Zwanger van ex

03-04-2019 15:28 263 berichten
Hallo,

Kort maar krachtig: ik ben zwanger van mijn ex. Ik gebruik overigens WEL de pil, maar ik galsteentjes, dus daardoor periodes dat ik veel op het toilet zit. En NEE, spiraaltjes heb ik al gehad, en die stoot ik uit, dus dat is geen optie helaasch.

Situatieschets: wij hadden ongeveer tweeënhalf jaar en relatie, ik heb deze in januari 2018 beëindigd. Officieus zijn we elkaar echter blijven zien. Ik sliep nog vaak bij hem. Dat ging door, ook toen hij zijn huidige vriendin leren kennen zo'n half jaar geleden. M.a.w.: we hebben gewoon doorgeneukt toen hij z'n nieuwe vriendin kreeg, godzijdank weet zij dat niet en ik ga het haar niet zeggen. Tegen mij zei hij altijd dat hij polyamoureus is aangelegd en dat vind ik persoonlijk prima (toen wij samen waren had hij ook een tijdje iemand erbij), dus ik keek niet raar op dat hij mij erbij hield... Onderhand wonen zij een aantal maanden samen in zijn woning. Ik vind haar erg aardig. Een paar keer per maand kom ik daar dan ook, en dan hebben we het ''gezellig'' met zijn drie, om het maar zo uit te drukken. Hint hint.

Hij houdt ook van mij, zo heeft hij dat naar haar gecommuniceerd, maar zij heeft het er wel moeilijk mee dat hij mij ook nog met mij vrijt (lees: huilbuien). Dat vind ik natuurlijk vreselijk en zij mag daar geen verdriet van ondervinden, heb ik de ex ook gezegd. Ik had al meermaals aangegeven dat we moesten stoppen als de vriendin het emotioneel niet meer aankon, maar dat wil ze dan ook weer niet. Met mij kan ze haar lesbische kant exploreren. Ex heeft al een paar keer geopperd dat ik wel bij hen kon komen wonen, maar ik pieker er niet over, ik woon ook ver bij hen uit de buurt en ik voel me thuis waar ik nu woon.

Dus deze reeds complexe driehoeksverhouding is nu ontaard in een nog grotere mess, een k*tsituatie. In een vorige relatie met een andere partner heb ik een miskraam gehad, en ik wil het eigenlijk niet weg laten halen. Ex en z'n vriendin weten nog van niks en ik heb geen idee hoe en OF ik dit moet laten weten. Ik wil haar niet breken en ik wil ook geen bom onder hun relatie leggen. Anderzijds sta ik ook niet te springen mijn eigen kind weg te halen, want ik heb zelf ook een kinderwens. De ''easy way out'' door het contact te verbreken en het kind stiekem alleen te krijgen heb ik overwogen, maar praktisch niet haalbaar, want men komt daar toch achter.

Eerlijk en ongezouten advies welkom.
anoniem_638f8c827878c wijzigde dit bericht op 03-04-2019 15:42
3.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vlinderbril12 schreef:
03-04-2019 16:31
Goed punt, dat kan je natuurlijk nooit zeker weten. Ja, ik ben een trut en ja, hij is een lul: welke vent zegt nu tegen zijn nieuwe vriendinnetje dat zijn ex het lekkerste meisje ooit was.
Ik vind jou geen trut, hem geen lul. Shit happens

Alleen is het wel tijd, om nu je verstand te gebruiken (Verstand, dus niet Emoties/Gevoel/Hormonen) en deze zwangerschap af te laten breken.
Wat dat er iets misgaat vanuit geilheid, dat is vrij menselijk, alleen volwassen mensen lossen daarna de problemen op. Het is dus nu aan jou/jullie om dit probleem NU op te lossen. Bel vandaag nog een kliniek.

En ga opzoek naar een man, die er 100% voor jou is, die je niet hoeft te delen.
En krijg vanuit die liefde en veiligheid een kind samen, met voor hem een duidelijk vaderrol en voor jou een duidelijk rol als moeder en vrouw-van
viva-amber schreef:
03-04-2019 16:34
Hoe zie jij de toekomst voor je dan?

Daar ben ik wel benieuwd naar.

Je hebt het alleen maar over seks, wie wie bedriegt en wie lekker is...taal van een 17 jarige met een te groot libido. Je bent straks misschien ouder: hoe zie je dat voor je?

Welke rol zou je ex volgens jou moeten spelen? Wat verwacht je van hem?

Wat wil je aan je kind meegeven t.a.v. hoe hij/zij in de wereld is gekomen?

Als je serieus bent en geen troll ga dan eens met het FIOM praten.
Woeh, nu komt het, ik houd natuurlijk ook nog van hem.
Vlinderbril12 schreef:
Omdat ik vanuit persoonlijk inzicht geen problemen heb tegen het hebben van meerdere liefdes. Ik snap dat idee niet, dat de mens van nature monogaam is. Bovendien sluit de ene liefde de andere niet noodzakelijkerwijs uit.
In jullie geval is er een hele scheve machtsverhouding. Het is niet gelijkwaardig. Het gebeurt en overkomt iedereen en iedereen schikt maar in om de eigen behoeftes te bevredigen. Maar een welbewuste keuze is dit niet en zal dit ook nooit worden.
Dat zijn toch geen antwoorden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
is dit een spel? Hint hint
Anyco schreef:
03-04-2019 16:35
Oh je maakt het al steeds sappiger, spannend hoor!

:zzz:
ja ik denk dat TO eigenlijk kika is, die haar verhaal uit zit te proberen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als ik een antwoord moet geven op de vraag wat ik in de toekomst het liefst heb, zonder rationeel na te denken: liever kind dan man.

Maar dat is geen gevoel van dit moment, dat roep ik al jaren. Net zoals ik al van kinds af aan roep dat ik niet wil trouwen. Daar ben ik vrij standvastig in.

Mijn grootste probleem is eigenlijk dat ik zelf totaal geen toekomstperspectief voor mezelf heb uitgedacht in concreto, met of zonder kind, met of zonder man. Ik ben zo iemand die in het nu leeft.
anoniem_638f8c827878c wijzigde dit bericht op 03-04-2019 16:41
25.38% gewijzigd
Waarom heb je de relatie met je ex eigenlijk beëindigd?
Candyxx schreef:
03-04-2019 16:40
Waarom heb je de relatie met je ex eigenlijk beëindigd?
Pressie vanuit mijn familiekring. Niet omdat ik per definitie niet meer van hem hield.
Vlinderbril12 schreef:
03-04-2019 16:36
Woeh, nu komt het, ik houd natuurlijk ook nog van hem.
Ietsjepietsje per expres zwanger geworden dus?
Vlinderbril12 schreef:
Omdat ik vanuit persoonlijk inzicht geen problemen heb tegen het hebben van meerdere liefdes. Ik snap dat idee niet, dat de mens van nature monogaam is. Bovendien sluit de ene liefde de andere niet noodzakelijkerwijs uit.
Da's allemaal fijn en prima, maar jullie slepen wel iemand mee in dit maffe verhaal (er voor nu maar even vanuit gaande dat je niet zit te trollen hier), iemand die er overstuur van raakt.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
03-04-2019 16:46
Da's allemaal fijn en prima, maar jullie slepen wel iemand mee in dit maffe verhaal (er voor nu maar even vanuit gaande dat je niet zit te trollen hier), iemand die er overstuur van raakt.
Ja het is inderdaad een bezopen verhaal. Vooral als je er zelf een hoofdrol in hebt.
Ik was mijn handen zeker niet in onschuld. Hij evenmin, want hij gaat er ook mee door,
ondanks hij weet dat ze er moeite mee heeft.

Dan zou ik de verstandigste moeten zijn, maar dat ben ik niet.
Vlinderbril12 schreef:
03-04-2019 16:42
Pressie vanuit mijn familiekring. Niet omdat ik per definitie niet meer van hem hield.
Hij is in elk geval gaan samenwonen met ene ander.
Toen jij nog zijn eerste vriendin was, had hij er ook een ander naast.
Jij laat veel te veel je oren hangen naar de beslissingen en meningen van anderen. Daardoor bestempel je deze notoire vreemdganger als een meervoudige relatie, terwijl hij wel degelijk gewoon ordinair en plat vreemd ging met je. En omdat zowel jij als zijn nieuwe vriendin hem niet los kunnen laten, zitten jullie nu samen in deze rare situatie. Met een kind onderweg.
Aaltje89 schreef:
03-04-2019 16:45
Ietsjepietsje per expres zwanger geworden dus?
Ja natuurlijk, want ik wil graag nog een kind verliezen (of: weg laten halen in dit geval)
nog een keer door die wirwar van hormonen heen na een afbreking van een zwangerschap,
de huilbuien die je ervan hebt. Ja, echt aan te raden! Daar zat ik zo om te springen, dat ik
expres nu zwanger ben. Dat wil ik nog eens meemaken hoor.
Vlinderbril12 schreef:
03-04-2019 16:51
Ja natuurlijk, want ik wil graag nog een kind verliezen (of: weg laten halen in dit geval)
nog een keer door die wirwar van hormonen heen na een afbreking van een zwangerschap,
de huilbuien die je ervan hebt. Ja, echt aan te raden! Daar zat ik zo om te springen, dat ik
Je wilt het houden toch zei je?
Aaltje89 schreef:
03-04-2019 16:55
Je wilt het houden toch zei je?
Dat zegt mijn hart, mijn hoofd zegt van niet.
Vlinderbril12 schreef:
en dan nog geen condoom gebruiken als je weet dat de pil niet betrouwbaar is bij jou
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Tja, toen wij ons kind kregen was ik in ieder geval erg blij met onze stabiele situatie. Ik had geen energie over voor moeilijk gedoe en extra relaties etc. Ik was heel blij dat we het echt samen deden. Ik vermoed dat je, als je het kind laat komen, wel een einde maakt aan drama en gedoe.
Ennuh, liefde overwint niet alles hoor. Ik zou geen kind laten komen, alleen omdat je van de verwekker houdt.
Vlinderbril12 schreef:
als je weet dat de pil niet betrouwbaar is door je aandoening zoals je in je OP beschrijft en je kiest er voor om zonder condoom te neuken, Ja dan ben je EXPRES zwanger!
Vlinderbril12 schreef:
03-04-2019 16:48
Ja het is inderdaad een bezopen verhaal. Vooral als je er zelf een hoofdrol in hebt.
Ik was mijn handen zeker niet in onschuld. Hij evenmin, want hij gaat er ook mee door,
ondanks hij weet dat ze er moeite mee heeft.

Dan zou ik de verstandigste moeten zijn, maar dat ben ik niet.
En dus blijven jullie de vriendin dat hele gedoe maar door d'r strot douwen? Want zo leest het voor mij wel.
There is always something happening, and it's usually right now
Vlinderbril12 schreef:
03-04-2019 16:56
Dat zegt mijn hart, mijn hoofd zegt van niet.

Wat zegt je hart over de ouders van dit kind en over de situatie waarin het geboren wordt en opgroeit?
Vlinderbril12 schreef:
Ach er zijn altijd mensen die dat hier direct weer roepen. Het is allemaal zo makkelijk reageren van achter de anonimiteit van een schermpje. Mensen vergeten nog wel eens dat het vaak gewoon om echte verhalen gaat.

Uiteindelijk kom je met eerlijkheid het verste. Bespreek eerst alles maar eens met hem voor je aan zijn vriendin gaat denken want het was voor jullie toen ook geen probleem door te sexen terwijl er een nieuwe vrouw in het spel kwam.

Als de situatie stabiel en goed te krijgen is dan is het denk ik helemaal geen issiue om de baby te houden. Relaties kunnen in alle vormen en maten. Het is jouw of jullie keus en uiteindelijk hebben wij als buitenstaande er niks over te zeggen over de vorm van de relatie.

Maar het ergste wat je richting je kind kan doen is met de noorderzon vertrekken en hem of haar nooit vertellen wie de verwekker is.

En ik zou abortus toch ook echt serieus overwegen wanneer de vader to be heel negatief reageert.
ouwewijsneus schreef:
03-04-2019 16:59
als je weet dat de pil niet betrouwbaar is door je aandoening zoals je in je OP beschrijft en je kiest er voor om zonder condoom te neuken, Ja dan ben je EXPRES zwanger!
dat betwist ik toch, want die aandoening is niet eenduidig. En echt buikloop vind ik het niet, het is zo wisselend dat er geen peil op te trekken is.
desalniettemin onverstandig, maar zo zwart-wit is het zeker niet.
Advocaat van de duivel: is het mogelijk dat ex zijn relatie verbreekt en met jou en kind verder wil gaan?
nerdopviva schreef:
03-04-2019 17:00
Wat zegt je hart over de ouders van dit kind en over de situatie waarin het geboren wordt en opgroeit?
Dat je een kind dit niet aan moet doen en dat de ouders een stel geilaards zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven