Tweede naam voor onze zoon
woensdag 10 april 2019 om 09:41
Op dit moment ben ik bijna 37 weken zwanger van ons eerste kindje, een zoon. Zijn eerste naam hebben we al vanaf week 16, maar de tweede naam blijf ik vooral (misschien ook door hormonen haha) over twijfelen.
We hebben nu de naam Maxim in gedachten en op het proefgeboortekaartje staat deze naam super mooi bij zijn eerste naam en onze achternaam. Dit is ook een naam die ik heel lang in gedachten heb, maar niet als eerste naam wilde geven.
De twijfel heeft te maken met de uitspraak. We willen niet vernoemen, maar vinden het wel erg leuk als de tweede naam van onze zoon begint met een M. Dat is ook de eerste letter van de naam van mijn vader namelijk.
Ik ken alleen de uitspraak als ‘Mak-sim’, maar op internet staat de uitspraak vooral als ‘Mak-siem’. Ik twijfel dus nu of de uitspraak als in ‘Mak-siem’ te vrouwelijk is. Ik ben benieuwd hoe de meesten het zullen uitspreken. En wat jullie van de uitspraak als in ‘Mak-sim’ vinden?
We hebben nu de naam Maxim in gedachten en op het proefgeboortekaartje staat deze naam super mooi bij zijn eerste naam en onze achternaam. Dit is ook een naam die ik heel lang in gedachten heb, maar niet als eerste naam wilde geven.
De twijfel heeft te maken met de uitspraak. We willen niet vernoemen, maar vinden het wel erg leuk als de tweede naam van onze zoon begint met een M. Dat is ook de eerste letter van de naam van mijn vader namelijk.
Ik ken alleen de uitspraak als ‘Mak-sim’, maar op internet staat de uitspraak vooral als ‘Mak-siem’. Ik twijfel dus nu of de uitspraak als in ‘Mak-siem’ te vrouwelijk is. Ik ben benieuwd hoe de meesten het zullen uitspreken. En wat jullie van de uitspraak als in ‘Mak-sim’ vinden?
woensdag 10 april 2019 om 09:46
Het zullen de hormonen wel zijn
. Ik vind je moeilijk doen. Ik spreek Maxim als Maksiem uit en vind daar niets vrouwelijk aan. Daarnaast, hoevaak gebruik je een tweede naam in de praktijk? Ik gebruik mijn tweede naam zelden en dan meestal in een situatie waarin deze geschreven wordt en niet uitgesproken.
Het staat mooi, het is wat je wil, laat het lekker zo.
Het staat mooi, het is wat je wil, laat het lekker zo.
woensdag 10 april 2019 om 09:46
woensdag 10 april 2019 om 09:54
Maksiem Hartman, daar zit echt niets vrouwelijks aan.
https://www.humorwerkt.nl/cabaretiers/maxim-hartman
https://www.humorwerkt.nl/cabaretiers/maxim-hartman
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 10 april 2019 om 09:57
Bedankt voor jullie eerlijke antwoorden!
Zijn eerste naam wordt zijn roepnaam en de tweede naam zal in de praktijk inderdaad weinig tot niet worden gebruikt. Dat is ook zo... Fijn om te lezen dat iedereen het toch echt uitspreekt als ‘Mak-siem’ en dat de associaties daarbij verre van vrouwelijk zijn. Ik vind die uitspraak namelijk ook mooi, daar ligt het niet aan. Was alleen benieuwd, gezien ik juist alleen een ‘Mak-sim’ ken.
Bevestiging voor mij dat het aan mn hormonen ligt
Die eeuwige twijfels ook, we laten het gewoon zo staan met uitspraak ‘Mak-siem’.
Zijn eerste naam wordt zijn roepnaam en de tweede naam zal in de praktijk inderdaad weinig tot niet worden gebruikt. Dat is ook zo... Fijn om te lezen dat iedereen het toch echt uitspreekt als ‘Mak-siem’ en dat de associaties daarbij verre van vrouwelijk zijn. Ik vind die uitspraak namelijk ook mooi, daar ligt het niet aan. Was alleen benieuwd, gezien ik juist alleen een ‘Mak-sim’ ken.
Bevestiging voor mij dat het aan mn hormonen ligt
woensdag 10 april 2019 om 10:10
Nee klopt het hoeft ook zeker niet, maar we vinden een tweede naam mooier staan en de soort van knipoog naar de eerste letter van mijn vaders naam leuk
woensdag 10 april 2019 om 10:12
woensdag 10 april 2019 om 10:15
Haha bedankt voor je antwoord en eerlijkheid. Niet iedereen zal de naam mooi vinden maar dat hoeft (en kan) ook niet inderdaad.
woensdag 10 april 2019 om 10:26
woensdag 10 april 2019 om 10:34
Het is ook handig als je hem streng wilt toespreken. Mijn zoon weet altijd dat het menens is als we zijn complete naam gebruiken
woensdag 10 april 2019 om 12:02
Oh maar dat werkt ook prima met maar 1 voornaam hoor, dan gewoon de achternaam erbij gebruiken geeft hetzelfde effect als wat jij beschrijft hiersnorriemorrie schreef: ↑10-04-2019 10:34Het is ook handig als je hem streng wilt toespreken. Mijn zoon weet altijd dat het menens is als we zijn complete naam gebruiken![]()