All you can eat, waarom wel of niet?

19-03-2019 17:46 229 berichten
Ik was gewoon benieuwd; wat vinden jullie van All-you-can-eat (AYCE) restaurants?
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 17:47
Reden: Topic ingekort, naar eerste reactie verplaatst
90.31% gewijzigd
Een ayce wokrestauramt hoef niet voor mij maar hier zit in de buurt een ayce restaurant waar je gewoon kleine gerechtjes besteld van een restaurantkaart. Je zit ook gewoon aan tafel en hoeft niet steeds weg. Die is bv met grotere gezelschappen wel leuk. Maar ik ga liever naar een normaal restaurant .
Nitflex schreef:
19-03-2019 17:57
Haha! Snap ik. Ik houd er altijd rekening mee als ik ergens ga eten. Dat ik nog iets kleins neem om een uur of 16/17u zodat ik niet tot half 9 moet wachten.
Half 9? Wat eet je dan laat. Wij gaan altijd meteen na het werk uit eten. En dat cup a soupje dat vult echt niet lang genoeg.
Het heeft zijn voor en nadelen.
Ik ben er tot nu toe 1 keer geweest en vond het echt een verschrikkelijke drukte. Maar het voordeel is wel dat je inderdaad verschillende dingen kunt proeven.
Maar verder. Mwah. Ik hoef er niet persé naartoe.
Familie van mij doet dit met een verjaardag, die heeft een veel te klein huis voor visite.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt restaurants waar je 2 gerechtjes per gang onbeperkt mag bestellen ,niemand hoeft heen en weer te lopen ,je wordt gewoon aan je tafel bediend ,allemaal kleine hapjes ,zooo gezellig ,ik eet dan dingen die ik anders niet als vol bord zou bestellen ,bv spareribs ,of stukje buikspek .klein schoteltje met carpaccio ,alles mooi opgemaakt ,mijn kinderen vinden het geweldig .ook de toetjes horen er bij ,bolletje ijs ,brownie ,cheesecake ,ook onbeperkt.
Yildizlar schreef:
19-03-2019 17:58
Een ayce wokrestauramt hoef niet voor mij maar hier zit in de buurt een ayce restaurant waar je gewoon kleine gerechtjes besteld van een restaurantkaart. Je zit ook gewoon aan tafel en hoeft niet steeds weg. Die is bv met grotere gezelschappen wel leuk. Maar ik ga liever naar een normaal restaurant .
Zoals " het zusje" bedoel je denk ik? Dat vind ik ook echt wat anders.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 18:03
0.22% gewijzigd
Je hebt all you can eat en all you can eat. Een vreetschuur of iets in buffet vorm is niet zo mijn ding maar een all you can eat waar alles gewoon vers bereid wordt en naar je tafel wordt gebracht vind ik wel fijn. Dan kan ik gewoon van alles wat uitproberen en hoef ik niet steeds te denken van zal ik dit of dat pakken.

Ik ga me dan ook niet helemaal vol proppen ofzo.
En waarom denken mensen toch vaak dat veel eten, goed eten is?
Sinds wanneer is veel daarom ook beter? Vreemde gedachte!
Zo'n vreetfestijn noem ik geen uiteten gaan. Net als naar MacDonalds gaan ook geen uiteten is.

Ik betaal liever wat meer voor kwaliteitsproducten en luxe.
Sophiever schreef:
19-03-2019 17:59
Half 9? Wat eet je dan laat. Wij gaan altijd meteen na het werk uit eten. En dat cup a soupje dat vult echt niet lang genoeg.
Ik spreek vaak met mensen rond 19:30/20:00 af. Wij werken allemaal toch vaak wel minimaal tot 18:00/18:30u en in het weekend eet ik sowieso niet zo vroeg. Maar goed, ik bedoelde dat afhankelijk van je eigen dagritme natuurlijk.
Ik vind het heerlijk en goedkoop. Leuk met een groep maar ook met z'n tweeën leuk.
LAgirl82 schreef:
19-03-2019 18:03
Zo'n vreetfestijn noem ik geen uiteten gaan. Net als naar MacDonalds gaan ook geen uiteten is.

Je hoeft je niet vol te eten he.
LAgirl82 schreef:
19-03-2019 18:03

Zolang je buiten de deur eet en niet thuis aan je eettafel je eten op eet is alles uit eten.

Hier overigens wél de wok-versie.
Met een apart standje voor Japans.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 18:06
7.55% gewijzigd
Ik ken AYCE alleen van de sushi restaurants waarbij je via een tablet je bestelling doorgeeft.

En niemand dus meer weet wat 'ie besteld had, behalve die ene die niet van sushi houdt maar wel bij de verjaardag wil zijn. Die heeft dan veel vlees en zoete broodjes enzo :whistle: :proud:
Yildizlar schreef:
19-03-2019 17:58
Oh ja, dat klinkt wel beter. Maar moet (kun) je dan wel steeds weer tussendoor iets bestellen al naar gelang je behoefte? Want dat vind ik juist zo vermoeiend, ik ben altijd blij als de bediening de kaarten heeft weggehaald.
Afschuwelijk verschrikkelijk vind ik het.
Af en toe vind ik het wel leuk.

In een gewoon restaurant kies je een gerecht en dat is het dan.

In zo'n restaurant kan je van veel verschillende dingen proeven.

Maar wil je echt lekker en gezellig uit eten gaan dan zit je toch beter in een traditioneel restaurant
Het is not done maar ik vind het fantastisch.
Maargoed, ik ga ook in mijn eentje naar de huishoudbeurs.
En ik ben vast van plan volgens jaar met mijn kinderen naar een all inclusive resort te gaan.
Ik ken niemand in mijn omgeving die dit soort dingen leuk vindt.
Ik vind het wel vreemd dat de meeste mensen niet vrolijker worden van het concept. Al die chagrijnen daar. Da's nou jammer.
Ik vind het wel leuk, ben altijd benieuwd wat er allemaal is en ik vind het leuk om allerlei verschillende dingen te proberen. Ik kom er niet om me vol te vreten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
lilalinda schreef:
19-03-2019 17:54
Ik heb het met etentjes, weekendjes weg, hotels, sauna's etc. Ik betaal echt graag voor luxe.

Dit. En als ik zin heb in iets niet luxe, dan haal ik nog liever iets bij de snackbar.
Je hoeft niet uit eten he?
gizzmo-returns schreef:
19-03-2019 18:02
Zoals " het zusje" bedoel je denk ik? Dat vind ik ook echt wat anders.
Ja beetje het zusje idee .
Het-groepje schreef:
19-03-2019 18:08
Het is not done maar ik vind het fantastisch.
Maargoed, ik ga ook in mijn eentje naar de huishoudbeurs.
En ik ben vast van plan volgens jaar met mijn kinderen naar een all inclusive resort te gaan.
Ik ken niemand in mijn omgeving die dit soort dingen leuk vindt.
Ik vind het wel vreemd dat de meeste mensen niet vrolijker worden van het concept. Al die chagrijnen daar. Da's nou jammer.
Nou, je bent zeker niet alleen, want dit zijn toch vaak zeer succesvolle concepten en soms zelfs met een rij om binnen te komen.

Ik heb niet zitten chagrijnen hoor, ik ben getrakteerd en dat waardeer ik sowieso.
Susan schreef:
Ik vind het wel leuk, ben altijd benieuwd wat er allemaal is en ik vind het leuk om allerlei verschillende dingen te proberen. Ik kom er niet om me vol te vreten.
Het resultaat van eerst voorgerecht, dan 3 verschillende hoofdgerechten (stukjes, maar die altijd groter uitvallen dan gedacht) én dan nog 2 verschillende desserten die ik toch écht wil proeven komt uiteindelijk toch echt elke keer uit op dat ik helemaal nokvol zit :-D.

Maar tja, als ik dat 2 keer per jaar doe is 't veel dus ... so be it.
Susan schreef:
Oh ja, ik houd ook niet van veel verschillende dingen of keukens door elkaar, dat speelt misschien ook mee.
Ik hou ervan. Ik vind het fijn om te kunnen kiezen uit vanalles en nog wat, daar word ik blij van. Dat de kwaliteit dan misschien niet haute cuisine is, so be it, de keuzevrijheid en het niet hoeven wachten op een serveerster wegen voor mij soms zwaarder. Het feit dat je zoveel kan eten als je wil weegt voor mij minder zwaar, zoveel kan ik nu ook weer niet op.
Wij gaan minimaal een keer per jaar omdat mijn vader zijn verjaardag er viert. Voor een gezelschap van 10+ personen is het heel makkelijk, omdat er voor ieder wat wils is en de kosten vooraf bekend (muv buitenlands gedestilleerd). Het restaurant waar wij heen gaan is van oorsprong Chin-Indisch, dat gedeelte is heel goed. Verder hebben ze een wokgedeelte waar ik nooit kom, een patat plus snacks deel, en sushi (dat laatste is niet geweldig). Oh, en een fantastisch toetjesbuffet. De kinderen vinden het een van de hoogtepunten van het jaar :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven