Mode & Beauty alle pijlers

The ordinary

19-12-2017 20:49 626 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees heel veel goede Berichten over de producten van the ordinary.

Zou best wat willen bestellen Maar met de producten kom ik er niet uit. Erg ingewikkeld en veel.

Hier mensen die producten ervan hebben en kunnen uitleggen wat het is en waar het voor dient?
Oooeee een cleanser! Die gaat in het mandje!

https://theordinary.com/product/rdn-squ ... ml?redir=1
Ainne! Nu je hier toch bent, wat is het verschil tussen retinol en retinoids? Ik heb nu de granactive retinoid 5%, maar doet weinig.
Ja ik zag ook die cleanser toen ik deze week wat ging bestellen maar ik wacht even reviews af en tot mijn huidige reinigings spul op is. Ga nu Natural Moisturizing Factors + HA testen. Heb maar een kleintje besteld om te proberen.

Weet iemand trouwens of buffet lang goed blijft als je het potje dicht laat. Heb er meteen 2 besteld want ik vind het fijn spul (en wilde geen verzendkosten betalen) maar ik doe er best lang mee...
Dan ben je vast al mooi van jezelf Star! Dit spul is echt lange-termijn hè, geen onmiddelijke resultaten. Maar je moet de labels lezen en de percentages vergelijken, het is allemaal zo'n beetje hetzelfde, het een is een afgeleide van het ander.
Als je geen irritaties hebt zou je volgende keer de Retinol kunnen proberen, die komen in 2 or 3 verschillende percentages by TO.
Zelf ben ik inmiddels overgestapt op Retin-A, oftewel tretinoin, dat kun je alleen op recept krijgen. Of gewoon voor een paar euro tijdens je vakantie in Spanje/Portugal/Griekenland by the apotheek.
ainne schreef:
06-03-2019 17:20
Dan ben je vast al mooi van jezelf Star! Dit spul is echt lange-termijn hè, geen onmiddelijke resultaten. Maar je moet de labels lezen en de percentages vergelijken, het is allemaal zo'n beetje hetzelfde, het een is een afgeleide van het ander.
Als je geen irritaties hebt zou je volgende keer de Retinol kunnen proberen, die komen in 2 or 3 verschillende percentages by TO.
Zelf ben ik inmiddels overgestapt op Retin-A, oftewel tretinoin, dat kun je alleen op recept krijgen. Of gewoon voor een paar euro tijdens je vakantie in Spanje/Portugal/Griekenland by the apotheek.

Tssssk, mijn frons moet minder worden :proud:
Geen idee hoe lang dat goed blijft Tsum, als je het in het doosje houdt en niet te warm zet, zal het best lang mee gaan neem ik aan. Na openen is het 6 of 12 maanden houdbaar, moet je even het symbooltje checken.

Ik ben gek op cleansers, heb wel 4 of 5 verschillende, hahaha! Mijn favoriet momenteel is van Clinique (Take the day off balm), maar die is 4 keer zo duur als deze van TO, maar goed, ook 4 keer zo groot...
Star² schreef:
06-03-2019 17:23
Tssssk, mijn frons moet minder worden :proud:
Volgens mij helpt daar alleen botox tegen. Bij mij zijn de lijnen wel minder diep geworden, met de hulp van Tretinoin en hydratie-hydratie-hydratie maar helemaal weg gaat niet lukken vrees ik.
ainne schreef:
06-03-2019 17:24
Geen idee hoe lang dat goed blijft Tsum, als je het in het doosje houdt en niet te warm zet, zal het best lang mee gaan neem ik aan. Na openen is het 6 of 12 maanden houdbaar, moet je even het symbooltje checken.

Ik ben gek op cleansers, heb wel 4 of 5 verschillende, hahaha! Mijn favoriet momenteel is van Clinique (Take the day off balm), maar die is 4 keer zo duur als deze van TO, maar goed, ook 4 keer zo groot...

Ik heb de lotion voor mijn ogen, maar vind 'm veel te vet. Nou goed, de fles staat ook mooi :proud:
The Ordinary is nu ook verkrijgbaar bij Douglas online (die leveren de volgende dag al en zonder verzendkosten!):

https://www.douglas.nl/The-Ordinary/index_b5494.html
liliane13 wijzigde dit bericht op 06-03-2019 17:42
35.24% gewijzigd
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Star² schreef:
06-03-2019 17:27
Ik heb de lotion voor mijn ogen, maar vind 'm veel te vet. Nou goed, de fles staat ook mooi :proud:
Oh die ken ik niet, heb alleen die balm en vind 'm ideaal. Volgens mij is de TO cleanser hetzelfde principe, gaat van een balm naar een olie als je het tussen je handen wrijft.
Star² schreef:
06-03-2019 16:55
Ainne! Nu je hier toch bent, wat is het verschil tussen retinol en retinoids? Ik heb nu de granactive retinoid 5%, maar doet weinig.
Retinoids zijn derivaten van retinol. Iets minder krachtig dus dan retinol.
Jetske Ultee over retinol en vitamine A zuur.

https://www.dr-jetskeultee.nl/vitamine-a-retinoiden/
Liliane13 schreef:
06-03-2019 17:29
The Ordinary is nu ook verkrijgbaar bij Douglas online (die leveren de volgende dag al en zonder verzendkosten!):

https://www.douglas.nl/The-Ordinary/index_b5494.html
Dat had ik eerder moeten weten. Ach goed voor de volgende keer.
Helder Jufjoke en Emma; thanks!
Ik heb trouwens sinds een paar weken de vitamine c suspension 23% van the ordinary. Heftig spul. Lijkt wel iets goeds te doen, maar heel gebruiksvriendelijk is het niet. Het kan in het begin hevig prikken (viel bij mij wel mee, maar o wee als je een minuscuul wondje hebt...). Het laat een wat vettig waasje achter, dus sowieso alleen voor de avond. Bovendien schijnt het je nagels en vingers te kunnen verkleuren. Raar eigenlijk, want het verkleurt je gezicht natuurlijk ook niet. Maar ik neem geen risico en was mijn handen na het opbrengen. Al met al wel tevreden over. Ik weet nog niet of ik het nogmaals zal kopen als het op is.
Gebruik nu sinds een paar weken de rose hip oil. Machtig wat een super goed spul is dat!!
Jufjoke schreef:
06-03-2019 20:09
Ik heb trouwens sinds een paar weken de vitamine c suspension 23% van the ordinary. Heftig spul. Lijkt wel iets goeds te doen, maar heel gebruiksvriendelijk is het niet. Het kan in het begin hevig prikken (viel bij mij wel mee, maar o wee als je een minuscuul wondje hebt...). Het laat een wat vettig waasje achter, dus sowieso alleen voor de avond. Bovendien schijnt het je nagels en vingers te kunnen verkleuren. Raar eigenlijk, want het verkleurt je gezicht natuurlijk ook niet. Maar ik neem geen risico en was mijn handen na het opbrengen. Al met al wel tevreden over. Ik weet nog niet of ik het nogmaals zal kopen als het op is.
Het heeft inderdaad mijn nagels lichtjes verkleurd, ze zijn wat gelig geworden. Ik gebruik nu plastic handschoentjes, die had ik toch al staan, als ik het meng en op mijn gezicht smeer, ook let ik op dat ik daarna niet aan mijn gezicht zit. Ik meng het met resveratrol + ferulic acid. Ook los vind ik de resveratrol + ferulic acid heel fijn, m’n gezicht voelt wat steviger aan lijkt het.
De cleanser ga ik ook eens proberen als mijn huidige voorraad op is, over mijn huidige cleanser ben ik heel tevreden dus ik ben benieuwd of ik zal switchen.
Rosehip oil ook maar weer eens uit de kast gehaald en de Euk.134 besteld :whoops: ben benieuwd wat die doet
EUK134 is een van mijn favorieten, ik doe een druppel of twee door de moisturiser elke dag.

Heb de cleanser inmiddels gisteren uitgeprobeerd. Fijn spul wel. Je moet het echt een paar seconden zacht laten worden op je huid, dan wordt het een olieachtig spulletje dat je zacht met je handen over je gezicht en ogen wrijft. Daarna kun je alles in een keer eraf halen. Ik gebruik hiervoor een muslin cloth en warm water. Alle makeup ging er zonder moeite af. En huid bleef zacht.
Voor €7 is dit een hele prima cleanser.
Die cleanser klinkt idd als de take the day off van clinique ( welke ook fijn is)

Waarvoor gebruik jij de euk 134 ainne? Ik heb nogal wat roodheid in Mn gezicht en hoop dat Mn gezicht er wat rustiger van wordt. Helaas had de douglas niet de euk 134 ertussen staan. Hebben jullie al via de douglas besteld?
Sinds eergisteren de Natural Moisturizing Factors + HA aan het testen en werkt prima. Maar is die bij jullie ook zo dik? Moet best hard knijpen om het uit de tube te krijgen en echt goed uitsmeren. Had het wat vloeibaarder verwacht.
Ik kon het niet laten om weer twee nieuwkomers aan de collectie toe te voegen : de aha 30% en bha 2% peeling solution en de azeleic acid 10%. Allebei natuurlijk direct mee begonnen.
De peeling gisteren gebruikt. Ging goed, geen tintelingen, geen roodheid, glad zacht huidje nadien. Maar goed, een echte review kan nog niet na één keer gebruiken. Maar so far so good. De azeleic acid voelt heerlijk zacht en glad, maar wordt een beetje lastig om die een plek binnen mijn routine te geven, omdat ik nu al merk dat hij de neiging heeft om te gaan rullen.
Iemand hier ervaring mee? Ik denk dat het een fijn product is, mits ik hem de juiste plek geef.
Jufjoke schreef:
17-03-2019 22:29
Ik kon het niet laten om weer twee nieuwkomers aan de collectie toe te voegen : de aha 30% en bha 2% peeling solution en de azeleic acid 10%. Allebei natuurlijk direct mee begonnen.
De peeling gisteren gebruikt. Ging goed, geen tintelingen, geen roodheid, glad zacht huidje nadien. Maar goed, een echte review kan nog niet na één keer gebruiken. Maar so far so good. De azeleic acid voelt heerlijk zacht en glad, maar wordt een beetje lastig om die een plek binnen mijn routine te geven, omdat ik nu al merk dat hij de neiging heeft om te gaan rullen.
Iemand hier ervaring mee? Ik denk dat het een fijn product is, mits ik hem de juiste plek geef.
Ik meng de azelaic smorgens met niacimide en heb dan geen last van rullen.

Meng hem ook wel eens met een andere serum en ook dat gaat.
Frietmetmayo schreef:
06-03-2019 21:15
Gebruik nu sinds een paar weken de rose hip oil. Machtig wat een super goed spul is dat!!
Mag ik vragen waarom je het zo goed vindt? Ik heb nu de squalane, erg tevreden over maar ik twijfel al een tijdje of ik de rosehip niet ook eens wil proberen.
meisje1980 schreef:
19-03-2019 22:25
Mag ik vragen waarom je het zo goed vindt? Ik heb nu de squalane, erg tevreden over maar ik twijfel al een tijdje of ik de rosehip niet ook eens wil proberen.
Het maakt mijn huid rustig, egaler,zachter en gladder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven