Babyshower schoonzus
zaterdag 30 maart 2019 om 04:45
Hallo allen,
Ik wil even van mij afschrijven en/of advies of feedback over jullie bevindingen. Vriend en ik zijn nu precies één maand geleden thuis gekomen van een drie maanden lange reis door Azie. We kwamen terug, na een lange vlucht, op een vrijdag. Die zondag daarop hadden vriendinnen van schoonzus een babyshower georganiseerd. Op mijn reis werd ik in een groepsapp toegevoegd en gaf ik aan er wel bij te kunnen zijn, ondanks dat ik dan nog maar terug zou zijn van de reis.
Nadat we geland waren op Schiphol werden we opgewacht door vrienden en zijn we daarna met zijn tweetjes naar huis gegaan. Ik was helemaal kapot en heb die eerste nacht geen oog dicht gedaan, hoogstens 2 uurtjes geslapen. De volgende dag heb ik dus een whatssap bericht gestuurd in de groepschat dat ik er niet bij ben vanwege de jetlag (moeheid en voelt alsof ik er niet helemaal bij ben) en niet had verwacht dat deze zo erg zou zijn. Die meiden reageerden gewoon prima alleen nu doet mijn schoonfamilie afstandelijk. Ze zeggen het niet direct maar aan hun reacties merk ik dat zij het geen leuke beslissing vonden en mijn vriend gaat daar nu een beetje in mee.
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat mijn vriend, dezelfde dag, ook een “babyshower”/verrassing had van zijn broer (haar partner) en wel daar naar toe is gegaan.
Handig om erbij te vermelden wellicht. Mijn schoonfamilie woont op 1,5 uur reizen (met OV) van ons vandaan en de babyshower werd daar dus ook georganiseerd. Het is dus niet om de hoek. Schoonzus en ik hebben niet een hele goede band, ook niet slecht, we zijn gewoon erg verschillend.
Ik wil even van mij afschrijven en/of advies of feedback over jullie bevindingen. Vriend en ik zijn nu precies één maand geleden thuis gekomen van een drie maanden lange reis door Azie. We kwamen terug, na een lange vlucht, op een vrijdag. Die zondag daarop hadden vriendinnen van schoonzus een babyshower georganiseerd. Op mijn reis werd ik in een groepsapp toegevoegd en gaf ik aan er wel bij te kunnen zijn, ondanks dat ik dan nog maar terug zou zijn van de reis.
Nadat we geland waren op Schiphol werden we opgewacht door vrienden en zijn we daarna met zijn tweetjes naar huis gegaan. Ik was helemaal kapot en heb die eerste nacht geen oog dicht gedaan, hoogstens 2 uurtjes geslapen. De volgende dag heb ik dus een whatssap bericht gestuurd in de groepschat dat ik er niet bij ben vanwege de jetlag (moeheid en voelt alsof ik er niet helemaal bij ben) en niet had verwacht dat deze zo erg zou zijn. Die meiden reageerden gewoon prima alleen nu doet mijn schoonfamilie afstandelijk. Ze zeggen het niet direct maar aan hun reacties merk ik dat zij het geen leuke beslissing vonden en mijn vriend gaat daar nu een beetje in mee.
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat mijn vriend, dezelfde dag, ook een “babyshower”/verrassing had van zijn broer (haar partner) en wel daar naar toe is gegaan.
Handig om erbij te vermelden wellicht. Mijn schoonfamilie woont op 1,5 uur reizen (met OV) van ons vandaan en de babyshower werd daar dus ook georganiseerd. Het is dus niet om de hoek. Schoonzus en ik hebben niet een hele goede band, ook niet slecht, we zijn gewoon erg verschillend.
zaterdag 30 maart 2019 om 18:15
BrightLights schreef: ↑30-03-2019 16:17Echt, mensen vinden zichzelf véél te belangrijk. Gewoon kraambezoek: prima! Maar de babyshower, gender-revealparty en, nu ook al, hoera-we-zijn-zwanger-borrel: houd op, ga weg.
Dat betekend dat ik, met al die zwangere vrouwen om mij heen, drie keer per maand 'baby-fun' moet hebben.
Ik had ook zonder lange reis vriendelijk bedankt, als de aanstaande ouders het 'belang' van hun aanstaande prinsje/prinsesje niet kunnen relativeren: soit!
Een babyshower wordt nou doorgaans niet door de zwangere georganiseerd.
zaterdag 30 maart 2019 om 18:25
Ik had vooraf al gezegd "ik kom niet".
Was het meteen duidelijk en rekende niemand ergens op.
Op zaterdag zeggen "ik ben morgen te moe" komt een beetje idioot over.
Hoe kan je nu 24 uur op voorhand weten hoe je je de volgende dag gaat voelen?
En wel 3 maanden heel Azië rondreizen, maar 1.5 uur met trein of bus te ver vinden is natuurlijk helemaal klinkklare onzin.
Maar wees dus van in begin - op 't moment dat ze je vroegen - eerlijk en beloof niks dat je niet wil of kan waarmaken.
Ik vind babyshowers ook onzin, maar ik zeg dus direct na de uitnodiging dat ik niet kom.
En wel 3 maanden heel Azië rondreizen, maar 1.5 uur met trein of bus te ver vinden is natuurlijk helemaal klinkklare onzin.
Maar wees dus van in begin - op 't moment dat ze je vroegen - eerlijk en beloof niks dat je niet wil of kan waarmaken.
Ik vind babyshowers ook onzin, maar ik zeg dus direct na de uitnodiging dat ik niet kom.
zaterdag 30 maart 2019 om 18:27
babyshowers.. pfff dat alleen al .
en dan een kraamfeest met toeters en bellen
cakesmash als ze 1 worden een dreumesshower , peuterpubertijdshower ,kleutershower , evt een communiefeest , vormsel ,brugklasshower , sweet 16 party noem maar op , het "moet" `allemaal zo en dan "moet" je dat leuk vinden als je uitgenodigd wordt en je "moet" iets meebrengen liefst van dat en dat merk en in die en die kleur. En als je niet komt lig je er uit .
Maar wat doe je nu ,ga je er heen met een cadeautje of wacht je gewoon tot de baby er is ?
cakesmash als ze 1 worden een dreumesshower , peuterpubertijdshower ,kleutershower , evt een communiefeest , vormsel ,brugklasshower , sweet 16 party noem maar op , het "moet" `allemaal zo en dan "moet" je dat leuk vinden als je uitgenodigd wordt en je "moet" iets meebrengen liefst van dat en dat merk en in die en die kleur. En als je niet komt lig je er uit .
Maar wat doe je nu ,ga je er heen met een cadeautje of wacht je gewoon tot de baby er is ?
zaterdag 30 maart 2019 om 18:27
Wat zei hij dan?Eenbeetjegek schreef: ↑30-03-2019 17:33Vriend ging dus uiteindelijk ook een beetje moeilijk doen omdat zijn ouders het zooo jammer hadden gevonden. Hierdoor ging ik mij dus rot en schuldig voelen.
Inmiddels is er al een maand voorbij sinds babyshower. Zijn ze nog steeds gepikeerd?
zaterdag 30 maart 2019 om 18:30
Ik vind de babyshower best wel leuk, althans die ik meegemaakt heb.
Je hebt inderdaad veel feesten, ik heb nou net de leeftijd, dat ik er midden in zit (30+) met al die feesten. vrijgezellenfeest, bruiloft, housewarming, gender reveal, babyshower, kraamvisite, alle verjaardagen van kind, en de verjaardagen van de ouders. Je kan het hele jaar wel feesten en cadeaus kopen.
Je hebt inderdaad veel feesten, ik heb nou net de leeftijd, dat ik er midden in zit (30+) met al die feesten. vrijgezellenfeest, bruiloft, housewarming, gender reveal, babyshower, kraamvisite, alle verjaardagen van kind, en de verjaardagen van de ouders. Je kan het hele jaar wel feesten en cadeaus kopen.
zaterdag 30 maart 2019 om 18:31
Nee hoor, vind ik geen klinkklare onzin. Na drie maanden reizen kan ik me indenken dat je niet staat te springen om anderhalf uur OV heen en terug als je net pas thuis bent van de verre reis. Wel is het prioriteiten stellen en daar gewoon eerlijk over zijn.
Met je laatste zin ben ik het dus helemaal eens. Niet eerst ja zeggen en dan nee, ook nog eens op het laatste moment. Geen beloftes doen die je niet wil of kunt waarmaken, daar heeft iedereen het meeste aan.
zaterdag 30 maart 2019 om 18:34
zaterdag 30 maart 2019 om 18:50
Ik werd zeker niet aan mijn strot meegesleurd, daarom ben ik ook niet gegaan.
Had er inderdaad ook geen zin in anders was ik wel gegaan. Dat kwam voornamelijk doordat ik niet lekker in m’n vel zat door moeheid, down gevoelens en geen zin. Normaal gesproken vind ik dit soort dingen altijd gezellig, toen even niet.
Het is inderdaad een maand geleden en heb ze daarna nog gezien, vandaar dat ze afstandelijk deden. We hadden cadeautjes gekocht in Azie en gegeven.
Heb bij dat bezoekje ook aangegeven hoe ik mij toen voelde, daar werd niet erg op ingegaan. Verder ook weinig vragen over onze reis. Maar ik laat het voor nu rusten en ik zie ze vast binnenkort weer en natuurlijk straks weer bij kraamvisite.
Ik wilde gewoon weten of het echt zo’n rare keuze van mij was geweest aangezien het zo ging voelen (ook door eigen onzekerheid). Ik heb uit dit forum hierover voldoende informatie gekregen over mensen hun bevindingen.
Had er inderdaad ook geen zin in anders was ik wel gegaan. Dat kwam voornamelijk doordat ik niet lekker in m’n vel zat door moeheid, down gevoelens en geen zin. Normaal gesproken vind ik dit soort dingen altijd gezellig, toen even niet.
Het is inderdaad een maand geleden en heb ze daarna nog gezien, vandaar dat ze afstandelijk deden. We hadden cadeautjes gekocht in Azie en gegeven.
Heb bij dat bezoekje ook aangegeven hoe ik mij toen voelde, daar werd niet erg op ingegaan. Verder ook weinig vragen over onze reis. Maar ik laat het voor nu rusten en ik zie ze vast binnenkort weer en natuurlijk straks weer bij kraamvisite.
Ik wilde gewoon weten of het echt zo’n rare keuze van mij was geweest aangezien het zo ging voelen (ook door eigen onzekerheid). Ik heb uit dit forum hierover voldoende informatie gekregen over mensen hun bevindingen.
zaterdag 30 maart 2019 om 19:12
Ik snap dat jij nog vol zat van de mooie reis maar ze zijn helemaal in de roze wolken denk ik of in een bubbel ?Eenbeetjegek schreef: ↑30-03-2019 18:50Ik werd zeker niet aan mijn strot meegesleurd, daarom ben ik ook niet gegaan.
Ik wilde gewoon weten of het echt zo’n rare keuze van mij was geweest aangezien het zo ging voelen (ook door eigen onzekerheid). Ik heb uit dit forum hierover voldoende informatie gekregen over mensen hun bevindingen.![]()
Ik vond je keuze niet raar maar wel op een wat ongelukkig moment afgezegd , de dag zelf had ik gedaan want je wilde wel gaan maar wist toen niet hoe je je zou voelen die dag. Maar niks aan te doen , cadeautjes uit Azië zijn wel heel speciaal . Attent dat jullie aan hun gedacht hebben ,toch?
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
zaterdag 30 maart 2019 om 19:33
SweetFirefly schreef: ↑30-03-2019 18:00In de OP heb je het toch echt alleen over je jetlag hoor. De rest sleep je er nu allemaal bij. Daarmee zwak je je verdediging af.
Je hebt gewoon de verkeerde beslissing genomen.
Mee oneens. Andere keer gewoon zeggen dat je griep hebt, had er niemand over gezeurd.
Wat een drama's om niks.
TO, laat het van je afglijden, er zijn ergere dingen in het leven hoor.
zaterdag 30 maart 2019 om 19:59
Sorry maar die babyshower is echt totaaaaal niet belangrijk genoeg om heen te gaan als je net 3 maanden weg bent geweest en gewoon lekker wilt bijkomen en acclimatiseren in NL. TO heeft ook nog een eigen leven en familie, en geen zin hebben is reden genoeg om niet te gaan.MarindaH schreef: ↑30-03-2019 17:45Ach het wordt steeds erger. Eerst was je moe, toen beroerd en depressief en toen ook nog buikkrampen. Conclusie: je had gewoon geen zin en zit excuses te bedenken die steeds groter worden omdat je je schuldig voelt.
Ga of ga niet, maar ga niet dit soort flauwigheden uithalen.
Lange reizen hebben meerderen van ons meegemaakt en jetlag ook, je gaat niet bijna dood ofzo. Grow some.
zaterdag 30 maart 2019 om 20:04
Wat een onzin. JUIST als je zolang weg bent geweest ga je niet gelijk weer de trein inspringen voor een onboeiende babyshower.Belg007 schreef: ↑30-03-2019 18:25Ik had vooraf al gezegd "ik kom niet".
Ik zou het prima snappen als iemand met een jatleg tegen mij zou zeggen dat ie te moe is om te komen. Zo belangrijk vind ik mezelf- en mijn babyshower- niet. Blij als mensen überhaupt al de moeite nemen te komen, op zoiets alledaags als een zwangerschap.
zaterdag 30 maart 2019 om 20:08
Mwah, het zou mij niet uitmaken als iemand afzegt hoor. Waarom mag je je niet bedenken? Haar intentie was om gewoon te gaan, helaas bleek de praktijk anders uit te pakken.Nehemah schreef: ↑30-03-2019 18:31Nee hoor, vind ik geen klinkklare onzin. Na drie maanden reizen kan ik me indenken dat je niet staat te springen om anderhalf uur OV heen en terug als je net pas thuis bent van de verre reis. Wel is het prioriteiten stellen en daar gewoon eerlijk over zijn.
Met je laatste zin ben ik het dus helemaal eens. Niet eerst ja zeggen en dan nee, ook nog eens op het laatste moment. Geen beloftes doen die je niet wil of kunt waarmaken, daar heeft iedereen het meeste aan.
Die schoonfamilie zeurt om niks. Zou wat afstand van ze nemen.
zaterdag 30 maart 2019 om 20:12
Precies.appelientjex schreef: ↑30-03-2019 19:59Sorry maar die babyshower is echt totaaaaal niet belangrijk genoeg om heen te gaan als je net 3 maanden weg bent geweest en gewoon lekker wilt bijkomen en acclimatiseren in NL. TO heeft ook nog een eigen leven en familie, en geen zin hebben is reden genoeg om niet te gaan.
En al wilde ze die dag de was doen of de post bijwerken. Ze is net terug! Ik zou het heel begrijpelijk vinden als iemand dan liever thuisbleef.
zaterdag 30 maart 2019 om 20:21
Van mij mogen mensen zich best bedenken hoorappelientjex schreef: ↑30-03-2019 20:08Mwah, het zou mij niet uitmaken als iemand afzegt hoor. Waarom mag je je niet bedenken? Haar intentie was om gewoon te gaan, helaas bleek de praktijk anders uit te pakken.
Die schoonfamilie zeurt om niks. Zou wat afstand van ze nemen.
Weet niet of er op TO is gerekend met eten/drinken en er misschien ook al kosten zijn gemaakt?
zaterdag 30 maart 2019 om 20:58
Spreek alsjeblieft voor jezelf. Ik heb echt van dit soort feestjes meegemaakt waar het totaal niet om de cadeautjes draaide.lise1985 schreef: ↑30-03-2019 11:49Bij babyshowers is het vaak de bedoeling dat je nuttige dingen geeft die de ouders ook daadwerkelijk nodig hebben voor de baby. Het is wel degelijk bedoelt als 'cadeautjes-binnenhark-feestje'.
Zo gaven mijn broertje en zijn vrouw een verlovingsfeest. Ze mochten pas na het huwelijk samenwonen en het verlovingsfeest was er dus voor bedoelt dingen voor de uitzet te krijgen. Ze hadden een heel wensenboekje gemaakt, compleet met merk en uitvoering van elk gewenst ding. Daar stonden dus ook witgoed in, strijkapparaten van vijfhonderd euro, enz. Eigen inbreng werd niet gewenst, het moest iets zijn uit dat boekje.
Het feestje zelf bestond uit een kop koffie met een koek, en wat fris. Niet in de buurt van de meeste genodigden, en na een uur was het verloofde paar het eigenlijk al zat en werd je de deur uitgekeken.
Dat jij en de mensen in je omgeving dat wel zou ervaren, wil niet zeggen dat dat altijd geldt.
zaterdag 30 maart 2019 om 21:00
Overdrijven is ook een vak. Ik ken in ieder geval geen mensen die dat allemaal vieren en waarbij je dan ook nog eens moet opdraven.Yipyapper schreef: ↑30-03-2019 18:27babyshowers.. pfff dat alleen al .
zaterdag 30 maart 2019 om 21:20
Eenbeetjegek schreef: ↑30-03-2019 16:40Schoonzus houdt er zelf ook niet zo van heeft ze eerder benoemd. Alleen dit organiseerden haar vriendinnen. Schoonbroer was niet echt een babyshower, een mannenmiddag/avond in de kroeg met voetbal.
Wat vreselijk ouderwets zeg die tweedeling man/vrouw
Goed dat je voor jezelf bent opgekomen TO. Een jetlag kan er behoorlijk inhakken.
En jammer dat je schoonfamilie geen interesse had in jullie reis. Vind de verwachtingen nogal eenzijdig.
zaterdag 30 maart 2019 om 21:21
Nee, maar het wordt wel steeds meer. Als je meerdere vrijgezellen- en babyshowers (naast de al gewone verjaardagen, werkborrels etc) in een jaar hebt dan vind ik dat gewoon wat gortig.vivautrecht85 schreef: ↑30-03-2019 21:00Overdrijven is ook een vak. Ik ken in ieder geval geen mensen die dat allemaal vieren en waarbij je dan ook nog eens moet opdraven.
Natuurlijk ga ik wel als t me gewoon gezellig lijkt omdat je al je vriendinnen weer ziet. Maar anders... Mwah. Ben iig blij dat lang niet iedereen een babyshowers geeft (met al die baby’s en zwangeren in mijn omgeving).
zaterdag 30 maart 2019 om 23:07
Precies.Blijenvrij schreef: ↑30-03-2019 19:33Mee oneens. Andere keer gewoon zeggen dat je griep hebt, had er niemand over gezeurd.
Wat een drama's om niks.
TO, laat het van je afglijden, er zijn ergere dingen in het leven hoor.
zaterdag 30 maart 2019 om 23:09
En dat. Eerlijk gezegd zou ik er totaal niet wakker van liggen als schoonzus niet op mijn babyshower aanwezig zou zijn. Dat hele overtrokken fenomeen van de babyshower alleen al. Bah.appelientjex schreef: ↑30-03-2019 20:04Wat een onzin. JUIST als je zolang weg bent geweest ga je niet gelijk weer de trein inspringen voor een onboeiende babyshower.
Ik zou het prima snappen als iemand met een jatleg tegen mij zou zeggen dat ie te moe is om te komen. Zo belangrijk vind ik mezelf- en mijn babyshower- niet. Blij als mensen überhaupt al de moeite nemen te komen, op zoiets alledaags als een zwangerschap.
zaterdag 30 maart 2019 om 23:52
vivautrecht85 schreef: ↑30-03-2019 21:00Overdrijven is ook een vak. Ik ken in ieder geval geen mensen die dat allemaal vieren en waarbij je dan ook nog eens moet opdraven.
anoniem_63ecd752a3f23 wijzigde dit bericht op 30-03-2019 23:54
Reden: Spelfoutje
Reden: Spelfoutje
0.09% gewijzigd
zondag 31 maart 2019 om 01:33
TO en vriend zijn één persoon?????
Nee natuurlijk niet. Iedereen reageert anders. Misschien heeft vriend wel super goed geslapen in t vliegtuig en thuis.
Een jetlag plus thuiskomen na drie maanden is geen kul smoes. Nooit lang op reis geweest, zeker. Hatelijke post zeg.