Zwanger en een uitje

30-03-2019 12:49 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben 7 weekjes zwanger.
Mijn schoonmoeder gaat trouwen over 2 maanden en zij wilde heel graag een vrijgezellen uitje. Ik had de taak gekregen het te organiseren.
Datum staat gepland op in het weekend volgende week.
Maar niemand weet nog dat ik zwanger ben en op dit moment heb ik gewoon te veel symptomen waardoor ik volgende week niet kan.
We gaan maar met z'n 4en, mijn moeder en schoonzus en mn schoonmoeder.
En als ik niet ga, dan vinden ze het niet de moeite waard meer.
Wat moet ik nu zeggen? Vind het zo sneu voor m'n schoonmoeder, maar het lukt me echt niet.

Hebben jullie ideeën voor smoesjes? :-D

Thanks
Marigold1986 schreef:
30-03-2019 13:14
To meid, als je er net zo beroerd van bent als ik zelf was, zit er niks anders op dan eerlijk te vertellen dat je zwanger bent... Ik vind dit een gegronde reden om dit even niet op je te nemen.
Dit!
Hier kon ik ook vanaf het begin van mijn zwangerschap niets meer (HG), maar ik heb mijn zwangerschap dan ook zeer vroeg bekend gemaakt.
Wow zoveel reacties had ik niet verwacht. :-)
Ja op dit moment voel ik me zo'n slappe vaat, misselijk, duizelig en pijn aan m'n liezen. Ik loop nu als een slak, want ik hoef maar 1 verkeerde stap te zetten en het schiet er in.
Ik heb ook niks uitbundigs georganiseerd. Gewoon een gezellig etentje. Maar als ik het bazeer op hoe ik me nu voel, zie ik me daar volgende week niet zitten. Ik word al misselijk als ik aan het eten daar denk.

Het vervelende is ik weet niet hoe ik me volgende week voel. En de restaurant die ik gereserveerd heb moet ik wel op tijd afzeggen omdat er anders kosten aan verbonden worden werd mij verteld.

En mijn vriend en ik hebben gewoon persoonlijk besloten te wachten met vertellen tot de 12e week. Daar voelen wij ons gewoon beter bij.

Dus vandaar!
Je bent zwanger, niet ziek he. Je kan je best ziek voelen, maar kom op, de meesten moeten gewoon doorgaan, ondanks 7 weken zwanger.
En anders vertel je het tegen je naaste familie, dan houden ze er rekening mee, maar je kan toch gewoon gaan!
Pearl01 schreef:
30-03-2019 13:22
Ja op dit moment voel ik me zo'n slappe vaat, misselijk, duizelig en pijn aan m'n liezen. Ik loop nu als een slak, want ik hoef maar 1 verkeerde stap te zetten en het schiet er in.
Ik heb ook niks uitbundigs georganiseerd. Gewoon een gezellig etentje. Maar als ik het bazeer op hoe ik me nu voel, zie ik me daar volgende week niet zitten. Ik word al misselijk als ik aan het eten daar denk.

Het vervelende is ik weet niet hoe ik me volgende week voel. En de restaurant die ik gereserveerd heb moet ik wel op tijd afzeggen omdat er anders kosten aan verbonden worden werd mij verteld.

En mijn vriend en ik hebben gewoon persoonlijk besloten te wachten met vertellen tot de 12e week. Daar voelen wij ons gewoon beter bij.

Dus vandaar!
Okee, dan wordt het dus last-minute afzeggen met een smoes, en dan moet de rest wel gaan, want gereserveerd..

En als je dan later je zwangerschap aankondigt, zeggen ze: Joh, had dat toen gezegd, dan hadden we het uitgesteld!
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 30-03-2019 13:27
5.65% gewijzigd
Pearl01 schreef:

Dus vandaar!

Dan zit er niks anders op dan aan je naaste familie te vertellen dat je zwanger bent.

Gaan liegen en vanalles verzinnen zou ik zeker niet doen. En ook niet doen alsof dit het einde van de wereld is.
LAgirl82 schreef:
30-03-2019 13:24
Je bent zwanger, niet ziek he. Je kan je best ziek voelen, maar kom op, de meesten moeten gewoon doorgaan, ondanks 7 weken zwanger.
En anders vertel je het tegen je naaste familie, dan houden ze er rekening mee, maar je kan toch gewoon gaan!
Wat een bullshit dit. Jij hebt duidelijk niet meegemaakt dat je je van een beginnende zwangerschap doodziek kunt voelen... Oordelen vanuit je eigen ervaring. Lekker makkelijk...
Pearl01 schreef:

Dus vandaar!

Waarom neem je dan toch niet alleen je schoonmoeder in vertrouwen zodat je het kan verplaatsen?
Ik denk dat ik het ga verzetten. Dat voelt beter. Thanks anyway voor jullie reacties ;-) :-D
Pearl01 schreef:

Dus vandaar!
En er is geen mogelijkheid daar in kleine kring (familie nota bene) wat flexibeler mee om te gaan? Wat jammer dat je zo'n uitje laat lopen, vanwege een rigide gevoel, waar niet mee geschoven kan worden. Zeg je bij week 12 dat je zwanger bent, voelt je schoonmoeder zich toch enigszins in de zeik genomen, neem ik aan, dat je dit niet eerlijk aangaf als reden, dat je liever niet meeging.
Later is nu
Ik was de eerste maanden ook echt vreselijk ziek. Je kunt ook gewoon gaan en tussendoor weggaan. Mensen zien dan dat je niet lekker bent en je hoeft de reden niet te vermelden. Dan ben je en geweest en je trekt de aandacht niet onbedoeld naar je toe op de dag van je schoonmoeder.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik snap je dilemma... Een tussenweg zou nog kunnen zijn: na het weekend een vroege (vitaliteits)echo doen en als die goed is, dan toch besluiten het te vertellen en even overleggen wat je doet met het uitje. Misschien kan je het uitje aanpassen, bijvoorbeeld naar een high tea wat iemand al opperde, zodat jij alleen wat drinkt en wat hapjes neemt die goed vallen.
Of een rustige bezigheid icm een hapje en drankje.

Ik kan me voorstellen dat je liever wacht tot 12 weken, maar als je je echt zo slecht voelt, zou je je dan nu in allerlei bochten (smoesjes) moeten wringen, waar ik zelf niet aan moet denken. Maar het is natuurlijk hoe je er zelf in staat wat goed voor je voelt.
Het lijkt tegenwoordig steeds meer alsof er bij zwangerschap ook een gratis zeurpiet modus komt ofzo.

Sorry TO.
-
Marigold1986 schreef:
30-03-2019 13:28
Wat een bullshit dit. Jij hebt duidelijk niet meegemaakt dat je je van een beginnende zwangerschap doodziek kunt voelen... Oordelen vanuit je eigen ervaring. Lekker makkelijk...

Ik heb meer ervaring dan jij. Maar tegenwoordig doen de meesten of zwanger zijn een ziekte is, dat is het niet.
En ik weet waarover ik spreek, maak je maar niet druk. ;)
Phloxx schreef:
30-03-2019 13:38
Het lijkt tegenwoordig steeds meer alsof er bij zwangerschap ook een gratis zeurpiet modus komt ofzo.

Sorry TO.

:thumbsup:
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 30-03-2019 13:40
0.25% gewijzigd
Phloxx schreef:
30-03-2019 13:38

Sorry TO.
En dat mag he. Vroeger was het vooral niet klagen, maar dragen. Die tijden zijn gelukkig voorbij.
Aanvulling (ik drukte per ongeluk al op plaatsen):

Of, wat ik zelf anders zou doen, als je het echt nog niet wilt vertellen, is onder even de huisarts bellen voor medicatie tijdens het uitje zodat je je beter voelt. En je voor de deur laten afzetten zodat je niet ver hoeft te lopen.

Succes en hopelijk alsnog veel plezier, mijn ervaring is dat afleiding ook wel goed helpt tegen de misselijkheid :)
anoniem_381286 wijzigde dit bericht op 30-03-2019 13:41
6.93% gewijzigd
Dreamer schreef:
30-03-2019 13:31
En er is geen mogelijkheid daar in kleine kring (familie nota bene) wat flexibeler mee om te gaan? Wat jammer dat je zo'n uitje laat lopen, vanwege een rigide gevoel, waar niet mee geschoven kan worden. Zeg je bij week 12 dat je zwanger bent, voelt je schoonmoeder zich toch enigszins in de zeik genomen, neem ik aan, dat je dit niet eerlijk aangaf als reden, dat je liever niet meeging.

Inderdaad.
Wauw wat zijn vrouwen onder elkaar toch gemeen. Zwanger zijn is geen ziekte, nee maar het kan voor sommige onder ons wel een dramatische ervaring zijn. Vooral de eerste en laatste maanden.

Omdat ik wel met 8 weken in een restaurant kon zitten, betekent dat toch niet dat iemand anders dat ook kan. Er zijn genoeg vrouwen die dan spontaan gaan kotsen. Ook erg gezellig dus.
Pearl01 schreef:
30-03-2019 13:31
Ik denk dat ik het ga verzetten. Dat voelt beter. Thanks anyway voor jullie reacties ;-) :-D
Je maakt jezelf wel héél belangrijk he?
Wat doe je als het onverhoopt misgaat? Hou je dan ook je verdrietige kaken stijf op elkaar en verwerk je dat dan in je eentje?
Ze zullen een uitstel niet begrijpen. Want het is een vrijgezellenfeest in aanloop naar een bruiloft. Dat jij je beter voelt bij liegen en bedriegen tegen je familie vind ik persoon best wel erg. Ze komen er toch wel achter straks .
Owlette schreef:
30-03-2019 13:43
Wauw wat zijn vrouwen onder elkaar toch gemeen. Zwanger zijn is geen ziekte, nee maar het kan voor sommige onder ons wel een dramatische ervaring zijn. Vooral de eerste en laatste maanden.

Omdat ik wel met 8 weken in een restaurant kon zitten, betekent dat toch niet dat iemand anders dat ook kan. Er zijn genoeg vrouwen die dan spontaan gaan kotsen. Ook erg gezellig dus.
Je hebt altijd baas boven baas.
Lekker laten kletsen dus.
Doreia* schreef:
Wat doe je als het onverhoopt misgaat? Hou je dan ook je verdrietige kaken stijf op elkaar en verwerk je dat dan in je eentje?
Ze zullen een uitstel niet begrijpen. Want het is een vrijgezellenfeest in aanloop naar een bruiloft. Dat jij je beter voelt bij liegen en bedriegen tegen je familie vind ik persoon best wel erg. Ze komen er toch wel achter straks .

Inderdaad. Leuke schoondochter zeg. :frusty:
Doreia* schreef:
Nou, nou.. Liegen en bedriegen. Je kunt ook overdrijven. TO heeft alle recht om het voor zich te houden. Hoe ze dat invult kan best fatsoenlijk.
Symptomen? Dat je niet ongesteld wordt?
Of bedoel je soms klachten?

Ik denk dat het prima is dat je afzegt of het verzegt, maar ik zou wel gewoon de reden vertellen. Het gaat om je moeder en schoonmoeder! Waarom zou je zoiets voor hen verzwijgen?
Zou het mis gaan dan is hun steun ook fijn.
Vesper- schreef:
30-03-2019 13:50
Nou, nou.. Liegen en bedriegen. Je kunt ook overdrijven. TO heeft alle recht om het voor zich te houden. Hoe ze dat invult kan best fatsoenlijk.
Ze gaat iets bedenken waarbij haar schoonmoeder een verlaat vrijgezellenfeestje krijgt. Ze gaat niet de werkelijke reden vertellen, want dat mag pas over 5 weken.
Dat je het voor je wil houden voor de buitenwereld begrijp ik. Maar dit is haar schoonmoeder en de moeder van haar man.
En als je dan zo ziek bent van je zwangerschap kan je het best gewoon eerlijk vertellen en anders niet zo zeuren.
Ik zou het ook niet op prijs stellen als ze zo geheimzinnig doen.
Na 12 weken kan je het dan aan iedereen bekent maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven