Ik vind zwanger zijn echt helemaal niets aan :(

31-03-2019 10:56 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat ik heel verdrietig was van de miskraam, en ik ben super blij dat het ons zo snel weer gegund is maar.. Ik vind de zwangerschap, tot nu toe (12 weken) echt geen ene moer aan.

Ik ben een stukje ouder dan mijn vriendinnen en die vinden het allemaal super leuk voor mij, maar zijn er zelf nog helemaal niet mee bezig.

Ik ben zelf vooral heel erg moe, daardoor haak ik bij voorbaat of al vroeg af. Maar ik heb ook niet meer zoveel lol in het samen komen. Er zijn vaak veel alcohol en sigaretten bij gemoeid en ik mag dat uiteraard niet ivm de zwangerschap, ik vind het ook nog eens vervelend om me heen (de sigarettenrook). Dus blijf ik weg, en ben ik alleen of met mijn vriend.

Al met al, had ik het vooral wat rooskleuriger ingezien, en het valt me wat tegen. Ik vind het moeilijk om dat uit te spreken omdat je een soort van verplicht bent blij te zijn.
dubbelvla schreef:
31-03-2019 14:39
Ik had, wellicht onterecht, gehoopt dat ze iets meer interesse zouden hebben.

Ik snap heel goed dat wij hier zelf voor gekozen hebben, ik ben dan ook 'al' 32, dus het is ook geen vreemd moment.

Hoe ik het na mn zwangerschap zie? Ik verwacht ergens dat je als zwangere ook ergens gelijkgestemde tegen gaat komen ofzo, geen idee of dat realistisch is.
Vriend heeft overigens wel vrienden met kinderen, maar wij hebben niet echt gemengde vrienden. Maar dat zou wellicht ook iets zijn wat kan groeien.
Ik heb leuke contacten overgehouden aan het zwangerschapsgymclubje. Dat vind ik dus zeker een aanrader, ook al heb je er weinig aan als voorbereiding op de bevalling.
MinkeDeWit schreef:
31-03-2019 14:44
Ik heb leuke contacten overgehouden aan het zwangerschapsgymclubje. Dat vind ik dus zeker een aanrader, ook al heb je er weinig aan als voorbereiding op de bevalling.
Haha ja helemaal mee eens!
Inhoudelijk was het prut, maar je komt wel anderen tegen die vaak ook hun eerste verwachten.

Zwangerschapszwemmen was daar ook wel goed voor. En dat was later in de zwangerschap vooral ook fysiek lekker ontspannend.
nausicaa schreef:
31-03-2019 14:35
En dat vond ik dus juist zo naar, mensen die tegen me zeiden: geniet nu nog even, want het eerste jaar is vooral loeizwaar. Heel leuk om te horen als je net 6 maanden behoorlijk ziek geweest bent.
Dat zeg ik ook helemaal niet. Jij doelt hier op het fysieke aspect en daar heb ik het niet over.

TO geeft in de OP specifiek aan dat ze de contacten met haar niet-zwangere vriendinnen mist. Op sociaal vlak verandert (voor veel mensen) je leven met een jonge baby toch zeker in de eerste weken en maanden behoorlijk.

En tuurlijk TO, gaandeweg de zwangerschap doe je ook weer andere vriendschappen op. Zoek inderdaad een zwangerschapsklasje van het één of ander. Of Mom in Balance o.i.d.?
Vaucluse schreef:
31-03-2019 15:10
Dat zeg ik ook helemaal niet. Jij doelt hier op het fysieke aspect en daar heb ik het niet over.

TO geeft in de OP specifiek aan dat ze de contacten met haar niet-zwangere vriendinnen mist. Op sociaal vlak verandert (voor veel mensen) je leven met een jonge baby toch zeker in de eerste weken en maanden behoorlijk.

En tuurlijk TO, gaandeweg de zwangerschap doe je ook weer andere vriendschappen op. Zoek inderdaad een zwangerschapsklasje van het één of ander. Of Mom in Balance o.i.d.?
Nou, ook dat vind ik in verhouding met de zwangerschap nog meevallen. Ik kon van ellende niks meer, mijn hele leven op het absolute minimale (minimaal eten, douchen en op mijn werk zitten) stond stil.
Met baby is een hoop geplan en geregel, maar ik kan tenminste de deur weer uit. En ik ben alleenstaand, met partner kan je nog makkelijker een keer een paar uurtjes weg, omdat je niet altijd oppas hoeft te regelen.
Vriendschappen veranderen, maar dat hoeft niet per se slecht te zijn. En inderdaad, via de zwangerschaps en kinder-dingen ontmoet je ook weer mensen.
Helemaal met Minke eens wat dit betreft: zwangerschapsgym/cursus absoluut een aanrader, zeker als je weinig zwangeren in je omgeving hebt. Ongeneerd klagen als dat even nodig is, en vooral na de bevalling vond ik het (App)contact heel fijn. Altijd nog iemand wakker midden in de nacht.
Ik vind zwanger zijn ook echt niet leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven