Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Science, toi toi toi vandaag!
En Nora, hoop dat je je eisprong snel vindt!

Hier nog geen duidelijkheid. Testen blijven heel licht positief. Niet sterker geworden sinds zondag. Maar nog steeds geen menstruatie behalve heel af en toe weinig roze/bruin verlies. Vind dit wachten wel lastig. Ga morgenvroeg maar een digitale test doen. Kijken wat deze zegt. En anders later deze week NG maar bellen.

Fiepie, weet jij al iets?
Jongens de eerste uppie baby van 2019 is geboren! Het lijstje kan aangepast worden ;)
Maris gefeliciteerd! Wat een geluk! Geniet er met volle teugen van.
Rosie spannend! Ik hoop voor je dat het goed nieuws is.
Science ik duim voor je!

Ik zit inmiddels weer op het wachtbankje. Daar gaan de mindfuckweken weer haha
Net een vierde zwangerschaps aankondiging gehad... en van t weekend een kleine jongen geboren.. Babyboom :flirting:

Maar nu even stoppen hoor lieve mensen om mij heen...

@Betsy, spannend! Dat is weer duimen!!
@Rosie je houdt t spannend zeg!!
Dank voor de felicitaties! Al is het nog wel pril hoor, heb er een goed en rustig gevoel over, maar blijft spannend, die eerste periode.

Maris, gefeliciteerd met je dochter! Hoop dat alles goed gaat! Heerlijk genieten!

Depster, wachten duurt lang he, als je zo graag iets wilt... Ik had ook al een hoop dingen van te voren bedacht, maar toch nog een hoop laten liggen tot ik echt zwanger was. Namen had ik deels al bedacht, deels nog niet. Nu heb ik al wel namen voor als zws goed blijft gaan, denk dat die ook niet meer zullen veranderen, die heb ik al een tijdje in gedachten, en elke keer als ik ze zie denk ik, ja, dat past mooi.
Wat betreft financiën: Heel slecht, ik heb me er weinig op voorbereid. Ik heb altijd gedacht, ik verdien niet slecht, als een alleenstaande moeder met uitkering het kan redden om 4 kinderen groot te brengen (ok, met toeslagen ed. dan), dan moet ik het ook vast gaan redden. En dat klopt. Ene maand hou ik meer over dan de andere maand, ligt maar helemaal aan wat ik doe of aanschaf.

Als je twijfelt over of je het gaat redden met minder uren kan je altijd op je werk een berekening laten maken he, of overwegen om deels ouderschapsverlof op te nemen ofzo, als proefperiode voordat je definitief minder uren zou gaan werken.

Science, ik heb de laatste jaren wel geleerd dat het leven niet te plannen is, dingen lopen zoals het gaat en dat hele leeftijdsgedoe (wat ik ook echt wel heb gehad) heb ik wat meer los kunnen laten. Ik was altijd heel erg bezig met wat anderen wel niet van me dachten, maar ook dat heb ik de laatste jaren stukken minder.
(niet dat jij dat ook hebt hoor, maar is bij mij wel gerelateerd aan elkaar).
Succes met nieuwe poging morgen!

Rosieflower, wat spannend zeg! Ik hoop voor je dat het gelukt is en dat je toch wat meer oplopende testen gaat zien. Ik zelf ben toch wat terughoudend met acupunctuur e.d. Kan best werken, maar ik heb het gevoel dat het ook minder goede reacties zou kunnen veroorzaken. Als het dan mis zou gaan, zou ik zelf denk ik eerder denken dat het daar dan door zou komen dan door wat anders. Weet gewoon niet of 'baadt het niet dan schaadt het niet' voor dat soort dingen op gaat. Maar daar verschillende meningen en gevoelens natuurlijk over. Ik zou zeggen, doe vooral waar je je goed bij voelt!

Haillie, Alweer bijna op de helft! Ach, je hebt nog even om dingen te regelen toch?

Wensmama, succes!!! Sterkte met wachten!

Nora, spannend ook, hopen dat je echt nog je eisprong gaat hebben en een goede timing zal hebben.

Betsy, succes met wachten!

Dat het maar een goede maand mag zijn!
Nou, eerste rietje ingebracht. Morgenochtend vroeg op en 2e rietje inbrengen 🤞🏻🤞🏻
Succes op het bankje Betsy en Science! En uiteraard de rest die ook zit! ( ik ben niet helemaal bij met lezen)

Gefeliciteerd Hortensia! Hopelijk blijft inderdaad alles goed gaan.

Maris gefeliciteerd met je dochter!

Rosieflower sterkte deze spannende dagen!!! 🍀hopelijk vandaag een knaltest!
2e rietje gedaan. Dus op het bankje 🤞🏻
toi toi toi Science
Alle geluk gewenst Sciencerocks!
Bedankt voor de felicitaties. Wij zitten nog steeds heerlijk op onze roze wolk.
De bevalling was redelijk heftig omdat het supersnel ging. Om 4:00u constateerde de vk 5cm ontsluiting (toen had ik zo'n 5u weeën gehad). Een vriend (tevens buurman) bracht me naar het zkh, waar mijn ouders ook heen zouden komen. Om 4.55u reden we de parkeerplaats op en toen voelde ik al persdrang. In mijn ogen onmogelijk omdat ik toen hooguit 6cm kon hebben. Eenmaal binnen bleek ik volledige ontsluiting te hebben en 10 minuten later had ik mijn prachtige dochter in mijn armen. Achteraf zou ik zo weer voor zo'n bevalling tekenen, maar op het moment zelf vond ik het doodeng (mijn moeders hand moet zonder bloed gezeten hebben ;) )
Ben zelf zonder kleerscheuren uit de bevalling gekomen, waardoor ik alle zorg voor de kleine al zelf doe. De kraamhulp doet wat was, boodschappen, stofzuigt en kookt, maar verder heeft ze weinig te doen.
Mijn moeder is de eerste 3 nachten blijven slapen en afgelopen nacht was ik voor het eerst alleen, dit ging prima. Ze doet het supergoed en is zooo lief :flirting:
Ik duim dat het voor jullie ook zo ver mag komen, hou vol en veel succes aan de meiden op het wachtbankje!
Oooh maris wat klinkt dat allemaal super fijn zeg :heart: Ook fijn dat t eigenlijk dus 'supersaai' voor de kraamverzorgster is.
Klinkt hemels!
Maris wat een verhaal en wat een snelheid! Kan me voorstellen dat dat even heftig was! Maar fijn dat je er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen en dat jullie zo genieten van elkaar! 🥰

Science, spannend weer! 🙏

Ik heb eindelijk duidelijkheid. De digitale test vanmorgen was negatief en menstruatie breekt nu ook door..3 dagen over tijd. Dus wat er was is alweer misgegaan. Blij nu dat ik van die onzekerheid af en ben op naar de volgende ronde !
Ah shit Rosie! In elk geval wel duidelijkheid, maar klote
Dikke knuffel

Maris, klinkt allemaal super! Even een tipje waar je misschien zelf ook wel van weet: als de bevalling erg snel is gegaan, moet je je baby wat masseren als ze last heeft van bv veel spugen en krampjes. Een ostheopaat kan goed helpen. Ik hoop natuurlijk dat het allemaal soepel gaat :)
Wat jammer Rosie! Wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt maar hoopte natuurlijk op andere duidelijkheid.

Spannend Science! Nu maar weer afwachten.

Ik zit nog steeds niet op t bankje. Inmiddels op dag 19 maar mn ei is niet te vinden. Vanmorgen ook nog met clear blue getest omdat ie wel wat donkerder leek dan gisteren maar ook die was negatief. Testen blijven wel nog steeds iets oplopen (vooral ‘s ochtends) dus ik snap er maar weinig meer van....ben vanaf dag 10 al aan het testen dus lijkt me sterk dat ik hem gemist heb maar zo langzamerhand krijg ik wel steeds meer die indruk. Ik test de komende dagen nog wel door maar verwacht er niet zoveel meer van😞
Dankjewel Wensmama en Nora! Had idd op andere duidelijkheid gehoopt. Maarja de eerste reeks raak was ook wel erg veel geluk geweest 😏

@Nora, ik testen ook pas op dag 21 positief. Terwijl ik een normale cyclus van 28/29 dagen heb. Dus heb nog vertrouwen!
maris86 schreef:
10-04-2019 14:20
Bedankt voor de felicitaties. Wij zitten nog steeds heerlijk op onze roze wolk.
De bevalling was redelijk heftig omdat het supersnel ging. Om 4:00u constateerde de vk 5cm ontsluiting (toen had ik zo'n 5u weeën gehad). Een vriend (tevens buurman) bracht me naar het zkh, waar mijn ouders ook heen zouden komen. Om 4.55u reden we de parkeerplaats op en toen voelde ik al persdrang. In mijn ogen onmogelijk omdat ik toen hooguit 6cm kon hebben. Eenmaal binnen bleek ik volledige ontsluiting te hebben en 10 minuten later had ik mijn prachtige dochter in mijn armen. Achteraf zou ik zo weer voor zo'n bevalling tekenen, maar op het moment zelf vond ik het doodeng (mijn moeders hand moet zonder bloed gezeten hebben ;) )
Ben zelf zonder kleerscheuren uit de bevalling gekomen, waardoor ik alle zorg voor de kleine al zelf doe. De kraamhulp doet wat was, boodschappen, stofzuigt en kookt, maar verder heeft ze weinig te doen.
Mijn moeder is de eerste 3 nachten blijven slapen en afgelopen nacht was ik voor het eerst alleen, dit ging prima. Ze doet het supergoed en is zooo lief :flirting:
Ik duim dat het voor jullie ook zo ver mag komen, hou vol en veel succes aan de meiden op het wachtbankje!
Klinkt als mijn bevalling (gebeld voor overleg over lichte oefen weeen, bij aankomst vk 5 cm, meteen naar ziekenhuis, onderweg persdrang, bij aankomst volledige ontsluiting en binnen een half uur een baby). En tussendoor nog even over van poliklinisch naar medisch ivm poepen in vruchtwater. Volgens de verpleegkundige had ze nog nooit een baby zo gelanceerd zien worden :lol: .

Mijn dochter heeft daar overigens niks aan over gehouden, had juist heel weinig krampjes ed, dus ze hoeven er geen last van te hebben hoor.
Nora15 schreef:
10-04-2019 18:21
Ik zit nog steeds niet op t bankje. Inmiddels op dag 19 maar mn ei is niet te vinden. Vanmorgen ook nog met clear blue getest omdat ie wel wat donkerder leek dan gisteren maar ook die was negatief. Testen blijven wel nog steeds iets oplopen (vooral ‘s ochtends) dus ik snap er maar weinig meer van....ben vanaf dag 10 al aan het testen dus lijkt me sterk dat ik hem gemist heb maar zo langzamerhand krijg ik wel steeds meer die indruk. Ik test de komende dagen nog wel door maar verwacht er niet zoveel meer van😞
Hey Nora, gewoon blijven testen hoor! Ik testte ook wel s pas op dag 21, 22, 23 positief met al een tijdje daarvoor oplopende testen. Dus kan allemaal nog goed komen.
Nausica, ik heb wel een paar uur weeën gehad voordat die 5cm er was, dus helemaal lanceren was het niet ;)
Wensmama bedankt voor de tip, maar ze lijkt er geen last van te hebben. Osteopaat hoor ik inderdaad goeie verhalen over, dus mochten we nog ergens tegenaan lopen dan kan dat zeker een optie zijn!
Maris, wat heerlijk dat de bevalling zo goed en snel is gegaan en dat het nu allemaal zo goed gaat. Heel fijn, geniet lekker!!
Rosieflower, wat bale joh, gelukkig indd geen onzekerheid meer, want dat is ook killing.
Nora, als ik het zo lees zijn er meer vrouwen die latere eisprong hebben, we blijven hopen dat het gewoon goedkomt.
Hortensia, ja ik zit bijna op de helft, volgende week de 20 weken echo, zo leuk. Begin het nu eindelijk ook echt te voelen aan mijn lijf, mijn buik gaat echt groeien en ik voel 'm gewoon de hele tijd. Heeeerlijk.
Hallo meiden,

Vraagje.. ik ben afgelopen keer vanaf de 10e cyclusdqg voor echo,s geweest en op de laatste echo was mijn ei 21mm.
Dus de volgende dag kreeg ik de inseminatie..
Nu is het bij mijn 1e poging bijna zeker dat de inseminatie te laat was..maar nu heb ik het idee dat het te vroeg was..

Heb namelijk zondags de inseminatie gehad en heb gemerkt dat mijn ei dinsdagochtend pas gesprongen is..

Weten jullie hoelang ontdooit zaad nog leeft na inseminatie?
Bestaat er een medicijn dat je kunt slikken zodra je weet dat je een goed formaat ei hebt dat dan de eisprong kan opwekken? Dus dat je bv zeker weet dat hij binnen 24 uur springt ofzo?

Want laten we eerlijk zijn het kost bakken met geld via cryos en het zou fijn zijn als het dan wel op het juiste moment word ingebracht natuurlijk😬
Chica: als je echo’s krijgt, gaat het neem ik aan via een ziekenhuis. Die weten echt wel wat ze doen hoor. Als het heel lastig is, gaan ze vanzelf over op hormonen, maar die hebben weer hun eigen nadelen, dus als het niet hoeft, doen ze dat vaak liever niet.

Bij mij was de eisprong ook iets later dan gedacht, en het resultaat zit momenteel op de creche, dus het zaad kan wel even overleven. Mensen zijn nou eenmaal geen machines waar je exact weer dat je nú dit en dit moet doen met garanties.
Gelukkig Maris! Ik hoop dat het niet vervelend overkwam, want je krijgt ongetwijfeld al héél veel goedbedoeld advies ;)
Wensmama81 schreef:
11-04-2019 15:18
Gelukkig Maris! Ik hoop dat het niet vervelend overkwam, want je krijgt ongetwijfeld al héél veel goedbedoeld advies ;)
Oh nee zeker niet!! Adviezen vallen tot nu toe overigens ook mee, waarschijnlijk omdat het allemaal zo lekker gaat. Hoop wel dat dat nog lang zo blijft :rolling:
Bedankt voor jullie reacties, geeft me moed dat mijn ei toch misschien nog komt...inmiddels op dag 21 maar testen waren ook vanmorgen nog negatief. Morgen weer een nieuwe kans :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven