Zwanger en een uitje
zaterdag 30 maart 2019 om 12:49
Hoi iedereen,
Ik ben 7 weekjes zwanger.
Mijn schoonmoeder gaat trouwen over 2 maanden en zij wilde heel graag een vrijgezellen uitje. Ik had de taak gekregen het te organiseren.
Datum staat gepland op in het weekend volgende week.
Maar niemand weet nog dat ik zwanger ben en op dit moment heb ik gewoon te veel symptomen waardoor ik volgende week niet kan.
We gaan maar met z'n 4en, mijn moeder en schoonzus en mn schoonmoeder.
En als ik niet ga, dan vinden ze het niet de moeite waard meer.
Wat moet ik nu zeggen? Vind het zo sneu voor m'n schoonmoeder, maar het lukt me echt niet.
Hebben jullie ideeën voor smoesjes?
Thanks
Ik ben 7 weekjes zwanger.
Mijn schoonmoeder gaat trouwen over 2 maanden en zij wilde heel graag een vrijgezellen uitje. Ik had de taak gekregen het te organiseren.
Datum staat gepland op in het weekend volgende week.
Maar niemand weet nog dat ik zwanger ben en op dit moment heb ik gewoon te veel symptomen waardoor ik volgende week niet kan.
We gaan maar met z'n 4en, mijn moeder en schoonzus en mn schoonmoeder.
En als ik niet ga, dan vinden ze het niet de moeite waard meer.
Wat moet ik nu zeggen? Vind het zo sneu voor m'n schoonmoeder, maar het lukt me echt niet.
Hebben jullie ideeën voor smoesjes?
Thanks
zaterdag 30 maart 2019 om 14:11
Wat een rot reactie.gizzmo-returns schreef: ↑30-03-2019 12:54Waarom zou je vanwege "symptomen" niet kunnen, wat een onzin
Ik heb tijdens mijn zwangerschap 2 maanden plat gelegen met 7 ziekenhuisopnames.
Niet oordelen als je niet weet welke symptomen TO heeft.
zaterdag 30 maart 2019 om 14:13
zaterdag 30 maart 2019 om 14:14
En nog zo’n rot reactie.
Deze reactie heb ik zelfs van het verplegend personeel in het ziekenhuis meerdere keren gehoord.
Gevoel tijdens een zwangerschap is voor iedereen anders.
zaterdag 30 maart 2019 om 14:15
Pearl01 schreef: ↑30-03-2019 13:22Wow zoveel reacties had ik niet verwacht.![]()
Ja op dit moment voel ik me zo'n slappe vaat, misselijk, duizelig en pijn aan m'n liezen. Ik loop nu als een slak, want ik hoef maar 1 verkeerde stap te zetten en het schiet er in.
Ik heb ook niks uitbundigs georganiseerd. Gewoon een gezellig etentje. Maar als ik het bazeer op hoe ik me nu voel, zie ik me daar volgende week niet zitten. Ik word al misselijk als ik aan het eten daar denk.
Het vervelende is ik weet niet hoe ik me volgende week voel. En de restaurant die ik gereserveerd heb moet ik wel op tijd afzeggen omdat er anders kosten aan verbonden worden werd mij verteld.
En mijn vriend en ik hebben gewoon persoonlijk besloten te wachten met vertellen tot de 12e week. Daar voelen wij ons gewoon beter bij.
Dus vandaar!
Nou, dat weet je dus helemaal niet.
Ik gok ook dat je een variant bedacht heb op de babyshowertopic van eerder.
En dan eet je niks/weinig en ga je gewoon even mee en zeg dat je een buikgriepje had van de week.
Is dat echt heel moeilijk te bedenken?
zaterdag 30 maart 2019 om 14:17
zaterdag 30 maart 2019 om 14:21
zaterdag 30 maart 2019 om 14:23
Dus de bruiloft is over 2 maanden. Je wilt pas over 5 weken vertellen dat je zwanger bent. Dan wordt alles best krap voor de bruid .
Als het een vriendinnending was met 20 vriendinnen en er zouden dan nog 19 vriendinnen zijn, zou het een ander verhaal zijn, vind ik. Dan zou je een andere keer iets met de aanstaande bruid kunnen ondernemen.
In dit geval zou ik het wel vertellen, alleen aan jullie ouders en broers/zussen. Je kunt dit nu eenmaal niet geheel naar je hand zetten. De bruiloft staat gepland en dat ze jou heel graag op het vrijgezellenuitje wil, is een feit.
En hoe wil je het vertellen? Ik neem aan samen met je man, dus dan moet het uitje daar nog weer achteraan gepland worden want dat kan dan ook niet op hetzelfde moment.
Ik zou de datum aanhouden maar de activiteit aanpassen naar iets wat voor jou goed te doen is, of op de dag zelf nog aanpast kan worden. Maar niet stug vasthouden aan die 12 weken, dat gaat nu gewoon niet.
Bovendien: Het lijkt me leuker om ze ermee te verrassen, dan dat ze al een tijdje denken: Wat doen Pearl en haar man toch vaag? Zou ze misschien.... En dat je het dan vertelt en dat ze zeggen: Zie je wel, dat dachten we al.
Als het een vriendinnending was met 20 vriendinnen en er zouden dan nog 19 vriendinnen zijn, zou het een ander verhaal zijn, vind ik. Dan zou je een andere keer iets met de aanstaande bruid kunnen ondernemen.
In dit geval zou ik het wel vertellen, alleen aan jullie ouders en broers/zussen. Je kunt dit nu eenmaal niet geheel naar je hand zetten. De bruiloft staat gepland en dat ze jou heel graag op het vrijgezellenuitje wil, is een feit.
En hoe wil je het vertellen? Ik neem aan samen met je man, dus dan moet het uitje daar nog weer achteraan gepland worden want dat kan dan ook niet op hetzelfde moment.
Ik zou de datum aanhouden maar de activiteit aanpassen naar iets wat voor jou goed te doen is, of op de dag zelf nog aanpast kan worden. Maar niet stug vasthouden aan die 12 weken, dat gaat nu gewoon niet.
Bovendien: Het lijkt me leuker om ze ermee te verrassen, dan dat ze al een tijdje denken: Wat doen Pearl en haar man toch vaag? Zou ze misschien.... En dat je het dan vertelt en dat ze zeggen: Zie je wel, dat dachten we al.
moon-alisa wijzigde dit bericht op 30-03-2019 14:50
0.04% gewijzigd
Je kunt méér.
zaterdag 30 maart 2019 om 14:24
Nou, heel erg hoor.Moon-Alisa schreef: ↑30-03-2019 14:23
Bovendien: Het lijkt me leuker om ze ermee te verassen, dan dat ze al een tijdje denken: Wat doen Pearl en haar man toch vaag? Zou ze misschien.... En dat je het dan vertelt en dat ze zeggen: Zie je wel, dat dachten we al.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-03-2019 14:25
58.97% gewijzigd
zaterdag 30 maart 2019 om 14:26
Meer ervaring dan mij? Toe maar
En nee, je weet duidelijk niet waar je het over hebt... Ben je ook zo hard voor je kinderen?
zaterdag 30 maart 2019 om 14:30
Marigold1986 schreef: ↑30-03-2019 14:26Meer ervaring dan mij? Toe maar![]()
En nee, je weet duidelijk niet waar je het over hebt... Ben je ook zo hard voor je kinderen?
Als jij het zegt he
zaterdag 30 maart 2019 om 14:31
Nou ja in ons geval was het dat man het alleen heeft moeten vertellen omdat ik in het ziekenhuis lag.
Hadden het graag samen verteld.
zaterdag 30 maart 2019 om 14:41
I know, meerdere prille zwangerschappen meegemaakt. Nu met 13 weken moet ik nog kotsen bijna iedere dag en ben ik misselijk en moe. To is blijkbaar niet zo ziek dat ze opgenomen hoeft te worden. Tenminste, zover wij weten niet.Marigold1986 schreef: ↑30-03-2019 13:10Er zijn 1001 symptomen bij een (beginnende) zwangerschap die iemand (niet iedereen) kunnen beperken in dingen. Buikpijn, darmklachten, enorme moeheid, misselijkheid met braken etc etc. TO moet het uitje óok voorbereiden. Nu dus, de komende dagen...
Maar als de klachten zo ernstig zijn, dat valt dit toch ook wel op tijdens een bezoek aan je ouders/schoonouders? Ik snap niet wat een rustig feestje daar nu precies anders aan maakt.
Als ik dan een feestje had en het zou vanwege de klachten niet lukken zou ik vooraf zorgen voor voldoende rust, en bv aan de huisarts een middel vragen tegen de misselijkheid. En/of het gewoon vertellen.
To hopelijk voel je je snel beter en gefeliciteerd ook nog.
.
zaterdag 30 maart 2019 om 15:08
Ik was op mijn eigen vrijgezellenfeest een paar weken zwanger en heel ziek. Ik heb toen ook gewoon mijn vrijgezellendag doorstaan met medicatie. En dat ging om een hele dag inclusief stappen. Om nu een etentje te verzetten omdat jij je niet goed voelt, vind ik persoonlijk overkomen alsof het om jou draait.
En dat je het niet eerder groot openbaar wil maken snap ik, maar waarom kun je je eigen moeder/schoonmoeder niet in vertrouwen nemen? Denk dat zij het best op prijs stellen en met je mee willen denken hoe jullie dit oplossen.
Wij hadden destijds ook het plan om bij 12 weken iedereen het nieuws te vertellen, maar hebben ouders en broers/zussen het met 8 weken al verteld omdat ik me zo slecht voelde en dan is het toch fijn dat je geen smoesjes hoeft te verzinnen en ze je kunnen steunen.
En dat je het niet eerder groot openbaar wil maken snap ik, maar waarom kun je je eigen moeder/schoonmoeder niet in vertrouwen nemen? Denk dat zij het best op prijs stellen en met je mee willen denken hoe jullie dit oplossen.
Wij hadden destijds ook het plan om bij 12 weken iedereen het nieuws te vertellen, maar hebben ouders en broers/zussen het met 8 weken al verteld omdat ik me zo slecht voelde en dan is het toch fijn dat je geen smoesjes hoeft te verzinnen en ze je kunnen steunen.
zaterdag 30 maart 2019 om 15:51
Hoe ver is het bij jullie vandaan?
Ik zou gewoon zeggen dat je grieperig bent (heerst toch nog wel een beetje) en dat je wel mee gaat maar dat als het echt niet gaat je naar huis gaat.
Dan kijkt niemand raar op als je niet veel eet, geen alcohol drinkt etc en als het echt niet gaat kan je altijd naar huis.
Ik ben in het begin ook veel misselijk geweest, eten was ook niet lekker (maar ik kon ook niet zonder want dan werd ik misselijk). Ben veel misselijk en moe geweest maar voelde me vaak het beste als ik toch even wat ging doen. (Ik snap dat mensen met HG dit niet kunnen en dat het voor iedereen anders is)
Ik zou zaterdag middag gewoon nog even lekker op bed gaan liggen en het daarna gewoon proberen.
Zou ze van tevoren wel inlichten, bijvoorbeeld vrijdag. Om te laten weten dat je niet topfit bent maar wel mee gaat maar de kans bestaat dat je eerder weg gaat.
Ik zou gewoon zeggen dat je grieperig bent (heerst toch nog wel een beetje) en dat je wel mee gaat maar dat als het echt niet gaat je naar huis gaat.
Dan kijkt niemand raar op als je niet veel eet, geen alcohol drinkt etc en als het echt niet gaat kan je altijd naar huis.
Ik ben in het begin ook veel misselijk geweest, eten was ook niet lekker (maar ik kon ook niet zonder want dan werd ik misselijk). Ben veel misselijk en moe geweest maar voelde me vaak het beste als ik toch even wat ging doen. (Ik snap dat mensen met HG dit niet kunnen en dat het voor iedereen anders is)
Ik zou zaterdag middag gewoon nog even lekker op bed gaan liggen en het daarna gewoon proberen.
Zou ze van tevoren wel inlichten, bijvoorbeeld vrijdag. Om te laten weten dat je niet topfit bent maar wel mee gaat maar de kans bestaat dat je eerder weg gaat.
zaterdag 30 maart 2019 om 17:14
Tja, ik had dat niet gekund. Nou ja, als het een kwestie van leven en dood geweest was wel, maar groen, ellendig en om de haverklap moeten kotsen en zitten in niet om te vallen. Met 7 weken had ik al drie weken nauwelijks meer gegeten. Ik ben blijven werken omdat ik daar alleen van de auto naar mijn stoel hoefde te lopen en mijn kantoor naast de toiletten zit, maar alle overige inspanning was te veel. Niet echt een moment om een uitje te gaan doen dat om iemand anders draait.Kato1987 schreef: ↑30-03-2019 15:08Ik was op mijn eigen vrijgezellenfeest een paar weken zwanger en heel ziek. Ik heb toen ook gewoon mijn vrijgezellendag doorstaan met medicatie. En dat ging om een hele dag inclusief stappen. Om nu een etentje te verzetten omdat jij je niet goed voelt, vind ik persoonlijk overkomen alsof het om jou draait.
(Mijn werk wist het overigens met ruim 5 weken dus al, omdat ik zo ontzettend beroerd was. Ja, dat kan echt, en nee, dan helpt medicatie niet altijd. Ik had echt niet verwacht dat ik zo beroerd zou worden, maar het was helaas wel zo. En het hield 25 weken aan. Dus ‘je bent zwanger, niet ziek, was geen leuke opmerking en niet waar, want ik was wel hartstikke ziek).