Zwanger en een uitje

30-03-2019 12:49 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben 7 weekjes zwanger.
Mijn schoonmoeder gaat trouwen over 2 maanden en zij wilde heel graag een vrijgezellen uitje. Ik had de taak gekregen het te organiseren.
Datum staat gepland op in het weekend volgende week.
Maar niemand weet nog dat ik zwanger ben en op dit moment heb ik gewoon te veel symptomen waardoor ik volgende week niet kan.
We gaan maar met z'n 4en, mijn moeder en schoonzus en mn schoonmoeder.
En als ik niet ga, dan vinden ze het niet de moeite waard meer.
Wat moet ik nu zeggen? Vind het zo sneu voor m'n schoonmoeder, maar het lukt me echt niet.

Hebben jullie ideeën voor smoesjes? :-D

Thanks
Hoezo weet je nu al dat je volgende week niet kan?
En als het volgende week moet plaatsvindend, dan hoeft het ook niet groots te zijn toch? Ergens samen lunchen kan ook niet?
Gewoon gaan.
Ik zou het gewoon vertellen. Je naaste familie mag toch wel weten dat je zwanger bent?
Hoezo lukt het je echt niet.

Ga je ook niet meer naar je werk de komende 33 weken.

Ga je 33 weken lang niet meer naar famie of vrienden?

Dat worden dan 33 hele lange weken voor je partner.
Hoezo kan je niet?
Hoe weet je nu al dat je je volgend weekend niet goed voelt ivm je zwangerschap?

En mocht je je echt niet goed voelen, waarom een smoesje verzinnen? Je hebt toch een duidelijke reden dan dat je je niet goed voelt, namelijk je zwangerschap.
Waarom zou je vanwege "symptomen" niet kunnen, wat een onzin.

Wat gaan jullie doen dat je het zou moeten afzeggen.
Waarom kan je niet? Wat voor symptomen dan? Ik was misselijk met overgeven (minimaal 8 keer per dag). Met hulp van emesafene van de huisarts ben ijver vrijgezellenfeest van mijn schoonzus prima doorgekomen.
Als je je echt zo slecht voelt zou ik het gewoon vertellen?

Maar gefeliciteerd en hopelijk voel je je volgende week beter.
anoniem_6499814617cfa wijzigde dit bericht op 30-03-2019 12:55
35.16% gewijzigd
Optie 1: maak er een korter uitje van. Niet een heel weekeind, maar een leuke workshop en dan uit eten, of een high tea. Bij dat laatste heb je meteen de alcohol vermeden.

Optie 2: geef aan dat je slapjes bent, noem je symptomen en overleg of het wat later kan.

Optie 3: vertel eerlijk dat je zwanger bent, en daarom niet weet of je mee kan.

Optie 4: vraag of de huisarts iets heeft tegen je symptomen.
Is dit een persiflage op het babyshower jetlag debacle?
Wat voor symptomen heb je waardoor je niet een paar uurtjes mee kan? Het lijkt me niet dat dit een wild feestje wordt.
En volgende week kunnen die symptomen trouwens weer heel anders zijn.

En jullie kunnen natuurlijk ook nog besluiten om jullie ouders vast te verrassen met dit mooie nieuws.
Waarom gaat je schoonmoeder niet met haar vriendinnen? Vind het raar dat dit blijkbaar door haar schoondochter georganiseerd moet worden en dat ze voor bezoek afhankelijk is van schoonfamilie (jij en je moeder) Kan ze er toch sowieso beter vanaf zien als ze zelf geen vriendinnen heeft?
redbulletje schreef:
30-03-2019 12:58
Waarom gaat je schoonmoeder niet met haar vriendinnen? Vind het raar dat dit blijkbaar door haar schoondochter georganiseerd moet worden en dat ze voor bezoek afhankelijk is van schoonfamilie (jij en je moeder) Kan ze er toch sowieso beter vanaf zien als ze zelf geen vriendinnen heeft?
Wat is dit nou weer voor een onzin.
Gewoon een gezellig uitje samen, prima toch?
Waar staat dat dat met vriendinnen moet en niet met familie mag?
redbulletje schreef:
30-03-2019 12:58
Dat vind ik dan weer raar.
Al zou schoonmoeder geen vriendinnen hebben, maar wel een goede band met dochter, schoondochter en moeder van schoondochter: dan mag ze toch best een feestje met hen vieren als ze dat leuk vindt?
sugarmiss schreef:
30-03-2019 12:53
Hoezo lukt het je echt niet.

Ga je ook niet meer naar je werk de komende 33 weken.

Ga je 33 weken lang niet meer naar famie of vrienden?

Dat worden dan 33 hele lange weken voor je partner.
Dit.
Verplaatsen, tenzij je HG hebt is de kans groot dat je je over een maandje al stukken beter voelt.

En anders zou ik eerlijk zijn. Smoesjes verzinnen of liegen in zo'n geval zou ik niet doen.
Dit zijn nou net de mensen aan wie je wel vertelt dat je zwanger bent. Als er iets mis zou gaan, wat voor velen de reden is om het niet aan de grote klok te hangen, vind je het ook fijn als je je verhaal kwijt kunt.

Buiten dat; Geen idee wat je georganiseerd hebt, maar ik ga er maar even vanuit dat je geen wildwaterkanotocht hebt uitgezocht. Voor heel veel zwangerschapskwalen is wel wat te krijgen. Gek genoeg mag je dan weer niks als je alleen maar een simpele verkoudheid hebt.

Even bij de huisarts langs dus.

Gefeliciteerd.
ceylon wijzigde dit bericht op 30-03-2019 13:05
0.19% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
gizzmo-returns schreef:
30-03-2019 12:54
Waarom zou je vanwege "symptomen" niet kunnen, wat een onzin.

Wat gaan jullie doen dat je het zou moeten afzeggen.
Wat is dít voor een onzin, zou ik juist denken... TO weet toch het beste hoe ze zich voelt tijdens haar zwangersvhap en kan toch het beste inschatten wat ze wel en niet aankan?
Ga dat niet keihard voor een ander lopen bepalen zeg!
Ik ben benieuwd naar wat jij voor symptomen hebt dat je nu al weet dat je volgende week niet kunt.
Als je nu de godganse dag ligt te kotsen dan snap ik het, maar ik neem aan dat je dan andere maatregelen neemt.
.
mandylion schreef:
30-03-2019 13:06
Ik ben benieuwd naar wat jij voor symptomen hebt dat je nu al weet dat je volgende week niet kunt.
Als je nu de godganse dag ligt te kotsen dan snap ik het, maar ik neem aan dat je dan andere maatregelen neemt.
Er zijn 1001 symptomen bij een (beginnende) zwangerschap die iemand (niet iedereen) kunnen beperken in dingen. Buikpijn, darmklachten, enorme moeheid, misselijkheid met braken etc etc. TO moet het uitje óok voorbereiden. Nu dus, de komende dagen...
To meid, als je er net zo beroerd van bent als ik zelf was, zit er niks anders op dan eerlijk te vertellen dat je zwanger bent... Ik vind dit een gegronde reden om dit even niet op je te nemen.
Als je echt doodziek bent dan vertel je gewoon eerlijk dat je zwanger bent.

En ik neem aan, als het volgend weekend al is, dat alles allang geregeld is, toch? Dan gaat het er enkel om dat jij er niet bij bent. Misschien dat schoonmoeder het liever uitstelt als ze de reden hoort en dan kun je toch nog mee.
Murrmurr schreef:
30-03-2019 12:55
Is dit een persiflage op het babyshower jetlag debacle?
Jij zegt het. Ik denk het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven