Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Wij krijgen nog een jongetje! Onze zoon gaat naar mijn ouders, of als het ‘s nachts gebeurt, komen ze hierheen zodat hij door kan slapen hopelijk. Hij is daar erg vaak dus ga ervanuit dat dat geen probleem wordt. Wonen je schoonouders ver weg?

Iemand had het hier over biefstuk en rode wijn? Ook zo’n zin in! Ga ook borstvoeding geven, maar kan niet wachten op weer sushi en biefstuk eten :cheer2:
Ah das super fijn! Goed geregeld. En leuk 2 broers straks!!!!

Mijn schoonouders wonen wel in de buurt maar dochter heeft daar nog nooit geslapen.
Mijn moeder en zus wonen wat verder (klein uurtje rijden) en daar logeert ze regelmatig. Dus ik ga gewoon kijken wie op welke dag kan. Verder nog wat goede vrienden in de buurt waar ze ook zou kunnen blijven dus komt ook wel goed. Alleen ff die mensen inseinen dat zs vanaf nu gebeld kunnen is wel handig.

Jep, biefstuk en rode wijn hier! Men, ik kijk zo uit naar de kraamweek! Broodje filet, sushi, gerookte zalm.. zo lekker!!

Heb je de vorige x ook bv gegeven? Ik wel tot een maand of 8. Hopelijk lukt het nu ook weer.
Even geen tijd om uitgebreid te reageren nu, maar hier heeft niets doorgezet helaas...
Jammer, het kan gerust nog even rommelen.

Ik moet zo weer naar VK, verwacht geen bijzonderheden. Baby is nog lekker actief en voel me verder prima.
Dochter is naar het kinderdagverblijf dus ik heb vandaag een was- en poetsdag. Wel met een serietje op de achtergrond!
Jammer! Maar wie weet heeft het toch al wat opgeleverd!

Suze; misschien kun je alvast een keer logeren doen zodat je dochter weet hoe het is? Klein risico natuurlijk voor als dat een drama wordt ;) mijn man maakt zich er toch druk over als zoon ineens moet logeren dus ik denk dat hij als het even kan hem nog ophaalt voor de nacht haha.

Vorige keer heb ik 4 maanden borstvoeding gegeven! Liep niet heeeel lekker, maar ik wil vanwege allergieën en eczeem toch zoveel mogelijk meegeven. Hoop dat het nu makkelijker gaat!

Succes bij vk! Hoeveel weken ben je ook alweer? Ik moet donderdag weer, verwacht ook niets speciaals.

Heb trouwens geen last van die ijzerpillen tot nu toe.
Lastig inderdaad met oudere broertjes/zusjes... Vertellen jullie ze wel dat ze om die reden misschien gaan logeren?

Ik ben vandaag de slijmprop verloren, dus het klopt wel dat mijn lichaam ergens mee bezig is, maar ja... dat kan ook best een poosje vooraf natuurlijk. Nu heb ik vooral last van darmkrampen. Het voelt best dichtbij, maar geen idee of dat gevoel iets zegt.
Spannend Ana! Dus er gebeurd wel iets daarbinnen!

Hier vooral last van rommelende darmen geloof ik.. maar de 37 weken zijn gehaald, dus ik kan weer voor een thuisbevalling gaan, volgens mij vroeg iemand dat?! Bij mijn zoontje ben ik ook thuis bevallen en dat was heerlijk!

Hier is mijn moeder de back up als het aan de gang gaat en hij zou weg moeten. Maar in de ideale situatie ga ik gewoon savonds aan de gang en is de baby er smorgens.... Ik lig weer eens wakker voor de verandering ;(
Oee Anadyomene, ik kijk elke keer nieuwsgierig of je baby er al is! Hoop dat je nog wat kunt slapen in de tussentijd met al het gerommel.

Ik heb nu steeds rusterigere dagen, er gebeurt weinig geloof ik. Heb ook last van mn darmen, zal door die ijzerpillen komen.

Freexx: fijn dat je thuis kunt bevallen! Balen he die slapeloze nachten. Gaat de tijd extra langzaam!

Ik heb weer een paar dagen alleen met dreumes voor de boeg dus lekker vermoeiend ;-D gaat de tijd wel snel! Heb een lijst met wat we nog moeten kopen die ik maar eens ga afwerken!
Kiwimeisje schreef:
20-03-2019 07:23
Oee Anadyomene, ik kijk elke keer nieuwsgierig of je baby er al is! Hoop dat je nog wat kunt slapen in de tussentijd met al het gerommel.

Ik heb nu steeds rusterigere dagen, er gebeurt weinig geloof ik. Heb ook last van mn darmen, zal door die ijzerpillen komen.

Freexx: fijn dat je thuis kunt bevallen! Balen he die slapeloze nachten. Gaat de tijd extra langzaam!

Ik heb weer een paar dagen alleen met dreumes voor de boeg dus lekker vermoeiend ;-D gaat de tijd wel snel! Heb een lijst met wat we nog moeten kopen die ik maar eens ga afwerken!
Hij is er! Na een behoorlijk extreme bevalling van 32 uur... maar wat is hij het waard <3! Hij ligt nu op mijn borst te slapen en ik ben kapot want ben al sinds de 19e wakker maar mooi niet dat ik deze knappe jongen loslaat hoor 😊.
freexx schreef:
20-03-2019 01:26
Spannend Ana! Dus er gebeurd wel iets daarbinnen!

Hier vooral last van rommelende darmen geloof ik.. maar de 37 weken zijn gehaald, dus ik kan weer voor een thuisbevalling gaan, volgens mij vroeg iemand dat?! Bij mijn zoontje ben ik ook thuis bevallen en dat was heerlijk!

Hier is mijn moeder de back up als het aan de gang gaat en hij zou weg moeten. Maar in de ideale situatie ga ik gewoon savonds aan de gang en is de baby er smorgens.... Ik lig weer eens wakker voor de verandering ;(
Gefeliciteerd met de 37 weken!
Jaaaa gefeliciteerd Anadyomene! Wat fijn dat hij er is :heart:
Geniet van je kraamweek en hopelijk lukt het om een beetje bij te komen.
Joehoe proficiat Ana! Geniet van deze bijzondere tijd! En kom lekker bij :heart:
Anadyomene schreef:
21-03-2019 06:41
Hij is er! Na een behoorlijk extreme bevalling van 32 uur... maar wat is hij het waard <3! Hij ligt nu op mijn borst te slapen en ik ben kapot want ben al sinds de 19e wakker maar mooi niet dat ik deze knappe jongen loslaat hoor 😊.
Gefeliciteerd!! Zo heerlijk zo’n baby op je hebben slapen, ik zou hem ook niet loslaten hoor! Geniet van je kraamtijd :) 32 uur klinkt heftig.
Hier net de VK gebeld, ik heb echt een ontzettende steek boven m’n lies die maar niet weg trekt, vet pijnlijk ook! Volgens haar moest PCM, warmte en rust helpen, het zou horen bij het indalen.. dus zo maar even wat eten en dan maar de douche in, hopelijk is het gewoon een teken dat de bevalling begint! Zou mooi zijn want een fijne VK heeft dienst..

Hoe is het met jullie?
freexx schreef:
21-03-2019 17:53
Hier net de VK gebeld, ik heb echt een ontzettende steek boven m’n lies die maar niet weg trekt, vet pijnlijk ook! Volgens haar moest PCM, warmte en rust helpen, het zou horen bij het indalen.. dus zo maar even wat eten en dan maar de douche in, hopelijk is het gewoon een teken dat de bevalling begint! Zou mooi zijn want een fijne VK heeft dienst..

Hoe is het met jullie?
Oh bah wat irritant. Hopelijk trekt de pijn weer wat weg, succes!

Mijn moeder kwam vandaag wat dingen schilderen en ik heb nieuwe posters in babykamer opgehangen en de badkamer schoongemaakt. Veel inspanning en merk dat ik daar misselijk van word. Dus lig al een uur op de bank. Nouja, ik hoef niks meer vanavond, dochter is uit logeren.
Freexx wat vervelend! Heeft het al geholpen? Ik heb t ook weleens gehad, maar niet zo lang denk ik. Hoop ook voor je dat het iets betekent!!

Suze: lekker actief hoor! Ik vind het knap. Nu voetjes omhoog :D

Ik ben weer naar verloskundige geweest, enorm hoge bloeddruk, maar geen eiwitten in urine. Later viel de bloeddruk ook weer mee. Maak me er zo langzamerhand wel zorgen over, houd ook enorm veel vocht vast. Kon mn schoenen vanmiddag ook weer niet aan! Vind deze laatste loodjes erg zwaar. Anyway rustig aan dus hier, want meer zit er niet in haha. Ik duim voor een 38 weken kind denk ik :D
Helaas geen baby deze nacht
Wat vervelend zo'n hoge bloeddruk en vocht Kiwi.. echt zo min mogelijk doen maar. Pittig he die laatste weken.

He Freexx balen.

Hier alles rustig, voel me alleen nog een beetje misselijk. Wel lekker geslapen.. zo maar rustig ontbijten en niet teveel doen vandaag.
Hee hoe is het hier? Bij mij begint het te rommelen. Tenminste, dat denk ik. Ik heb vorige bevalling geen buikweeën gehad en weet dus niet hoe het voelt, maar heb nu zo soms een soort pijnlijke harde buik die weer wegtrekt. Zou dat een oefenwee zijn? Heb ook wel krampen in mijn benen, dat herken ik wel van vorige bevalling.. hoe dan ook, morgen 38 weken!
Gefeliciteerd Anadyomene!! Hopelijk kom je snel bij van je lange bevalling. Heel veel geluk samen!!
Kiwimeisje schreef:
24-03-2019 21:59
Hee hoe is het hier? Bij mij begint het te rommelen. Tenminste, dat denk ik. Ik heb vorige bevalling geen buikweeën gehad en weet dus niet hoe het voelt, maar heb nu zo soms een soort pijnlijke harde buik die weer wegtrekt. Zou dat een oefenwee zijn? Heb ook wel krampen in mijn benen, dat herken ik wel van vorige bevalling.. hoe dan ook, morgen 38 weken!
Ja die harde buiken zouden zeker het begin van de bevalling kunnen zijn! Is het vannacht al wat regelmatiger geworden?
Haha helaas niet! Maar ik denk steeds, al die krampen enzo geven je toch misschien een voorsprong als de bevalling wel begint!

Hoe is het met jou?
Dat denk ik ook hoor!!

Hier alles rustig. Soms flinke steken, ik denk indalen? Maar verder nog weinig gerommel.

Morgen 39 weken en weer op controle bij de VK.

Verder morgen wat was wegwerken maar verder geen plannen. Lekker ff met de benen omhoog maar :-)

Hoe is het met de rest?
Ha meiden,
Ik lees al een tijdje met jullie mee, maar heb nog niet eerder gereageerd. Ik ben zwanger van mijn eerste en ik ben alleenstaand. Via een traject in het zkh zwanger geworden van een donor.
Ik ben inmiddels 39+4 en ben het gigantisch zat.. Vanaf 30 weken minder gaan werken ivm bekkeninstabiliteit en met 34 weken met verlof. Bekken gingen daarna over het algemeen een stuk beter, behalve als ik teveel doe.
Ik heb al een week of 2 harde buiken en darmkrampen maar helaas voorlopig nog geen baby. Ik weet dat het nog zo'n 2 weken kan duren, maar waarom begrijpt baby niet dat het hierbuiten ook zo leuk is :-) Ben nu vooral heel nieuwsgierig naar hoe ik de bevalling ga beleven, maar natuurlijk vooral naar mn kindje. Kom maar snel!
* Einde egopost

Suze, kiwi, freex, bij jullie ook nog niks?

Anadyomene gefeliciteerd! Hoe is het nu met jullie?
Hai Maris!

Nou, het is nu wel een keer tijd hè!
Kom maar baby!

Hier nog alles rustig. Vandaag even de koffer van peuter inpakken en eigen vluchttas, mocht ik onverwachts toch naar het ziekenhuis moeten.
Dat wordt wel een keer tijd met 39 weken. Het gaat allemaal wel wat anders dan bij de eerste wat dat betreft. Aan de ene kant lekker, maar ik ben ook wel bang dat de bevalling me straks een beetje gaat overvallen omdat je er toch wel minder mee bezig ben.
Nou ja, we zien het allemaal wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven