Babyshower schoonzus
zaterdag 30 maart 2019 om 04:45
Hallo allen,
Ik wil even van mij afschrijven en/of advies of feedback over jullie bevindingen. Vriend en ik zijn nu precies één maand geleden thuis gekomen van een drie maanden lange reis door Azie. We kwamen terug, na een lange vlucht, op een vrijdag. Die zondag daarop hadden vriendinnen van schoonzus een babyshower georganiseerd. Op mijn reis werd ik in een groepsapp toegevoegd en gaf ik aan er wel bij te kunnen zijn, ondanks dat ik dan nog maar terug zou zijn van de reis.
Nadat we geland waren op Schiphol werden we opgewacht door vrienden en zijn we daarna met zijn tweetjes naar huis gegaan. Ik was helemaal kapot en heb die eerste nacht geen oog dicht gedaan, hoogstens 2 uurtjes geslapen. De volgende dag heb ik dus een whatssap bericht gestuurd in de groepschat dat ik er niet bij ben vanwege de jetlag (moeheid en voelt alsof ik er niet helemaal bij ben) en niet had verwacht dat deze zo erg zou zijn. Die meiden reageerden gewoon prima alleen nu doet mijn schoonfamilie afstandelijk. Ze zeggen het niet direct maar aan hun reacties merk ik dat zij het geen leuke beslissing vonden en mijn vriend gaat daar nu een beetje in mee.
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat mijn vriend, dezelfde dag, ook een “babyshower”/verrassing had van zijn broer (haar partner) en wel daar naar toe is gegaan.
Handig om erbij te vermelden wellicht. Mijn schoonfamilie woont op 1,5 uur reizen (met OV) van ons vandaan en de babyshower werd daar dus ook georganiseerd. Het is dus niet om de hoek. Schoonzus en ik hebben niet een hele goede band, ook niet slecht, we zijn gewoon erg verschillend.
Ik wil even van mij afschrijven en/of advies of feedback over jullie bevindingen. Vriend en ik zijn nu precies één maand geleden thuis gekomen van een drie maanden lange reis door Azie. We kwamen terug, na een lange vlucht, op een vrijdag. Die zondag daarop hadden vriendinnen van schoonzus een babyshower georganiseerd. Op mijn reis werd ik in een groepsapp toegevoegd en gaf ik aan er wel bij te kunnen zijn, ondanks dat ik dan nog maar terug zou zijn van de reis.
Nadat we geland waren op Schiphol werden we opgewacht door vrienden en zijn we daarna met zijn tweetjes naar huis gegaan. Ik was helemaal kapot en heb die eerste nacht geen oog dicht gedaan, hoogstens 2 uurtjes geslapen. De volgende dag heb ik dus een whatssap bericht gestuurd in de groepschat dat ik er niet bij ben vanwege de jetlag (moeheid en voelt alsof ik er niet helemaal bij ben) en niet had verwacht dat deze zo erg zou zijn. Die meiden reageerden gewoon prima alleen nu doet mijn schoonfamilie afstandelijk. Ze zeggen het niet direct maar aan hun reacties merk ik dat zij het geen leuke beslissing vonden en mijn vriend gaat daar nu een beetje in mee.
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat mijn vriend, dezelfde dag, ook een “babyshower”/verrassing had van zijn broer (haar partner) en wel daar naar toe is gegaan.
Handig om erbij te vermelden wellicht. Mijn schoonfamilie woont op 1,5 uur reizen (met OV) van ons vandaan en de babyshower werd daar dus ook georganiseerd. Het is dus niet om de hoek. Schoonzus en ik hebben niet een hele goede band, ook niet slecht, we zijn gewoon erg verschillend.
zaterdag 30 maart 2019 om 16:23
Zo zit het wel voor je, dus zo zou ik er eens een belletje aan wagen. daarmee respecteer je je eigen gevoelens en ook die van haar. Als je zo gevoelig bent voor sfeer en moeite hebt met je eigen grenzen, lijkt me dit een prima oplossing voor de nu ontstane situatie.lattemachiato schreef: ↑30-03-2019 15:40
Maar je zou die generatie-kloof misschien wel in kunnen zetten om de verhoudingen een beetje te verbeteren. Neem gewoon met schoonzus contact op, bied alsnog je excuses aan. Zeg dat jij er qua leeftijd nog niet zo in zit, dus dat je ook niet precies wist wat het was en hoe belangrijk het voor haar was. Dat je je echt heel naar voelde blabla, maar als je had geweten dat het voor haar zo belangrijk was je achteraf desondanks misschien toch had moeten komen en of ze zin heeft om gezellig met je te gaan lunchen oid.
zaterdag 30 maart 2019 om 16:24
Eens!! Ik verbaasde me er ook al echt over.Kinase3000 schreef: ↑30-03-2019 14:23Bizar inderdaad. Je kan als man netjes je Y-chromosoom inleveren als je zoiets organiseert.
zaterdag 30 maart 2019 om 16:26
Eenbeetjegek schreef: ↑30-03-2019 15:13
Nogmaals, het was niet enkel een vermoeidheidje. Ik zat echt niet lekker in mijn vel, had last van moeheid met daarbij hele erge down gevoelens en buikkrampen.
Schoonzus en ik verschillen ook erg in leeftijd, ik begin 20 en zij begin 30 en al haar vriendinnen plus schoonmoeder praten alleen over baby’s. Ik miste mijn eigen familie ook erg en had die zelfs nog niet gezien en gesproken. Ik denk dat dat onbewust ook meespeelden.
De keuze is al gemaakt en ik moet nu inderdaad de consequenties ervan inzien. Een goede leer les om het de volgende keer direct aan te geven..
Vind allemaal een beetje slap geleuter, hoezo 'speelt dat mee'?
Je bent te moe en te beroerd of niet.
Ik zou volgende keer meteen nee zeggen of een duidelijke slag om de arm houden.. maar ook dit soort geneuzel niet 'mee laten spelen'.
zaterdag 30 maart 2019 om 16:28
Dat is het echt wel, in ieder geval in de ogen van de zwangere vrouwen in mijn omgeving die zelf een babyshower gaven. Werd ook door henzelf georganiseerd (dacht dat meestal vriendinnen ofzo dat doen) en er werd echt op gestaan dat je kwam, en daarna natuurlijk ook braaf op kraambezoek. Maar ze kwamen er in ieder geval wel eerlijk voor uit dat het ze echt alleen maar te doen was om extra geld en cadeaus binnen te harken, toen ik het vroeg/zei. Die eerlijkheid kon ik dan wel weer echt waarderen, dus ik dacht 'vooruit dan maar' en ben braaf op komen draven met een stapel cadeaus (en ja ook op kraambezoek, zoals werd verwacht geëist).BobbieLauren schreef: ↑30-03-2019 11:46Ik snap best dat de schoonzus van TO het belangrijk vindt dat zij op haar babyshower komt. Het merendeels van de reacties vindt de babyshower maar 'stom' 'niet nuttig' maar ik kan me goed voorstellen dat je mega trots bent op je zwangere buik en dat graag wilt delen met vriendinnen en/of familie. Het is in mijn ogen helemaal geen 'cadeautjes binnen hark feest' maar meer een gezellige dag om je zwangerschap te delen en te vieren.
Nouja, ik vind babyshowers dus wel erg leuk omdat het veel betekent voor de zwangere, daarom zou ik ook zeker zijn gegaan.
zaterdag 30 maart 2019 om 16:29
Ik vind babyshowers sowieso onzin. Je gaat toch al op kraamvisite? Waarom dan ook nog een babyshower?
Had van tevoren al gezegd niet te zullen komen. En het is ook nog niet eens een goede vriendin maar slechts een schoonzus die je normaal alleen op verjaardagen en ander familie geneuzel ziet.
En serieus, die man van haar had ook een babyshower???

Het moet niet gekker worden zeg.
Had van tevoren al gezegd niet te zullen komen. En het is ook nog niet eens een goede vriendin maar slechts een schoonzus die je normaal alleen op verjaardagen en ander familie geneuzel ziet.
En serieus, die man van haar had ook een babyshower???
appelientjex wijzigde dit bericht op 30-03-2019 16:37
21.78% gewijzigd
zaterdag 30 maart 2019 om 16:30
OMG wat erg dat je daarin meegaat.Nehemah schreef: ↑30-03-2019 16:28Dat is het echt wel, in ieder geval in de ogen van de zwangere vrouwen in mijn omgeving die zelf een babyshower gaven. Werd ook door henzelf georganiseerd (dacht dat meestal vriendinnen ofzo dat doen) en er werd echt op gestaan dat je kwam, en daarna natuurlijk ook braaf op kraambezoek. Maar ze kwamen er in ieder geval wel eerlijk voor uit dat het ze echt alleen maar te doen was om extra geld en cadeaus binnen te harken, toen ik het vroeg/zei. Die eerlijkheid kon ik dan wel weer echt waarderen, dus ik dacht 'vooruit dan maar' en ben braaf op komen draven met een stapel cadeaus (en ja ook op kraambezoek, zoals werd verwacht geëist).
zaterdag 30 maart 2019 om 16:36
Eens! Je hebt al zoveel verplichtingen tegenwoordig, en nu is alleen kraamvisite al niet goed genoeg meer voor de ouders, maar moet er ook al een babyshower gevierd worden?? Why?Mermedina schreef: ↑30-03-2019 11:13Het verbaast mij dat de babyshower wordt beschouwd als ‘verplicht’ en dat je daar alleen mag wegblijven met een heel goed excuus. Een ‘beetje’ jetlag telt niet, bijvoorbeeld.
Echt? Waar hebben we het over, een babyshower! Geen zin is een prima reden om weg te blijven. Moe ook.
Als de schoonfamilie daar allemaal interpretaties op gaat loslaten en het op zichzelf betrekt en de ‘band’ die jullie hebben, is dat hun probleem.
zaterdag 30 maart 2019 om 16:38
Zelfs ik ben inmiddels afgehaakt, want het werd me op een aangegeven moment echt te gortig. De sociale gebeurtenissen tot daaraan toe, maar het kost gewoon handenvol geld iedere keer.
Maar ik kon tenminste de eerlijkheid waarderen, en zoals ik al zei: vaak soms doe je gewoon echt dingen voor de ander, en niet voor jezelf.
zaterdag 30 maart 2019 om 16:42
Nou dan is het toch al helemaal niet erg dat je niet kwam?Eenbeetjegek schreef: ↑30-03-2019 16:40Schoonzus houdt er zelf ook niet zo van heeft ze eerder benoemd. Alleen dit organiseerden haar vriendinnen. Schoonbroer was niet echt een babyshower, een mannenmiddag/avond in de kroeg met voetbal.
zaterdag 30 maart 2019 om 16:43
Ik ook. Maar babyshowers en revealparty's en vrijgezellenfeestjes niet meer. Zat gehad, vreselijk, ik heb er helaas ook last van. En dus breng ik dat nu gewoon niet meer op voor een ander. Ben er klaar mee.Nehemah schreef: ↑30-03-2019 16:38Zelfs ik ben inmiddels afgehaakt, want het werd me op een aangegeven moment echt te gortig. De sociale gebeurtenissen tot daaraan toe, maar het kost gewoon handenvol geld iedere keer.
Maar ik kon tenminste de eerlijkheid waarderen, en zoals ik al zei: vaak soms doe je gewoon echt dingen voor de ander, en niet voor jezelf.
zaterdag 30 maart 2019 om 16:45
Nadat het mij bakken met geld had gekost ik ook niet meerappelientjex schreef: ↑30-03-2019 16:41Dat klopt ook hoor. Maar als iemand echt zo op geld belust is zou ik daar geen zin in hebben.
zaterdag 30 maart 2019 om 16:46
Dan vraag ik me af waar je vriend en zijn familie dan zo beledigd over zijn.Eenbeetjegek schreef: ↑30-03-2019 16:40Schoonzus houdt er zelf ook niet zo van heeft ze eerder benoemd. Alleen dit organiseerden haar vriendinnen. Schoonbroer was niet echt een babyshower, een mannenmiddag/avond in de kroeg met voetbal.
Dat vriend op 1,5 uur OV de kroeg in wil moet ie zelf weten, maar laat ie jou dan ook doen wat je zelf wil.
Trouwens, lekker stel vriendinnen heb je als je toch zo'n party houdt wetende dat de zwangere zelf er niet zoveel om geeft.
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 30 maart 2019 om 16:48
Schoonzus houdt er niet zo van, maar de schoonfamilie deed raar omdat je niet geweest was? Waarom waren er dan anderen die hier iets van gingen vinden?Eenbeetjegek schreef: ↑30-03-2019 16:40Schoonzus houdt er zelf ook niet zo van heeft ze eerder benoemd. Alleen dit organiseerden haar vriendinnen. Schoonbroer was niet echt een babyshower, een mannenmiddag/avond in de kroeg met voetbal.
zaterdag 30 maart 2019 om 16:50
Deels mee eens, de manier waarop had ik ook anders gedaan. Zoals ik hierboven al las: meteen nee gezegd wordt beter geaccepteerd dan eerst ja en dan op het laatste moment een nee, wat ik me ook voor kan stellen. Het kan namelijk ook zijn dat er misschien kosten zijn gemaakt voor TO (catering? misschien op haar gerekend met eten/drinken?).Betty_Slocombe schreef: ↑30-03-2019 14:52Weer zo'n schitterend voorbeeld van iemand die "eindelijk eens een keer grenzen gaat aangeven" en dat dan net op het verkeerde moment, op de verkeerde manier doet.
Maar juist bij het eindelijk eens grenzen aan gaan geven is het juist van belang, dat je er zelf achter staat (zoals iemand al zei, waarschijnlijk zorgvuldig de keuze afgewogen en daar de gevolgen van dragen) want ook dat is voor jezelf kiezen, dat anderen niet altijd blij zijn met je keuzes. En dan is er altijd 1 moment wat de eerste zal zijn.
zaterdag 30 maart 2019 om 16:51
Ik had onderhand het idee persoonlijk failliet te gaan, dus ik ben erg blij dat ik nu tegenwoordig pasLucifer2018 schreef: ↑30-03-2019 16:43Ik ook. Maar babyshowers en revealparty's en vrijgezellenfeestjes niet meer. Zat gehad, vreselijk, ik heb er helaas ook last van. En dus breng ik dat nu gewoon niet meer op voor een ander. Ben er klaar mee.![]()
zaterdag 30 maart 2019 om 17:09
Ik vind babyshowers verschrikkelijk en zeg meteen als ik word toegevoegd aan zo'n groepsapp dat ik op de vastgestelde datum al plannen heb. Probleem opgelost! En een jetlag kan je echt slecht laten voelen. Tel daar de anderhalf uur reizen met het OV bij op en ze hadden mij ook niet gezien. Maar als je van tevoren had gezegd dat je niet kwam waren er ook geen scheve gezichten geweest. Een zwangerschap en de baby die eraan komt is heel erg belangrijk voor de zwangere en oma etc. Als je 20 bent zie je dat nog niet zo in. Neem het mee voor de volgende keer: meteen afketsen
.
zaterdag 30 maart 2019 om 17:33
Schoonfamilie is heel close en vinden alles waar we elkaar zien heel belangrijk/ Ik vind dat vaak wat benauwend. Nu was ik niet erbij en dan vinden ze dat heel jammer. Zelf komen ze bijna nooit onze kant op, terwijl zij een auto hebben maar verwachten wel dat wij overal bij zijn. Vriend is die avond ook bij hen blijven slapen. Ik was erg blij om na zo’n reis eindelijk weer in mijn eigen bed te kunnen liggen. Vriend ging dus uiteindelijk ook een beetje moeilijk doen omdat zijn ouders het zooo jammer hadden gevonden. Hierdoor ging ik mij dus rot en schuldig voelen.
zaterdag 30 maart 2019 om 17:45
Ach het wordt steeds erger. Eerst was je moe, toen beroerd en depressief en toen ook nog buikkrampen. Conclusie: je had gewoon geen zin en zit excuses te bedenken die steeds groter worden omdat je je schuldig voelt.
Ga of ga niet, maar ga niet dit soort flauwigheden uithalen.
Lange reizen hebben meerderen van ons meegemaakt en jetlag ook, je gaat niet bijna dood ofzo. Grow some.
Ga of ga niet, maar ga niet dit soort flauwigheden uithalen.
Lange reizen hebben meerderen van ons meegemaakt en jetlag ook, je gaat niet bijna dood ofzo. Grow some.
Such fun!1
zaterdag 30 maart 2019 om 17:46
Heb ik het goed begrepen dat er een babyshower was voor de moeder en eentje voor de vader van het aanstaande kind was? Je vriend is naar babyshower van broer geweest en jij niet naar babyshower van schoonzus?Eenbeetjegek schreef: ↑30-03-2019 17:33Schoonfamilie is heel close en vinden alles waar we elkaar zien heel belangrijk/ Ik vind dat vaak wat benauwend. Nu was ik niet erbij en dan vinden ze dat heel jammer. Zelf komen ze bijna nooit onze kant op, terwijl zij een auto hebben maar verwachten wel dat wij overal bij zijn.
zaterdag 30 maart 2019 om 18:00
In de OP heb je het toch echt alleen over je jetlag hoor. De rest sleep je er nu allemaal bij. Daarmee zwak je je verdediging af.Eenbeetjegek schreef: ↑30-03-2019 15:13Nogmaals, het was niet enkel een vermoeidheidje. Ik zat echt niet lekker in mijn vel, had last van moeheid met daarbij hele erge down gevoelens en buikkrampen.
Schoonzus en ik verschillen ook erg in leeftijd, ik begin 20 en zij begin 30 en al haar vriendinnen plus schoonmoeder praten alleen over baby’s. Ik miste mijn eigen familie ook erg en had die zelfs nog niet gezien en gesproken. Ik denk dat dat onbewust ook meespeelden.
Je hebt gewoon de verkeerde beslissing genomen.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
zaterdag 30 maart 2019 om 18:08
Ik vind dat je de juiste beslissing hebt genomen. Het kind is nog niet eens geboren. Als het geboren is ga je lekker op kraamvisite met je vriend.SweetFirefly schreef: ↑30-03-2019 18:00In de OP heb je het toch echt alleen over je jetlag hoor. De rest sleep je er nu allemaal bij. Daarmee zwak je je verdediging af.
Je hebt gewoon de verkeerde beslissing genomen.