voordoende liefde en begrip om je heen hebt voor alle pijn die je moet voelen
Cuddlingftw schreef:
12-03-2019 23:16
Jij zegt: je mag er volgens de wet niet op achteruit gaan. Maar dat betekent: er niet op achteruitgaan tov hoe de situatie voor het ongeval was. Niet tov van hoe je leven verder zou kunnen zijn verlopen. En voor het ongeval had je geen baan op hbo niveau, zelfs de studie nog niet eens. Dus gaan ze ook niet rekenen met zo’n salaris. Dat is heel lullig, want wellicht had je dat best kunnen gaan verdienen, maar dat weet je niet en kun je dus niet bewijzen. Je had nog geen kinderen waar nu extra hulp voor moet komen, dus komt daar ook geen compensatie voor. Als die kinderen er al geweest waren wellicht wel, maar er wordt niet gerekend met kinderen die jij misschien in de toekomst gekregen zou kunnen hebben.

dus dar wil zeggen dus hoe jonger je bent hoe meer je genaaid wordt? Dat is natuurlijk ook niet fair he. Lijkt me sterk dat ze het zi bekijken. Tuurlijk wordt er wel gegoocheld met cijfertjes etc etc en daar komt zeker wel een bedrag uit! Ben alleen benieuwd hoe en wat allemaal en wanneer!!! Bedoel als je op 16 jarige leeftijd een ongeval krijgt en je hebt als enigste baantje een supermarktbaantje en je hoeft geen zorgkosten geen eten en drinken geen huur etc etc te betalen aangezien je nog mooi thuis woont daar klopt helemaal niks van natuurlijk. Ze kunnen niet verwachten dat je totaan de dood van je ouders thuis blijft wonen en gaat profiteren van hun allemaal. Wat ik tevens ook niet doe. Ik woon tevens al op mezelf in een kut studentenkamertje maar toch. Nee zo werkt het niet mn jong!!!
Jouw jong ben ik zeker niet, en zo werkt het gedeeltelijk dus wel. Want naast de compensatie heb je recht op een uitkering, en daarvan kun je gewoon leven, net als vele anderen in Nederland. En ja, als je dus nog heel jong bent en nog geen bewezen verdiencapaciteit had (omdat je hooguit een bijbaantje hebt gehad), heb je wat dat betreft meer pech dan als je een opleiding afgerond hebt en al een tijdje werkt. Dat is ontzettend oneerlijk, maar zo werkt het wel. Jij hebt dan nog het ‘geluk’ dat je al wel een opleiding afgerond had, dat laat in elk geval iets zien.

Maar goed, je wilt ons toch niet geloven. Misschien is dat ook wel onderdeel van je letsel, dat zou best kunnen.
Hier alvast wat leesvoer uit een ander topic!

werk-studie/aan-de-slag-met-wajong/list_messages/368903
polydox schreef:
12-03-2019 23:17
https://aanrijdinggehad.nl/de-letselsch ... -van-2018/ Nog steeds ruim onder de ton. Je gaat van een koude kermis thuiskomen. Ik heb ooit de lijsten gezien van de verzekeraar en de bedragen zijn laag. Maar goed droom lekker verder.
Ik citeer en neem een voorbeeld van een laag bedrag: Van 1.500 tot 3.000 euro
Voor lichte letsels krijgt u doorgaans smartengeld tussen de 1.500 en 3.000 euro, bijvoorbeeld bij:

Littekens
Gebitsbeschadiging
Inwendige verwondingen
Kleine vermindering van het zicht
Niet al te ernstige fracturen

Het gaat hier wederom om smartengeld. Dat maakt me echt geen flikker uit. Heb gehoord dat iemand maar 30,000 smartengeld gekregen heeft maar wel 5 ton aan SCHADEVERGOEDING. En diegene had het gekregen op 14-15 jarige leeftijd dusja hoe ze daar de berekeningen van maken idk maar toch dat is een bedrag waar je ongeveer 10-15 jaar mee vooruit kan! Dan moet je er weer bij aan kloppen bij de verzekeraar. Achja tis niet anders. Of je moet gelijk een hypotheek vrije woning kopen van 2-3 ton en dan normaal leven. Dan moet het wel goedkomen vermoed ik maarja het wordt puzzelen want een uitkering is 2x niks....
Weer aankloppen bij de verzekeraar? Omdat je centjes op zijn? Euh.... nee. Het is een eenmalig iets.
Heb je nu al een advocaat gezocht?
Als jij nou eens begint met het aanleveren van bewijzen van je opleiding en inkomen. Maak bijvoorbeeld eens printscreens van je hbo diploma en van je salarisstroken in die glazen bol van je. Ik denk dat dat de enige mogelijkheid is om deze dingen mee te laten wegen in het bedrag. Oh, en vergeet bij het tekenen voor dat kapitaal aan schadevergoeding niet om de kleine lettertjes te lezen. Daar staat namelijk op zeker in dat het "ter finale kwijting" is. Moeten we die term even uitleggen?
Zou dat fixeren misschien ook onderdeel zijn van het letsel? Of, misschien mag ik het niet zeggen, een gevalletje plaat voor het hoofdje hebben?
Orangetree schreef:
13-03-2019 07:43
Weer aankloppen bij de verzekeraar? Omdat je centjes op zijn? Euh.... nee. Het is een eenmalig iets.

In TO’s Lalaland misschien niet.
himalaya wijzigde dit bericht op 13-03-2019 14:15
1.67% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Orangetree schreef:
In Noorwegen kan dat wel
Orangetree schreef:
Precies eenmalig.
Waar je ook nog ieder jaar vermogensrendementsheffing over moet betalen neem ik aan. Je zou beter een levenslange uitkering/aanvulling kunnen krijgen denk ik.
I like being a mess. It's who I am.
Cuddlingftw schreef:
12-03-2019 23:16

dus dar wil zeggen dus hoe jonger je bent hoe meer je genaaid wordt? Dat is natuurlijk ook niet fair he. Lijkt me sterk dat ze het zi bekijken. Tuurlijk wordt er wel gegoocheld met cijfertjes etc etc en daar komt zeker wel een bedrag uit! Ben alleen benieuwd hoe en wat allemaal en wanneer!!! Bedoel als je op 16 jarige leeftijd een ongeval krijgt en je hebt als enigste baantje een supermarktbaantje en je hoeft geen zorgkosten geen eten en drinken geen huur etc etc te betalen aangezien je nog mooi thuis woont daar klopt helemaal niks van natuurlijk. Ze kunnen niet verwachten dat je totaan de dood van je ouders thuis blijft wonen en gaat profiteren van hun allemaal. Wat ik tevens ook niet doe. Ik woon tevens al op mezelf in een kut studentenkamertje maar toch. Nee zo werkt het niet mn jong!!!

Zo werkt het dus wél.

En met een koophuis kun je een uitkering vergeten; je hebt kapitaal dan. Dat mag je eerst verkopen, daarvan netjes leven en pas daarna, als het op is, mag je komen voor die uitkering. En dan gaan ze ook nog controleren of je er niet een beetje te royaal van geleefd hebt, want als je er drie keer mee naar Amerika was mag je nog een paar jaar op een houtje bijten. En ohja, nog iets met inflatie.

Voor iemand die gestudeerd heeft weet je echt bizar weinig van het echte leven.

Maar ik wens je veel succes. Als je werkelijk die anderhalve ton krijgt, kom je het dan nog even melden hier?
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
13-03-2019 10:04
Zo werkt het dus wél.

En met een koophuis kun je een uitkering vergeten; je hebt kapitaal dan. Dat mag je eerst verkopen, daarvan netjes leven en pas daarna, als het op is, mag je komen voor die uitkering. En dan gaan ze ook nog controleren of je er niet een beetje te royaal van geleefd hebt, want als je er drie keer mee naar Amerika was mag je nog een paar jaar op een houtje bijten. En ohja, nog iets met inflatie.

Dat is alleen waar bij een bijstandsuitkering terwijl TO vermoedelijk in aanmerking komt voor een Wajong. Bovendien laten gemeenten bij een bijstandsuitkering soms ook de schadevergoeding buiten beschouwing.

Als TO een Wajong uitklering gaat ontvangen, komt hij/zij toch nog in de buurt van 1 miljoen op termijn:
1025, per maand, vakantiegeld, zorgtoeslag, huurtoeslag, etc.

Dat alles (stel 1500,- gemiddeld netto per maand) gedurende zo'n 50 jaar (600 maanden), kom je al op 900.000,- totaal.
Dat is dan toch de helft van die beoogde 1,8 miljoen
Gebruna schreef:
13-03-2019 15:00
Als TO een Wajong uitklering gaat ontvangen, komt hij/zij toch nog in de buurt van 1 miljoen op termijn:

Dat alles (stel 1500,- gemiddeld netto per maand) gedurende zo'n 50 jaar (600 maanden), kom je al op 900.000,- totaal.
TO verwacht én 1,8 miljoen te ontvangen (in 1 keer) + maandelijkse uitkering 😂😂😂 “dusja”
Orangetree schreef:
Heb je nu al een advocaat gezocht?
Heb al vanaf het begin af aan al een advocaat. Oftewel al bijna 2 jaar lang etc etc dus komt goed💪💪 voor de rest. De cases moet je natuurlijk niet gelijk sluiten😉 dan ben je dom bezig ofcourse. Maar dat wordt je allemaal verteld hoe en wat!! Komt allemaal goed!
Al 2 jaar een advocaat hebben en dan zo’n topic openen 😂😂😂😂😂. Misschien kun je in de tussentijd nog even een cursus Nederlandse taal doen, op HBO niveau uiteraard.
Of een advocaat zoeken met verstand van letselschade.
Dusja, dat dus.
Succes met het leren leven met je NAH.
Gebruna schreef:
13-03-2019 15:00

Nee zo moet je het niet berekenen die miljoen grapjas. Ik heb het over gemiddeld inkomen a 35000€ minus een uitkering van 12000 per jaar. Dan loop je minstens 20000€ PER JAAR MIS!!!! Doe dat eens keer het aantal jaren dat je moet werken. Nou laten we zeggen 40 jaar dan zit je op 800 duizend euro’s!!! En dan heb ik de eigen risico wat je waarschijnlijk elk jaar sws kwijt bent nog niet eens meegenomen. En inflatie ook niet plus pensioen ook nog niet dus reken maar uit.......
Cuddlingftw schreef:
16-03-2019 21:36
Nee zo moet je het niet berekenen die miljoen grapjas. Ik heb het over gemiddeld inkomen a 35000€ minus een uitkering van 12000 per jaar. Dan loop je minstens 20000€ PER JAAR MIS!!!! Doe dat eens keer het aantal jaren dat je moet werken. Nou laten we zeggen 40 jaar dan zit je op 800 duizend euro’s!!! En dan heb ik de eigen risico wat je waarschijnlijk elk jaar sws kwijt bent nog niet eens meegenomen. En inflatie ook niet plus pensioen ook nog niet dus reken maar uit.......
Leuke berekening.
Je gaat het alleen nooit krijgen.
Cuddlingftw schreef:
16-03-2019 21:36
Doe eens een een keer rekenen wat je verdiende toen het gebeurde!!

Ik vind het echt heel erg wat er met je gebeurd is maar kom op. Zelfs met alleen mijn basisschool afgerond kan ik nog verder denken dan jij.

Dus of je snapt het echt niet door je NHA en dat is geen probleem of je wil er een poot uit slaan...
To wat is het bod dan dat je hebt gekregen?
Cuddlingftw schreef:
13-03-2019 21:04
Heb al vanaf het begin af aan al een advocaat. Oftewel al bijna 2 jaar lang etc etc dus komt goed💪💪 voor de rest. De cases moet je natuurlijk niet gelijk sluiten😉 dan ben je dom bezig ofcourse. Maar dat wordt je allemaal verteld hoe en wat!! Komt allemaal goed!
En het doel van dit topic was?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik heb echt even met klapperende oren dit topic zitten lezen en ik geloof er met elke post die TO plaatst minder van.

Wat is er in hemelsnaam mis met sommige mensen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven