Illegaal is immoreel?

04-04-2019 20:48 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
xx
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-04-2019 09:51
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
0.00% gewijzigd
Gelukkig heeft hij jou nog wanneer hij vandaag of morgen zijn huis uit gezet wordt.
Niet geschoten is altijd mis
Sorry dat ik gisteren niet meer terug kwam, ik was in slaap gevallen. Ik heb gewoon een betaalde baan waar ik vroeg voor op moet.
anoniem_384713 wijzigde dit bericht op 05-04-2019 09:22
46.91% gewijzigd
Kruidjeroermenietje schreef:
05-04-2019 07:40

Iemand vroeg om hoeveel planten het gaat. Geen idee, maar het is geen mega-schuur vol. Qua oogst doet hij vier a vijf vuilniszakken per keer, zoiets.
Dat zijn geen vijf plantjes. ;-D
Sorry dat ik gisteren niet meer terug kwam, ik was in slaap gevallen. Ik heb gewoon een betaalde baan waar ik vroeg voor op moet.

Iemand vroeg om hoeveel planten het gaat. Geen idee, maar het is geen mega-schuur vol. Qua oogst doet hij vier a vijf vuilniszakken per keer, zoiets. Voor zijn afzet heeft hij natuurlijk hoe dan ook bepaalde connecties nodig.
je oogst alleen de toppen he, niet de hele plant
een vuilniszak vol toppen x 5, dat is echt wel een schuur vol
Ik stel me helemaal voor dat hij dan wordt opgepakt en dat ze zijn geliefde dan natuurlijk ook grondig onderzoeken. En dat jij dan zegt dat je van helemaal niets wist.... en dat ze dan je computer meenemen en dan kunnen terugvinden dat je dit topic geplaatst hebt...

Nou ja, etc.

Iemand vroeg om hoeveel planten het gaat. Geen idee, maar het is geen mega-schuur vol. Qua oogst doet hij vier a vijf vuilniszakken per keer, zoiets. Voor zijn afzet heeft hij natuurlijk hoe dan ook bepaalde connecties nodig.
Nou ja blijf vooral lekker bij m. Maar je kunt natuurlijk niet tegelijk ‘geen idee’ hebben en denken dat t niet een hele schuur vol is. Je hebt gewoon geen idee. Ik zou hard wegrennen.
04-04-2019 23:29
Ja ik heb dus echt geen idee. Ik denk heel naief dat hij gewoon zijn zooi bij de achterdeur van een shop aflevert en dat is het dan. Dat hij bij wijze van spreken nauwelijks een woord wisselt met die gasten en dat het weliswaar tegen de wet is wat hij doet, maar niet mega-crimineel.
Vrijwel alles wat je de laatste jaren hoort over granaten voor deuren, schietpartijen op straat, ontvoeringen, martelingen en vergismoorden is terug te voeren naar het hasj-circuit. Dat betekent niet direct dat jouw vriendje zich daar ook mee bezig houdt, maar het betekent wel dat hij de letterlijk moordende concurrentie is aangegaan met deze lui. En daar houden ze dus niet zo van, met alle gevolgen van dien.

Noem het maar “niet mega-crimineel”. Ik ben erg benieuwd hoe je daarover denkt als ze jouw vriendje en mogelijk jouzelf straks onder vuur nemen.

Ja wij zitten allemaal werkeloos thuis tenslotte .
Maar succes met je grote liefde hoor niet komen piepen als het fout gaat alhoewel ik inmiddels het vermoeden heb dat jij nu gniffelend achter je scherm zit .
TO je bent medeplichtig:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Medeplichtige
Voor dader en medeplichtige gelden boetes: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... van-drugs/

Maar zou me echt meer zorgen maken, over de nietsontziende hufters in het wereldje, dan om justitie
S-Meds schreef:
04-04-2019 22:43
medicinale wiet komt niet uit het illegale circuit
illegale wietteeld hangt samen met georganiseerde misdaad, witwaspraktijken, wapenhandel, vrouwenhandel, allemaal dezelfde branche
Ik zou geen vast liefdesrelatie willen met iemand die in die wereld zit. Gewoon geen zin het gedoe, de geheimzinnigheid en de randzaken.
Niet eens zo zeer om het moreel maar wel om het type relatie dat ik niet wil. Veel meer dan een oppervlakkig contact zou het bij mij niet worden.

Wanneer je een hypotheek kasje hebt...dus een kleine hoeveel planten in een omgeving die eruit ziet als een grote kast (of kas)...zeg maar genoeg planten om de hypotheek mee te betalen wordt in het wereldje een hypotheek kas(t)je genoemd dan denk ik niet dat je heel snel te maken krijgt met zware criminaliteit. Maar toch zou ik er geen zin in hebben vanwege het bovenstaande. Je moet het toch afzetten/verkopen en dan sta je steeds in contact met een criminele wereld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik kom nooit in contact met dergelijke lui.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Voor een megaschuur vol heb je heel wat licht nodig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
essychan schreef:
04-04-2019 22:46
Dat iemand een wietkwekerij heeft zou mij niet zo boeien, wel zou ik duidelijk maken dat ik er verder niks mee te maken wil hebben of over wil weten. En als het mis gaat zeker niet bij mij moet aankloppen.
En verder gewoon leuk hebben samen.
Dat dacht dit licht waarschijnlijk ook.

https://www.nu.nl/achterklap/5821029/re ... rijen.html
Castor1975 schreef:
05-04-2019 07:02
Weet je dat zeker? Ligt denk ik vooral aan de grootte van de kwekerij en hoe meneer er mee om gaat.
Ja weet ik zeker. Gaat om de branche zelf
Het grootste criminele wereldje..... heeft met wietkwekerijen te maken. Ja.... en vaak beginnen normale mensen ermee. Om een schuld af te lossen.... en dat smaakt naar meer natuurlijk. Snel geld verdienen, maar vroeg of laat betaal je daar de prijs voor.
Heb je er zin in om continu achterom te kijken? Je kan wel zeggen dat je er niks mee te maken hebt, maar je weet al een hoop.... en je bent het liefje van!
retrostar schreef:
05-04-2019 08:44
Ik kom nooit in contact met dergelijke lui.
Ja wel hoor. Je weet het alleen niet.

Er zijn ook keurige mensen op kantoor met hypotheek kas(t)jes.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
paggy schreef:
05-04-2019 08:57
Het grootste criminele wereldje..... heeft met wietkwekerijen te maken. Ja.... en vaak beginnen normale mensen ermee. Om een schuld af te lossen.... en dat smaakt naar meer natuurlijk. Snel geld verdienen, maar vroeg of laat betaal je daar de prijs voor.
Heb je er zin in om continu achterom te kijken? Je kan wel zeggen dat je er niks mee te maken hebt, maar je weet al een hoop.... en je bent het liefje van!
Al smaakt het niet naar meer. Het is gewoon een onzeker en soms zeer gevaarlijk wereldje.
En as je het weet en blijft daten met zo'n figuur ben je ook nog eens medeplichtig.

Het is maar of je daar zin in hebt. Voor mij zou zoiets sowieso een afknapper zijn.
Ik geloof dat nederwiet officieus tot harddrugs gerekend wordt. Dat betekent in mijn ogen dat iedereen die dit wereldje faciliteert medeplichtig is aan verslaafde jeugd.
Dus, illegaal, immoreel, mij zegt dat allemaal niet zo veel. Blijkbaar vind jou vriend zijn financiële gewin belangrijker dan de gezondheid van anderen.
Wacht maar tot ze bij jou thuis komen omdat ze denken dat hij het geld daar bewaart. Dat ze je gijzelen en dat je kinderen wakker worden en zo bang worden dat ze er een trauma aan over houden. Geen fijn wereldje.
Het is niet handig te denken dat als hij ermee wegkomt, hij er maar gewoon mee door moet gaan. De vraag is namelijk nooit of je wordt gepakt, maar altijd wanneer. En met vijf vuilniszakken vol, ongeacht of stroom wel of niet wordt afgetapt, loop je een heel groot risico. Wat je van de persoon zelf moet vinden? Geen idee. Ik zou een man met hennepkwekerij mijden, maar nu heb ik makkelijk praten, want ik heb al een man. En hij mag geen hennepkwekerij en hij zit er ook niet op te wachten.
Maar 2% van de misdaad wordt bestraft dus het loont meestal wel degelijk. Het probleem is alleen dat door dat je het moet afzetten/verkopen er onvermijdelijk mensen zijn die er van weten. Het is de vraag of die mensen met name uit het criminele circuit altijd hun mond houden dan wel of men je een beetje met rust laat. Je bent ook chantabel of makkelijk in meerdere dingen te betrekken.
En hup de OP is weer weg. Echt daar moeten ze wat aan doen bij Viva.
Lucifer2018 schreef:
05-04-2019 09:29
En hup de OP is weer weg. Echt daar moeten ze wat aan doen bij Viva.
.
Je weet toch dat TO gewoon een normale baan heeft en hele dagen werkt ?
Die heeft helemaal geen tijd voor dit soort onzin overdag.

Ik denk trouwens niet dat zij beseft dat haar topic gewoon terug te lezen is (en blijft) via Google-cache.
Niet geschoten is altijd mis
QueenArachnia schreef:
05-04-2019 07:55
Dat zijn geen vijf plantjes. ;-D
Idd,dit zijn heel veel plantjes,wil je 5 vuilniszakken vol hebben met toppen dan staat er echt wel een schuur/zolder/stal vol met planten
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Bitje93 schreef:
05-04-2019 10:35
.
Je weet toch dat TO gewoon een normale baan heeft en hele dagen werkt ?
Die heeft helemaal geen tijd voor dit soort onzin overdag.

Ik denk trouwens niet dat zij beseft dat haar topic gewoon terug te lezen is (en blijft) via Google-cache.
Wel tijd om de op te verwijderen kennelijk ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven