Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
nicole123 schreef:
11-03-2019 18:10
Wij hebben ook 2 lage kastjes, met medium bakken en kleine erboven. Er past heel veel in. We hebben 2 vakken Duplo maar we hebben dan ook heerlijk veel Duplo.
Bedoel je deze kast met dit formaat bakken? https://m2.ikea.com/nl/nl/p/trofast-opb ... s99228589/
Heeft iemand tips voor betaalbare rolschaatsen voor een 6jarige, maat 31?

Ik heb nog geen budget in gedachten. Ik zie goedkope en dure, maar wat is een goede prijs/kwaliteit als ze er natuurlijk ook relatief snel weer uitgroeit? Of zijn rolschaatsen een slecht plan voor een 6jarige?
fashionx schreef:
11-03-2019 19:40
Bedoel je deze kast met dit formaat bakken? https://m2.ikea.com/nl/nl/p/trofast-opb ... s99228589/
Nee, nog lager, in de breedte. Twee van deze naast elkaar.

https://www.google.com/search?q=trofast ... gpKxNvb5cM:

Erop is speelruimte voor Playmobil e.d. maar die jij post zijn ook prima hoor, net wat goed past in je kamer.
Dubbel
nicole123 wijzigde dit bericht op 11-03-2019 20:23
99.04% gewijzigd
ShaunTheSheep schreef:
11-03-2019 19:56

Ik heb nog geen budget in gedachten. Ik zie goedkope en dure, maar wat is een goede prijs/kwaliteit als ze er natuurlijk ook relatief snel weer uitgroeit? Of zijn rolschaatsen een slecht plan voor een 6jarige?
https://www.bol.com/nl/p/nijdam-junior- ... oductTitle

Mijn zoon van 6 heeft deze. Ze voldoen goed! Hij kan ze makkelijk zelf aan en uit trekken. Ze vallen heel klein, dus ik heb maat 34-37 voor hem gekocht en toen hij ze kreeg paste hij ze precies op de kleinste stand. Hij had toen maat 31/32. Omdat je ze in 3 maten kunt verstellen gaan ze wel een aantal jaren mee.
ShaunTheSheep schreef:
11-03-2019 19:56

Echt rolschaatsen of skates? Nijdam is een prima merk, bij bol.com te krijgen.
Lidl verkoopt ze vanaf volgende week maandag, ook op de webshop:
https://www.lidl-shop.nl/CRIVIT-Kinder- ... p100251994
Dat zijn mooie! Maar komt hij goed vooruit op inline skates? Wauw! Ik dacht eigenlijk aan ‘ouderwetse’ rolschaatsen, vier wieltjes twee-aan-twee zeg maar.
ShaunTheSheep schreef:
11-03-2019 20:17
Dat zijn mooie! Maar komt hij goed vooruit op inline skates? Wauw! Ik dacht eigenlijk aan ‘ouderwetse’ rolschaatsen, vier wieltjes twee-aan-twee zeg maar.
Ja, hij komt wel vooruit. Nog niet fantastisch (geen echt mooie schaatsbeweging nog), maar hij heeft in de winter er ook vrijwel niet op gereden. Het ligt denk ik ook aan je kind, ik zag afgelopen week een meisje van 4 die enorm goed al kon skaten. Een ander zal er juist weer pas met 7 of 8 motorisch aan toe zijn. Dat blijft een gok. En een kwestie in hoeverre je kind het doorzettingsvermogen en de interesse heeft om ervoor te oefenen.
Gatinmijnsok schreef:
11-03-2019 20:15
Echt rolschaatsen of skates? Nijdam is een prima merk, bij bol.com te krijgen.
Lidl verkoopt ze vanaf volgende week maandag, ook op de webshop:
https://www.lidl-shop.nl/CRIVIT-Kinder- ... p100251994
Oh zij hebben ook ouderwetse rolschaatsen met "wieltjes naast elkaar", leuk!
Nijdam ga ik me ook in verdiepen.

Ze is wel heel erg handig en motorisch goed en snel... alleen doorzettingsvermogen schiet er soms wat bij in ;-)
Welke loopfiets (2wieler) bevelen jullie aan voor een 2jarige? Ik heb mijn oog laten vallen op een Veloretti, maar zag dat een Puky veel lichter is. De puky heeft dan weer geen luchtbanden...
GoodmorningSunshine schreef:
11-03-2019 21:40
Welke loopfiets (2wieler) bevelen jullie aan voor een 2jarige? Ik heb mijn oog laten vallen op een Veloretti, maar zag dat een Puky veel lichter is. De puky heeft dan weer geen luchtbanden...
Puky! Mijn kinderen hebben de luchtbanden niet gemist. Zelfs op de hobbelige straatstenen hier reden ze prima op de Puky. En dat hij licht is, is wel een enorm voordeel vind ik. Wij gingen vaak een eind wandelen en kind dan mee met de step. Als kind dan halverwege moe is en weigert om nog verder te steppen is het heel prettig dat je hem zonder moeite meedraagt.
Wij hebben twee tweewieler Puky's staan en die maken veeeele kilometers, echt aanrader vind ik.
Aangezien je zegt dat de puky geen luchtbanden heeft, bedoel je waarschijnlijk het allerkleinste model (lrm?). Hou er rekening mee dat die echt heel klein is. Ligt een beetje aan de (been)lengte van je kind maar bij ons zag het er uit als een kabouterfiets. Wij zijn dus meteen met de lr1 begonnen, kinderen pasten daar voor hun 2e verjaardag al prima op en er is zowel een versie met massieve band + met lucht band. Niet zo klein en licht als de mini, maar daarvoor kunnen ze er wel langer mee doen en hij paste ook nog prima onderin mijn kinderwagen. Verder ook heel tevreden over de puky's - onverwoestbaar en makkelijk door te verkopen.
Ik vind die schuimbanden juist handig :idee: Wij hebben meerdere fietsen en die staan stil in de kelder tot ze gepakt worden en bij de schuimbanden hoef ik tenminste niet telkens wat lucht bij te pompen.

Maar die Veloretti’s... :yum: :heart: Onze peuter gaat er ook gelijk op af als hij er eentje ziet. Ik denk dat hij die wel eens deze zomer ook kan hebben :A:
nootboek schreef:
11-03-2019 23:02
Aangezien je zegt dat de puky geen luchtbanden heeft, bedoel je waarschijnlijk het allerkleinste model (lrm?). Hou er rekening mee dat die echt heel klein is. Ligt een beetje aan de (been)lengte van je kind maar bij ons zag het er uit als een kabouterfiets. Wij zijn dus meteen met de lr1 begonnen, kinderen pasten daar voor hun 2e verjaardag al prima op en er is zowel een versie met massieve band + met lucht band. Niet zo klein en licht als de mini, maar daarvoor kunnen ze er wel langer mee doen en hij paste ook nog prima onderin mijn kinderwagen. Verder ook heel tevreden over de puky's - onverwoestbaar en makkelijk door te verkopen.
Goed dat je dit zegt, ik keek inderdaad naar de lrm. De LR1 is vanaf 3, dus ik dacht dat die te groot zou zijn. Hij is ook zwaarder dan de Veloretti. Ik heb de beide fietsen tot nu toe nog niet in een fysieke winkel gezien (fietsenwinkel,speelgoedwinkel en babyspeciaalzaak), dus dat vind ik ook lastig
nootboek schreef:
11-03-2019 23:02
Heb jij dan relatief grote kinderen/kinderen met lange benen? Mijn jongste was iets kleiner en de middelste heel gemiddeld qua lengte en de lrm is hier perfect. De middelste wordt over 4 maanden 2 en kan nu er op maar dan nog niet makkelijk lopen, het zadel kan ook nog omhoog als hij groter wordt. Dus voor een 2e verjaardag zou ik met mijn ervaring juist altijd de lrm aanraden bij gemiddelde of kleinere kinderen.
Hier ook het kleinste model Puky. Mijn kinderen zijn gemiddeld tot groot, maar met relatief korte benen (broek maat loopt altijd 1 maat achter bij shirt maat). Met 2 jaar vonden ze de kleine Puky al superspannend, op die grote hadden ze toen nog lang niet gekund en gedurfd. Met de grote kun je wel langer doen, maar met 3 stapten mijn kinderen over op een gewoon 12 inch fietsje, dus toen was de loopfiets niet meer nodig. Ik ben dus blij dat wij de kleine maat hebben, de stap van een vierwiel loopfietsje naar een groot formaat tweewieler was voor mijn kinderen te groot geweest.
GoodmorningSunshine schreef:
12-03-2019 08:28
Goed dat je dit zegt, ik keek inderdaad naar de lrm. De LR1 is vanaf 3, dus ik dacht dat die te groot zou zijn. Hij is ook zwaarder dan de Veloretti. Ik heb de beide fietsen tot nu toe nog niet in een fysieke winkel gezien (fietsenwinkel,speelgoedwinkel en babyspeciaalzaak), dus dat vind ik ook lastig
Meet anders even de binnenbeen op (staan en dan binnenkant voet tot kruis), dan meet ik vanavond even de zadelhoogte van de lrm op de laagste stand voor je. Dat geeft misschien een beter beeld van hoe goed je kind er op zal kunnen zitten en of hij al snel te klein is of juist niet.

Naar mijn idee is de rlm vanaf broekmaat 86 goed, de lr weet ik niet.
De lr1 is vanaf 90cm meen ik, ik had t destijds online gevonden, ook info over benodigde beenlengte

Mijn oudste is gemiddeld qua lengte maar idd relatief lange benen, jongste is gewoon erg groot maar juist korte benen. In elk geval waren ze op hun 2e verjaardag zeker wel 90cm. Oudste droeg volgens mij maat 92, jongste 98. Natuurlijk hadden ze ook nog op de kleine gepast maar een half jaar later zou de lol daar wel vanaf zijn.

Voor jongste hebben we zelfs nog de XL gekocht, want met 3jr en 3 maanden werd de lr1 op de hoogste stand ook al te klein. Hij kan ook wel op een gewoon fietsje maar vindt loopfietsen zo leuk.
Hm klinkt wel groot nootboek. Mijn peuter zat op de 0-lijn en was op haar 2e verjaardag 86cm. Zij heeft met 2 jaar en 5 maanden haar Veloretti (zo mooooooi) gekregen en die past prima. Hij is zwaarder dan een puky misschien maar ook wel wat steviger. Na 2 dagen wennen crosst ze nu de hele wijk door. Had ik al gezegd dat ik hem zo mooi vind :loveys:
YellowLemonTree schreef:
12-03-2019 09:03
Meet anders even de binnenbeen op (staan en dan binnenkant voet tot kruis), dan meet ik vanavond even de zadelhoogte van de lrm op de laagste stand voor je. Dat geeft misschien een beter beeld van hoe goed je kind er op zal kunnen zitten en of hij al snel te klein is of juist niet.

Naar mijn idee is de rlm vanaf broekmaat 86 goed, de lr weet ik niet.
Zijn binnenbeenlengte zit tussen 32-35 cm in. Zittend meette ik 35 cm em staand bewoog hij erg veel. Hij is overigens nu 20 mnd.
Wij gaan binnenkort voor het eerst vliegen met ons zoontje van bijna 2. Heeft iemand tips voor leuk speelgoed voor in het vliegtuig? Wil een paar kleine nieuwe dingetjes kopen zodat hij hopelijk eventjes zoet is daarmee.
Herfstblaadje, zo klein mogelijk zodat je zoveel mogelijk mee kan nemen en elke X minuten wat nieuws ter afleiding tevoorschijn kan trekken, afgewisseld met kleine snackjes ;-)

Ik neem altijd dingen mee als tekenblokje en potloden, stickertjes, klein puzzeltje, 4 op een rij, klein potje klei, magnetisch tekenbordje, magnetische visjes met hengeltjes, autootjes (autobaan tekenen op het tekenblokje) etc. Vaak Action troepjes.
Herfstblaadje89 schreef:
18-03-2019 17:52
Wij gaan binnenkort voor het eerst vliegen met ons zoontje van bijna 2. Heeft iemand tips voor leuk speelgoed voor in het vliegtuig? Wil een paar kleine nieuwe dingetjes kopen zodat hij hopelijk eventjes zoet is daarmee.
Op die leeftijd speelde mijn kind het langst met bekende dingen ipv nieuwe spullen. Weet niet hoeveel tijd je nog hebt maar als jeiets 2-3 maanden van tevoren weglegt is hij superblij om het straks weer te zien! Verder is het een lastige leeftijd want ze kunnen nog niet zoveel. Na 2 min krassen zijn ze wel weer klaar, terwijl kleuter kwartier kan bezig zijn met een tekening. Klein autootje, lievelingsboekjes, stickers, plastic dieren, magneettekenbord, simpele transformer (bv. robocar poli of superwings) en verder gewoon ipad en snacks. In het vliegtuig mag alles, als je maar stil bent:)
Mijn zoon vind het leuk om met zand en water te spelen. Rond de zomer is hij anderhalf en wil ik zo'n mooie zand en watertafel voor hem kopen. Op internet zie ik de prijzen variëren van 17 euro bij Action tot 80 euro. Hebben jullie ervaring met een leuke die lang heel blijft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven