Vriend heeft rust nodig
zondag 7 april 2019 om 18:10
Hallo,
Ik zit wat in twijfel wat ik moet doen.
Ik heb inmiddels 1 jaar een relatie, de relatie gaat echt super afgezien dat ik een angstoornis en burnout heb en mijn vriend daar wel heel erg mee moet dealen. (we wonen niet samen maar zien elkaar wel elke dag haast)
De laatste tijd was hij al wat moe aan het worden, van werk (stress), bronchitis waar die blijkbaar al 3 maand mee liep (heeft die sinds 4 dagen prednison voor (stemmingswisselingen?) )
En natuurlijk vergt mijn angstoornis soms ook erg veel energie, desondanks heeft die me vaak verteld dat hij het moeilijk vind maar dat ik het voor hem allemaal dubbel en dwars waard ben.
Alleen sinds vrijdag is het allemaal een beetje vaag gelopen, ik en mijn vriend zaten thuis te wachten op eten en er ontstond tussen mij en mijn moeder een akkefietje, waarna mijn moeder ook ineens mijn vriend er hij in betrok en hem chaggerijn noemde terwijl hij niks deed, niet erg goed van der.
Hij is toen direct vetrokken in de auto en liet via app weten dat hij niet weet of hij een relatie kan hebben met iemand die zon moeder heeft (frustratie?)
Daarnaast gaf die meerdere malen aan dat ik hem met rust moest laten tot op de dag van vandaag, dus we praten niet en het maakt me best wel kapot. Ik wil het liefst met hem praten en weten wat hem dwars zit want die zelfde dag was die nog heel blij met me.
Ik durf hem ook niet te berichten en als ik dat wel deed dan werd ik genegeerd hij heeft me ook op app geblokkeerd nadat ik naar z'n huis was gekomen om te kunnen praten (misschien niet het handigste omdat hij aangaf rust te willen)
Daar sprak ik zijn vader en hij zei dat hij dit wel herkend en dat mijn vriend dit vaker deed bij hun, en dat hoe meer je hem pusht hoe harder hij gaat worden en dat hij zelf wel contact opzoekt.
Alleen wacht ik al drie dagen en ik hoor niks, ik heb geen zekerheid en met mijn angststoornis kan ik het moeilijk handelen.
Ik vraag me af of hier mensen zijn met wat meer inzicht dan ik op het moment heb want kan nirt zo zeer meer relativeren haha.
(hij 23 ik 20, en een hond samen haha details)
Ik zit wat in twijfel wat ik moet doen.
Ik heb inmiddels 1 jaar een relatie, de relatie gaat echt super afgezien dat ik een angstoornis en burnout heb en mijn vriend daar wel heel erg mee moet dealen. (we wonen niet samen maar zien elkaar wel elke dag haast)
De laatste tijd was hij al wat moe aan het worden, van werk (stress), bronchitis waar die blijkbaar al 3 maand mee liep (heeft die sinds 4 dagen prednison voor (stemmingswisselingen?) )
En natuurlijk vergt mijn angstoornis soms ook erg veel energie, desondanks heeft die me vaak verteld dat hij het moeilijk vind maar dat ik het voor hem allemaal dubbel en dwars waard ben.
Alleen sinds vrijdag is het allemaal een beetje vaag gelopen, ik en mijn vriend zaten thuis te wachten op eten en er ontstond tussen mij en mijn moeder een akkefietje, waarna mijn moeder ook ineens mijn vriend er hij in betrok en hem chaggerijn noemde terwijl hij niks deed, niet erg goed van der.
Hij is toen direct vetrokken in de auto en liet via app weten dat hij niet weet of hij een relatie kan hebben met iemand die zon moeder heeft (frustratie?)
Daarnaast gaf die meerdere malen aan dat ik hem met rust moest laten tot op de dag van vandaag, dus we praten niet en het maakt me best wel kapot. Ik wil het liefst met hem praten en weten wat hem dwars zit want die zelfde dag was die nog heel blij met me.
Ik durf hem ook niet te berichten en als ik dat wel deed dan werd ik genegeerd hij heeft me ook op app geblokkeerd nadat ik naar z'n huis was gekomen om te kunnen praten (misschien niet het handigste omdat hij aangaf rust te willen)
Daar sprak ik zijn vader en hij zei dat hij dit wel herkend en dat mijn vriend dit vaker deed bij hun, en dat hoe meer je hem pusht hoe harder hij gaat worden en dat hij zelf wel contact opzoekt.
Alleen wacht ik al drie dagen en ik hoor niks, ik heb geen zekerheid en met mijn angststoornis kan ik het moeilijk handelen.
Ik vraag me af of hier mensen zijn met wat meer inzicht dan ik op het moment heb want kan nirt zo zeer meer relativeren haha.
(hij 23 ik 20, en een hond samen haha details)
zondag 7 april 2019 om 18:14
Tja.. ik zou er zelf niet echt van gediend zijn als mijn vriend moeilijk gaat doen vanwege mijn moeder. Hij heeft toch een relatie met jou?
Zijn vader kent hem goed dus ik zou in ieder geval naar zijn advies luisteren. Maar als ik jou was, zou ik mezelf even afvragen of dit de juiste man is voor je.
Zijn vader kent hem goed dus ik zou in ieder geval naar zijn advies luisteren. Maar als ik jou was, zou ik mezelf even afvragen of dit de juiste man is voor je.
zondag 7 april 2019 om 18:22
zondag 7 april 2019 om 18:28
huisduif schreef: ↑07-04-2019 18:22Hij wil rust dus geef hem dat dan ook. Als hij je mist, komt hij vanzelf wel terug en anders weet je ook waar je aan toe bent.
Heb je al hulp voor je angststoornis en burn-out? Als al zijn energie al in jou gaat zitten, kan hij er vast niet nog meer bij hebben door het gedrag van je moeder.
Ja zeker heb ik hulp, maar ik ben al bijna van de angsten af etc en burnout gaat ook steeds beter, ik geef hem ook rust alleen heb ik ook recht om te weten waar ik aan toe ben vrijdag zei die nog wel erbij dat ik mij geen zorgen hoef te maken, maar nu de uren verstrijken begin ik nerveus te worden.
zondag 7 april 2019 om 18:31
Wat hij zegt en doet komt goed overeen (hij wil rust, negeert en blokkeert je). Meer signalen dat je zijn verzoek moet respecteren, kun je niet krijgen toch?
Geef hem de ruimte en werk (indien je dat nog niet doet) aan je eigen problemen.
Ook ik vraag me af hoe je op je moeder gereageerd hebt, na de opmerking over je vriend in zijn bijzijn.
Geef hem de ruimte en werk (indien je dat nog niet doet) aan je eigen problemen.
Ook ik vraag me af hoe je op je moeder gereageerd hebt, na de opmerking over je vriend in zijn bijzijn.
zondag 7 april 2019 om 18:47
Tijdschriftenverslindster schreef: ↑07-04-2019 18:31Wat hij zegt en doet komt goed overeen (hij wil rust, negeert en blokkeert je). Meer signalen dat je zijn verzoek moet respecteren, kun je niet krijgen toch?
Ik heb gezegd dat het nergens op slaat dat ze mijn vriend erbij betrok toen hij er nog was.
Ik weet alleen dat m'n vriend al tijden moe is en ik gun hem ruimte maar hij blijft zelf elke keer naar me toe komen.
Hij heeft deze week een woordenwisseling op werk gehad met de bazin en is haastig opzoek naar ander werk ondertussen heeft die meerdere schulden.
En daarnaast zit die dus sinds deze week aan de prednison (misschien vergezocht maar denk ergens dat het er wel in mee doet, aangezien je daar stemmingswisselingen van krijgt en ik herken hem echt niet.)
Ook snap ik de overstap niet aangezien hij echt super lief was de afgelopen dagen/weken ik denk dat die gewoon oververmoeid is en alles op een rijtje moet zetten alleen raak ik in de twijfel omdat het zo lang duurt en hij ondertussen wel alle foto's van ons verwijderd op insta etc. Behalve fb dat laat die staan, maar toch van die kleine dingetjes dat ik denk nounou..
zondag 7 april 2019 om 18:52
Heb ik al gedaan en toen zei die ik spreek je over twee week maar misschien spreek ik je überhaupt nooit meer.Sproetjespost schreef: ↑07-04-2019 18:50Je mag best vragen waar hij nu aan toe is, maar let er wel op dat je dit niet gelijk als een verwijt naar hem toe uit.
Maar ik denk dat dit pure frustratie is
zondag 7 april 2019 om 18:57
Bloody_Mary schreef: ↑07-04-2019 18:53Ik vind dat je niet klaar bent voor een relatie als je je vriend zo erg met je issues belast. Als hij verstandig is, zet hij er een punt achter.
Ik belast hem er niet express mee he, en daarnaast heb ik ook hele goede kanten, een mens raakt in een angstoornis en burnout betekent nog niet dat je geen relatie kunt hebben.
zondag 7 april 2019 om 18:59
Wat er ook aan vooraf is gegaan, of hij nou moe is of niet, gekwetst door je moeder, et cetera, dit vind ik een heel nare manier van doen. Dat je een rustperiode nodig kan hebben, oké, dat kan, maar je kan niet met zo'n knal de deur in je partner's gezicht dichtgooien en dan verwachten dat ze rustig blijft wachten tot jouw bui overgewaaid is. Respecteren dat iemand rust wil, prima, maar dan moet die wens ook wel op een respectvolle manier zijn geuit.
Natuurlijk is het niet makkelijk om een relatie te hebben met iemand met psychische problemen, maar kennelijk gedraagt hij zich bij zijn ouders ook zo, dus het is ook niet eerlijk om het daar op af te schuiven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 7 april 2019 om 19:09
Dat zou kunnen maar mijn vriend is altijd recht toe recht aan en zegt waar het op staat, dus als hij al langer met dit idee had gelopen had hij mij dit verteld. Daarnaast gaf hij de laatste weken heel veel aan dat hij me niet kwijt wilt.
zondag 7 april 2019 om 19:09
Ik krijg de indruk dat ze allebei nog thuis wonen. Toen zij naar hem toe ging, sprak ze zijn vader, dat lijkt me ook geen toeval.
Don't waste your time on jealousy,