Hoe doen jullie dat toch?
maandag 1 april 2019 om 17:52
Het lukt mij echt niet.. dat verrekte huis schoon en netjes houden. Ik heb er ook geen lol in, dat helpt ook niet mee. Maar elke keer dat iemand zegt ‘oh zal ik langskomen?’ krijg ik rode vlekken in mijn nek en kan alleen maar denken jaleukmaarmaarmaarhetiszo’nZOOIenwanneerkanikdatopruimen??
Overigens speelt dit al sinds ik echt klein ben. Het was altijd een enorme strijd. Ik ben inmiddels gediagnosticeerd met add een paar jaar geleden en dat verklaart het wel een beetje maar dat lost het nog niet op.
Ik werk zelf drie dagen, vriend vier. Op de dagen dat ik thuis ben heb ik ook een dreumes van 16 maanden rondlopen die alleen maar ‘buittehh’ wil zijn en vaak zijn we dus ook op stap.
En ‘s avonds... ben ik gewoon moe. En ja daar zou ik me overheen kunnen zetten (doe ik ook vaak) maar het zou zo fijn zijn als er handige tips zijn van mensen die dit herkennen.
Overigens is een schoonmaker financieel momenteel geen optie.
Wie oh wie heeft de gouden tip?
(Vanwege bepaalde omstandigheden kan vriend een aantal dingen in het huis niet. De meeste dingen komen dus op mij neer.)
Overigens speelt dit al sinds ik echt klein ben. Het was altijd een enorme strijd. Ik ben inmiddels gediagnosticeerd met add een paar jaar geleden en dat verklaart het wel een beetje maar dat lost het nog niet op.
Ik werk zelf drie dagen, vriend vier. Op de dagen dat ik thuis ben heb ik ook een dreumes van 16 maanden rondlopen die alleen maar ‘buittehh’ wil zijn en vaak zijn we dus ook op stap.
En ‘s avonds... ben ik gewoon moe. En ja daar zou ik me overheen kunnen zetten (doe ik ook vaak) maar het zou zo fijn zijn als er handige tips zijn van mensen die dit herkennen.
Overigens is een schoonmaker financieel momenteel geen optie.
Wie oh wie heeft de gouden tip?
(Vanwege bepaalde omstandigheden kan vriend een aantal dingen in het huis niet. De meeste dingen komen dus op mij neer.)
mevrouwtomatensoep wijzigde dit bericht op 01-04-2019 17:54
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
5.86% gewijzigd
Natte tosti..
maandag 1 april 2019 om 22:32
Dit!Drackie schreef: ↑01-04-2019 22:27Alles naar buiten slepen? Dat doe ik echt niet hoor, om even te stofzuigen! Ik schuif alleen de bank even aan de kant en zelfs dat niet altijd. De tafel kan ik gewoon onder zonder hem aan de kant te schuiven. En dan ziet het er na het stofzuigen alsnog een stuk netter uit dan ervoor. Ik vind dan echt niet dat ik 'niet fatsoenlijk' gestofzuigd heb. Als ik alles aan de kant moest schuiven zou ik denk ik nooit meer stofzuigen.
Als je vindt dat stofzuigen niets uithaalt voordat je alles hebt weggehaald, dan denk ik dat een nieuwe stofzuiger met meer zuigkracht en goede opzetstukken echt een wereld voor je kan openen.
maandag 1 april 2019 om 22:33
Ik heb ondersteuning vanwege mijn autisme en toen ik de aanvraag deed heb ik ook gelijk maar ondersteuning bij de administratie aangevraagd.
Nu doe ik 1x per maand de post samen met de begeleiding.
Be yourself, but maybe not always.
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 1 april 2019 om 22:34
Daar begin ik dus hier echt niet aan, want dan raak ik nergens bij met de stofzuiger en ligt er nog even veel stof als voor ik begon.Drackie schreef: ↑01-04-2019 22:27Alles naar buiten slepen? Dat doe ik echt niet hoor, om even te stofzuigen! Ik schuif alleen de bank even aan de kant en zelfs dat niet altijd. De tafel kan ik gewoon onder zonder hem aan de kant te schuiven. En dan ziet het er na het stofzuigen alsnog een stuk netter uit dan ervoor. Ik vind dan echt niet dat ik 'niet fatsoenlijk' gestofzuigd heb. Als ik alles aan de kant moest schuiven zou ik denk ik nooit meer stofzuigen.
Het is hier alles buiten of er wordt niet gestofzuigd.
De 5-persoons daar heb ik niet altijd zin in om die te verslepen, maar al de rest moet er toch echt uit.
Aan 't eind stofzuig ik de krabpalen en dergelijke dan ook nog es effe. Buiten, zodat de meeste pluche en houtvezel daar ligt.
Maar aan zo'n expeditie begin ik dus niet elke dag of elke week.
Dat hangt er bij mij vanaf. Ik zou nu niet in de stress schieten, maar soms is het wel echt een bende. Volgens sommige maatstaven is het hier nu ook een bende, maar met een half uurtje is het wel aan kant denk ik. Dan is het niet brandschoon maar voor het oog wel netjes.
Ik zit me net te bedenken dat we dus allemaal voor de visite poetsen, waarmee we dus massaal elkaar voor de gek houden met wat “normaal” is voor wat betreft rommel en hygiëne. Als we daar nou allemaal eens een maandje mee stoppen, en dan een excursie naar elkaars huizen organiseren, dan wordt ons aller leven volgens mij stukken makkelijker
maandag 1 april 2019 om 22:35
We hebben zowat de duurste en krachtigste stofzuiger van heel de winkelNummer*Zoveel schreef: ↑01-04-2019 22:32Dit!
Als je vindt dat stofzuigen niets uithaalt voordat je alles hebt weggehaald, dan denk ik dat een nieuwe stofzuiger met meer zuigkracht en goede opzetstukken echt een wereld voor je kan openen.
Maar die helpt geen fluit als ik nergens aan raak omdat alles in de weg staat.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 01-04-2019 22:35
0.69% gewijzigd
Nee dat zou ik ook niet doen! Dan zou ik hooguit even een bezem langs de ergste troep halen.Belg007 schreef: ↑01-04-2019 22:34Daar begin ik dus hier echt niet aan, want dan raak ik nergens bij met de stofzuiger en ligt er nog even veel stof als voor ik begon.
Het is hier alles buiten of er wordt niet gestofzuigd.
De 5-persoons daar heb ik niet altijd zin in om die te verslepen, maar al de rest moet er toch echt uit.
Aan 't eind stofzuig ik de krabpalen en dergelijke dan ook nog es effe. Buiten, zodat de meeste pluche en houtvezel daar ligt.
Maar aan zo'n expeditie begin ik dus niet elke dag of elke week.
Nummer*Zoveel schreef: ↑01-04-2019 22:34Ik zit me net te bedenken dat we dus allemaal voor de visite poetsen, waarmee we dus massaal elkaar voor de gek houden met wat “normaal” is voor wat betreft rommel en hygiëne. Als we daar nou allemaal eens een maandje mee stoppen, en dan een excursie naar elkaars huizen organiseren, dan wordt ons aller leven volgens mij stukken makkelijker![]()
Ja excursie!
maandag 1 april 2019 om 22:36
Nummer*Zoveel schreef: ↑01-04-2019 22:34Ik zit me net te bedenken dat we dus allemaal voor de visite poetsen, waarmee we dus massaal elkaar voor de gek houden met wat “normaal” is voor wat betreft rommel en hygiëne. Als we daar nou allemaal eens een maandje mee stoppen, en dan een excursie naar elkaars huizen organiseren, dan wordt ons aller leven volgens mij stukken makkelijker![]()
maandag 1 april 2019 om 22:37
Briljant plan.Nummer*Zoveel schreef: ↑01-04-2019 22:34Ik zit me net te bedenken dat we dus allemaal voor de visite poetsen, waarmee we dus massaal elkaar voor de gek houden met wat “normaal” is voor wat betreft rommel en hygiëne. Als we daar nou allemaal eens een maandje mee stoppen, en dan een excursie naar elkaars huizen organiseren, dan wordt ons aller leven volgens mij stukken makkelijker![]()
maandag 1 april 2019 om 22:38
JA! Geweldig idee!Nummer*Zoveel schreef: ↑01-04-2019 22:34Ik zit me net te bedenken dat we dus allemaal voor de visite poetsen, waarmee we dus massaal elkaar voor de gek houden met wat “normaal” is voor wat betreft rommel en hygiëne. Als we daar nou allemaal eens een maandje mee stoppen, en dan een excursie naar elkaars huizen organiseren, dan wordt ons aller leven volgens mij stukken makkelijker![]()
maandag 1 april 2019 om 22:41
Ja, dat lijkt me een goed idee.Nummer*Zoveel schreef: ↑01-04-2019 22:40Als ik jouw posts zo lees, dan denk ik dat we jouw huis voor het laatst moeten bewaren, dan sluit denk ik iedereen met een goed gevoel af![]()
En ik hoef sowieso niks te doen, want er komt hier zelden bezoek.
maandag 1 april 2019 om 22:42
Overigens ...
De helft van de tijd mag Belg-man stofzuigen en dweilen, hoor
.
Eens hij bezig is doet ie dat écht graag.
Hij heeft alleen een even harde - zo niet hardere - "morgen kan ook en het dringt niet"-mentaliteit.
Hij kan mij soms 3 weken beloven dat ie "morgen" de living gaat stofzuigen om dan kwaad te zijn dat ik het zelf maar doe omdat ik het niet meer kan aanzien.
Of dat ie "donderdag" de keukenvloer gaat dweilen, waarna ik uiteraard weer 2 weken op die donderdag mag wachten.
Ik heb dus wel een man gekozen die er ook niet ter hard om maalt
.
De helft van de tijd mag Belg-man stofzuigen en dweilen, hoor
Hij heeft alleen een even harde - zo niet hardere - "morgen kan ook en het dringt niet"-mentaliteit.
Hij kan mij soms 3 weken beloven dat ie "morgen" de living gaat stofzuigen om dan kwaad te zijn dat ik het zelf maar doe omdat ik het niet meer kan aanzien.
Of dat ie "donderdag" de keukenvloer gaat dweilen, waarna ik uiteraard weer 2 weken op die donderdag mag wachten.
Ik heb dus wel een man gekozen die er ook niet ter hard om maalt
maandag 1 april 2019 om 22:46
Komen er ook workshops en inspiratiesessies?Nummer*Zoveel schreef: ↑01-04-2019 22:40Als ik jouw posts zo lees, dan denk ik dat we jouw huis voor het laatst moeten bewaren, dan sluit denk ik iedereen met een goed gevoel af![]()
maandag 1 april 2019 om 22:47
Oh die was bij mij al heel snel het huis uit gegooid.Belg007 schreef: ↑01-04-2019 22:42Overigens ...
De helft van de tijd mag Belg-man stofzuigen en dweilen, hoor.
Ik heb dus wel een man gekozen die er ook niet ter hard om maalt.
Kan daar slecht tegen.
maandag 1 april 2019 om 22:48
dat komt bij mij eerst op de oh god wat moet ik hiermee stapel op tafel bij binnenkomst. Facturen en belangrijke dingen worden meteen gelezen en weggedaan/opgeruimd (ben als de dood dat ik iets belangrijks weggooi of niet betaal), dan blijft er nog een stapeltje oh god wat moet ik hiermee in de vorm van reclame en streekbladen over. Omdat mini klusje opruimen mijn favo klusje is en dus elke dag minimaal 1x gedaan wordt, eindigt dat in een oh god wat moet ik hiermee laatje tot ik er iets van lees (gelezen = weggooien) en tot laatje vol zit. Daarna wordt het zorgvuldig uitgezocht en alles wat "over datum" is gaat weg.
maandag 1 april 2019 om 22:50
Moet je wel onder andere naar België willen komen
maandag 1 april 2019 om 22:51
Een nee-nee sticker doet wonderen. Dan blijft er nog weinig over. Het gaat bij mij gelijk de kliko in tenzij rekeningen/afschriften/belasting. Die stop ik in 'n laatje en 1 a 2 keer per jaar doe ik die dan in de juiste mappen ordenen.Ugli schreef: ↑01-04-2019 22:48dat komt bij mij eerst op de oh god wat moet ik hiermee stapel op tafel bij binnenkomst. Facturen en belangrijke dingen worden meteen gelezen en weggedaan/opgeruimd (ben als de dood dat ik iets belangrijks weggooi of niet betaal), dan blijft er nog een stapeltje oh god wat moet ik hiermee in de vorm van reclame en streekbladen over. Omdat mini klusje opruimen mijn favo klusje is en dus elke dag minimaal 1x gedaan wordt, eindigt dat in een oh god wat moet ik hiermee laatje tot ik er iets van lees (gelezen = weggooien) en tot laatje vol zit. Daarna wordt het zorgvuldig uitgezocht en alles wat "over datum" is gaat weg.
maandag 1 april 2019 om 22:54
Best een leuk idee! Ik kan mijn hond wel vragen even voor te doen hoe je in 2 minuten chaos creeert!