Knusselend het nieuwe jaar in! ❤
maandag 31 december 2018 om 12:16
Welkom (terug) Knussels!
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.
Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee
.
Een kleine ode aan de knussels *
Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht
Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel
Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn
Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar
Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic
.
* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.
.
Lees hier het ontstaan van dit topic.
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.
Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee

Een kleine ode aan de knussels *
Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht
Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel
Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn
Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar
Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic

* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.
.
Lees hier het ontstaan van dit topic.
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
kia・ora wijzigde dit bericht op 16-04-2019 13:31
6.68% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
dinsdag 9 april 2019 om 20:17
Wat mag er niet roze en strak zijn Kittens...?
(of ben ik nu weer blond bezig?)
Slimme poezels heb je Blond.
En zag ik daar nou in een flits een Draakje voorbij schieten?
(of ben ik nu weer blond bezig?)
Slimme poezels heb je Blond.
En zag ik daar nou in een flits een Draakje voorbij schieten?

Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
dinsdag 9 april 2019 om 20:49
Lief dat je het vraagt Blondje.
Ja, het lukt wel om bij mezelf te blijven. Hoewel ik wel tegen iets ben aangelopen waar ik niet echt grip op heb. Dus dat is iets om te bespreken morgen bij psych. Waar ik tegenaan ben gelopen is wel prima denk ik, maar hoe er mee om te gaan is een tweede. En thuis is hier alles fijn.
Ben bezig om een hobby van lang geleden af te stoffen.
Ja, het lukt wel om bij mezelf te blijven. Hoewel ik wel tegen iets ben aangelopen waar ik niet echt grip op heb. Dus dat is iets om te bespreken morgen bij psych. Waar ik tegenaan ben gelopen is wel prima denk ik, maar hoe er mee om te gaan is een tweede. En thuis is hier alles fijn.
Ben bezig om een hobby van lang geleden af te stoffen.

Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

dinsdag 9 april 2019 om 20:59
Ah, je wil een roze spandex pakje?
Misschien moeten we rustig aan beginnen, voor ie weer wegrent.

Klinkt misschien heel mutserig, maar kleding maken. Iets om mijn creativiteit en eigenwijsheid in kwijt te kunnen.
dinsdag 9 april 2019 om 21:00
lollypopje schreef: ↑09-04-2019 20:59Lastig om tegen iets aan te lopen Dappertje, maar mooi dat het op een goed moment gebeurd![]()
Ben bang dat het de schuld van de psych was, dus dan moet ze het ook maar oplossen.

(nee, geintje, ze liet me stil staan bij iets en dat zette het een en ander in gang).
dinsdag 9 april 2019 om 21:06
Mooi is dat

Moeilijk waarschijnlijk, maar het begin om verder te komen.
Ik bleek vorige keer niet te hebben gedaan wat ze wilde, omdat ik haar opdracht anders had geïnterpreteerd dan dat zij kennelijk bedoelde. Wat wel mooi bij de diagnose past, waarom ik daar kom

En vandaag ook even ergens tegenaan gelopen, maar denk dat ik er goed mee ben omgegaan. Wat in mijn geval vooral betekend, mijzelf niet vorseren en luisteren naar wat ik nodig heb. Al was dat zelfs voor mij niet te missen, want het was naar me aan het schreeuwen van binnen

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
dinsdag 9 april 2019 om 21:10

Die bengel is alleen komen

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 9 april 2019 om 21:13
Dus uit de niet-gedane-huiswerk-opdracht, kwam toch nog een interessant leerpunt?
Soms is het inderdaad makkelijk om te horen en zien wat de innerlijke Lollypop of Dappertje nodig heeft ja.
Soms is het inderdaad makkelijk om te horen en zien wat de innerlijke Lollypop of Dappertje nodig heeft ja.

dinsdag 9 april 2019 om 21:14

oudblond wijzigde dit bericht op 09-04-2019 21:16
1.83% gewijzigd
dinsdag 9 april 2019 om 21:15
La-la-la-la * stopt vingers in de oren *
Ik doe lekker of ik dat niet heb gehoord.
La-la-la-la-la...
(en ja, ik had ook al zoiets begrepen

dinsdag 9 april 2019 om 21:16
Oh Blond, die mantel wat klinkt dat gaaf!
En wat jammer dat het niet meer gaat...
En wat jammer dat het niet meer gaat...
dinsdag 9 april 2019 om 21:16
ja en nu ben ik alsnog de opdracht aan het uitvoeren
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
dinsdag 9 april 2019 om 21:17
Ik ben jaloers. Heb twee linker handenOudblond schreef: ↑09-04-2019 21:14Mag ik met je meedoen? Ik heb sinds mijn 11de mijn eigen kleding ontworpen en gemaakt. Mijn topstuk (vind ik) was een russische mantel, getailleerd, rok, omslagmanchetten. In zware zwarte wol met manchetten en kraag in glad fluweel met een prachtig knopenpatroon en stoere riem.. Helaas willen mijn handen al een jaar of tien niet meer 'fijnwerken' en krampen snel. Ik zou heel gelukkig worden van dat weer zelf te kunnen maken!

dinsdag 9 april 2019 om 21:27
Doet me denken aan toen ik een jaar of 14 was. Papa zijn zus (en onze buurvrouw) was coupeuse. Dus al de kleding van Maman werd op maat gemaakt. Maman had dan ook een serieuse voorraad stoffen. Op een dag was ik alleen thuis. En bedacht dat ik een aparte rok wilde. Het was de tijd dat de mini- en de ballonrokjes in waren. Ik bedacht een rok die vanuit de taille naar de heup liep met een punt aan beide kanten en dan weer smal ging tot aan de knie. (Was een spriet, dus alle visuele breedte was welkom).
Patroontje getekend, in proefstof geknipt en genaaid. Fantastisch! En Maman had toch wel een stuk 'te ouderwets voor woorden' stof liggen! Zwart met rode bloemen en groene lange blaadjes. Vond het extra 'choquerend' en pakte dus die 'oude lap' en maakte die rok.... Prachtig! Tot bleek dat die stof net gekocht was om een feestjurk voor een bruiloft voor Maman te maken..... En toen was er een metertje te weinig - blijkbaar hele dure - stof over
Patroontje getekend, in proefstof geknipt en genaaid. Fantastisch! En Maman had toch wel een stuk 'te ouderwets voor woorden' stof liggen! Zwart met rode bloemen en groene lange blaadjes. Vond het extra 'choquerend' en pakte dus die 'oude lap' en maakte die rok.... Prachtig! Tot bleek dat die stof net gekocht was om een feestjurk voor een bruiloft voor Maman te maken..... En toen was er een metertje te weinig - blijkbaar hele dure - stof over

dinsdag 9 april 2019 om 21:32
Oh oh, Blondje, ik zie het helemaal voor me. Oepsie

dinsdag 9 april 2019 om 21:33
Haha, kenmerkend voor mijzelf: ik vroeg me direct af of het met de jurk van máms nog wel goed was gekomen.

Jouw vraag is misschien nog wel beter.
dinsdag 9 april 2019 om 21:37
Die rok was prachtig. Maman heeft hem in de open haard gegooid. Straf voor mij en chagrijn van haar
Positieve uitkomst was dat Maman toegaf dat ze best stoffen had liggen die impuls aankopen waren en dat ik mijn eigen 'afdeling stoffen' kreeg zodat ik niet elke keer als ik iets wilde ontwerpen 'platzak' was omdat ik heel weinig zakgeld kreeg en daar alles van moest doen.
Toen ik serieus naar de modeacademie wilde, vonden mijn ouders dat niet heel 'plezant'. En dat snapte ik, want die opleiding was heel duur en voorspelde niets natuurlijk. (andere tijden he!)

Toen ik serieus naar de modeacademie wilde, vonden mijn ouders dat niet heel 'plezant'. En dat snapte ik, want die opleiding was heel duur en voorspelde niets natuurlijk. (andere tijden he!)
dinsdag 9 april 2019 om 21:44
Dit vind ik zo interessant! Dit zegt zoveel over waar je zelf gepositioneerd zit!
*Die jurk is een andere geworden. Ook op maat gemaakt, maar door mij ontworpen, samen stof gekocht en door tante genaaid! Prachtige Maman met een heel mooi decolleté in het bordeaux met felblauwe riem, schoenen en tasje. Ik herinner me nog dat ik haar zoooooo mooi vond!
(Veel beter dan in dat ouderwetse stofjurkje

dinsdag 9 april 2019 om 21:45
Grin, tja als je het dan doet en daardoor gaat er iets mis, is het extra zonde als wat je deed ook niet goed is gelukt

dinsdag 9 april 2019 om 21:46
Fijn dat uiteindelijk alles toch nog goed is gekomenOudblond schreef: ↑09-04-2019 21:44Dit vind ik zo interessant! Dit zegt zoveel over waar je zelf gepositioneerd zit!
*Die jurk is een andere geworden. Ook op maat gemaakt, maar door mij ontworpen, samen stof gekocht en door tante genaaid! Prachtige Maman met een heel mooi decolleté in het bordeaux met felblauwe riem, schoenen en tasje. Ik herinner me nog dat ik haar zoooooo mooi vond!
(Veel beter dan in dat ouderwetse stofjurkje)
En met dat beeld ga ik nu slapen.
trusten lieverds
dinsdag 9 april 2019 om 21:52
Jij zou nu de show stelen in deze outfit liefke! Past zo bij jou! Trusten Popje.
Morgen ben ik weer een ochtend juf Blond. Na het brief- en cv schrijf stuk gaan we morgen over naar het solliciteren. De studenten hebben een vacature gekregen die boven hun niveau is. Opdracht: Pik er uit wat je wel kan en motiveer waar je in rap tempo in kan groeien. En wees eerlijk in waar je nog hulp/leerevering in nodig hebt.
Is natuurlijk ook weer een experiment: Ze hebben niet de opdracht gekregen om zich 'sollicitatie' te kleden. Ben benieuwd wie daar wel aan gedacht heeft.
En.... Ze weten niet dat ik ook bij elke sollicitatie een student naast me zet die mee de 'bevraging' moet doen. Letterlijk op de andere stoel gezet worden dus.
Heb er zin in!
Trusten knuffels!
Morgen ben ik weer een ochtend juf Blond. Na het brief- en cv schrijf stuk gaan we morgen over naar het solliciteren. De studenten hebben een vacature gekregen die boven hun niveau is. Opdracht: Pik er uit wat je wel kan en motiveer waar je in rap tempo in kan groeien. En wees eerlijk in waar je nog hulp/leerevering in nodig hebt.
Is natuurlijk ook weer een experiment: Ze hebben niet de opdracht gekregen om zich 'sollicitatie' te kleden. Ben benieuwd wie daar wel aan gedacht heeft.
En.... Ze weten niet dat ik ook bij elke sollicitatie een student naast me zet die mee de 'bevraging' moet doen. Letterlijk op de andere stoel gezet worden dus.
Heb er zin in!
Trusten knuffels!

oudblond wijzigde dit bericht op 09-04-2019 21:59
4.86% gewijzigd