Babyshower schoonzus
zaterdag 30 maart 2019 om 04:45
Hallo allen,
Ik wil even van mij afschrijven en/of advies of feedback over jullie bevindingen. Vriend en ik zijn nu precies één maand geleden thuis gekomen van een drie maanden lange reis door Azie. We kwamen terug, na een lange vlucht, op een vrijdag. Die zondag daarop hadden vriendinnen van schoonzus een babyshower georganiseerd. Op mijn reis werd ik in een groepsapp toegevoegd en gaf ik aan er wel bij te kunnen zijn, ondanks dat ik dan nog maar terug zou zijn van de reis.
Nadat we geland waren op Schiphol werden we opgewacht door vrienden en zijn we daarna met zijn tweetjes naar huis gegaan. Ik was helemaal kapot en heb die eerste nacht geen oog dicht gedaan, hoogstens 2 uurtjes geslapen. De volgende dag heb ik dus een whatssap bericht gestuurd in de groepschat dat ik er niet bij ben vanwege de jetlag (moeheid en voelt alsof ik er niet helemaal bij ben) en niet had verwacht dat deze zo erg zou zijn. Die meiden reageerden gewoon prima alleen nu doet mijn schoonfamilie afstandelijk. Ze zeggen het niet direct maar aan hun reacties merk ik dat zij het geen leuke beslissing vonden en mijn vriend gaat daar nu een beetje in mee.
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat mijn vriend, dezelfde dag, ook een “babyshower”/verrassing had van zijn broer (haar partner) en wel daar naar toe is gegaan.
Handig om erbij te vermelden wellicht. Mijn schoonfamilie woont op 1,5 uur reizen (met OV) van ons vandaan en de babyshower werd daar dus ook georganiseerd. Het is dus niet om de hoek. Schoonzus en ik hebben niet een hele goede band, ook niet slecht, we zijn gewoon erg verschillend.
Ik wil even van mij afschrijven en/of advies of feedback over jullie bevindingen. Vriend en ik zijn nu precies één maand geleden thuis gekomen van een drie maanden lange reis door Azie. We kwamen terug, na een lange vlucht, op een vrijdag. Die zondag daarop hadden vriendinnen van schoonzus een babyshower georganiseerd. Op mijn reis werd ik in een groepsapp toegevoegd en gaf ik aan er wel bij te kunnen zijn, ondanks dat ik dan nog maar terug zou zijn van de reis.
Nadat we geland waren op Schiphol werden we opgewacht door vrienden en zijn we daarna met zijn tweetjes naar huis gegaan. Ik was helemaal kapot en heb die eerste nacht geen oog dicht gedaan, hoogstens 2 uurtjes geslapen. De volgende dag heb ik dus een whatssap bericht gestuurd in de groepschat dat ik er niet bij ben vanwege de jetlag (moeheid en voelt alsof ik er niet helemaal bij ben) en niet had verwacht dat deze zo erg zou zijn. Die meiden reageerden gewoon prima alleen nu doet mijn schoonfamilie afstandelijk. Ze zeggen het niet direct maar aan hun reacties merk ik dat zij het geen leuke beslissing vonden en mijn vriend gaat daar nu een beetje in mee.
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat mijn vriend, dezelfde dag, ook een “babyshower”/verrassing had van zijn broer (haar partner) en wel daar naar toe is gegaan.
Handig om erbij te vermelden wellicht. Mijn schoonfamilie woont op 1,5 uur reizen (met OV) van ons vandaan en de babyshower werd daar dus ook georganiseerd. Het is dus niet om de hoek. Schoonzus en ik hebben niet een hele goede band, ook niet slecht, we zijn gewoon erg verschillend.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:13
Het verbaast mij dat de babyshower wordt beschouwd als ‘verplicht’ en dat je daar alleen mag wegblijven met een heel goed excuus. Een ‘beetje’ jetlag telt niet, bijvoorbeeld.
Echt? Waar hebben we het over, een babyshower! Geen zin is een prima reden om weg te blijven. Moe ook.
Als de schoonfamilie daar allemaal interpretaties op gaat loslaten en het op zichzelf betrekt en de ‘band’ die jullie hebben, is dat hun probleem.
Echt? Waar hebben we het over, een babyshower! Geen zin is een prima reden om weg te blijven. Moe ook.
Als de schoonfamilie daar allemaal interpretaties op gaat loslaten en het op zichzelf betrekt en de ‘band’ die jullie hebben, is dat hun probleem.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:13
wat een zielige familie dan.nerdopviva schreef: ↑30-03-2019 10:50TO mag inderdaad zelf bepalen of ze naar die babyshower gaat. Maar schoonfamilie mag dan dus ook zelf bepalen dat ze wat meer afstand bewaren naar TO.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:14
Klopt. Beloftes niet nakomen is stom. Babyshowers zij stom maar kunnen voor een ander heel belangrijk zijn. Lopen mokken omdat iemand niet naar je babyshower komt is stom. Kan allemaal tegelijk.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:14
pipootje schreef: ↑30-03-2019 10:58Ik weet zeker dat als de schoonzus een topic had geopend dat haar schoonzus niet kwam op haar babyshower, hier iedereen had gereageerd dat ze niet moest miepen omdat een babyshower stom is.
Nu had to moeten gaan, wat een onzin. En als de band daar vanaf moet hangen, wat een trieste familie dan.
Ja natuurlijk is een babyshower stom, volgens mij heeft echt niemand daar zin in. Maar eerst zeggen dat je gaat en dan de dag ervoor zuchten dat je denkt dat je de volgende dag te moe bent... nou ja, dan nodig ik je ook niet meer uit in het vervolg. Dan heb je zo duidelijk gewoon geen zin.
Such fun!1
zaterdag 30 maart 2019 om 11:17
Dit inderdaad.Mermedina schreef: ↑30-03-2019 11:13Het verbaast mij dat de babyshower wordt beschouwd als ‘verplicht’ en dat je daar alleen mag wegblijven met een heel goed excuus. Een ‘beetje’ jetlag telt niet, bijvoorbeeld.
Wat een gedoe om een cadeautjes-binnenhark-uurtje (want veel meer dan dat is het i.m.o. niet).
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 30 maart 2019 om 11:17
Als jij je altijd gewoon aan gemaakte afspraken houdt, zou ik mij er niet al te druk om maken dat je nu hebt afgezegd. Je had er gewoon geen zin in. En dat mag. Dat je daar voor de rest van je leven op aangegeven moet worden, vind ik overdreven. Ik zou er niet wakker van liggen dat je niet bent geweest. Ik verwacht dan ook nooit iets van derden. Er kan altijd wat tussenkomen.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:22
Het gaat er volgens mij meer om dat TO iets heeft afgezegd met een suffe reden, terwijl het iets heel belangrijks was voor een ander. Nu gaat het om een babyshower maar het zou (bij wijze van spreken) ook om een vrijgezellenfeest, diploma uitreiking, afscheidsreceptie etc kunnen gaan , wat voor de betreffende persoon heel belangrijk is dat daar mensen bij zijn. En als een persoon afzegt alleen omdat die persoon moe is, doet die persoon blijkbaar niet zo veel moeite voor een ander. Weet je dat ook weer. Ik vind de reactie van de schoonfamilie daarom niet raar.Mermedina schreef: ↑30-03-2019 11:13Het verbaast mij dat de babyshower wordt beschouwd als ‘verplicht’ en dat je daar alleen mag wegblijven met een heel goed excuus. Een ‘beetje’ jetlag telt niet, bijvoorbeeld.
Ik heb ook niks met baby’s of babyshower (heb zelf totaal geen kinderwens - verschrikkelijk!), maar een goede zwangere vriendin had onlangs ook een babyshower op zondagochtend, terwijl ik op zaterdagavond ook terugkwam van een verre reis. Ik wist dat het belangrijk voor haar was, dus stond gewoon op de stoep (met cadeautje). Gewoon wat extra koffie gedronken s ochtends.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:23
COtweepuntnul schreef: ↑30-03-2019 09:56En om eerlijk te zijn vind ik dat je gewoon had moeten gaan en niet zo had moeten miepen over een jetlag. Zoveel moeite is het nou ook weer niet.
Eens.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:27
zaterdag 30 maart 2019 om 11:27
Nou nou nou zeg.
Verzet de klok ieder jaar een uur vooruit of achteruit en half Nederland is ontregeld inclusief koeien en baby’s. Maar bij een gruwelijke jetlag van n paar uur, én een slechte nacht slaap moet ze zich niet zo aanstellen?
Van een jetlag kun je ook tollen op je benen. Brak zijn alsof je de hele nacht in het café hebt zitten zuipen.
Later nog eens langs gaan is een goed idee.
Verzet de klok ieder jaar een uur vooruit of achteruit en half Nederland is ontregeld inclusief koeien en baby’s. Maar bij een gruwelijke jetlag van n paar uur, én een slechte nacht slaap moet ze zich niet zo aanstellen?
Van een jetlag kun je ook tollen op je benen. Brak zijn alsof je de hele nacht in het café hebt zitten zuipen.
Later nog eens langs gaan is een goed idee.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:30
Grobbekuiken_ schreef: ↑30-03-2019 11:17Dit inderdaad.
Wat een gedoe om een cadeautjes-binnenhark-uurtje (want veel meer dan dat is het i.m.o. niet).
Ja maar dat is een verjaardag, huwelijk, zoveel jarig huwelijksfeest, geboorte etc. net zo goed. Soms moet je gewoon stomme dingen voor een ander doen. In het kader van sociaal gedrag. Niks mis mee hoor, af en toe iets doen waar je geen zin in hebt.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:30
En dan zit je daar als een zombie, half in slaap, en dan is het waarschijnlijk nog niet goed, want dan denken ze dat je er verveeld bij zit omdat je niet opgewekt genoeg bent.apsieflapsie83 schreef: ↑30-03-2019 10:13Ik zou als schoonzus ook teleurgesteld zijn dat je niet bent gekomen. Zou denken verman jezelf dan zit je er maar even als zombie. Maar dat is hoe ik zelf in elkaar zit.
Misschien is het idee om nog een keer persoonlijk langs te gaan met een cadeau? Dat zou ik wel kunnen waarderen.
Goede keuze om niet te gaan, sowieso zijn to en schoonzus geen dikke vriendinnen, en de kans dat die band verbetert terwijl to op die babyshower zit met haar jetlag is klein. Misschien had je wel een beter excuus kunnen verzinnen, zoals een aziatische voedselvergiftiging ofzo.
Hopelijk draait de schoonfamilie later weer bij. Sowieso kun je hechte familiebanden niet forceren, dat moet zich spontaan ontwikkelen.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:31
Ik was sowieso niet gegaan.
Heb al genoeg van die feestjes tegen mijn zin gedaan. Ik raak er ontregelt van, ik heb chronische pijn en ik haat dit soort dom geneuzel sowieso altijd al heel erg. Ik ga niet meer.
Maar ik ga ook niet een dag van te voren af zeggen. Ik had dat meteen ( wel vriendelijk) duidelijk gemaakt.
En een mannenbabyshower? Pff.
Maar ik ga ook niet een dag van te voren af zeggen. Ik had dat meteen ( wel vriendelijk) duidelijk gemaakt.
En een mannenbabyshower? Pff.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-03-2019 11:32
18.47% gewijzigd
zaterdag 30 maart 2019 om 11:31
Maar je mag ook soms gewoon nee zeggen.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:33
O tuurlijk, maar dat deed ze niet.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:34
Wij weten niet hoeveel dingen TO al heeft gedaan op de schaal van stom, waardoor ze het zich deze keer best kan permitteren om niet te gaan.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:34
Maar soms moet je ook gewoon kunnen afzeggen zonder dat mensen meteen beledigd raken.
Bovendien vind ik een huwelijksfeest toch van een andere orde dan een babyshower (of revealparty of welke 'feestjes' er ook maar aan zwangerschappen schijnen te kleven tegenwoordig).
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 30-03-2019 11:35
0.17% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 30 maart 2019 om 11:35
Dan had ze in de eerste instantie nee moeten zeggen als dit het zoveelste op de schaal van stom was.
Maar goed, nieuwe TO, eerste post.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:36
Ik vind het sowieso raar dat iemand zichzelf zo belangrijk vindt, ongeacht welk feest, dat je het niet aankunt als iemand af wil zeggen.Grobbekuiken_ schreef: ↑30-03-2019 11:34Maar soms moet je ook gewoon kunnen afzeggen zonder dat mensen meteen beledigd raken.
Bovendien vind ik een huwelijksfeest toch van een andere orde dan een babyshower (of revealparty of welke 'feestjes' er ook maar aan zwangerschappen schijnen te kleven tegenwoordig).
zaterdag 30 maart 2019 om 11:37
Grobbekuiken_ schreef: ↑30-03-2019 11:34Maar soms moet je ook gewoon kunnen afzeggen zonder dat mensen meteen beledigd raken.
Tsja ik vind een dag van tevoren afzeggen niet zo netjes. Geen idee wat er geregeld was, maar soms moet er van tevoren betaald worden bijvoorbeeld. Ze had gewoon een slag om de arm moeten houden. Een beetje reiziger kan op haar vingers natellen dat je je gaar voelt.