All you can eat, waarom wel of niet?

19-03-2019 17:46 229 berichten
Ik was gewoon benieuwd; wat vinden jullie van All-you-can-eat (AYCE) restaurants?
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 17:47
Reden: Topic ingekort, naar eerste reactie verplaatst
90.31% gewijzigd
Onlangs vierde een bekende iets in een All-you-can-eat restaurant en heb ik sinds jaren weer eens in zo’n concept gegeten.

Ik vond alles eraan vreselijk. Het onrustige van nooit eens tegelijkertijd aan een gang beginnen. Het lukte al bijna niet om gezamenlijk te proosten. Het was in het gezelschap heel moeilijk om een gezamenlijk gesprek te voeren. Het in de rij moeten staan voor dingen die ter plekke gemaakt worden. Het massale karakter van de plek waar ik was. De kwaliteit van het eten. Stinkende kleding na afloop van het staan wachten bij de vlees- of visgrill. Toch wel erg veel aanwezige kinderen overal.

Ik ben echt geen restaurantsnob en kan heus wel tegen drukte, maar ik haalde hier echt geen plezier uit.

Toch weet ik dat dit populaire concepten zijn. Ik realiseer me dat de kwaliteit van dit soort restaurants onderling nogal kan verschillen. Maar dit restaurant staat toch als redelijk goed aangeschreven.

Ik zie natuurlijk ook wel voordelen; voor ieder wat wils, geen gedoe over de rekening, een goede oefening in uit eten met jonge kinderen. En wellicht nog andere dingen die ik over het hoofd zie.

Misschien ben ik er gewoon met de verkeerde instelling heen gegaan. De rest van het gezelschap leek er vaker en graag te komen, want ze kenden de gerechten goed. Ik heb overigens niet hoeven betalen, dus ik weet niet wat het allemaal kostte.

Tot slot; ik snap dat ik gewoon niet moet gaan maar iets wat ik niet leuk vind, maar ik ben benieuwd hoe anderen dit ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er ook niks aan, ben meer van de kwaliteit dan de kwantiteit
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een verschrikking. Vorig jaar een keer gedaan, want ook een feestje. Het eten was goed, niks op aan te merken, maar het continu opstaan en geschuif aan tafel, daar werd ik horendol van. Je kunt geen normaal gesprek voeren.
Hallo?!
Ik vind het niet gezellig en vaak niet lekker. Uit eten gaan vind ik samen aan tafel zitten en lekker kletsen. Niet dat de helft van tafel is om te grazen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van die buffet restaurants. Als het aan tafel geserveerd wordt, vind ik het beter te doen, en vaak wel praktisch (vooral met grotere groepen). De kwaliteit is inderdaad erg wisselend, ik heb er wel eens heerlijk gegeten en ook wel eens heel slecht.
Je kan ook op de website kijken wat het heeft gekost.
Het is geen hoger wiskunde.
Zoveel eten als je wil én voor iedereen wel iets.

En geen gedoe over "dat lust ik niet".
10 andere dingen om in de plaats te eten.

2 keer niks als je "gezellig op restaurant wil" met alleen je partner.
Wel leuk als je met 10 man gaat.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 17:50
9.72% gewijzigd
Ik heb een gruwelijke hekel aan 'all-you-can-eat-restaurants'. :sick:

Mensen die zich volproppen, je moet steeds opstaan en je tafelgenoten dus ook.
En het eten is echt ondermaats en niet te vergelijken met een goed restaurant.

Nee, als ik ga uiteten dan ga ik liever naar een goed "echt" restaurant.
Dan wil ik ook gewoon culinair genieten.
lilalinda schreef:
19-03-2019 17:47
Ik vind er ook niks aan, ben meer van de kwaliteit dan de kwantiteit

Precies. :high5:
_Doortje_ schreef:
19-03-2019 17:49
Ik vind het ook een verschrikking. Vorig jaar een keer gedaan, want ook een feestje. Het eten was goed, niks op aan te merken, maar het continu opstaan en geschuif aan tafel, daar werd ik horendol van. Je kunt geen normaal gesprek voeren.
Ik vond het ook helemaal niet ontspannen. Ik vind sowieso bestellen altijd het lastigste in een restaurant, en ik ben blij als ik een beslissing heb genomen en daar niet meer over na hoef te denken. Nu moest ik continu weer nadenken wat ik zou gaan nemen.
Belg007 schreef:
19-03-2019 17:49


En geen gedoe over "dat lust ik niet".
10 andere dingen om in de plaats te eten.


In een normaal restaurant is er ook keuze hoor.
Je hoeft niet te bestellen wat je niet lust.
Het heeft mijn voorkeur, ik houd niet van wachten.
2019 schreef:
19-03-2019 17:49
Je kan ook op de website kijken wat het heeft gekost.
Het is geen hoger wiskunde.
Dat snap ik, maar ik wilde er mee aangeven dat prijs voor mij geen factor is geweest.
Nitflex schreef:
19-03-2019 17:51
Ik vond het ook helemaal niet ontspannen. Ik vind sowieso bestellen altijd het lastigste in een restaurant, en ik ben blij als ik een beslissing heb genomen en daar niet meer over na hoef te denken. Nu moest ik continu weer nadenken wat ik zou gaan nemen.
Het is voor de betalende wel een stuk makkelijker, voor 10 personen weet je wat je kwijt bent.
Sophiever schreef:
19-03-2019 17:53
Het heeft mijn voorkeur, ik houd niet van wachten.
Oh, misschien was ik dan niet op de goede plek. Want ik heb op veel dingen moeten wachten. Ja, niet de sushi of andere koude gerechten. Maar op ossenhaas ofzo bijvoorbeeld wel.

Maar ik snap je wel. Hoewel ik het zelf juist heerlijk vind om lang te tafelen.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 17:55
11.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het met etentjes, weekendjes weg, hotels, sauna's etc. Ik betaal echt graag voor luxe.
LAgirl82 schreef:
19-03-2019 17:52
In een normaal restaurant is er ook keuze hoor.
Je hoeft niet te bestellen wat je niet lust.
Jep.

Maar de ene lust geen pizza, de andere lust geen pasta, nog één heeft liever friet, ...
Nog rekening houden met 5 verschillende allergiëen en 3 kinderen.

Begin dat maar es in 1 restaurant te krijgen.


Dan is gewoon vanalles wat kunnen kiezen met 8 of 10 of 12 man toch écht praktischer, vind ik.
Bovendien kan je ook nog es eindeloos bijnemen, wat voor een grote eter zoals mijn man écht ideaal is.
(Die komt uit het doorsnee restaurant met honger buiten, waarna ie naar de snackbar holt.)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het niet echt als uit eten gaan. Of althans niet als je echt iets te vieren hebt of met mensen bent die je niet vaak ziet.
Hoewel dat scheelt als je bv bij de all you can eat tapa's of sushi gaat kan dat prima want je wordt aan tafel bediend.

Wij gaan 2 keer per jaar naar een heel groot al you can eat waar je dus idd naar verschillende vormen van restaurant kan binnen het restaurant. Voordeel is dat je veel diverse dingen kan proeven, ikzelf eet vega en man eet wel vlees en vis dus voor beide wel echt keuze. Ik ben meer van het zoete man van hartig.
Maar echt gezellig is het vaak niet, kwaliteit is daar overigens wel goed vinden wij.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Nitflex schreef:
19-03-2019 17:54
Oh, misschien was ik dan niet op de goede plek. Want ik heb op veel dingen moeten wachten. Ja, niet de sushi of andere koude gerechten. Maar op ossenhaas ofzo bijvoorbeeld wel.
Ja daar moet je dan wel op wachten maar dat was waar ik ben geweest altijd stukken korter dan dat je op alle maaltijden van de tafel moet wachten. Ik word er in elk geval niet gezelliger op als ik honger heb. :-$
2019 schreef:
19-03-2019 17:53
Het is voor de betalende wel een stuk makkelijker, voor 10 personen weet je wat je kwijt bent.
Da’s waar, dat is zeker een voordeel. Ook als je de rekening deelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook gewoon leuk om van meerdere dingen kleine beetjes te nemen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen vakantie (voorjaarsvakantie, waar ik woon carnavalsvakantie) zijn dochter (9) en ik naar de Bonte Wever in Assen gegaan. Vier dagen dus ook vier avonden lopend buffet. Dochter kende tot nu toe alleen restaurants met een menukaart en keek haar ogen uit!! Tja, voor mij als vegetariër was het aanbod niet geweldig en het eten was niet van hoog niveau, maar die verwachtingen had ik ook niet dus ook ik heb genoten!
Sophiever schreef:
19-03-2019 17:56
Ja daar moet je dan wel op wachten maar dat was waar ik ben geweest altijd stukken korter dan dat je op alle maaltijden van de tafel moet wachten. Ik word er in elk geval niet gezelliger op als ik honger heb. :-$
Haha! Snap ik. Ik houd er altijd rekening mee als ik ergens ga eten. Dat ik nog iets kleins neem om een uur of 16/17u zodat ik niet tot half 9 moet wachten.
Nee, ik eet te weinig ervan om het geld eruit te halen.
En is me ook veel te druk/rumoerig/onrustig waardoor eten nog moeilijker lukt. Ik ga niet voor eten betalen om overprikkeld naar huis te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven