Vriend heeft rust nodig
zondag 7 april 2019 om 18:10
Hallo,
Ik zit wat in twijfel wat ik moet doen.
Ik heb inmiddels 1 jaar een relatie, de relatie gaat echt super afgezien dat ik een angstoornis en burnout heb en mijn vriend daar wel heel erg mee moet dealen. (we wonen niet samen maar zien elkaar wel elke dag haast)
De laatste tijd was hij al wat moe aan het worden, van werk (stress), bronchitis waar die blijkbaar al 3 maand mee liep (heeft die sinds 4 dagen prednison voor (stemmingswisselingen?) )
En natuurlijk vergt mijn angstoornis soms ook erg veel energie, desondanks heeft die me vaak verteld dat hij het moeilijk vind maar dat ik het voor hem allemaal dubbel en dwars waard ben.
Alleen sinds vrijdag is het allemaal een beetje vaag gelopen, ik en mijn vriend zaten thuis te wachten op eten en er ontstond tussen mij en mijn moeder een akkefietje, waarna mijn moeder ook ineens mijn vriend er hij in betrok en hem chaggerijn noemde terwijl hij niks deed, niet erg goed van der.
Hij is toen direct vetrokken in de auto en liet via app weten dat hij niet weet of hij een relatie kan hebben met iemand die zon moeder heeft (frustratie?)
Daarnaast gaf die meerdere malen aan dat ik hem met rust moest laten tot op de dag van vandaag, dus we praten niet en het maakt me best wel kapot. Ik wil het liefst met hem praten en weten wat hem dwars zit want die zelfde dag was die nog heel blij met me.
Ik durf hem ook niet te berichten en als ik dat wel deed dan werd ik genegeerd hij heeft me ook op app geblokkeerd nadat ik naar z'n huis was gekomen om te kunnen praten (misschien niet het handigste omdat hij aangaf rust te willen)
Daar sprak ik zijn vader en hij zei dat hij dit wel herkend en dat mijn vriend dit vaker deed bij hun, en dat hoe meer je hem pusht hoe harder hij gaat worden en dat hij zelf wel contact opzoekt.
Alleen wacht ik al drie dagen en ik hoor niks, ik heb geen zekerheid en met mijn angststoornis kan ik het moeilijk handelen.
Ik vraag me af of hier mensen zijn met wat meer inzicht dan ik op het moment heb want kan nirt zo zeer meer relativeren haha.
(hij 23 ik 20, en een hond samen haha details)
Ik zit wat in twijfel wat ik moet doen.
Ik heb inmiddels 1 jaar een relatie, de relatie gaat echt super afgezien dat ik een angstoornis en burnout heb en mijn vriend daar wel heel erg mee moet dealen. (we wonen niet samen maar zien elkaar wel elke dag haast)
De laatste tijd was hij al wat moe aan het worden, van werk (stress), bronchitis waar die blijkbaar al 3 maand mee liep (heeft die sinds 4 dagen prednison voor (stemmingswisselingen?) )
En natuurlijk vergt mijn angstoornis soms ook erg veel energie, desondanks heeft die me vaak verteld dat hij het moeilijk vind maar dat ik het voor hem allemaal dubbel en dwars waard ben.
Alleen sinds vrijdag is het allemaal een beetje vaag gelopen, ik en mijn vriend zaten thuis te wachten op eten en er ontstond tussen mij en mijn moeder een akkefietje, waarna mijn moeder ook ineens mijn vriend er hij in betrok en hem chaggerijn noemde terwijl hij niks deed, niet erg goed van der.
Hij is toen direct vetrokken in de auto en liet via app weten dat hij niet weet of hij een relatie kan hebben met iemand die zon moeder heeft (frustratie?)
Daarnaast gaf die meerdere malen aan dat ik hem met rust moest laten tot op de dag van vandaag, dus we praten niet en het maakt me best wel kapot. Ik wil het liefst met hem praten en weten wat hem dwars zit want die zelfde dag was die nog heel blij met me.
Ik durf hem ook niet te berichten en als ik dat wel deed dan werd ik genegeerd hij heeft me ook op app geblokkeerd nadat ik naar z'n huis was gekomen om te kunnen praten (misschien niet het handigste omdat hij aangaf rust te willen)
Daar sprak ik zijn vader en hij zei dat hij dit wel herkend en dat mijn vriend dit vaker deed bij hun, en dat hoe meer je hem pusht hoe harder hij gaat worden en dat hij zelf wel contact opzoekt.
Alleen wacht ik al drie dagen en ik hoor niks, ik heb geen zekerheid en met mijn angststoornis kan ik het moeilijk handelen.
Ik vraag me af of hier mensen zijn met wat meer inzicht dan ik op het moment heb want kan nirt zo zeer meer relativeren haha.
(hij 23 ik 20, en een hond samen haha details)
zondag 7 april 2019 om 23:50
Oh damn haha ik heb een bril nodig of wat extra slaap
Dat maakt de situatie wel wat anders natuurlijk. Jammer dat het allemaal zo loopt.
Zou niet blij zijn met een vriend die zo met me omging in dat geval.
Sterkte.
maandag 8 april 2019 om 06:56
Je kunt nu een grens trekken door zelf afstand te nemen en hij mag goed zijn best doen om je weer terug te winnen, zo laat je toch niet met je omgaan, als je dit nu pikt doet hij dit elke keer en zit jij weer in je burn out.
Laat hem met rust en als ie contact zoekt zeg je ja dag nu hoeft het niet meer.
maandag 8 april 2019 om 07:24
Dit is echt heel dom. In welk universum denk je dat dit goed was gegaan? En in plaats van dat je je richt op je eigen herstel, lees ik hier vooral dat je het leven van je vriend probeert te managen met cv’s opstellen, zijn gedachten te interpreteren en God-wat-niet-meer. Ga eerst eens voor jezelf zorgen.MLisa124 schreef: ↑07-04-2019 19:51Toen ik in een burnout terecht kwam was ik 42 uur per week stage aan het lopen een half jaar lang en was ik net 20 kilo afgevallen stond ik 6 dagen per week in de sportschool en werkte ik nog 16 uur daarnaast.
Vermoeidheid is niet alleen wat voor 40 plussers ik zelf vind de werkdruk tegenwoordig best hoog liggen en de verwachtingen.
maandag 8 april 2019 om 08:12
Ik vraag me ook af of hier wel echt sprake is van een burn-out. Wie heeft die vastgesteld, TS? Want ik las dat je in januari nog zoekende was naar wat er met je aan de hand is.LauraRoar schreef: ↑08-04-2019 07:24Dit is echt heel dom. In welk universum denk je dat dit goed was gegaan? En in plaats van dat je je richt op je eigen herstel, lees ik hier vooral dat je het leven van je vriend probeert te managen met cv’s opstellen, zijn gedachten te interpreteren en God-wat-niet-meer. Ga eerst eens voor jezelf zorgen.
maandag 8 april 2019 om 08:36
Lieve meid, hier een verhaal van de andere kant.
Ik had eens een relatie met iemand met een enorm pakket aan problemen, zowel fysiek als mentaal. En hij was zich er oprecht niet van bewust hoeveel van de zorgtaken hij bij mij neerlegde, en hoeveel dat van mij vroeg. Op een gegeven moment, ook na een klein akkefietje, was ik er klaar mee. Ik wilde rust. Ik was kapot. Kapot van het regelen, zorgen, voldoen aan zijn onbewuste verwachtingen. Ook hij had er moeite mee om die wens te respecteren, wilde weten waar hij aan toe was. Begon te drammen om contact. Toen heb ik de relatie verbroken.
Ik was en ben zelf ook niet zonder ‘rugzakje’, en mijn conclusie was dat ik zijn rugzakje er niet meer bij kon hebben.
Ik vermoed dus dat je onbewust meer bij hem hebt neergelegd dan je zelf denkt, en dat dat hem nu te veel is geworden.
Ik had eens een relatie met iemand met een enorm pakket aan problemen, zowel fysiek als mentaal. En hij was zich er oprecht niet van bewust hoeveel van de zorgtaken hij bij mij neerlegde, en hoeveel dat van mij vroeg. Op een gegeven moment, ook na een klein akkefietje, was ik er klaar mee. Ik wilde rust. Ik was kapot. Kapot van het regelen, zorgen, voldoen aan zijn onbewuste verwachtingen. Ook hij had er moeite mee om die wens te respecteren, wilde weten waar hij aan toe was. Begon te drammen om contact. Toen heb ik de relatie verbroken.
Ik was en ben zelf ook niet zonder ‘rugzakje’, en mijn conclusie was dat ik zijn rugzakje er niet meer bij kon hebben.
Ik vermoed dus dat je onbewust meer bij hem hebt neergelegd dan je zelf denkt, en dat dat hem nu te veel is geworden.
maandag 8 april 2019 om 11:22
Ik zou naar hem toe helemaal niks doen tot hij weer op een normale manier contact zoekt, en ik zou voor mezelf gaan bedenken of het voor jou goed is om een relatie te hebben met iemand die zich bij conflicten op deze manier terugtrekt. Want je zegt wel dat je er wel tegen kunt en dat iedereen zijn fouten heeft, et cetera, maar je maakt je er nog steeds drukker om dan goed voor je is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 8 april 2019 om 11:27
Ja klopt, in januari wist ik nog steeds niet hoe en wat omdat ik nog steeds niet doorgestuurd werd en de dokter maar onderzoeken bleef uitvoeren in februari heb ik diagnose burnout en angstoornis gekregenvivautrecht85 schreef: ↑08-04-2019 08:12Ik vraag me ook af of hier wel echt sprake is van een burn-out. Wie heeft die vastgesteld, TS? Want ik las dat je in januari nog zoekende was naar wat er met je aan de hand is.
maandag 8 april 2019 om 11:32
Dan block je hem ook nadat je een bericht hebt gestuurd waarin staat dat contact met elkaar hebben niet alleen op zijn voorwaarden is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 8 april 2019 om 11:56
Daar hoef je ook niets mee.
Even een kleine tip : ik denk dat jouw vriend zelf zijn sollicitaties moet schrijven.Jouw nederlands is spreektaal en niet geschikt voor sollicitatiebrieven.(Niet om lullig te doen want je bent vast een hele leuke meid.)
maandag 8 april 2019 om 12:01
maandag 8 april 2019 om 12:15
Daar zit ze toch nog in?MissMaran schreef: ↑08-04-2019 06:56Je kunt nu een grens trekken door zelf afstand te nemen en hij mag goed zijn best doen om je weer terug te winnen, zo laat je toch niet met je omgaan, als je dit nu pikt doet hij dit elke keer en zit jij weer in je burn out.
maandag 8 april 2019 om 12:17
Het verbaast me dat je dan nog zin en energie hebt om zijn sollicitaties te maken. De mensen in mijn omgeving die een burn-out hadden, waren zo ontzettend op dat naar het toilet gaat al een opgave was.
Zou het niet al heel veel energie en stress schelen als je hoofdpijndossier dat jullie relatie is gewoon dichtdoen?
maandag 8 april 2019 om 12:46
Daar ben ik weer, ik heb eigenlijk sinds gisteravond alles wat hij stuurde niet beantwoord (foto's op snap)
En hij is nu begonnen met typen en heeft gezegd;
Ik wil je even laten weten dat je mij niet kwijt raakt
Ik heb alleen nog wat tijd voor mijzelf nodig
Maar alles komt goed
Aldus ik ben blij, en weet nu ook dankzij jullie dat ik ook aan mijzelf moet werken en mij niet te afhankelijk moet opstellen, misschien was dit gewoon nodig.
Maar alles komt goed
Aldus ik ben blij, en weet nu ook dankzij jullie dat ik ook aan mijzelf moet werken en mij niet te afhankelijk moet opstellen, misschien was dit gewoon nodig.
maandag 8 april 2019 om 12:47
Ik praat nu inderdaad niet goed Nederlands daar ben ik bewust van, maar ik ben nu ook niet formeel bezig dus dan let ik niet op mijn grammatica.
maandag 8 april 2019 om 12:49
De eerste periode had ik ook nergens energie voor en kostte mij alles ook veel moeite maar ik ben nogal een doorzetter en ben nooit bij de pakken neer gaan zitten.vivautrecht85 schreef: ↑08-04-2019 12:17Het verbaast me dat je dan nog zin en energie hebt om zijn sollicitaties te maken. De mensen in mijn omgeving die een burn-out hadden, waren zo ontzettend op dat naar het toilet gaat al een opgave was.
Zou het niet al heel veel energie en stress schelen als je hoofdpijndossier dat jullie relatie is gewoon dichtdoen?
maandag 8 april 2019 om 12:53
Hij bepaalt nog steeds wat er gaat gebeuren.. hij laat je dagen wachten, nu bepaalt hij weer dat het goed komt en aan blijft want hij weet dat je peentjes zit te zweten.MLisa124 schreef: ↑08-04-2019 12:46Daar ben ik weer, ik heb eigenlijk sinds gisteravond alles wat hij stuurde niet beantwoord (foto's op snap)
Maar alles komt goed
Kom op to je bent zo afhankelijk van hem..
maandag 8 april 2019 om 12:58
Ik snap wat je bedoeld, maar hem kennende zeg je zoiets niet om iemand gerust te stellen, daarnaast heb ik hem na zaterdag ook niet meer laten merken dat het "mij wat doet"
maandag 8 april 2019 om 13:12
Hij denkt nu hm ik moet haar even warm houden tot IK weet wat ik wil, ondertussen heeft ie jou zonder bericht in de steek gelaten en je moeder geschoffeerd in haar eigen huis, hij zegt ik mis de hond en het komt weer goed en jij zit kwispelend op de mat te wachten tot ie zin heeft om je weer een aai te komen geven.
maandag 8 april 2019 om 13:24
Hm je hebt inderdaad wel een punt en heb ook besloten even afstand te nemen van de situatie en te kijken of ik dit zelf wel zo wil.MissMaran schreef: ↑08-04-2019 13:12Hij denkt nu hm ik moet haar even warm houden tot IK weet wat ik wil, ondertussen heeft ie jou zonder bericht in de steek gelaten en je moeder geschoffeerd in haar eigen huis, hij zegt ik mis de hond en het komt weer goed en jij zit kwispelend op de mat te wachten tot ie zin heeft om je weer een aai te komen geven.