Entertainment alle pijlers

Netflixserie over Madeleine McCann.

15-03-2019 17:07 1816 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie kijken?
Waarom wel of waarom niet?
Willen of kunnen jullie nou echt niet zien, dat deze hele documentaire gewoon oplichterij is?
Kate’s boek klopt niet.
David Payne is er ook nog geweest. Hoe lang precies is niet duidelijk. Kate en Gerry verklaren daar allebei verschillend over.

Allemaal officiele verklaringen over die avond voor het eten:

https://jillhavern.forumotion.net/t1007 ... appartment
karin6789 schreef:
21-03-2019 01:21
Willen of kunnen jullie nou echt niet zien, dat deze hele documentaire gewoon oplichterij is?
En dan nog? Voor mij is het gewoon tv kijken Ik hoef niet te veroordelen, ik hoef niet te bepalen wie het heeft gedaan. Jij vindt dat kennelijk heel belangrijk, ik niet.
Ik heb jaren geleden dus een beeld van de zaak gekregen door de video's van Richard Hall te kijken (google op "Buried by mainstream media"
karin6789 schreef:
Zijn andere meningen ook toegestaan?
Voor degene die denken dat ze schuldig zijn.
In welk tijdsbestek hadden ze het dan voor elkaar moeten krijgen ?
Ik ben verder niet diep ingevoerd in de zaak, maar als het allemaal zo klip en klaar was, dan zat er nu wel iemand vast.
karin6789 schreef:

Wil of kun jij nou echt niet zien dat het hebben van een andere mening ook mag? Of dat mensen het moeilijk vinden om een mening te vormen en dus liever verschillende opties openhouden?
vikingbabe schreef:
21-03-2019 07:33
Ik heb jaren geleden dus een beeld van de zaak gekregen door de video's van Richard Hall te kijken (google op "Buried by mainstream media"

Dit klinkt interessant. Hoe lang heb je erover gedaan om die video's te bekijken?
Nitflex schreef:
21-03-2019 08:36
Ik ben verder niet diep ingevoerd in de zaak, maar als het allemaal zo klip en klaar was, dan zat er nu wel iemand vast.
Was het maar zo simpel.
Laten de vraag van Karin anders formuleren. Is een netflix serie een betrouwbaardere bron dan een telegraaf artikel?
Nectarinepit schreef:
21-03-2019 10:18
Dit klinkt interessant. Hoe lang heb je erover gedaan om die video's te bekijken?
Weet het niet meer precies, want het is al een tijdje geleden. Maar wel uren, verdeeld over enkele dagen. Ik vond het in ieder geval heel verhelderend en goed uitgediept.
karin6789 schreef:
21-03-2019 13:10
Was het maar zo simpel.
Ik bedoelde er mee te zeggen dat dat voor alle invalshoeken geldt.

Wat me in jouw reacties verbaasde was dat je er vooraf van overtuigd was dat de documentaire maar één uitkomst kon hebben en dat je daarna teleurgesteld was dat dit niet zo bleek te zijn. Juist als je zoveel van de zaak weet, moet je toch weten dat er meerdere theorieën zijn.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 21-03-2019 13:49
45.84% gewijzigd
vikingbabe schreef:
21-03-2019 13:17
Weet het niet meer precies, want het is al een tijdje geleden. Maar wel uren, verdeeld over enkele dagen. Ik vond het in ieder geval heel verhelderend en goed uitgediept.

Ah ok. Bedankt voor het delen in ieder geval, ik ga de video's zeker kijken als ik er tijd voor heb.
Ik denk dat Karin bedoelt te zeggen dat wanneer je je echt verdiept in het onderzoek en getuigenverklaringen leest, dat je dan niet tot een andere conclusie kan komen dan dat de ouders er mee te maken hebben gehad.
Dat denk ik ook.
Nitflex schreef:
21-03-2019 13:20
Ik bedoelde er mee te zeggen dat dat voor alle invalshoeken geldt.

Wat me in jouw reacties verbaasde was dat je er vooraf van overtuigd was dat de documentaire maar één uitkomst kon hebben en dat je daarna teleurgesteld was dat dit niet zo bleek te zijn. Juist als je zoveel van de zaak weet, moet je toch weten dat er meerdere theorieën zijn.
Ik aarzelde om te gaan kijken, omdat ik wel verwachtte, dat de "documentaire" maar op een conclusie uit ging komen.
Een doodsaai reclameverhikeltje voor de McCanns.
Dat deze twee niet zouden hebben mee gewerkt en tegen de "documentaire" waren, zag ik ook alleen als een reclametooltje om toch vooral te gaan kijken.
Emma95 schreef:
21-03-2019 13:53
Ik denk dat Karin bedoelt te zeggen dat wanneer je je echt verdiept in het onderzoek en getuigenverklaringen leest, dat je dan niet tot een andere conclusie kan komen dan dat de ouders er mee te maken hebben gehad.
Dat denk ik ook.

Kan best zijn dat ze dat bedoelt, maar er zijn ook mensen die zich verdiept hebben in het onderzoek en de getuigenverklaringen die deze mening niet delen. Dat zij (en jij dus ook) tot die conclusie komen, betekent niet meteen dat iedereen dat doet.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 21-03-2019 14:00
1.08% gewijzigd
Emma95 schreef:
Dat denk ik ook.

Mijn ervaring is precies andersom, hoe meer ik me ga verdiepen in het onderzoek en de getuigenverklaringen lees, hoe meer ik er van overtuigd raak dat de ouders er echt niks mee te maken hebben.
Pivot! PIVOT!!!
Ik kwam dit tegen op YouTube
https://pzz.to/click?uid=13240&referrer ... ocumentary

Een docu van die Amaral over Madeleine.
Sophiever schreef:
21-03-2019 13:13
Laten de vraag van Karin anders formuleren. Is een netflix serie een betrouwbaardere bron dan een telegraaf artikel?
Nee, niet per definitie. Daarom heb ik ook meerdere bronnen geraadpleegd om een mening te kunnen vormen.
Het boek van Amaral, het boek van Kate, de documentaire, politierapporten...
Emma95 schreef:
Dat denk ik ook.
Ja, zo raar, dat de aanwezigheid van bloed en lijksporen zo makkelijk wordt weg gewuifd.
De beste speurhonden van de wereld en dan, als de uitkomst niet naar je zin is, telt het niet meer?
Wist jij trouwens dat het instituut dat het DNA moest onderzoeken later failliet is gegaan, omdat men slordig omging met de ingestuurde materialen? Dat las ik ergens, weet jij daar meer van?
karin6789 schreef:
21-03-2019 14:09
Ja, zo raar, dat de aanwezigheid van bloed en lijksporen zo makkelijk wordt weg gewuifd.
De beste speurhonden van de wereld en dan, als de uitkomst niet naar je zin is, telt het niet meer?
Wist jij trouwens dat het instituut dat het DNA moest onderzoeken later failliet is gegaan, omdat men slordig omging met de ingestuurde materialen? Dat las ik ergens, weet jij daar meer van?

Jij wuift dan weer heel makkelijk weg dat er mensen zijn met een andere mening.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 21-03-2019 14:24
11.85% gewijzigd
Ik denk niet dat dat makkelijk weggewuifd wordt. Meerdere mensen hebben daar hun verbazing over uitgesproken, hoe dat toch kon.

Na heel veel gelezen en gezien te hebben hierover (niet alleen de documentaire) is mijn persoonlijke conclusie dat het geen bewijs is, zoals dat ook in een rechtszaal niet als bewijs gezien mag worden. Het zijn ook geen sporen, het zijn indicaties die kunnen wijzen op mogelijke sporen en altijd onderbouwd moeten worden met aanvullend bewijs. Wat nooit gevonden is.

Daarbij is het inderdaad in mijn ogen onmogelijk dat een geur van het lichaam van Maddy in de auto gevonden kan zijn. Dus dat bewijst helemaal niks voor mij.
Pivot! PIVOT!!!
KitKeller schreef:
21-03-2019 14:24
Ik denk niet dat dat makkelijk weggewuifd wordt. Meerdere mensen hebben daar hun verbazing over uitgesproken, hoe dat toch kon.

Na heel veel gelezen en gezien te hebben hierover (niet alleen de documentaire) is mijn persoonlijke conclusie dat het geen bewijs is, zoals dat ook in een rechtszaal niet als bewijs gezien mag worden. Het zijn ook geen sporen, het zijn indicaties die kunnen wijzen op mogelijke sporen en altijd onderbouwd moeten worden met aanvullend bewijs. Wat nooit gevonden is.
Nee, ik weet wel zeker dat als de ouders eerder aangemerkt zouden zijn geweest als verdachte er een heel ander resultaat uit gekomen zou zijn.
Nu kregen ze de kans, na een paar dagen ondervraging, er als een haas vandoor te gaan naar hun eigen land.
Tot een rechtsgang is het dus nooit gekomen, de politie hoeft ook niet alles te kunnen bewijzen, zij maken niet uit of iemand schuldig is, dat doet een rechter of rechters.
karin6789 schreef:
21-03-2019 14:36
Nee, ik weet wel zeker dat als de ouders eerder aangemerkt zouden zijn geweest als verdachte er een heel ander resultaat uit gekomen zou zijn.
Nu kregen ze de kans, na een paar dagen ondervraging, er als een haas vandoor te gaan naar hun eigen land.
Tot een rechtsgang is het dus nooit gekomen, de politie hoeft ook niet alles te kunnen bewijzen, zij maken niet uit of iemand schuldig is, dat doet een rechter of rechters.

Hoe bedoel je een ander resultaat?
Dat ze teruggingen is toch niet zo heel vreemd? Dat was 4 maanden na de verdwijning van Maddy. Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment wel naar huis wilt.
Pivot! PIVOT!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven