Babyshower schoonzus

30-03-2019 04:45 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik wil even van mij afschrijven en/of advies of feedback over jullie bevindingen. Vriend en ik zijn nu precies één maand geleden thuis gekomen van een drie maanden lange reis door Azie. We kwamen terug, na een lange vlucht, op een vrijdag. Die zondag daarop hadden vriendinnen van schoonzus een babyshower georganiseerd. Op mijn reis werd ik in een groepsapp toegevoegd en gaf ik aan er wel bij te kunnen zijn, ondanks dat ik dan nog maar terug zou zijn van de reis.

Nadat we geland waren op Schiphol werden we opgewacht door vrienden en zijn we daarna met zijn tweetjes naar huis gegaan. Ik was helemaal kapot en heb die eerste nacht geen oog dicht gedaan, hoogstens 2 uurtjes geslapen. De volgende dag heb ik dus een whatssap bericht gestuurd in de groepschat dat ik er niet bij ben vanwege de jetlag (moeheid en voelt alsof ik er niet helemaal bij ben) en niet had verwacht dat deze zo erg zou zijn. Die meiden reageerden gewoon prima alleen nu doet mijn schoonfamilie afstandelijk. Ze zeggen het niet direct maar aan hun reacties merk ik dat zij het geen leuke beslissing vonden en mijn vriend gaat daar nu een beetje in mee.

Ik denk dat het voornamelijk komt omdat mijn vriend, dezelfde dag, ook een “babyshower”/verrassing had van zijn broer (haar partner) en wel daar naar toe is gegaan.

Handig om erbij te vermelden wellicht. Mijn schoonfamilie woont op 1,5 uur reizen (met OV) van ons vandaan en de babyshower werd daar dus ook georganiseerd. Het is dus niet om de hoek. Schoonzus en ik hebben niet een hele goede band, ook niet slecht, we zijn gewoon erg verschillend.
Yipyapper schreef:
30-03-2019 23:52
:HA: ooit van sarcasme gehoord? Alhoewel.. Ik zie verjaardagen wel erg groots gevierd worden voor vrienden en familie en dan kinderfeestjes die elkaar moeten overtroeven en communiefeesten lijken wel bruiloften incl buffet, springkussen enz. Sneu voor kinderen waar de ouders niet veel te besteden hebben eigenlijk.
Ja ik ken het begrip sarcasme, dank je wel. Dit leek me eerder een hyperbool; overdrijven om je punt te maken.
Ik snap het probleem van schoonfamilie niet echt.
Maar ik heb dan ook helemaal niks met al die Amerikaanse feesten.
Libra86 schreef:
31-03-2019 08:02
Ik snap het probleem van schoonfamilie niet echt.
Maar ik heb dan ook helemaal niks met al die Amerikaanse feesten.
+ 1 en die hysterische emoties als iets niet gaat zoals jij wilt begrijp ik ook niet.
Eenbeetjegek schreef: ↑30-03-2019 16:40
Schoonzus houdt er zelf ook niet zo van heeft ze eerder benoemd. Alleen dit organiseerden haar vriendinnen. Schoonbroer was niet echt een babyshower, een mannenmiddag/avond in de kroeg met voetbal.
Twee babyshowers voor één ongeboren kind? Dat vind ik niet een beetje gek, maar totaal krankjorum.
De vraag is niet wat wij van (pre-)kraamfeesten vinden, maar van de reactie van de schoonfamilie van TO. En ik kan hun reactie wel begrijpen. Door zo laat af te zeggen en nog om een onzinnige reden ook, heeft TO aangetoond dat de schoonfamilie en de naderende baby haar weinig boeien. Dus zal zij de schoonfamilie nu wat minder boeien. Logisch toch.
Als ik TO was zou ik daar mijn voordeel mee doen: wat meer afstand betekent meer tijd voor je eigen leven en de dingen die jij belangrijk vindt.
ikBedoelHetGoed schreef:
31-03-2019 09:44
De vraag is niet wat wij van (pre-)kraamfeesten vinden, maar van de reactie van de schoonfamilie van TO. En ik kan hun reactie wel begrijpen. Door zo laat af te zeggen en nog om een onzinnige reden ook, heeft TO aangetoond dat de schoonfamilie en de naderende baby haar weinig boeien. Dus zal zij de schoonfamilie nu wat minder boeien. Logisch toch.
Dat zijn totaal verkeerde conclusies die je daar trekt. Ten eerste wat is een onzinnige reden? Bepaal jij voor een ander wat onzinnig is? Ik vind een jetlag een geldige reden en zou zelf niet verwachten dat iemand op komt draven als ie net terug is in NL. Ten tweede betekent niet komen niet dat schoonfamilie en een naderende baby haar weinig boeit. Dat maak je er zelf van. Als je nou niet komt op kraamvisite, of nooit informeert naar de zwangerschap, is het een ander verhaal. En zelfs al zou een baby haar nog niet zoveel zeggen (ze is immers nog jong), dan is dat ook niet erg en zou ik dat begrijpen. En geen reden om beledigd over te zijn.
appelientjex schreef:
31-03-2019 10:32
Dat zijn totaal verkeerde conclusies die je daar trekt. Ten eerste wat is een onzinnige reden? Bepaal jij voor een ander wat onzinnig is? Ik vind een jetlag een geldige reden en zou zelf niet verwachten dat iemand op komt draven als ie net terug is in NL. Ten tweede betekent niet komen niet dat schoonfamilie en een naderende baby haar weinig boeit. Dat maak je er zelf van. Als je nou niet komt op kraamvisite, of nooit informeert naar de zwangerschap, is het een ander verhaal. En zelfs al zou een baby haar nog niet zoveel zeggen (ze is immers nog jong), dan is dat ook niet erg en zou ik dat begrijpen. En geen reden om beledigd over te zijn.
Eens.
There is always something happening, and it's usually right now
elske1975 schreef:
31-03-2019 09:35
+ 1 en die hysterische emoties als iets niet gaat zoals jij wilt begrijp ik ook niet.
Ja jezus ze gaan echt helemaal door het lint.
ikBedoelHetGoed schreef:
Totaal niet logisch, compleet onzinnig zelfs wat je schrijft.
ikBedoelHetGoed schreef:
Sorry, maar dit is totaal niet het geval!
appelientjex schreef:
31-03-2019 10:32
Bedankt!
Ik heb niet 't hele topic gelezen maar ik zou ook niet gegaan zijn. Als 't om de hoek was misschien even, maar niet als je er je halve/hele dag mee kwijt bent zo net na zo'n reis. Babyshowers vind ik sowieso onzin.
Je had beter duidelijk kunnen zijn vanaf het begin. Maar verder zou ik er niet te zwaar aan tillen hoor. Ik heb ook niks met babyshowers en vind het onzin. Eerst maar eens zien dat die baby gezond er wel er is, en dan pas is het feest en komen er kado’s.
Bovendien vind ik het onzin om twee keer wat te geven; eerst met de babyshower en daarna nog een keer als de baby geboren is. Ik blijf niet bezig.
ikBedoelHetGoed schreef:
Ik vind het geen onzinnige reden.
En waarmee heeft zij aangetoond weinig interesse te hebben in haar schoonfamilie en de baby?
Als ze niet op kraamvisite zou komen misschien, maar dat is niet aan de orde.
Ik zou ook zéker niet gegaan zijn. Vind babyshowers sowieso verschrikkelijk en al helemaal als ik net terug ben van een reis.
En een jetlag vind ik ook een prima reden om af te zeggen als je eerst per ongeluk hebt toegezegd.
pipootje schreef:
30-03-2019 10:59
Koekoek, hoe weet jij nou wat de gezondheid van to is? Dat is echt niet voor iedereen hetzelfde hoor.
Als TO in staat is om 3 maanden door Azie te reizen dan zal het met haar gezondheid wel meevallen.
Fizz schreef:
31-03-2019 21:18
Als TO in staat is om 3 maanden door Azie te reizen dan zal het met haar gezondheid wel meevallen.
Wat is dat nog voor drogreden. Juist als je net 3 maanden bent weggeweest heb je geen zin om direct weer de hort op te gaan als je eindelijk weer thuis bent! Kom op het is toch geen verplichting of wel soms?
appelientjex schreef:
31-03-2019 21:34
Wat is dat nog voor drogreden. Juist als je net 3 maanden bent weggeweest heb je geen zin om direct weer de hort op te gaan als je eindelijk weer thuis bent! Kom op het is toch geen verplichting of wel soms?

Dan moet je dus niet zeggen dat je komt. TO wist op dat moment ook al dat ze nooit slaapt op een vlucht etc. Overigens is de beste manier om van een jetlag af te komen door gewoon weer mee te doen in het leven.

Of denkt ze dat je je ook kan afmelden voor je werk omdat je een jetlag hebt?
Such fun!1
MarindaH schreef:
31-03-2019 21:56
Dan moet je dus niet zeggen dat je komt. TO wist op dat moment ook al dat ze nooit slaapt op een vlucht etc. Overigens is de beste manier om van een jetlag af te komen door gewoon weer mee te doen in het leven.

Of denkt ze dat je je ook kan afmelden voor je werk omdat je een jetlag hebt?
Ik weet het niet hoor, maar ik kan echt niet de hele dag "gewoon mee doen in het leven" als ik een flinke jetlag heb. Dus ja, ik neem vrij van mijn werk als ik de dag ervoor terug kom. Anders donder ik in slaap tijdens mijn werk, daar wordt niemand blij van.
To heeft laten zien geen belang te hebben bij haar schoonfamilie.

Ze kan wel 3 maanden rondreizen maar niet een uurtje in het ov zitten. Onzin natuurlijk.

Er werd rekening gehouden met je komst. En na 3 maanden alleen maar doen wat je zelf wilt blijkt dat de wereld niet alleen om jezelf draait.

Dat TO geen heeft in dit feestje of die mensen is prima. Maar zeg dat dan eerlijk. Dan hoeven ze je ook niet meer uit te nodigen voor iets anders in de toekomst. Schoonzus en familie vonden het wel belangrijk. Daar gaat het om.

En je eigen partner ook! Onbegrijpelijk dat hij wel is gegaan en jouw thuis heeft gelaten. Afgang voor jou en belediging in de familie. Dit krijgt to nog jaren te horen. Enthousiaste verhalen over de reis kan ze beter voor zich houden.
evelien2010 schreef:
31-03-2019 22:10

Ze kan wel 3 maanden rondreizen maar niet een uurtje in het ov zitten. Onzin natuurlijk.

Er werd rekening gehouden met je komst. En na 3 maanden alleen maar doen wat je zelf wilt blijkt dat de wereld niet alleen om jezelf draait.

Dat TO geen heeft in dit feestje of die mensen is prima. Maar zeg dat dan eerlijk. Dan hoeven ze je ook niet meer uit te nodigen voor iets anders in de toekomst. Schoonzus en familie vonden het wel belangrijk. Daar gaat het om.

En je eigen partner ook! Onbegrijpelijk dat hij wel is gegaan en jouw thuis heeft gelaten. Afgang voor jou en belediging in de familie. Dit krijgt to nog jaren te horen. Enthousiaste verhalen over de reis kan ze beter voor zich houden.
Als je een lange reis maakt, door arme gebieden, leer je veel. Zeker dat de wereld niet om “jezelf” draait. Mijn leven draait altijd om anderen, dit keer koos ik voor mezelf. Fijn dat jij een glazenbol hebt en kan zien dat dit mij nog jaren gaat achtervolgen. Bedankt voor je wijsheid, Evelien. :fortune:
evelien2010 schreef:

Onzin dit. Emotioneel zeikerig gebral.
Eenbeetjegek schreef:
31-03-2019 22:29
Als je een lange reis maakt, door arme gebieden, leer je veel. Zeker dat de wereld niet om “jezelf” draait. Mijn leven draait altijd om anderen, dit keer koos ik voor mezelf.
:rofl: Wat is dit nu weer voor onzin. Had gewoon gezegd 'schoonzus, jouw feestje stond effe niet heel hoog op me prioriteitenlijstje'.
evelien2010 schreef:

Afgang en belediging nog wel, overdrijven is ook een vak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven