Zwanger van ex

03-04-2019 15:28 263 berichten
Hallo,

Kort maar krachtig: ik ben zwanger van mijn ex. Ik gebruik overigens WEL de pil, maar ik galsteentjes, dus daardoor periodes dat ik veel op het toilet zit. En NEE, spiraaltjes heb ik al gehad, en die stoot ik uit, dus dat is geen optie helaasch.

Situatieschets: wij hadden ongeveer tweeënhalf jaar en relatie, ik heb deze in januari 2018 beëindigd. Officieus zijn we elkaar echter blijven zien. Ik sliep nog vaak bij hem. Dat ging door, ook toen hij zijn huidige vriendin leren kennen zo'n half jaar geleden. M.a.w.: we hebben gewoon doorgeneukt toen hij z'n nieuwe vriendin kreeg, godzijdank weet zij dat niet en ik ga het haar niet zeggen. Tegen mij zei hij altijd dat hij polyamoureus is aangelegd en dat vind ik persoonlijk prima (toen wij samen waren had hij ook een tijdje iemand erbij), dus ik keek niet raar op dat hij mij erbij hield... Onderhand wonen zij een aantal maanden samen in zijn woning. Ik vind haar erg aardig. Een paar keer per maand kom ik daar dan ook, en dan hebben we het ''gezellig'' met zijn drie, om het maar zo uit te drukken. Hint hint.

Hij houdt ook van mij, zo heeft hij dat naar haar gecommuniceerd, maar zij heeft het er wel moeilijk mee dat hij mij ook nog met mij vrijt (lees: huilbuien). Dat vind ik natuurlijk vreselijk en zij mag daar geen verdriet van ondervinden, heb ik de ex ook gezegd. Ik had al meermaals aangegeven dat we moesten stoppen als de vriendin het emotioneel niet meer aankon, maar dat wil ze dan ook weer niet. Met mij kan ze haar lesbische kant exploreren. Ex heeft al een paar keer geopperd dat ik wel bij hen kon komen wonen, maar ik pieker er niet over, ik woon ook ver bij hen uit de buurt en ik voel me thuis waar ik nu woon.

Dus deze reeds complexe driehoeksverhouding is nu ontaard in een nog grotere mess, een k*tsituatie. In een vorige relatie met een andere partner heb ik een miskraam gehad, en ik wil het eigenlijk niet weg laten halen. Ex en z'n vriendin weten nog van niks en ik heb geen idee hoe en OF ik dit moet laten weten. Ik wil haar niet breken en ik wil ook geen bom onder hun relatie leggen. Anderzijds sta ik ook niet te springen mijn eigen kind weg te halen, want ik heb zelf ook een kinderwens. De ''easy way out'' door het contact te verbreken en het kind stiekem alleen te krijgen heb ik overwogen, maar praktisch niet haalbaar, want men komt daar toch achter.

Eerlijk en ongezouten advies welkom.
anoniem_638f8c827878c wijzigde dit bericht op 03-04-2019 15:42
3.60% gewijzigd
Vixxen schreef:
03-04-2019 17:08
Advocaat van de duivel: is het mogelijk dat ex zijn relatie verbreekt en met jou en kind verder wil gaan?
Nee
Alle reacties Link kopieren
Als je die abortus nu combineert met je galblaasoperatie krijg je misschien korting. En de volgende keer als je er wat bij verzint om het aan te dikken, check even de symptomen...
Vlinderbril12 schreef:
03-04-2019 16:15
Galsteentjes blokkeren de galwegen en kan het galsap niet bij het voedsel. Ik ga ervan overwegen maar het is meestal buikloop.
Je wist toch dat als je overgeeft en aan de schijt bent, de pil niet meer betrouwbaar is? Wil je graag moeder worden?
MrsDuck schreef:
03-04-2019 17:11
Als je die abortus nu combineert met je galblaasoperatie krijg je misschien korting. En de volgende keer als je er wat bij verzint om het aan te dikken, check even de symptomen...
Ooit van de term ''vetdiarree'' gehoord? Dat heb ik dus. Wou het hier niet voluit schrijven maar bij deze.
Ik vind het niet eens echt diarree, maar ja, hoe zal ik het omschrijven. Vooral de kleur is eigenaardig.
Doet dat er ook toe in deze kwestie? Jezus

Ik kots overigens nooit van de galstenen.
anoniem_638f8c827878c wijzigde dit bericht op 03-04-2019 17:22
21.05% gewijzigd
Vlinderbril12 schreef:
03-04-2019 17:09
Nee

Duidelijk. Vroeg het me af omdat jij nog gevoelens voor hem hebt. Hij misschien ook nog voor jou...
Vlinderbril12 schreef:
03-04-2019 16:39
Ik ben zo iemand die in het nu leeft.
Je kunt het je simpel weg niet veroorloven om je zo kinderachtig te blijven op stellen. Maak een afspraak bij het FIOM en bespreek e.a en ook je toekomstperspectief. Wanneer je zelf niet kunt bedenken dat je verder moet kijken dan je neus lang is dan is het wellicht tijd dat iemand je helpt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mensen zijn echt naar de klote tegenwoordig.
Ik denk dat je vooral even tijd voor jezelf moet nemen om alles op een rijtje te zetten en te bedenken en voelen wat JIJ wil met deze situatie.
Vixxen schreef:
03-04-2019 17:13
Duidelijk. Vroeg het me af omdat jij nog gevoelens voor hem hebt. Hij misschien ook nog voor jou...
Hij beweert van wel, wil me regelmatig zien, vindt het jammer dat ik hem weinig app enzovoort. Maar hij kan zoveel beweren. Ik zou hem moeten vragen waarom hij het zo belangrijk vindt om met mij door te blijven gaan, want hij wil mij erbij houden en samen dingen ondernemen, met zn vriendin erbij.
Vlinderbril12 schreef:
Ooit van de term ''vetdiarree'' gehoord? Dat heb ik dus. Wou het hier niet voluit schrijven maar bij deze.
Ik vind het niet eens echt diarree, maar ja, hoe zal ik het omschrijven. Vooral de kleur is eigenaardig.

Jawel... maar geblokkeerde galwegen doen vooral ook enorme pijn... en daar gaat een normaal mens mee naar de dokter en dan is het bye bye galblaas. En dat is bijna fijn, zoveel pijn doen die galstenen. Maar he, noem je neukertje vooral ex. En zet een kind er bij.
MrsDuck schreef:
03-04-2019 17:29
Jawel... maar geblokkeerde galwegen doen vooral ook enorme pijn... en daar gaat een normaal mens mee naar de dokter en dan is het bye bye galblaas. En dat is bijna fijn, zoveel pijn doen die galstenen. Maar he, noem je neukertje vooral ex. En zet een kind er bij.
Ik ga mijn galblaas NIET verwijderen, hoeveel aanvallen ik er ook nog van krijg.
Dan maar geen normaal mens. Ben je besodemieterd. Mijn moeder en tante
hebben de galblaas eruit en eigenlijk nog meer klachten dan dat ze hadden met galblaas.
Mij niet gezien. Doei he.
anoniem_638f8c827878c wijzigde dit bericht op 03-04-2019 17:34
12.56% gewijzigd
Vlinderbril12 schreef:
03-04-2019 17:26
Hij beweert van wel, wil me regelmatig zien, vindt het jammer dat ik hem weinig app enzovoort. Maar hij kan zoveel beweren. Ik zou hem moeten vragen waarom hij het zo belangrijk vindt om met mij door te blijven gaan, want hij wil mij erbij houden en samen dingen ondernemen, met zn vriendin erbij.
En wat zou jij graag willen?
Je zei eerder dat je in het nu leeft, maar nu je zwanger bent lijkt het me verstandig eens goed te informeren wat jij graag zou willen. Wat anderen al hier suggereren is om te praten met anderen (zoals experts bij het FIOM of de huisarts) zodat je goed geïnformeerd wordt en zo voor jezelf duidelijk krijgt wat je zelf graag zou willen wat betreft de zwangerschap en je ex. Dat hoef je natuurlijk niet in een dag te beslissen.
Misschien dat bepaalde opmerkingen hier op het forum ook al bijdragen aan je beeldvorming voor de toekomst. Hoe het ook zit, in het nu leven zit er op dit moment even niet meer in.
Vixxen schreef:
03-04-2019 17:33
En wat zou jij graag willen?
Je zei eerder dat je in het nu leeft, maar nu je zwanger bent lijkt het me verstandig eens goed te informeren wat jij graag zou willen. Wat anderen al hier suggereren is om te praten met anderen (zoals experts bij het FIOM of de huisarts) zodat je goed geïnformeerd wordt en zo voor jezelf duidelijk krijgt wat je zelf graag zou willen wat betreft de zwangerschap en je ex. Dat hoef je natuurlijk niet in een dag te beslissen.
Misschien dat bepaalde opmerkingen hier op het forum ook al bijdragen aan je beeldvorming voor de toekomst. Hoe het ook zit, in het nu leven zit er op dit moment even niet meer in.
Als ik met een hulpverlenende instantie contact op neem, zal ik dat doen voor een stukje rouwverwerking n.a.v. de abortus.
Want een kind op de wereld zetten dat bij voorbaat ongewenst is door de betrokken partijen, is ethisch evenmin verantwoord
en bovendien oneerlijk. Ik denk ook dat zijn vriendin voor altijd een hekel aan mij en het kind zal hebben, voor zover ze dat deep down al niet heeft.
Nou als ze seks met je heeft dan zal ze je niet haten hoor.
Doreia* schreef:
03-04-2019 15:42
Je bent aan de pil.
Meer verhaal is er niet nodig hoor.
Als je aan de pil bent, wil je (nog) geen kind.
En in deze idiote situatie wil je al helemáál geen kind mengen.
Ik ben zelfs gesteriliseerd omdat ik zo graag geen kinderen meer wil. Toch zou ik geen abortus doen. Dat vind ik heel wat anders dan geen kind willen hoor. Dat is al een kind! In mijn geval zou ik er misschien ook pas na 3/4 maanden achter komen. Moet ik het dan volgens jou theorie nog steeds laten weghalen? Paar weken later is het buiten de buik al levensvatbaar he. Als je een geboren baby doodmaakt omdat het niet uitkomt ben je slecht. Maar abortus maakt niet uit? Het is prima dat jij je hand er niet voor omdraait. Maar ik en met mij heel veel vrouwen denken niet zo makkelijk over abortus. Voor mij is het een baby. Ja ook al na een paar weken. Waarom zo hard?
Vlinderbril12 schreef:
03-04-2019 17:38
Als ik met een hulpverlenende instantie contact op neem, zal ik dat doen voor een stukje rouwverwerking n.a.v. de abortus.
Want een kind op de wereld zetten dat bij voorbaat ongewenst is door de betrokken partijen, is ethisch evenmin verantwoord
en bovendien oneerlijk. Ik denk ook dat zijn vriendin voor altijd een hekel aan mij en het kind zal hebben, voor zover ze dat deep down al niet heeft.

Je vertelde dat je door druk van buitenaf je relatie hebt verbroken. Laat je nu ook niet te veel leiden door druk van buitenaf over het nemen van beslissingen. Het is jouw lichaam en jouw leven. Ik kan niet zeggen wat je wel en niet moet doen nu, dat kan niemand hier. En wat ik van de situatie vind is ook niet belangrijk. Belangrijk is dat jij een beslissing maakt waar jij achter staat. En gedachtes als "O zijn vriendin zal voor altijd een hekel aan me hebben" helpen daarbij niet. Vandaar dat een gesprek met een objectief persoon zou kunnen helpen om je gedachten en wensen helder te krijgen.
SjakS schreef:
03-04-2019 17:48
Ik ben zelfs gesteriliseerd omdat ik zo graag geen kinderen meer wil. Toch zou ik geen abortus doen. Dat vind ik heel wat anders dan geen kind willen hoor. Dat is al een kind! In mijn geval zou ik er misschien ook pas na 3/4 maanden achter komen. Moet ik het dan volgens jou theorie nog steeds laten weghalen? Paar weken later is het buiten de buik al levensvatbaar he. Als je een geboren baby doodmaakt omdat het niet uitkomt ben je slecht. Maar abortus maakt niet uit? Het is prima dat jij je hand er niet voor omdraait. Maar ik en met mij heel veel vrouwen denken niet zo makkelijk over abortus. Voor mij is het een baby. Ja ook al na een paar weken. Waarom zo hard?

Dat ligt er heel erg aan hoe je tegen abortus aankijkt. Voor jou is het al gelijk een baby die je dood maakt, voor mij zouden het cellen zijn die ik weg laat halen.
TO moet hierin zelf een beslissing nemen.
Dank VIxxen voor je nuttige reacties.
Ik moet inderdaad zelf een beslissing nemen, er is nog tijd.
Hoewel het gedrag er wel naar is, ben ik zelf geen 19-jarige meer.
Mijn grootmoeder en haar zusters kwamen vervroegd in de overgang,
dus dat zit ook in de familie en ik kan niet ontkennen dat ik dat mee
laat wegen in de afweging. Duivels dilemma dat ik mede zelf heb
gecreëerd.
Vlinderbril12 schreef:

Je doet redelijk bijdehand terwijl je ondertussen het risico hebt genomen om de gezondheid van je ongeboren kind in gevaar te brengen. Zoals je zelf al zegt, hij kan zoveel beweren. Je bent gewoon lekker en lekker makkelijk voor hem.

Dit is toch geen basis om een kind op de wereld te brengen? Alleen het feit al dat je overweegt dit stiekem te doen, zegt al dat je niet klaar bent voor zo'n verantwoordelijkheid.
Vixxen schreef:
03-04-2019 17:53
Dat ligt er heel erg aan hoe je tegen abortus aankijkt. Voor jou is het al gelijk een baby die je dood maakt, voor mij zouden het cellen zijn die ik weg laat halen.
TO moet hierin zelf een beslissing nemen.
Dat weet ik. Respecteer ik ook. Wat een ander doet moet ze zelf weten. Ik vind daar echt niets van. Maar ik zou het niet willen ook al wil ik geen kinderen meer. Dus alleen maar omdat je aan de pil bent moet je abortus doen is dan tekort door de bocht.
anoniem_350887 wijzigde dit bericht op 03-04-2019 18:34
9.33% gewijzigd
Je bent meer bezig met je ex terug winnen dan met je zwangerschap. Die baby is geen 1 seconden lijm. Ik lees nergens dat jij mentaal klaar bent voor een zwangerschap.
viva-amber wijzigde dit bericht op 03-04-2019 18:33
24.81% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vixxen schreef:
Dat blijkt echt nergens uit. Het lijkt er meer op dat TS een makkelijk neukertje is voor hem die te paaien is met leugens over polyamorie.
TO, ik vraag het nog een keertje... Wilde je stiekem gewoon ook moeder worden?(dat kan, geen oordeel).
Ik snap niet zo goed dat je geen extra maatregelegen hebt genomen nadat je wist dat de pil in werking verminderd is als je overgeeft en aan de buikloop bent...
Jemig wat een puinhoop.
Hoe oud ben je eigenlijk?
Heb je een huis en een inkomen?
Denk je stabiel genoeg te zijn alleen een kind groot te kunnen brengen als je onder druk van familie je relatie hebt verbroken.
Heb je een kind voldoende stabiliteit te bieden?
Hoe ziet jouw ideale toekomstplaatje er eigenlijk uit?
Als je door wilt gaan met het huidige gerommel dan geen kind.
Als je kiest voor het kind, wat ik begrijp, gezien je verhaal. Maak de rest van je keuzes dan in het belang van het kind. Daar word jij uiteindelijk ook gelukkig van.

Sterkte en wijsheid gewenst.
Marigold1986 schreef:
03-04-2019 18:47
TO, ik vraag het nog een keertje... Wilde je stiekem gewoon ook moeder worden?(dat kan, geen oordeel).
Ik snap niet zo goed dat je geen extra maatregelegen hebt genomen nadat je wist dat de pil in werking verminderd is als je overgeeft en aan de buikloop bent...
Zij heeft al gezegd dat zij een kinderwens heeft.

Ik lees alleen nergens waar die wens uit bestaat: het gaat alleen over seks, trio's, drama's, wie lekker is, de aanwezige liefde voor haar bezette ex en het feit dat zij bij de dag leeft. In niets lees ik dat zij ook meer enig flauw benul heeft wat zij met een zwangerschap en een baby aan moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven