Werklozen topic!
donderdag 9 februari 2017 om 12:01
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
vrijdag 24 augustus 2018 om 13:30
Spannend hoor, het klinkt wel als een droombaan! Ik duim voor je!GroteZakChips schreef: ↑24-08-2018 06:26Pffff vannacht heb ik uren wakker gelegen omdat ik me zorgen maak over mijn sollicitatiegesprek van vorige week... Nog drie weken wachten op de uitslag.
vrijdag 24 augustus 2018 om 13:50
dankje, deepspace! Met alle forummers die voor me duimen kan het bijna niet anders dan dat ik een aanbod krijg
Vandaag zit ik hard te werken aan een project in mijn portfolio, zodat ik iets nieuws te bieden heb als ik verder ga solliciteren.
Jij nog nieuwe sollicitatieactiviteiten ondernomen vandaag?
Vandaag zit ik hard te werken aan een project in mijn portfolio, zodat ik iets nieuws te bieden heb als ik verder ga solliciteren.
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:55
Sterkte met afwachten GroteZakChips 
Ik heb een tijdelijke baan. Uitzendwerk, dus mogelijk dat de uren minder worden als alle vakanties ten einde lopen en de organisatieveranderingen doorzetten. (taken verdwijnen dus dan vervalt mijn werkplek vroeg of laat)
Voorlopig zit ik wel goed en heb ik nog niet 101 suggesties in mijn cv verwerkt..
Ik heb een tijdelijke baan. Uitzendwerk, dus mogelijk dat de uren minder worden als alle vakanties ten einde lopen en de organisatieveranderingen doorzetten. (taken verdwijnen dus dan vervalt mijn werkplek vroeg of laat)
Voorlopig zit ik wel goed en heb ik nog niet 101 suggesties in mijn cv verwerkt..
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
vrijdag 24 augustus 2018 om 23:36
Ik mag plotseling op gesprek bij een bedrijf in een sector die ik eigenlijk helemaal niet zie zitten. Het is werk voor een paar weken maar er kan meer uit voortkomen, het gesprek is ook bedoeld om te kijken of dat bedrijf wat in mij ziet en of ik wat in het bedrijf zie. Ben niet echt enthousiast maar misschien valt het mee.GroteZakChips schreef: ↑24-08-2018 13:50dankje, deepspace! Met alle forummers die voor me duimen kan het bijna niet anders dan dat ik een aanbod krijg![]()
donderdag 20 september 2018 om 20:19
Balen Banaaninjeoor. Dat je snel weer wat vind.
Ik heb na twee maanden ww (en ervoor tijdelijk contract) weer een baan. Eerst een jaarcontract. Tja, kan alle kanten opgaan. Zodra er een economische crisis uitbreekt, kan ik weer op straat staan en mijn sector is al een krimpsector. Wel van geleerd dat alles wat ik nu extra verdien (meer dan 30%) opzij zet om mezelf eventueel om te scholen. Ik heb een buffer maar daar kom ik liever niet aan.
Ik heb na twee maanden ww (en ervoor tijdelijk contract) weer een baan. Eerst een jaarcontract. Tja, kan alle kanten opgaan. Zodra er een economische crisis uitbreekt, kan ik weer op straat staan en mijn sector is al een krimpsector. Wel van geleerd dat alles wat ik nu extra verdien (meer dan 30%) opzij zet om mezelf eventueel om te scholen. Ik heb een buffer maar daar kom ik liever niet aan.
The owls are not what they seem.
vrijdag 21 september 2018 om 09:12
Sterkte. Wat geven ze als reden dat ze niet verlengen? Niet dat ik een vlekkeloos verleden heb, maar om mij heen zie ik vooral mensen die al heel lang bij een bedrijf werken en er ook niet lijken weg te krijgen.Banaaninmijnoor schreef: ↑20-09-2018 20:10Hier wederom op zoek naar een baan. Na een aantal tijdelijke contracten is de laatste niet verlengd. Dus kom hier weer even aanhaken. Helaas.
woensdag 3 oktober 2018 om 11:01
Ik heb dit afgelopen week ook gedaan. Vond het verder netjes en ben tevreden.Leergierig schreef: ↑23-08-2018 12:55Het is trouwens www.desollicitatieman.nl ipv sollicitatieman.nl
Website is vrij basic inderdaad, maar wat mij betreft wel duidelijk
Voor een paar tientjes het CV weer helemaal netjes en ben ook nog uitgenodigd voor wat gesprekken
Fingers crossed!
woensdag 3 oktober 2018 om 13:12
Dat laatste is waarschijnlijk de reden. Van die bedrijfsfossielen die niet weg te krijgen zijn en voor een werkgever niet altijd meer productief zijn. Daarom geven ze in sommige sectoren amper vaste contracten. Erg frustrerend. De wetgeving moet echt beter op dat vlak, of vaste contracten moeten flexibeler. Hier ook werkzoekend na tig contracten (uitzendbureau's mogen er meer geven), wil nu buiten mijn (krimp) sectoren gaan sollicteren, met een aangepast vaardigheden CV. Dus eigenlijk open sollicitaties en ook gerichte op vacatures die bij mijn competenties maar niet persé bij mijn werkervaring passen. Of een omscholing naar de zorg. Vind het best spannend, zou nu wel eens wat geluk op dat vlak willen hebben maar dat is vast ook een beetje maakbaar. Ik schrijf graag mee hier, iedereen succes vandaag!
woensdag 3 oktober 2018 om 13:32
Ik zit er steeds meer aan te denken om me om te scholen, maar naar wat. Ik solliciteer nu op vacatures waar nog steeds veel concurrentie is, weinig geld en tijdelijk contracten. Daarbij ben ik inmiddels aardig door mijn financiële buffer heen. Dus het zou bij voorkeur niet al te duur of lang moeten zijn, of iets met werken-leren.
maandag 8 oktober 2018 om 11:27
Vorige week maandag een plotseling en onverwacht sollicitatie gesprek gehad, en dinsdags via mail te horen gekregen dat ik was aangenomen.
Donderdag kreeg ik te horen dat het contract in orde gemaakt zou worden, maar sinds dien is het stil..
Ik zit te popelen om het te tekenen, na bijna 8 jaar weer aan het werk in wat ook nog eens mijn droom baan is..
Hopelijk vandaag toch nog een contract zien.
Ondertussen ben ik zo gestresst dat er even niets meer uit mijn handen komt..
Donderdag kreeg ik te horen dat het contract in orde gemaakt zou worden, maar sinds dien is het stil..
Ik zit te popelen om het te tekenen, na bijna 8 jaar weer aan het werk in wat ook nog eens mijn droom baan is..
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
maandag 8 oktober 2018 om 15:35
Gewoon even nabellen als je nu nog geen contractvoorstel hebt.paulaner schreef: ↑08-10-2018 11:27Vorige week maandag een plotseling en onverwacht sollicitatie gesprek gehad, en dinsdags via mail te horen gekregen dat ik was aangenomen.
Oh, en wees ook niet bang om een tegenbod te doen!
zaterdag 3 november 2018 om 12:45
Hoe is dit afgelopen?deepspace schreef: ↑24-08-2018 23:36Ik mag plotseling op gesprek bij een bedrijf in een sector die ik eigenlijk helemaal niet zie zitten. Het is werk voor een paar weken maar er kan meer uit voortkomen, het gesprek is ook bedoeld om te kijken of dat bedrijf wat in mij ziet en of ik wat in het bedrijf zie. Ben niet echt enthousiast maar misschien valt het mee.
Mij is hetzelfde overkomen en het is me niet goed bevallen. Met een paar uur inwerktijd werd al de volledige zelfstandigheid geëist zoals de tent afsluiten, kas opmaken en in de kluis doen. Dat ging dus niet want niet bekend met die sector ook dus ik lig er alweer uit.
Einde flitscarrière en ik voel me enigszins genaaid ook nog.
dinsdag 6 november 2018 om 09:50
dinsdag 6 november 2018 om 09:59
Dat is deze werkgever, sinds de zomer aan de slag daar. Maar werkzaamheden komen niet echt overeen met wat beloofd (iedereen heeft zijn eigen taken, bang voor eigen hachje en meedenken is onmogelijk) daardoor kan ik niet echt tot mijn recht komen en gemaakte afspraken worden ook niet echt nagekomen. Leuke collega's, vollere dagen ipv thuiszitten en flexibele tijden zijn een pluspunt maar inhoudelijk zou ik allang weg zijn als ik een alternatief heb...
donderdag 15 november 2018 om 21:11
Dat geldt voor een zeer groot deel van de beroepsbevolking. Veel mensen zouden de baan die ze nu hebben meteen opzeggen als ze de jackpot winnen.lola712 schreef: ↑06-11-2018 09:59Dat is deze werkgever, sinds de zomer aan de slag daar. Maar werkzaamheden komen niet echt overeen met wat beloofd (iedereen heeft zijn eigen taken, bang voor eigen hachje en meedenken is onmogelijk) daardoor kan ik niet echt tot mijn recht komen en gemaakte afspraken worden ook niet echt nagekomen. Leuke collega's, vollere dagen ipv thuiszitten en flexibele tijden zijn een pluspunt maar inhoudelijk zou ik allang weg zijn als ik een alternatief heb...
zaterdag 17 november 2018 om 11:15
Hoe gaat het met iedereen?
Volgende week weer een gesprek. Leuke vacature en reisafstand is mooi. Zou echter wel behoorlijk in salaris achteruit gaan t.o.v. vorige baan. Ik hoef dan echter geen Ww aan te vragen. Verdien in nieuwe baan wel iets minder dan Ww, ondanks huur- en zorgtoeslag die ik dan aanvraag. De eerste twee maanden in ieder geval. Daarna gaat Ww ook omlaag.
Werken is beter dan Ww, maar het is wel even slikken.
Volgende week weer een gesprek. Leuke vacature en reisafstand is mooi. Zou echter wel behoorlijk in salaris achteruit gaan t.o.v. vorige baan. Ik hoef dan echter geen Ww aan te vragen. Verdien in nieuwe baan wel iets minder dan Ww, ondanks huur- en zorgtoeslag die ik dan aanvraag. De eerste twee maanden in ieder geval. Daarna gaat Ww ook omlaag.
Werken is beter dan Ww, maar het is wel even slikken.
zaterdag 17 november 2018 om 18:35
woensdag 27 maart 2019 om 21:11
Ik heb een baan via het uitzendbureau sinds augustus vorig jaar. Ik had ergens anders op gesolliciteerd en ben nu in deze super-slecht-betaalde functie terecht gekomen waarvan ik dacht dat ik er helemaal gestoord van zou worden.
Wat blijkt: Ik heb het eigenlijk heel erg naar mijn zin tot nu toe!
Mijn vorige goed-betaalde baan heb ik zelf opgezegd en daar heb ik toch al met al helemaal geen spijt van. Misschien op de langere termijn niet zo handig maar voor nu heb ik mezelf een burn-out bespaard en heb ik weer plezier in mijn dagelijks leven.
Ik wil dus maar zeggen: Probeer ook gewoon eens iets waarvan je denkt "Mwah" als je de kans krijgt en daar de (financiele) ruimte voor hebt. Het kan echt leuk uitpakken!
Wat blijkt: Ik heb het eigenlijk heel erg naar mijn zin tot nu toe!
Mijn vorige goed-betaalde baan heb ik zelf opgezegd en daar heb ik toch al met al helemaal geen spijt van. Misschien op de langere termijn niet zo handig maar voor nu heb ik mezelf een burn-out bespaard en heb ik weer plezier in mijn dagelijks leven.
Ik wil dus maar zeggen: Probeer ook gewoon eens iets waarvan je denkt "Mwah" als je de kans krijgt en daar de (financiele) ruimte voor hebt. Het kan echt leuk uitpakken!