Alleen

19-03-2019 12:45 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,
Ik zit met een probleem.
Al mijn vriendinnen hebben een vriendje, behalve ik. Ik vind het al heel moeilijk dat ik nog steeds geen vriend heb aangezien in volgende maand 18 wordt. Maar nu heeft ook nog eens iedereen om mij heen een relatie waardoor ik vaak alleen ben omdat mijn vriendinnen geen tijd hebben. Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan. Ik ben er vaak ontzettend verdrietig over en vraag me vaak af waarom ik alleen ben.
Heeft iemand advies voor mij ?
Je bent de enige verstandige, waarom al zo jong zo aan iemand vastgekoekt zitten.
Ik had wel altijd ergens een vriendje maar vrienden en vriendinnen waren nummer 1.
Je bent nog maar 18, alsjeblieft, geniet van je vrijheid! Leer jezef en het leven kennen, zoek een hobby, ga sporten, leer gitaarspelen, maak een reis, weet ik het maar geniet ervan joh!!!
En ben je verderop in je leven blij dat je niet zo'n saaie, veeeel te vroeg gesettelde muts geworden bent.
Waarom heb je dan geen vriendje? Als dat nou je grootste probleem is, lijkt het mij niet zo moeilijk om het op te lossen, eerlijk gezegd.
O god, zet de doos tissues maar klaar. Als de relatie stopt komen ze allemaal bij jou uithuilen, want dan herinneren ze zich jou wel weer.
In de tussentijd, ga leuke dingen doen, zoek een vereniging of sport waar niemand zich druk maakt over vriendjes of vriendinnetjes, omdat ze gewoon met hun hobby bezig zijn. en 17 jaar is nog helemaal niet oud genoeg om te denken dat je overblijft, of dat je achter loopt op de rest. Verder zijn er in je klas vast wel klasgenoten die leuker zijn dan je denkt als je ze eenmaal kent, zoek die eens op
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat een saaie vriendinnen heb jij. Dat ze een vriendje hebben, oké, kan,maar geen tijd meer voor hun eigen vriendinnen? Zijn ze dan steeds samen met vriendje?
Wat saai zeg. Ik kan me niet voorstellen dat je op deze leeftijd alleen met je vriendje bezig bent. En vriendinnen, naar de stad/uitjes en uitgaan, niks van dat?
Ik zou jou liever zijn-zonder vriendje en kunnen doen wat je wil, dan dit kleffe gedoe.
Al snap ik dat je daarmee niet geholpen bent.
Het is wel vervelend voor je dat ze niet zoveel tijd maken voor jou/anderen.
Misschien wat nieuwe contacten leggen met wie je leuke dingen kan doen en op stap kan gaan?
Dan heb je iig een leuke tijd, en wie weet kom je dan n keer een leuke jongen tegen/wordt je verliefd!
Ik was 22 toen ik mijn eerste vriend had. Mijn zus 28... We zijn een wat verlegener type mensen... So what?
Ik begrijp je gevoel wel hoor. Vooral omdat de mensen om je heen wel een 'relatie' hebben.
Laat het lekker op zijn beloop. Ook jij komt vroeg of laat iemand tegen!
Geinige reacties weer. Je moet vooral blij zijn omdat je geen vriendje hebt. Best gek hè, als je nou juist wél een vriendje wilt.

Maarreh, is het niet een plan om een vriend te gaan zoeken dan? Tinder, weet ik veel. De kroeg?
Dankjewel voor jullie reacties!!!
Rooss4.0 schreef:
19-03-2019 13:42
Geinige reacties weer. Je moet vooral blij zijn omdat je geen vriendje hebt. Best gek hè, als je nou juist wél een vriendje wilt.

Maarreh, is het niet een plan om een vriend te gaan zoeken dan? Tinder, weet ik veel. De kroeg?
Jaa klopt, maar toch is dat sneller gezegd dan gedaan... de jongens die mij zien staan zie ik niet staan, de jongens die ik wel zie staan zien mij niet staan... ik hoop er op dat dit uiteindelijk goed komt
Je hebt vast wel die rare Nerd in de klas zitten waar niemand naar omkijkt. Ga een keer met hem mee naar de bioscoop zo'n Comics-film bekijken. Ga met hem mee naar een fantasy-achtig festival zoals Elfia, Castlefest, Fantasy-fair etc. Ga lekker dansen bij een dansschool of Balfolk groep. Installeer Pokemon-Go of Ingress en trek er op uit en spreek andere spelers aan. Kom naar een Bordspellen avond.

Voor je het weet heb je een groep mensen om je heen die leuk gezelschap zijn zonder dat je je eenzaam of zo moet voelen, die niet aan hun vriendjes hangen als een druppel gel.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
jaw schreef:
19-03-2019 13:54
Je hebt vast wel die rare Nerd in de klas zitten waar niemand naar omkijkt. Ga een keer met hem mee naar de bioscoop zo'n Comics-film bekijken. Ga met hem mee naar een fantasy-achtig festival zoals Elfia, Castlefest, Fantasy-fair etc. Ga lekker dansen bij een dansschool of Balfolk groep. Installeer Pokemon-Go of Ingress en trek er op uit en spreek andere spelers aan. Kom naar een Bordspellen avond.

Voor je het weet heb je een groep mensen om je heen die leuk gezelschap zijn zonder dat je je eenzaam of zo moet voelen, die niet aan hun vriendjes hangen als een druppel gel.
Bordspelliefhebbers zijn geen nerds :hamer: (nou ja de meesten niet :A: )
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ach meid, je bent pas 17. Ik klink nu echt als een oud wijf en ik vervloekte mensen zoals ik toen ik jouw leeftijd had, maar, vriendjes op die leeftijd hoef je niet zo serieus te nemen. Je bent nog zo jong, geniet maar lekker van je vrijheid.
Oh meid, ik had precies hetzelfde rond die leeftijd. Geloof me, je tijd komt wel. En een relatie hebben, heeft ook zijn nadelen. Daar kom je wel achter zodra je je eerste relatie hebt (en wanneer die weer achter de rug is).

Mocht je je toch afvragen waarom je nog niemand hebt gevonden. Ga bij jezelf na wat jij hieraan kan veranderen. Kom je misschien weinig buiten of stel je jezelf te weinig open? Of misschien ben je kieskeurig, dat was bij mij de reden waarom het even duurde voordat ik iemand vond. Had een hele waslijst toendertijd, en pas toen ik die losliet, liep ik een leuke jongen tegen het lijf.

Wat betreft je vriendinnen, vertel dat je het jammer vind dat ze geen tijd meer voor je hebben. Als het echt leuke meiden zijn, dan maken ze echt wel tijd voor je. Zeker als je je gevoel aangeeft.
Hoi!

Ik was 22 toen ik mijn eerste vriendje had. Mijn beste vriendin 14. En raad eens.. Wat ben ik blij dat ik al die drama niet had zeg! Ik kon lekker studeren in het buitenland, stappen en chillen waar, wanneer en met wie ìk wilde. En dat zonder rekening te houden met iemand. Mijn vriendin die 'mocht' niet stappen, want dat vond vriendje x vervelend met allemaal dronken mannen om haar heen in een club. Ze kon nooit mee op vriendinnenvakantie omdat hij anders alleen achter zou blijven. Nu zijn we 25, en kijk ik vooral met een grote lach terug naar mijn studententijd en zij heeft eigenlijk spijt (inmiddels is het uit met het vriendje omdat hij ineens ook wilde weten hoe het met andere meisjes is).

Ik zou zeggen: geniet en maak mooie herinneringen! Deze tijd komt nooit meer terug als je straks moet werken en het serieuze leven begint. Maak nieuwe vrienden en have fun!

En mocht je ook nieuwsgierig zijn naar jongens (logisch en gezond!), weet dan dat je niet alles zo serieus moet nemen. Geniet van het leven oefen een beetje met flirten, en voor je het weet komen ze op jóu af, omdat jij dat leuke meisje bent dat geniet (en straalt!) én er een leuk leven op nahoudt met of zonder vriend. Een ander kan niet voor jouw geluk zorgen, dat kan alleen jijzelf.
Hè, wat vervelend voor je! :hug: Zoiets kan jou inderdaad het gevoel geven dat je leven niet loopt 'zoals het moet' - maar weet je, eigenlijk moet er helemaal niks.

Ik begon pas met een serieuze relatie op mijn 25ste en dat is prima. Er is geen regel die zegt dat een relatie de norm is vanaf een bepaalde leeftijd, ook al voelt dit misschien wel zo omdat je al die koppels om je heen ziet. Dat je tot nu toe niemand bent tegengekomen bij wie de gevoelens wederzijds zijn, zegt absoluut niks over je verdere liefdesleven. De kans dat je vriendinnen binnen een paar jaar nog steeds dezelfde relatie hebben, is overigens best klein.

Je moet niet denken dat je uit de boot valt, veel mensen herkennen zich in jouw situatie. Ga dus zeker niet wanhopen. Wees jezelf, onderhoud je vriendschappen, sta open voor nieuwe mensen en amuseer je gewoon in de tussentijd.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven