Dunner wordend haar
woensdag 27 maart 2019 om 00:07
Hoi,
Ik maak me ontzettend veel zorgen om mijn haar.
Ik heb altijd soort 'inhammen' gehad. En dat heb ik geaccepteerd. Maar nu merk ik de laatste weken op dat mijn scheiding breder lijkt en je boven op bij de scheiding ook tussen mijn haar op mijn hoofdhuid kijkt.
Ik slik vitamine b12 sinds kort omdat ik dit wel eens te kort had.
Moet erbij zeggen dat ik 35 weken zwanger ben maar juist tijdens de zwangerschap verlies ik 0,0 haar. Normaal, buiten de zwangerschap om, verlies ik heel veel haar.
Ik maak me ontzettend veel zorgen om mijn haar.
Ik heb altijd soort 'inhammen' gehad. En dat heb ik geaccepteerd. Maar nu merk ik de laatste weken op dat mijn scheiding breder lijkt en je boven op bij de scheiding ook tussen mijn haar op mijn hoofdhuid kijkt.
Ik slik vitamine b12 sinds kort omdat ik dit wel eens te kort had.
Moet erbij zeggen dat ik 35 weken zwanger ben maar juist tijdens de zwangerschap verlies ik 0,0 haar. Normaal, buiten de zwangerschap om, verlies ik heel veel haar.
woensdag 27 maart 2019 om 08:57
Hier moet je zijn: http://www.haarweb.nl/forum/index.php
Grote kans dat het om AGA gaat omdat je klachten tijdelijk verdwijnen tijdens de zwangerschap.
Grote kans dat het om AGA gaat omdat je klachten tijdelijk verdwijnen tijdens de zwangerschap.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 27 maart 2019 om 09:58
Nou, het valt me juist de laatste weken op dat mijn haar dunner is(ik ben nu nog zwanger). Eerder is me dit niet opgevallen.retrostar schreef: ↑27-03-2019 08:57Hier moet je zijn: http://www.haarweb.nl/forum/index.php
woensdag 27 maart 2019 om 10:04
Hoi roosje
Het doet mij denken aan alopecia androgentica. Heb ik zelf. Als je dit opzoekt op google ga je redelijk confronterende fotos zijn. Ikzelf zit ook in een vergevorderd stadium. Maar je kan het proberen tegen te gaan. Ik raad je aan om eens langs te gaan bij een dermatoloog, die kunnen je het beste advies geven. Ikzelf heb het al vanaf mijn puberteit en de geboorte van mijn twee kids hebben het er ook niet beter op gemaakt
nu draag ik een ingevlochten haarwerkje met buisjes waardoor het nauwelijks zichtbaar is. Ik wil gewoon zeggen, voor alles is een oplossing
mocht je vragen hebben altijd welkom!
Het doet mij denken aan alopecia androgentica. Heb ik zelf. Als je dit opzoekt op google ga je redelijk confronterende fotos zijn. Ikzelf zit ook in een vergevorderd stadium. Maar je kan het proberen tegen te gaan. Ik raad je aan om eens langs te gaan bij een dermatoloog, die kunnen je het beste advies geven. Ikzelf heb het al vanaf mijn puberteit en de geboorte van mijn twee kids hebben het er ook niet beter op gemaakt
woensdag 27 maart 2019 om 10:11
En dat werd erger in de zwangerschap?Bibi85 schreef: ↑27-03-2019 10:04Hoi roosje
Het doet mij denken aan alopecia androgentica. Heb ik zelf. Als je dit opzoekt op google ga je redelijk confronterende fotos zijn. Ikzelf zit ook in een vergevorderd stadium. Maar je kan het proberen tegen te gaan. Ik raad je aan om eens langs te gaan bij een dermatoloog, die kunnen je het beste advies geven. Ikzelf heb het al vanaf mijn puberteit en de geboorte van mijn twee kids hebben het er ook niet beter op gemaaktnu draag ik een ingevlochten haarwerkje met buisjes waardoor het nauwelijks zichtbaar is. Ik wil gewoon zeggen, voor alles is een oplossing
mocht je vragen hebben altijd welkom!
woensdag 27 maart 2019 om 10:41
Dat kan maar denk dat de arts de oorzaak legt bij zwangerschap.
Die 'inhammen' heb ik al 10 jaar of nog langer. Is nooit erger geworden. Ook altijd vanaf klein af aan haar uitval.
Heb verder wel een volle bos zegt de kapster altijd. Maar ik vind vooral, bij bepaald licht, dat je een beetje mijn hoofdhuid ziet door mijn haar heen (bij scheiding alleen). Dit stoort me wel
woensdag 27 maart 2019 om 12:41
Bij een scheiding zie je toch altijd hoofdhuid of ben ik nu gek? Als je haar over de hele linie dunner wordt zie je de hoofdhuid ook op andere plekken er doorheen en voelt je staart minder vol aan. Als je kort haar hebt kun je dat natuurlijk niet op deze manier checken.
Mijn zus had het ook en bij haar kwam eruit dat ze een veel te lage ferritine waarde had. Zij is ijzerkuren gaan slikken en na een jaar ziet haar haar er weer gezond en voller uit. Ik zou dus je bloed eens laten testen. Ferritine moet minstens 70 zijn voor gezonde haargroei.
Mijn zus had het ook en bij haar kwam eruit dat ze een veel te lage ferritine waarde had. Zij is ijzerkuren gaan slikken en na een jaar ziet haar haar er weer gezond en voller uit. Ik zou dus je bloed eens laten testen. Ferritine moet minstens 70 zijn voor gezonde haargroei.
woensdag 27 maart 2019 om 14:47
Dankje voor je reactie. Deze was vorig jaar te laag bij mij (15). Maar hier is verder niets mee gedaan omdat dit bij vrouwen op mijn leeftijd wel vaker voorkwamMisaMi schreef: ↑27-03-2019 12:41Bij een scheiding zie je toch altijd hoofdhuid of ben ik nu gek? Als je haar over de hele linie dunner wordt zie je de hoofdhuid ook op andere plekken er doorheen en voelt je staart minder vol aan. Als je kort haar hebt kun je dat natuurlijk niet op deze manier checken.
donderdag 28 maart 2019 om 20:33
Meestal wordt er een maand gegeven. Er is geen standaard.MisaMi schreef: ↑27-03-2019 15:33Wat een onzin! Niet aan jouw adres maar aan dat van de arts die dat beweert. Mijn zus haar ferritine (ik heb het voor je nagevraagd) was 32 en dat was al veel te laag. Laat staan 15. Het moet echt boven de 70 zijn om gezonde groei te hebben dus als ik jou was zou ik aandringen op een ijzerkuur nadat je de waarde hebt laten bepalen. Als je dat combineert met vitamine C tabletten stijgt je waarde binnen no time weer. Pas na maanden zul je ook verschil gaan merken in je haar, dat heeft even tijd nodig natuurlijk. Echt, ga ermee naar je huisarts en als die niet wil meewerken, naar een andere! Haaruitval is heel vervelend, maakt je onzeker en het is niet altijd nodig.
Oja, en met een ijzerkuur bedoel ik niet dat je na 3 maanden weer stopt met slikken (zoveel tabletten krijg je per kuur mee). Mijn zus is nu al 8 maanden bezig en wil doorgaan tot de waarde boven de 80 is en dan het gebruik terugschroeven naar een paar pilletjes per week. Zij heeft zware menstruaties dus dat ijzerverlies blijft een dingetje dan. Kijk daar ook even naar, hoe het zit met je normale bloedverlies. Tijdens de zwangerschap verbruikt het lichaam ook veel ijzer, dus niet raar dat je een tekort kunt hebben mocht dat zo zijn. Tijdens de bevalling verlies je ook bloed straks en als je zware menstruaties hebt, dan blijf je achter de feiten aanlopen. Dat los je niet op met een extra biefstukje zo nu en dan![]()
Eet je wel vlees?
vrijdag 29 maart 2019 om 08:17
Ik heb ook haaruitval gehad, niet zwanger maar mijn HB was nog maar 2.7 en ijzer 3. Mijn HB is nu weer te laag 7 en ijzer 7 Mijn arts zegt HB moet minimaal 7.6 zijn en ijzer 22. Ik zit aan het ijzer. Mijn haar is dus door extreem lage HB uitgevallen, ik zat jankend bij de kapster. Nu is het weer vol en het groeit als kool, maar ik ben nog steeds te laag qua ijzer en HB. Misschien kun je vragen of ze daar op willen testen?
''Geen woorden maar daden''
vrijdag 29 maart 2019 om 13:22
Ik had ook al jaren hele heftige haaruitval. Op een gegeven moment stond ik in een openbaar toilet en keek ik in de spiegel en keek door mijn haar heen. Echt zo shocking.
Ik waste mijn haar om de dag met gewone shampoo van de drogist.
Ik ben mij gaan verdiepen in no poo methode. Ik heb dit iets van 2 maanden volgehouden. Alleen mijn haar wassen met warm water. Vanaf dat ik ermee begon is de haaruitval gestopt. Toen het niet meer ging om alleen met warm water te wassen, heb ik nog een maand met haarzeep gewassen, maar het bleef lastig om het haarvet uit mijn haar te wassen.
Uiteindelijk een natuurlijke shampoo gekocht waar geen rommel in zit. Puur natuurlijke ingrediënten.
Ik was nu 1x per week met deze shampoo, de andere dagen na sporten spoel ik mijn haar met alleen water.
Mijn haar wordt niet meer snel vet. Ik denk dat door de twee maanden no poo mijn hoofdhuid minder talg is gaan produceren.
Mijn haar heeft heel veel nieuw haar gekregen. Als ik een zijscheiding trek zie ik allemaal rechtopstaand nieuw haar.
Misschien is dit bij jou ook het probleem TO?
En gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik waste mijn haar om de dag met gewone shampoo van de drogist.
Ik ben mij gaan verdiepen in no poo methode. Ik heb dit iets van 2 maanden volgehouden. Alleen mijn haar wassen met warm water. Vanaf dat ik ermee begon is de haaruitval gestopt. Toen het niet meer ging om alleen met warm water te wassen, heb ik nog een maand met haarzeep gewassen, maar het bleef lastig om het haarvet uit mijn haar te wassen.
Uiteindelijk een natuurlijke shampoo gekocht waar geen rommel in zit. Puur natuurlijke ingrediënten.
Ik was nu 1x per week met deze shampoo, de andere dagen na sporten spoel ik mijn haar met alleen water.
Mijn haar wordt niet meer snel vet. Ik denk dat door de twee maanden no poo mijn hoofdhuid minder talg is gaan produceren.
Mijn haar heeft heel veel nieuw haar gekregen. Als ik een zijscheiding trek zie ik allemaal rechtopstaand nieuw haar.
Misschien is dit bij jou ook het probleem TO?
En gefeliciteerd met je zwangerschap!