Napraattopic deel 109
zaterdag 2 maart 2019 om 20:37
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 25 maart 2019 om 21:21
Ja. Allemaal niet op mij van toepassing, maar vast wel ergens op iemand.
Jij lijkt me een type voor praline, overigens. Of van die vloeibare witte vulling.
Ze houden alleen van vieze paaseitjes.Betty_Slocombe schreef: ↑25-03-2019 21:20Ik weet het nog niet, want ik moet eerst eens zien of ze van paaseitjes houden. Straks is dat zo en dan eten ze ze al-le-maal op.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
Heerlijk.
maandag 25 maart 2019 om 21:22
maandag 25 maart 2019 om 21:24
Het verschilt. Meestal de massieve, maar wanneer ik per ongeluk de praline heb gekocht eet ik ze ook op.Betty_Slocombe schreef: ↑25-03-2019 21:21Ja. Allemaal niet op mij van toepassing, maar vast wel ergens op iemand.
Jij lijkt me een type voor praline, overigens. Of van die vloeibare witte vulling.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
maandag 25 maart 2019 om 21:24
Wat is er mis met pralinéBetty_Slocombe schreef: ↑25-03-2019 21:21Ja. Allemaal niet op mij van toepassing, maar vast wel ergens op iemand.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
maandag 25 maart 2019 om 21:27
Het ligt niet aan de Somaliërs of andere vluchtelingen dat na tig jaar kabinetten met de VVD de sociale-huursector grotendeels de nek is omgedraaid. Het begon met de privatiseringen/verzelfstandigingen onder Paars, waardoor gemeentewoningen ineens naar corporaties gingen die (oh gotspe) winst moeten maken. Vervolgens werd het verkopen en liberaliseren van sociale huurwoningen gestimuleerd. De laatste jaren is dan ook nog eens de verhuurdersheffing ingevoerd, waardoor corporaties veel minder investeren in nieuwe sociale huurwoningen. Even in een notedop waarom de wachtlijsten voor sociale huurwoningen belachelijk lang zijn - en mede door het stijgen van de gemiddelde huurprijzen agv het verkleinen van het sociale huurwoningenaandeel worden ook nog eens de prijzen van koopwoningen verder opgedreven. Allemaal zaken waar geen Somaliër ook maar iets aan kan doen.
Dat zien de mensen die zich mee laten nemen door het rechtse frame op de een of andere manier niet, of ze willen het niet zien. En stemmen doodleuk op partijen die de uitverkoop van ons land aan buitenlandse investeerders en het verder uitkleden van voorzieningen (zoals sociale woningbouw) alleen maar nog verder willen versnellen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
maandag 25 maart 2019 om 21:28
Alleen over Somaliërs? En niet over Syriërs, Afghanen, Irakezen, Iraniërs of andere "gelukszoekers"?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
maandag 25 maart 2019 om 21:29
Daar heb ik ook even naar gekeken en toen ben ik overgestapt naar 2Doc. Het is niet eng, wel heel eerlijk.Betty_Slocombe schreef: ↑25-03-2019 21:27Ik durfde ook niet te kijken, dus ik kijk een western op RTL7, maar dat is ook niet echt wat.
maandag 25 maart 2019 om 21:30
Ik kan me nog levendig een 'wees welkom vluchtelingen'-topic herinneren waarbij de TO niet heel erg bestand bleek te zijn tegen de argumentatie dat alle sociale huurwoningen en zo'n beetje alle laaggeschoolde banen daarmee onbereikbaar zouden worden voor mensen die hier geboren zijn en niet anders kunnen dan daarnaar meeloten. Een anonimisatie van haar account was het gevolg als ik het me goed herinner.
Maar hé, geeft niks. Gewoon A zeggen en negeren dat B bestaat en je terugtrekken uit de discussie wanneer je beseft dat je een onhoudbaar standpunt inneemt.
Maar hé, geeft niks. Gewoon A zeggen en negeren dat B bestaat en je terugtrekken uit de discussie wanneer je beseft dat je een onhoudbaar standpunt inneemt.
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 25-03-2019 21:31
0.27% gewijzigd
maandag 25 maart 2019 om 21:31
Verstandiger dan tegen beter weten in de discussie af en toe nog proberen aan te gaan ook.
Het ligt natuurlijk niet alleen aan de Somaliërs, maar vooral ook aan al die vrouwen die zich door hun man laten onderhouden. Zelfs na hun huwelijk.
Eigenlijk ligt alles sowieso aan vrouwen. En aan de paashaas.
Ik hou wel van de praline-paaseitjes trouwens.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
maandag 25 maart 2019 om 21:34
Appels en peren. Je negeert de kwestie dat er heel veel duizenden mensen zonder historie in dit land opeens meeloten (en voorrang krijgen).Dana schreef: ↑25-03-2019 21:27Het ligt niet aan de Somaliërs of andere vluchtelingen dat na tig jaar kabinetten met de VVD de sociale-huursector grotendeels de nek is omgedraaid. Het begon met de privatiseringen/verzelfstandigingen onder Paars, waardoor gemeentewoningen ineens naar corporaties gingen die (oh gotspe) winst moeten maken. Vervolgens werd het verkopen en liberaliseren van sociale huurwoningen gestimuleerd. De laatste jaren is dan ook nog eens de verhuurdersheffing ingevoerd, waardoor corporaties veel minder investeren in nieuwe sociale huurwoningen. Even in een notedop waarom de wachtlijsten voor sociale huurwoningen belachelijk lang zijn - en mede door het stijgen van de gemiddelde huurprijzen agv het verkleinen van het sociale huurwoningenaandeel worden ook nog eens de prijzen van koopwoningen verder opgedreven. Allemaal zaken waar geen Somaliër ook maar iets aan kan doen.
Dat zien de mensen die zich mee laten nemen door het rechtse frame op de een of andere manier niet, of ze willen het niet zien. En stemmen doodleuk op partijen die de uitverkoop van ons land aan buitenlandse investeerders en het verder uitkleden van voorzieningen (zoals sociale woningbouw) alleen maar nog verder willen versnellen.
Verder eens.
maandag 25 maart 2019 om 21:39
Wat een verdraaiing van feiten. Heilige huisjes zonder fundament.
De echte oorzaak van het tekort aan sociale huurwoningen
http://utrechtcentrumoost.hu.nl/de-echt ... rwoningen/
maandag 25 maart 2019 om 21:43
Misschien moet jij eerst lezen wat ik schrijf. Gewoon reële feiten (meer meedingers naar schaarse goederen) zonder de ruis die zowel jij als Dana in het geding brengen.Parelsnoer schreef: ↑25-03-2019 21:39Wat een verdraaiing van feiten. Heilige huisjes zonder fundament.
http://utrechtcentrumoost.hu.nl/de-echt ... rwoningen/
maandag 25 maart 2019 om 21:45
Dat heb ik nou met mensen die van kersenbonbons houden. Dus ik snap je wel soort van. Maar praline is wel echt lekker, bijna net zo lekker als de creme brulee eitjes.Betty_Slocombe schreef: ↑25-03-2019 21:26Pralinemensen zijn vast prima mensen, maar ik kan er verder niets mee. Ze moeten gewoon lekker hun pralineding doen en mij verder niet lastigvallen.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
maandag 25 maart 2019 om 21:47
Voor de afbraak van de volkshuisvesting hadden we die duizenden mensen met gemak onder kunnen brengen zonder dat het noemenswaardig veel invloed gehad had op de wachtlijsten. Als er niet duizenden woningen zouden worden onttrokken aan de betaalbare huur- en koopmarkt om via AirBNB etc verhuurd te worden aan toeristen zou het ook gemakkelijk kunnen. Zoveel is duizenden niet, op een bevolking van 15 of 16 miljoen mensen.
Ik snap heus wel dat het druk legt op de woningmarkt. Maar het stoort me vreselijk dat zoveel mensen de schuld leggen bij mensen die er part noch deel aan hebben en zelden of nooit kijken naar degenen die er écht wat aan kunnen doen. En maar stemmen op partijen die de problemen niet op gaan lossen, maar denken dat het haalbaar is om de grenzen dicht te gooien, de wereld leeg te blijven roven en dan gek opkijken dat hele volksstammen zich tegen onze manier van leven dreigen te keren.
maandag 25 maart 2019 om 21:49
Kersenbonbons is nog erger dan praliné.
Ik laat het 'vind ik' expres achterwege.