Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
Lampje, wij hebben er een van Little Tikes (gekregen, denk dat de prijs rond de 60 ligt) en daar wordt veel mee gespeeld en hij blijft er mooi uitzien. Op pootjes is wel handig vind ik want dan kunnen de kinderen erbij staan ipv in de onvermijdelijke blubber er omheen te zitten.
Herfstblaadje89 schreef:
18-03-2019 17:52
Wij gaan binnenkort voor het eerst vliegen met ons zoontje van bijna 2. Heeft iemand tips voor leuk speelgoed voor in het vliegtuig? Wil een paar kleine nieuwe dingetjes kopen zodat hij hopelijk eventjes zoet is daarmee.
Weet niet hoelang je gaat vliegen? Vorig jaar ook gevolgen (4 uur) met kind van bijna 2. Ging echt super, beter dan verwacht. Er is al zoveel te zien. Daarnaast veel eten/drinken en tablet mee. Ze kon af en toe ook even door het gangpad lopen. Wij hadden verder geen cadeautjes maar een klein koffertje waar ze zelf wat speelgoed in kon doen. Op de heenweg had ze geen eigen stoel (tot 2 jaar gratis vliegen), op de terugweg was het zo rustig dat ze wel een eigen stoel had. Dat was wel veel handiger!
Bedankt voor alle tips!
De vlucht duurt ongeveer 2.5/3 uur. Ik denk dat ik naast snacks en filmpjes een nieuw boekje koop (met boeken is hij vaak het langst zoet) en zo'n magnetisch tekenbord. En misschien nog wat kleins.
Ik ben bezig om een houten grachtenpandje (poppenhuis) te bouwen voor peuter (2,5) en zoek ideeën. Onze peuter is van het slepen, bouwen, graven, etc. En omdat jullie van het speelgoed zijn, vraag ik het hier :)

Hebben jullie ideeën, inspiratie of tips wat zo’n pandje leuk maakt? Ik heb nu een hijsbalk met katrol buiten aan de gevel gepland en een schuifdeur per etage. Er komen 3 etages. Ik zat nog te denken aan een goederenlift intern en de begaande grond inrichten als autogarage. Er komt een souterrain met directe toegang tot de tuin. Vanaf de 1ste etage komt een metalen trap naar de tuin.
Een glijbaan of een brandweerpaal?
Hallo?!
Is er net als oktober legomaand ook een playmobil maand?

Mijn peuter speelt 90% van de tijd alleen met de Duplo popjes en laat ze dan gesprekken voeren en spelen. Ik denk dat ze meer een Playmobil kind is, dus dat wil ik tzt wel gaan aanschaffen. Maar het liefst een beetje voordelig.
Hallo?!
Ik gebruik playmowatch om prijzen te checken. Een playmobil maand heb ik nog nooit gezien maar als je specifieke sets zoekt helpt dat wel met zoeken.
Ik ging dat checken, maar de set die ik bij bol.com heb gezien voor een redelijk scherpe prijs stond niet in het overzicht. Wel gezien dat hij op andere plekken duurder is.
Hallo?!
_Doortje_ schreef:
30-03-2019 18:19
Ik ging dat checken, maar de set die ik bij bol.com heb gezien voor een redelijk scherpe prijs stond niet in het overzicht. Wel gezien dat hij op andere plekken duurder is.
Ik vind die voor de Lego ook wel veel beter dan de playmobil werken maar het is wel ff een extra check. Dochter hier is hier idolaat van spirit playmobil nu.... (ze wil ook een paard om op te rijden, die komt er uiteraard niet) maar meeste van die sets zijn het voordeligst bij amazon al had bol.com nu deals voor select klanten (net als amazon met prime aanbiedingen)
_Doortje_ schreef:
30-03-2019 16:54
Een glijbaan of een brandweerpaal?

Leuk! :thumbsup:
@glittercupcake: misschien iets met 'echt' hang- en sluitwerk. Kettinkje/haakje bij de deuren etc.

Playmobil koop ik meestal in Duitsland, fysiek of bij Amazon. Vooral als je geen specifieke set zoekt kun je mooie aanbiedingen vinden, zeker 30-50% onder nederlandse verkoopprijs. Anders marktplaats, velen vragen alsnog de hoofdprijs maar soms kun je een goede deal maken, vooral als er wat onderdeeltjes missen en je kunt ophalen (dus geen bijkomende verzendkosten).
Wij hebben sinds kort een caravan en wil voor zoon een loopfiets die we makkelijk mee kunnen nemen. Thuis heeft hij een wishbonebike maar als we die in de auto doen past er niks meer bij. En sinds hij een baby zus heeft ligt de kofferbak vol met de kinderwagen :facepalm:.

Nu wil ik dus voor bij de caravan (die op 't grasveld van vakantiehuisje van grootouders staat) een ander loopfietsje zodat we die wishbone thuis kunnen laten. Zoon is volgende week 20 maanden en het moet nog wel een drie of vier wieler zijn want 2 wielen lukt echt nog niet. Wat is dan leuk? Ik zat zelf aan iets van Puky te denken maar welk model dan? Pukylino? Of is hij daar dan snel op uitgekeken? Hoor 't graag, wie weet kan ik dan morgen nog ergens wat ophalen via MP zodat hij dit paasweekend kan scheuren ;)
Teckeltje88 schreef:
18-04-2019 15:47
Wij hebben sinds kort een caravan en wil voor zoon een loopfiets die we makkelijk mee kunnen nemen. Thuis heeft hij een wishbonebike maar als we die in de auto doen past er niks meer bij. En sinds hij een baby zus heeft ligt de kofferbak vol met de kinderwagen :facepalm:.

Nu wil ik dus voor bij de caravan (die op 't grasveld van vakantiehuisje van grootouders staat) een ander loopfietsje zodat we die wishbone thuis kunnen laten. Zoon is volgende week 20 maanden en het moet nog wel een drie of vier wieler zijn want 2 wielen lukt echt nog niet. Wat is dan leuk? Ik zat zelf aan iets van Puky te denken maar welk model dan? Pukylino? Of is hij daar dan snel op uitgekeken? Hoor 't graag, wie weet kan ik dan morgen nog ergens wat ophalen via MP zodat hij dit paasweekend kan scheuren ;)

Uuuh ik zou zeggen dat de Pukylino nu te jong is. Onze peuter crosste daar op rond sinds 11 maanden en was daar met 20 wel op uitgekeken.

Misschien de Pukymoto?
GlitterCupcake schreef:
18-04-2019 16:09
Uuuh ik zou zeggen dat de Pukylino nu te jong is. Onze peuter crosste daar op rond sinds 11 maanden en was daar met 20 wel op uitgekeken.

Misschien de Pukymoto?
Ja dat dacht ik al. Hij zit nu in kledi. G maat 86/92. Ik zag dat je ook de puky wutsch hebt. Dat is ook met 4 wielen maar dan hoger en geschikt vanaf 1,5 jaar.
Mijn peuter is onhandig en gebruikt nog de 4-wiel-puky maar zus scheurde al op de tweewieler rond toen ze iets meer dan 1 was.
ShaunTheSheep schreef:
18-04-2019 16:28
Mijn peuter is onhandig en gebruikt nog de 4-wiel-puky maar zus scheurde al op de tweewieler rond toen ze iets meer dan 1 was.
Ja ik zit nu te twijfelen of ik niet voor een twee wieler moet gaan...
Teckeltje88 schreef:
18-04-2019 16:26
Ja dat dacht ik al. Hij zit nu in kledi. G maat 86/92. Ik zag dat je ook de puky wutsch hebt. Dat is ook met 4 wielen maar dan hoger en geschikt vanaf 1,5 jaar.

Hangt denk ik ook af van de stand van zijn benen. Je hebt kindjes die lang wijdbeens lopen en dan is een breed zadel handiger omdat ze zelf onhandiger zijn. Dan zou ik de Wutsch nog overwegen. Als de beentjes er al recht onder staan (met rennen) dan zou ik niet meer investeren in een vierwieler met breed zadel. De pukymoto is smaller.

Maar als je een Marktplaatsje oppikt maakt het qua prijs ook niet veel uit.

:idee: Bedankt trouwens, ik was vergeten om de loopfiets op de paklijst te zetten.
Ik geloof dat die beentjes wel recht staan. Hij is er nu niet (kdv) en ik kan het me dus niet goed voor de geest halen. Lekker dom :facepalm:

Man vindt het onzin. Want zoon heeft al een loopfiets. Ga hem vanavond hopelijk overtuigen. Want die wishbone bike kan ook niet op de fietsen standaard op de trek lijkt mij.
Teckeltje88 schreef:
18-04-2019 16:37
Ja ik zit nu te twijfelen of ik niet voor een twee wieler moet gaan...
Misschien een mooi moment om toch wel over te gaan op de 2wieler? Verandering van omgeving, veel buiten spelen, uitsloven voor de familie en dan gaat ie er misschien wel zo als een speer vandoor ineens?
ShaunTheSheep schreef:
18-04-2019 16:40
Misschien een mooi moment om toch wel over te gaan op de 2wieler? Verandering van omgeving, veel buiten spelen, uitsloven voor de familie en dan gaat ie er misschien wel zo als een speer vandoor ineens?
Ja helemaal eens! Heb er een op MP gevonden bij mij in de buurt. Kijken of 't me nog lukt voor 't weekend. Maar mocht iemand die 't hier leest iets willen verkopen hou ik mij ook aanbevolen ;)

@glitter jouw peuter is wat oudrr dan onze dreumes/halve peuter. Maar hoe ga jij weglopen tackelen op de camping?
Teckeltje88 schreef:
18-04-2019 16:45
Ja helemaal eens! Heb er een op MP gevonden bij mij in de buurt. Kijken of 't me nog lukt voor 't weekend. Maar mocht iemand die 't hier leest iets willen verkopen hou ik mij ook aanbevolen ;)

@glitter jouw peuter is wat oudrr dan onze dreumes/halve peuter. Maar hoe ga jij weglopen tackelen op de camping?

Keer op keer terughalen :-? Meer zit er niet op. Als baby had ik hem aan een touw met een haring gezet voor de tent maar daar werd ie niet blij van. Als dreumes moesten we hem telkens uit andermans tent halen en dat is als peuter nog. Totaal geen schaamte en loopt zo iemands tent in en gaat op het luchtbed zitten. Of hij loopt naar het winkeltje bij de receptie :facepalm:

En we hebben een klein speeltentje bij de hoofdtent waar peuter in kan rommelen. Dat leid hem en de buurkindjes af waardoor hij bezig blijft.

Je kan je vraag ook in het Peutertopic stellen. Daar zitten meer kampeerders :idee:
Dank!!!! Dat speeltentje is een vet goed idee!
Even het stof van dit topic afblazen ;)

De peuter wordt binnenkort 3. Ik denk dat wij een mooie set Playmobil geven met niet teveel kleine dingetjes erbij (daar is ze nog te klein voor). Als iemand nog tips heeft voor een leuke beginset voor een peuter, graag!

Maar dan, mensen gaan natuurlijk vragen wat ze graag wil en eerlijk: ik weet het gewoon niet. Gênant eigenlijk, maar ja, met een oudere zus die al een aantal mooie dingen had en er niet veel mee gespeeld heeft, kom je dus al heel snel in een luxepositie van teveel speelgoed. Ik ga voor haar verjaardag sowieso opruimen om ruimte te maken voor nieuwe dingen. Want we wonen niet heel groot en ik moet er wel ergens mee heen.

Nou ja, wie nog tips heeft voor leuke dingen om te vragen voor rond de 10 euro: graag.
Hallo?!
Playmobil meeneem poppenhuis! En dan de echt kleine dingen er idd uithalen.

Ligt natuurlijk ook een beetje aan haar interesses, als ze van dieren of draken houdt (of al een poppenhuis heeft) s een andere set wellicht interessanter. Mijn ervaring is dat het op die leeftijd nog dicht bij hun belevingswereld moet liggen, speeltuin of creche zijn misschien ook leuk.

Kleine cadeautjes: heeft ze zelf geen wensen/interesses? Dingen die aan vervanging of uitbreiding toe zijn? Waar ze om vechten? Verbruiksmateriaal? Nieuwe stiften, playdoh, playmais/knutselspul, zonnebril, boek zijn dingen die me zo binnen schieten.

Spelletje. Mijn 3-jarige is verslaafd aan kroko loko. Er zijn meer dingen die hij leuk vindt, maar dit is de topper.
Mijn kinderen schelen 6 jaar, die vechten eigenlijk nergens om. Ook Nijs dat aan vervanging toe is. Mijn oudste las boeken, tekende en speelde eigenlijk vrij weinig echt met speelgoed. Veel is echt nog als nieuw. Na twee keer Sinterklaas en twee verjaardagen komen haar eigen spullen daar nog bij.

Het meeneem poppenhuis lijkt me heel leuk, maar we hebben al een poppenhuis. Speeltuin en crèche klinken heel leuk, daar ga ik naar kijken.

Haar eigen wens: bloemen :redrose: :love:

Kroko loko hebben we. We oefenen met spelletjes, maar ze slaat het graag door de kamer allemaal. Weinig geduld nog ;-D

En stiften, potloden en playdoh stikken we echt in. Knutselen vind ik wel een goede tip, daar hebben we niet zoveel van en dat komt ook wel weer op.
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven