Werklozen topic!
donderdag 9 februari 2017 om 12:01
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
vrijdag 29 juni 2018 om 17:48
Is dit bij een bedrijf in de omgeving van rotterdam? Ik heb ook een keer zo’n sollicitatie gehad. Ik werd uitgenodigd om te ontbijten samen met nog een paar andere en kreeg daarna een speeddate met de eventuele leidinggevende, plus rondleiding etcHenk-en-Roelie schreef: ↑18-06-2018 11:06Kan ik hier mijn gal spuien over hoe ontzettend vervelend ik het vind als je hebt gesolliciteerd en je geen enkel bericht meer terug krijgt?
Een weekje geleden na een sollicitatie uitgenodigd voor een rondleiding in een groep en er zou een tweede ronde komen als je een goede indruk zou hebben gemaakt. Nog steeds geen bericht dus ik kan er vanuit gaan dat ik geen goede indruk heb gemaakt. Wat lullig is deze manier van solliciteren.
vrijdag 6 juli 2018 om 14:59
En Lola, heb je al een reactie?
vrijdag 6 juli 2018 om 15:26
Ja het eerste gesprek ging goed. Binnenkort verder kennis maken met de afdeling en als dat goed gaat het arbeidsvoorwaarden gesprek... Dus ben al voor de helft binnen.
maandag 9 juli 2018 om 22:33
Na bijna een jaar ww is het mij vandaag dan eindelijk gelukt. Ik heb een nieuwe baan. Ging daar al meteen enthousiast weg. Leuke mensen, leuke baan. Ik dacht, dit kan niet. En vandaag ook nog een heel leuk salaris te horen gekregen. Ik ben er beduusd van. Het kan dus wel. Maar het is even omschakelen na al die maanden ellende. Of zeg maar gerust jaren. Eindelijk kan en durf ik weer vooruit te kijken.
maandag 9 juli 2018 om 23:48
Dankjewel!! Zeg dat. Ik kon vorige week ook geen vacatures meer zien. En ben ook erg blij dat het gelukt is om een baan te vinden die mij al meteen aansprak. Kwam echt naar buiten van wauw! Heb tussendoor wel een tijdelijke baan gehad maar ja, daar kwam ik de ww niet mee uit. Ik zal eindelijk weer lekker slapen. En voor alle anderen hier: het kan dus toch. Maar ik weet ook echt hoe moeilijk het kan zijn en dat je er af en toe van in een enorme dip kunt raken. Maar never give up!Pombeertje90 schreef: ↑09-07-2018 23:14Wat een goed nieuws prinsesmaxima! Gefeliciteerd met je baan!
Het kan inderdaad wel alleen heeft het soms wel erg lang nodig voordat dit zal gebeuren.
dinsdag 10 juli 2018 om 00:26
Waarom spaargeld gebruiken als je ww kunt krijgen? Als je gewerkt hebt heb je daarvoor betaald, WW is geen schande hoorBanaaninmijnoor schreef: ↑06-07-2018 15:01Het zit er voor mij wel bijna weer op. Ik heb wel wat dingen lopen, maar nog niets concreets. Voor de eerste keer ww aanvragen. Hiervoor heb ik steeds mijn spaargeld gebruikt, maar dat vliegt er zo ook doorheen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 10 juli 2018 om 00:34
Dit moet je meteen aanvragen zodra je weet dat je werkloos wordt. Dus wel snel regelen. En daar heb je je premie voor betaald dus gewoon doen.Banaaninmijnoor schreef: ↑29-06-2018 12:36En hoe gaat het met iedereen. De oogst van de afgelopen twee weken is weer een stuk of 10 standaardafwijzingen. Nog een week werken en dan werkloos. Heb nog nooit een uitkering aangevraagd. Maar ik ben inmiddels aardig door mijn spaargeld heen, dus misschien moet ik er toch eens aan geloven.
dinsdag 10 juli 2018 om 09:23
Dit keer heb ik wel een aanvraag gedaan. De vorige keer niet, voornamelijk omdat ik (achteraf onterecht ) erg optimistisch was over mijn baankansen. Hoe het precies berekend wordt weet ik ook niet, maar blijkbaar heeft deze beslissing ook niet zo’n positief effect op deze aanvraag. Krijg maar 3 maanden wat, en een vrij laag bedrag. Best klote allemaal. Dus gewoon weer lekker doorsolliciteren!
En Sam en Prinsesmaxima, gefeliciteerd met jullie nieuwe baan! Fijn dat het gelukt is om wat leuks te vinden.
En Sam en Prinsesmaxima, gefeliciteerd met jullie nieuwe baan! Fijn dat het gelukt is om wat leuks te vinden.
dinsdag 10 juli 2018 om 14:08
Ah ik herken dat. Ik dacht destijds ook zo weer aan de bak te kunnen. Maar hou de moed erin. Snap wel dat het momenteel kut voelt. Maar ook jou gaat het lukken.Banaaninmijnoor schreef: ↑10-07-2018 09:23Dit keer heb ik wel een aanvraag gedaan. De vorige keer niet, voornamelijk omdat ik (achteraf onterecht ) erg optimistisch was over mijn baankansen. Hoe het precies berekend wordt weet ik ook niet, maar blijkbaar heeft deze beslissing ook niet zo’n positief effect op deze aanvraag. Krijg maar 3 maanden wat, en een vrij laag bedrag. Best klote allemaal. Dus gewoon weer lekker doorsolliciteren!
En dankjewel. Voor Sam ook gefeliciteerd trouwens. Het is even wennen, de eerste dag geen brieven sturen.
maandag 16 juli 2018 om 12:00
Mag je trouwens een baan weigeren bij een ww aanvraag. Ik heb afgelopen week ww aangevraagd. Daarbij had ik afgelopen week ook een oriënterend gesprek. Bleek dat ze wel graag een hbo’er willen, maar ze betalen alleen minimumloon en het gaat vnl om avonduren en weekenden. En ik heb nog een aantal andere dingen lopen. Zit nu ineens te denken of ik dat überhaupt wel mag...
maandag 16 juli 2018 om 18:13
Ja hoor. Je hoeft ze niet alles te zeggen hè. Gewoon de andere en betere dingen even afwachten. En als je minder dan 87.5 procent van je oude salaris verdient ben je verplicht om door te solliciteren. Is heel krom. Want ik had 5 maanden een tijdelijke baan met goed salaris, maar was alsnog verplicht om de ww te laten doorlopen.Banaaninmijnoor schreef: ↑16-07-2018 12:00Mag je trouwens een baan weigeren bij een ww aanvraag. Ik heb afgelopen week ww aangevraagd. Daarbij had ik afgelopen week ook een oriënterend gesprek. Bleek dat ze wel graag een hbo’er willen, maar ze betalen alleen minimumloon en het gaat vnl om avonduren en weekenden. En ik heb nog een aantal andere dingen lopen. Zit nu ineens te denken of ik dat überhaupt wel mag...
maandag 16 juli 2018 om 18:42
Uiteraard zijn er voorwaarden verbonden aan de WW maar zolang jij in je werkmap niet opgeeft bij dat bedrijf gesolliciteerd te hebben, dan weet het UWV van niks.Banaaninmijnoor schreef: ↑16-07-2018 12:00Mag je trouwens een baan weigeren bij een ww aanvraag. Ik heb afgelopen week ww aangevraagd. Daarbij had ik afgelopen week ook een oriënterend gesprek. Bleek dat ze wel graag een hbo’er willen, maar ze betalen alleen minimumloon en het gaat vnl om avonduren en weekenden. En ik heb nog een aantal andere dingen lopen. Zit nu ineens te denken of ik dat überhaupt wel mag...
Prinsesmaxima; gefeliciteerd!!
maandag 16 juli 2018 om 18:50
Dankjewel!!minnimouse schreef: ↑16-07-2018 18:42Uiteraard zijn er voorwaarden verbonden aan de WW maar zolang jij in je werkmap niet opgeeft bij dat bedrijf gesolliciteerd te hebben, dan weet het UWV van niks.
Prinsesmaxima; gefeliciteerd!!
dinsdag 21 augustus 2018 om 22:10
Ik ben bijna 3 weken werkloos. Heb niet te maken met UWV i.v.m. vaststellingsovereenkomst; wordt doorbetaald tot eind dit jaar en vrijgesteld van werk.
Ik zou graag ervaringen willen horen betreffende jullie zoektocht. Heb vacature- alerts op Indeed.nl en een sollicitatie staan. Check Nationale Vacaturebank en ook
Randstad.nl. LinkedIn staat op beschikbaar.
Ben zelf 48, al vele jaren niet meer extern gesolliciteerd. Alleen intern. Hebben jullie ervaring met recruitment- bureaus? Is dat een must tegenwoordig of alleen voor hbo/ wo- niveau? Heb zelf mbo+/hbo- niveau.
Zijn er vacaturesites waar jullie goede ervaringen mee hebben of uitzendbureaus enz.?
Hoor graag tips, ervaringen, alles!
Alvast bedankt!
Ik zou graag ervaringen willen horen betreffende jullie zoektocht. Heb vacature- alerts op Indeed.nl en een sollicitatie staan. Check Nationale Vacaturebank en ook
Ben zelf 48, al vele jaren niet meer extern gesolliciteerd. Alleen intern. Hebben jullie ervaring met recruitment- bureaus? Is dat een must tegenwoordig of alleen voor hbo/ wo- niveau? Heb zelf mbo+/hbo- niveau.
Zijn er vacaturesites waar jullie goede ervaringen mee hebben of uitzendbureaus enz.?
Alvast bedankt!
woensdag 22 augustus 2018 om 18:57
Ik kijk elke dag op Indeed, die vond ik beter dan Monsterboard en de Nationale Vacaturebank. Daarnaast heb ik een paar lokale sites waar ik dagelijks op kijk, voor banen hier in de omgeving.Leergierig schreef: ↑21-08-2018 22:10Ik ben bijna 3 weken werkloos. Heb niet te maken met UWV i.v.m. vaststellingsovereenkomst; wordt doorbetaald tot eind dit jaar en vrijgesteld van werk.
Alvast bedankt!
Een tekstueel goeie cv had ik al en ik heb de lay-out laten aanpassen door de sollicitatie man. Kost € 20 maar hij ziet er nu prima uit.
Ik loop nu 1 op 6, van elke 6 sollicitaties word ik 1 x uitgenodigd. Ik schrijf alleen op vacatures die me echt boeien.
Ben nu bijna 2 jaar werkloos en word wel wate moedeloos. Vorig jaar was ik ook al werkloos maar toen ben ik ziek geweest en nu hoor ik soms dat ik geen recente werkervaring heb. Balen! Die 35 jaar dat ik heb gewerkt tellen blijkbaar niet.
woensdag 22 augustus 2018 om 22:25
Graag gedaan.Leergierig schreef: ↑22-08-2018 21:18@deepspace, ik heb de website van de sollicitatieman gecheckt en ben erg enthousiast. Wil graag een moderne, kortere cv en dit is precies wat ik zoek.
Bedankt voor de tip!
Wat houdt zo'n "vaststellingsovereenkomst" in? Waarom krijg je dan geen ww?
woensdag 22 augustus 2018 om 22:33
Nog een tip: bij uitzendbureaus schrijf je je tegenwoordig online in, gezien jouw leeftijd denk je vast dat je daar nog fysiek heen moet, dat dacht ik namelijk ook toen ik werkloos werdLeergierig schreef: ↑21-08-2018 22:10Ik ben bijna 3 weken werkloos. Heb niet te maken met UWV i.v.m. vaststellingsovereenkomst; wordt doorbetaald tot eind dit jaar en vrijgesteld van werk.
Alvast bedankt!
Maar goed, na 2 jaar zoeken heb ik nog steeds geen werk, dus veel heb je niet aan mijn reacties