Babyshower schoonzus
zaterdag 30 maart 2019 om 04:45
Hallo allen,
Ik wil even van mij afschrijven en/of advies of feedback over jullie bevindingen. Vriend en ik zijn nu precies één maand geleden thuis gekomen van een drie maanden lange reis door Azie. We kwamen terug, na een lange vlucht, op een vrijdag. Die zondag daarop hadden vriendinnen van schoonzus een babyshower georganiseerd. Op mijn reis werd ik in een groepsapp toegevoegd en gaf ik aan er wel bij te kunnen zijn, ondanks dat ik dan nog maar terug zou zijn van de reis.
Nadat we geland waren op Schiphol werden we opgewacht door vrienden en zijn we daarna met zijn tweetjes naar huis gegaan. Ik was helemaal kapot en heb die eerste nacht geen oog dicht gedaan, hoogstens 2 uurtjes geslapen. De volgende dag heb ik dus een whatssap bericht gestuurd in de groepschat dat ik er niet bij ben vanwege de jetlag (moeheid en voelt alsof ik er niet helemaal bij ben) en niet had verwacht dat deze zo erg zou zijn. Die meiden reageerden gewoon prima alleen nu doet mijn schoonfamilie afstandelijk. Ze zeggen het niet direct maar aan hun reacties merk ik dat zij het geen leuke beslissing vonden en mijn vriend gaat daar nu een beetje in mee.
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat mijn vriend, dezelfde dag, ook een “babyshower”/verrassing had van zijn broer (haar partner) en wel daar naar toe is gegaan.
Handig om erbij te vermelden wellicht. Mijn schoonfamilie woont op 1,5 uur reizen (met OV) van ons vandaan en de babyshower werd daar dus ook georganiseerd. Het is dus niet om de hoek. Schoonzus en ik hebben niet een hele goede band, ook niet slecht, we zijn gewoon erg verschillend.
Ik wil even van mij afschrijven en/of advies of feedback over jullie bevindingen. Vriend en ik zijn nu precies één maand geleden thuis gekomen van een drie maanden lange reis door Azie. We kwamen terug, na een lange vlucht, op een vrijdag. Die zondag daarop hadden vriendinnen van schoonzus een babyshower georganiseerd. Op mijn reis werd ik in een groepsapp toegevoegd en gaf ik aan er wel bij te kunnen zijn, ondanks dat ik dan nog maar terug zou zijn van de reis.
Nadat we geland waren op Schiphol werden we opgewacht door vrienden en zijn we daarna met zijn tweetjes naar huis gegaan. Ik was helemaal kapot en heb die eerste nacht geen oog dicht gedaan, hoogstens 2 uurtjes geslapen. De volgende dag heb ik dus een whatssap bericht gestuurd in de groepschat dat ik er niet bij ben vanwege de jetlag (moeheid en voelt alsof ik er niet helemaal bij ben) en niet had verwacht dat deze zo erg zou zijn. Die meiden reageerden gewoon prima alleen nu doet mijn schoonfamilie afstandelijk. Ze zeggen het niet direct maar aan hun reacties merk ik dat zij het geen leuke beslissing vonden en mijn vriend gaat daar nu een beetje in mee.
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat mijn vriend, dezelfde dag, ook een “babyshower”/verrassing had van zijn broer (haar partner) en wel daar naar toe is gegaan.
Handig om erbij te vermelden wellicht. Mijn schoonfamilie woont op 1,5 uur reizen (met OV) van ons vandaan en de babyshower werd daar dus ook georganiseerd. Het is dus niet om de hoek. Schoonzus en ik hebben niet een hele goede band, ook niet slecht, we zijn gewoon erg verschillend.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:38
zaterdag 30 maart 2019 om 11:39
En dat.Ananas schreef: ↑30-03-2019 11:27Nou nou nou zeg.
Verzet de klok ieder jaar een uur vooruit of achteruit en half Nederland is ontregeld inclusief koeien en baby’s. Maar bij een gruwelijke jetlag van n paar uur, én een slechte nacht slaap moet ze zich niet zo aanstellen?![]()
Van een jetlag kun je ook tollen op je benen. Brak zijn alsof je de hele nacht in het café hebt zitten zuipen.
Later nog eens langs gaan is een goed idee.
Kijk, voor de volgende keer zou ik meteen nee zeggen of aangeven bij zo'n krap iets dat je onder voorbehoudt ja zegt. I.v.m. Vertraging of jetleg.
Ik zou schoonzus bellen en vragen of je eerdaags wat samen kan doen, lunchen ofzo.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:40
Rosabella1 schreef: ↑30-03-2019 11:38Je vriend had een babyshower van zijn broer? Mijn hemel beginnen mannen nu ook al met dit soort waanzin?
zaterdag 30 maart 2019 om 11:40
Het was inderdaad netter geweest als ze een slag om de arm had gehouden, maar dat er nu kennelijk een hele familie, inclusief haar vriend, over de pis is, gaat mij echt een stap te ver.
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 30 maart 2019 om 11:42
Grobbekuiken_ schreef: ↑30-03-2019 11:40Het was inderdaad netter geweest als ze een slag om de arm had gehouden, maar dat er nu kennelijk een hele familie, inclusief haar vriend, over de pis is, gaat mij echt een stap te ver.
Mwoah, over de pis? Kan ook haar interpretatie zijn?
Ze zeggen het niet direct maar aan hun reacties merk ik dat zij het geen leuke beslissing vonden
zaterdag 30 maart 2019 om 11:43
En dit. Dat schoonzus er wat van vindt, tot daar aan toe.Grobbekuiken_ schreef: ↑30-03-2019 11:40Het was inderdaad netter geweest als ze een slag om de arm had gehouden, maar dat er nu kennelijk een hele familie, inclusief haar vriend, over de pis is, gaat mij echt een stap te ver.
De rest van de familie...?
zaterdag 30 maart 2019 om 11:44
Eensch hoor, beledigd zijn is overdreven. Maar ik kan niet voor een ander bepalen wat belangrijk is. Andersom had ik ook mijn siblings graag op mijn promotie willen zien, en toen ik dat eens in een topic als voorbeeld noemde werd ook gezegd dat ik me niet moet aanstellen en dat dat voor veel mensen gewoon geen big deal is. Dus voor mensen die belangrijk zijn voor mij (zijn er niet veel) ben ik er, ook al is het de bar mitswa van je kat.Grobbekuiken_ schreef: ↑30-03-2019 11:34Maar soms moet je ook gewoon kunnen afzeggen zonder dat mensen meteen beledigd raken.
Bovendien vind ik een huwelijksfeest toch van een andere orde dan een babyshower (of revealparty of welke 'feestjes' er ook maar aan zwangerschappen schijnen te kleven tegenwoordig).
anoniem_294939 wijzigde dit bericht op 30-03-2019 11:44
0.13% gewijzigd
zaterdag 30 maart 2019 om 11:45
Kan, maar ik kan me voorstellen dat ze reacties heeft gehad die op zo'n fijne passieve manier worden gebracht. Dan zou ik er ook wel wat van denken ja, zeker als vriend er ook nog eens vrolijk in meegaat.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:46
Ik snap best dat de schoonzus van TO het belangrijk vindt dat zij op haar babyshower komt. Het merendeels van de reacties vindt de babyshower maar 'stom' 'niet nuttig' maar ik kan me goed voorstellen dat je mega trots bent op je zwangere buik en dat graag wilt delen met vriendinnen en/of familie. Het is in mijn ogen helemaal geen 'cadeautjes binnen hark feest' maar meer een gezellige dag om je zwangerschap te delen en te vieren.
Nouja, ik vind babyshowers dus wel erg leuk omdat het veel betekent voor de zwangere, daarom zou ik ook zeker zijn gegaan.
Nouja, ik vind babyshowers dus wel erg leuk omdat het veel betekent voor de zwangere, daarom zou ik ook zeker zijn gegaan.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:49
Bij babyshowers is het vaak de bedoeling dat je nuttige dingen geeft die de ouders ook daadwerkelijk nodig hebben voor de baby. Het is wel degelijk bedoelt als 'cadeautjes-binnenhark-feestje'.BobbieLauren schreef: ↑30-03-2019 11:46Ik snap best dat de schoonzus van TO het belangrijk vindt dat zij op haar babyshower komt. Het merendeels van de reacties vindt de babyshower maar 'stom' 'niet nuttig' maar ik kan me goed voorstellen dat je mega trots bent op je zwangere buik en dat graag wilt delen met vriendinnen en/of familie. Het is in mijn ogen helemaal geen 'cadeautjes binnen hark feest' maar meer een gezellige dag om je zwangerschap te delen en te vieren.
Zo gaven mijn broertje en zijn vrouw een verlovingsfeest. Ze mochten pas na het huwelijk samenwonen en het verlovingsfeest was er dus voor bedoelt dingen voor de uitzet te krijgen. Ze hadden een heel wensenboekje gemaakt, compleet met merk en uitvoering van elk gewenst ding. Daar stonden dus ook witgoed in, strijkapparaten van vijfhonderd euro, enz. Eigen inbreng werd niet gewenst, het moest iets zijn uit dat boekje.
Het feestje zelf bestond uit een kop koffie met een koek, en wat fris. Niet in de buurt van de meeste genodigden, en na een uur was het verloofde paar het eigenlijk al zat en werd je de deur uitgekeken.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 30-03-2019 11:50
7.52% gewijzigd
zaterdag 30 maart 2019 om 11:50
zaterdag 30 maart 2019 om 11:51
Vreselijk.lise1985 schreef: ↑30-03-2019 11:49Bij babyshowers is het vaak de bedoeling dat je nuttige dingen geeft die de ouders ook daadwerkelijk nodig hebben voor de baby. Het is wel degelijk bedoelt als 'cadeautjes-binnenhark-feestje'.
Zo gaven mijn broertje en zijn vrouw een verlovingsfeest. Ze mochten pas na het huwelijk samenwonen en het verlovingsfeest was er dus voor bedoelt dingen voor de uitzet te krijgen. Ze hadden een heel wensenboekje gemaakt, compleet met merk en uitvoering van elk gewenst ding. Daar stonden dus ook witgoed in, strijkapparaten van vijfhonderd euro, enz. Eigen inbreng werd niet gewenst, het moest iets zijn uit dat boekje.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:51
zaterdag 30 maart 2019 om 11:53
zaterdag 30 maart 2019 om 12:11
Schandelijk.
Ik heb bij een babyshower wel een keer, i.p.v. babydingen, allemaal lekkere verwendingetjes voor de zwangere vrouw gehaald. Dàt werd pas gewaardeerd.
zaterdag 30 maart 2019 om 12:12
Dan lezen we het straks vast terug in 'lees ook! dit vinden jullie er van!'.
zaterdag 30 maart 2019 om 12:21
Ik zit ook niet te wachten op dit soort verplichtingen zo vlak na een lange reis met jetlag etc. Zeker niet als ik op bijv de maandag daarna weer moet werken, dan zou ik mijn energie liever sparen om weer fit op mijn werk te verschijnen. Dus ik snap dat TO geen zin had. Maar misschien hadden ze met het prikken van de datum speciaal rekening gehouden met haar, en concessies gedaan, zodat ze erbij kon zijn. Dan is last minute afzeggen wel wat lullig want misschien kwam een andere dag beter uit, ik noem maar wat.
Beter had je meteen kunnen zeggen dat je niet zeker weet of je erbij kunt zijn.
Beter had je meteen kunnen zeggen dat je niet zeker weet of je erbij kunt zijn.
zaterdag 30 maart 2019 om 12:34
Ik kan me zomaar voorstellen dat die babyshower op die datum gehouden werd speciaal zodat TO erbij kon zijn. En dan zegt ze ook nog dat ze erbij is. Dus dan snap ik de teleurstelling wel als ze niet komt.
Dat gezegd hebbende, een jetlag is wel even wat anders dan een beetje moe zijn. Dus ik snap dat je niet ging. Je had t voorzichtiger moeten communiceren.
Dat gezegd hebbende, een jetlag is wel even wat anders dan een beetje moe zijn. Dus ik snap dat je niet ging. Je had t voorzichtiger moeten communiceren.
zaterdag 30 maart 2019 om 12:44
Dit vind ik de mooist geformuleerde en best genuanceerde mening tot nu toeMarvelousMrsMaisel schreef: ↑30-03-2019 12:34Ik kan me zomaar voorstellen dat die babyshower op die datum gehouden werd speciaal zodat TO erbij kon zijn. En dan zegt ze ook nog dat ze erbij is. Dus dan snap ik de teleurstelling wel als ze niet komt.
zaterdag 30 maart 2019 om 12:47
Vandaag afzeggen omdat je nu al weet dat je morgen moe bent? Dat vind ik raar. Alle kans nog om bij te slapen voor morgen toch?
TO had vooraf al nee moeten zeggen. Of evt op de dag zelf ziek moeten zijn. Dan is het overmacht. Maar vandaag afzeggen omdat je morgen moe bent klinkt als een enorme lulsmoes.
Schoonfamilie is overigens niet over de zeik maar lijkt wat afstandelijker. Dat kan ik wel begrijpen als je iets afzegt met een smoes.
TO had vooraf al nee moeten zeggen. Of evt op de dag zelf ziek moeten zijn. Dan is het overmacht. Maar vandaag afzeggen omdat je morgen moe bent klinkt als een enorme lulsmoes.
Schoonfamilie is overigens niet over de zeik maar lijkt wat afstandelijker. Dat kan ik wel begrijpen als je iets afzegt met een smoes.
zaterdag 30 maart 2019 om 12:55
Wat heeft trouwens de hele familie te maken met een feest van de schoonzus? Een soort feest waarover de meningen ook nog eens verdeeld zijn qua nu/onzinnigheid/leukheid.
Ik snap niet zo waarom dan meerdere schoonfamilieleden vreemd moeten gaan doen.
zaterdag 30 maart 2019 om 12:59
Ik heb eens op een babyshower een anti-cellulitis creme voor de as mama meegebracht. Daar werd hartelijk om gelachen