Hoe omgaan met moeder

08-04-2019 16:38 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Djnwnwnsnsna jajwnwnwn jwjwjwjwnw kwkwkwk jwjwj
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-04-2019 19:46
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
97.81% gewijzigd
Heb je ook een vader?
Nou ik zou in elk geval de sleutel terugvragen. En jij bent niet verantwoordelijk voor haar eenzaamheid. Ze klinkt nogal manipulatief.
Vesper- schreef:
08-04-2019 16:40
Heb je ook een vader?
Helaas 11 jaar geleden overleden.
Mijn moeder is nu 50 jaar oud
Dap123 schreef:
08-04-2019 16:41
Dat is sneu maar ze zou nog flink wat jaren door moeten kunnen.
Waarom werkt ze niet?
Dap123 schreef:
08-04-2019 16:41
Dit verklaard misschien waarom ze zo met jou bezig is. Heb je broers of zussen?
Is er vroeger iets met jou gebeurt of was het verlies van jouw vader traumatisch voor haar?
ze heeft dus je sleutel?

Daar is een vrij eenvoudige oplossing voor.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Waarom niet vertellen tegen je moeder? Het hier opschrijven gaat niet werken.
Ik vrees dat je wat duidelijker moet worden en er desnoods maar een keer een boos gezicht voor overhebben.
Zal wel even onweer geven als je dit twee jaar hebt toegelaten maar nu is de maat vol. Dat moet je echt duidelijk uitleggen, en ook dat ze iets moet gaan zoeken om de tijd te doden.
Vrijwilligerswerk een optie?

En bedenk: mensen gaan zo ver als je zelf toestaat.. ze denkt misschien dat je het fijn vindt zoals het nu loopt.
Ik zou denken dat dit soort moeders wel uitgestorven zou zijn tegen die tijd dat ik zo oud zou zijn. Maar nee O_o

Moeders probeert haar eenzaamheid op jou af te wentelen. Stel duidelijke grenzen. Moeders heeft duidelijk een hobby en nieuwe sociale contacten nodig. Op deze manier ga jij het niet dertig jaar volhouden.
Ook in haar tijd was ‘ een slimme meid is op haar toekomst voorbereid’ het motto. Duidelijk aan haar voorbijgegaan.
Zit niets anders op dan nu heel duidelijk te maken wat jouw grenzen zijn. Zolang jij dit blijft pikken, gaat ze er mee door.
Waarschijnlijk zul je boos moeten worden voordat ze pas gaat inzien dat het voor jou nu menens is.

Waarom werkt ze niet? 50 is nog 17jaar van de pensioen gerechtigde leeftijd af.
Een keer is genoeg.
SadButTrue999 schreef:
08-04-2019 16:47
Waarom niet vertellen tegen je moeder? Het hier opschrijven gaat niet werken.
Ik vrees dat je wat duidelijker moet worden en er desnoods maar een keer een boos gezicht voor overhebben.
Zal wel even onweer geven als je dit twee jaar hebt toegelaten maar nu is de maat vol. Dat moet je echt duidelijk uitleggen, en ook dat ze iets moet gaan zoeken om de tijd te doden.
Vrijwilligerswerk een optie?

En bedenk: mensen gaan zo ver als je zelf toestaat.. ze denkt misschien dat je het fijn vindt zoals het nu loopt.
Dit is al eens gebeurd. Het was in het begin nog veel erger.
Toen begon ze ook te schreeuwen dat ze dood voor mij was. En ze me liever nooit meer wil zien. Blablabla.
Ze zegt nu vaak op haar tong te moeten bijten omdat ze me niet kwijt wil. Maar het gaat wel helemaal tegen haar principes in (mijn grenzen respecteren)
Vrijwilligers werk ziet ze niet zitten. Weet het ook niet... een hobby en of gewoon werk met andere sociale contacten hebben mijn vriend en ik ook al voorzichtig bij haar aangekaart. Maar hier wil ze niets van weten
Koppel haar aan een leuke man.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
08-04-2019 16:57
Haha ja
Madeliefjees schreef:
08-04-2019 16:57
Dat wilde ik ook net zeggen. 50 is nog hardstikke jong, te jong om tot je dood alleen te blijven.
Maar dat zal ze dan ook wel niet willen.

Je bent niet verantwoordelijk voor haar hoor TO, 50 is jong.
Het is niet een of andere bejaarde van 80+ die je op sleeptouw moet nemen.
Het was eerst erger zeg je. Je hebt het dus ook al eens aangegeven neem ik aan?
Het zit je hoog; je hebt hier al eerder een topic over geopend.
Toch nog maar eens naar de huisarts gaan. Kijk wat deze voor haar kan betekenen. Maar kijk ook eens wat je voor je zelf kan doen. Assertiviteit is niet jouw sterkste kant. Ga hier met een professional aan werken. Daar zal je veel aan hebben, niet alleen m.b.t. je moeder.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Dan zul je nog duidelijker moeten zijn. Dit gaat over jouw grenzen heen.
Wellicht is de sleutel terug vragen zoals hier al eerder geopperd is, niet zo'n gek idee.

Ik bedoel, dan maak je wel gelijk je punt duidelijk dat voor jou de grens bereikt is. Wat zij er dan vervolgens mee doet, is aan haar.
Tja,

Als ze al 25 jaar of langer huisvrouw is en haar enige tijdverdrijf "jij" was en dan ook nog es haar partner is weggevallen ... heeft ze thuis nu éénmaal niets meer te doen.

Dan is het dus niet gek dat ze eenzaam is en iets om handen wil (je interieur hervormen bijvoorbeeld).

Heeft ze nog iets van vriendinnen of familie die haar op sleeptouw kunnen nemen?
Hobby's?

Ik zou haar die kant op stimuleren.
Ze heeft overigens nog niet gehint dat jullie aan kinderen moeten beginnen en dat zij ze dan wel zal opvangen :-) ?
Jeetje, ik kan me voorstellen dat dit geen houdbare situatie is.

Waarom heeft je moeder geen baan?

Heeft de hobbies? Of evt vrijwilligerswerk?
Dap123 schreef:
08-04-2019 16:53
Toen begon ze ook te schreeuwen dat ze dood voor mij was. En ze me liever nooit meer wil zien.
Say what?
Wat een heftige uit afspraak. Zoiets zou ik nooit tegen mn eigen kind zeggen. Het gaat duidelijk niet goed met haar.
Dap123 schreef:
08-04-2019 16:53
Toen begon ze ook te schreeuwen dat ze dood voor mij was. En ze me liever nooit meer wil zien. Blablabla.
Ze zegt nu vaak op haar tong te moeten bijten omdat ze me niet kwijt wil. Maar het gaat wel helemaal tegen haar principes in (mijn grenzen respecteren)
Dit klinkt heel manipulatief.
Belg007 schreef:
08-04-2019 17:06
Ze heeft overigens nog niet gehint dat jullie aan kinderen moeten beginnen en dat zij ze dan wel zal opvangen :-) ?
Dat lijkt me helemaaaaal geen goed plan. Ja, wel die kinderen, maar niet om oma te laten oppassen. Die gaat geheid haar eigen opvoeding bepalen, en zich niks van to aantrekken.
ik geef mn bek ook maar een douw
En weg is de OP..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven