Illegaal is immoreel?

04-04-2019 20:48 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
xx
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-04-2019 09:51
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
0.00% gewijzigd
illegaal is alleen immoreel als de wet moreel juist is he
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Of het immoreel is, is niet bepaald je grootste zorg. Het is crimineel, je vriend zit dus in een crimineel circuit. Lekker. Staat er straks een mafkees op de stoep omdat ie denkt dat er veel cash in huis is ofzo.
Dat gaat gezeik opleveren. Wedden?
Want of hij past in dit wereldje en heeft dus een hele rare kant.
Of hij past niet en krijgt het binnenkort aan de stok met hele foute types

Het is een harde wereld. Geen regels. Geen hulp van anderen.
Ik zou er voor passen.
Alleen al het feit dat hij elk moment opgepakt kan worden, of dat er een mafkees voor de deur staat om hem te overvallen zou ik niet aan kunnen.
Ik zou teveel in angst leven.
lilalinda schreef:
04-04-2019 22:31

Ik zou er voor passen.
Dit.
Hallo?!
lilalinda schreef:
04-04-2019 22:31

Ik zou er voor passen.
Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Er bestaat niet zoiets als makkelijk geld verdienen, op een dag betaalt hij de prijs. En jij dan ook.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Heel simpel. Je vriend overtreedt de wet. En of hij dat nou doet met een wietplantage, of door mensen op te lichten, of door fietsen te stelen, maakt niet uit. Hij is betrokken in een illegaal circuit en daar moet je geen deel van uit willen maken of bij betrokken willen zijn. Jammer dan dat hij aardig en charmant en een beest in bed is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik weet niet of ik het per se immoreel vind. Ik weet wel dat ik er absoluut niet op zou zitten te wachten. Het blijft een strafbaar feit waarvoor hij ieder moment opgepakt kan worden. Daarnaast zijn de types die hierin handelen niet bepaald de moeders Theresa van deze aarde en daar begeeft hij zich wel tussen. En die kwekerij zit waarschijnlijk ook niet in zijn eigen koopwoning? Als hij gepakt wordt heeft hij nog veel meer schulden dan nu. Klinkt niet erg als de ideale man voor mij.
Wel grappig, dat hij het niet rookt (legaal) maar wel handelt (illegaal), en toch vindt dat hij dus goed bezig is.

Dit is geen weldenkend mens hoor TO
binnenkort komt er toch een wet die het telen van wiet legaliseert.

ik weet niet precies wanneer, maar het heet experiment gesloten coffeshopketen.

wiet is de nieuwe beleggersgoudmijn, in Canada is het telen al legaal. en in verschillende staten van de VS ook.
wij slapen nooit.
medicinale wiet komt niet uit het illegale circuit
illegale wietteeld hangt samen met georganiseerde misdaad, witwaspraktijken, wapenhandel, vrouwenhandel, allemaal dezelfde branche
En wees je ervan bewust dat als je banden met die man wat "closer" worden, ook jij in de narigheid kan komen als hij een keer gepakt wordt. Want dan wil men ook wel even weten of jij echt niet medeplichtig was, en of jij wellicht mede hebt geprofiteerd van de illegale inkomsten als partner, of jij wellicht mede een rol hebt gespeeld in of meegewerkt aan het witwassen van geld, en waarom jij geen aangifte hebt gedaan op het moment dat je kennis kreeg van die wietplantage in zijn huis, enz. enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dat iemand een wietkwekerij heeft zou mij niet zo boeien, wel zou ik duidelijk maken dat ik er verder niks mee te maken wil hebben of over wil weten. En als het mis gaat zeker niet bij mij moet aankloppen.
En verder gewoon leuk hebben samen.
essychan schreef:
04-04-2019 22:46
Dat iemand een wietkwekerij heeft zou mij niet zo boeien, wel zou ik duidelijk maken dat ik er verder niks mee te maken wil hebben of over wil weten. En als het mis gaat zeker niet bij mij moet aankloppen.
dat kan natuurlijk niet, als jullie uit eten gaan en hij betaalt dan is dat met zwart geld
S-Meds schreef:
04-04-2019 22:49
dat kan natuurlijk niet, als jullie uit eten gaan en hij betaalt dan is dat met zwart geld
Prima, ik speel wel de sukkel die van niks weet. Maar ik ben sowieso niet zo’n morraalridder.
Als iemand in die zooi handeld is voor mij een mega afknapper.
essychan schreef:
04-04-2019 22:46
Maar hij kan opgepakt worden. Of erger, gestraft worden door de grote dealers.

Toen ik begin 20 was (vorige eeuw) is een vriend van mij verkracht door 3 boze dealers. Om hem te vertellen dat hij niet in hun gebied moest handen
Vlinder1963 schreef:
04-04-2019 22:50
Als iemand in die zooi handeld is voor mij een mega afknapper.
Ja, dat voel ik ook zo. Alle aantrekkingskracht zou gelijk weg zijn.
Ik zou het wat triestig vinden, geloof ik...
lilalinda schreef:
04-04-2019 22:52
Maar hij kan opgepakt worden. Of erger, gestraft worden door de grote dealers.

Toen ik begin 20 was (vorige eeuw) is een vriend van mij verkracht door 3 boze dealers. Om hem te vertellen dat hij niet in hun gebied moest handen
Dat is dan zijn probleem, daarom zeg ik ook dat hij bij mij niet hoeft aan te kloppen als iets mis gaat.
essychan schreef:
04-04-2019 22:55
Dat is dan zijn probleem, daarom zeg ik ook dat hij bij mij niet hoeft aan te kloppen als iets mis gaat.
Maar omdat jij zijn vriendin bent. Grijpen ze jou.
Dat is het punt. Met zo iemand kun je geen relaxte relatie hebben
lilalinda schreef:
04-04-2019 22:57
Maar omdat jij zijn vriendin bent. Grijpen ze jou.
Dat is het punt. Met zo iemand kun je geen relaxte relatie hebben
Nee dat denk ik niet, je bent een meid die er niks mee te maken hebt. Ik zou daar niet zo bang voor zijn. Maar dat ben ik.
essychan schreef:
04-04-2019 22:59
Nee dat denk ik niet, je bent een meid die er niks mee te maken hebt. Ik zou daar niet zo bang voor zijn. Maar dat ben ik.
beetje naief, je bent het vriendinnetje van Escobar. Wil je escobar pakken dan pak je degenen die hem dierbaar zijn. zo werkt het
essychan schreef:
04-04-2019 22:59
Nou. Van alle mannen in de wereld. Gun ik mezelf er eentje die minder gedoe meebrengt.

En Echt. Als ze je hem willen raken. Is TO beetje bedreigen (hoeft geen verkrachting te zijn) best simpel.

Of gezeik met politie omdat ze medeplichtig is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven