Al langer in de MMM
zondag 11 november 2018 om 13:06
Hoi Allemaal,
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Naam | Leeftijd | Kindje | Bezig sinds | Doet nu | Wacht op |
---|---|---|---|---|---|
Botanietje | 35-34 | 1 | 08-2014 | Ovulatie Inductie (letrozol) | - |
ArcticFox | 27-37 | 1 | ? | Ovulatie Inductie | - |
DaisyLiz | 28-29 | eerste kindje overleden | 12-2014 | IVF | - |
Pergamon | 34-41 | 1 | 04-2016 | Ovulatie Inductie | - |
Saartje26 | 28-33 | 1 | 03-2016 | ICSI | - |
Redcurlz | 34-37 | 1 | 9-2016 | IUI | - |
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W | 36-43 | 1 | 10-2016 | 3x IUI | - |
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
woensdag 10 april 2019 om 08:52
botanietje schreef: ↑10-04-2019 08:16Fijn dat je goed kon slapen. Weer een nacht dichterbij de echo en alles netjes op z'n plek, dus die krampen kunnen je niets maken (en doen misschien zelfs nuttig werk?). Je komt er wel.
Ik kom er zeker

botanietje schreef: ↑10-04-2019 08:16Geeft niks! Ik snap de verwarring volkomen, met zoveel dames in zoveel stadia.
Ik vind het prikken een eng idee, heb wel EMDR gehad ivm een nare prikervaring. Maar ik zal de enige niet zijn, dus ik vertrouw erop dat ze me in het ziekenhuis goed instrueren. Als de kansen beter zijn dan met tabletten, dan doe ik wat ze me vragen. Waar ik wel tegenop zie is dat ik over 2 maanden voor mijn werk in het buitenland ben. Druk, onregelmatig schema, geen partner in de buurt ... geen idee hoe dat moet als ik daar zou moeten prikken. Nou goed, dat zien we tegen die tijd wel.
Als ik het kan, kan jij het ook! Dit topic heeft me er echt doorheen gesleept, en we slepen jou er ook doorheen! In de tweede kuur durfde ik ook op andere plekken te prikken, met als 'hoogtepunt' een gore stink WC op Schiphol (vertraging...). Als je eenmaal de handigheid hebt, is het makkelijk mee te nemen. Ik vond het, zeker in het begin, wel een enorme geruststelling dat mijn vriend ook kon prikken, zodat hij het bij paniek van mijn kant kon overnemen. Uiteindelijk had ik een "ogen dicht" modus waarmee ik prima uit de voeten kon. (klaarmaken, op goede plek richten, ogen dicht, prikken, ogen open, duwen en kijken of het naar '0' ging, tot 10 tellen, ogen dicht, uithalen, ogen open, opruimen)

woensdag 10 april 2019 om 12:43
Voorstel voor de afspraak bij de arts is pas eind juni en daar bovenop is mijn eigen arts gestopt bij dit ziekenhuis
Morgen voor een uitgangsecho. Ik wil het aankaarten, maar mijzelf kennende doe ik dat puntje bij paaltje toch niet als ik mij zo rot en kwetsbaar voel
Ik ben even echt heel erg verdrietig
Morgen voor een uitgangsecho. Ik wil het aankaarten, maar mijzelf kennende doe ik dat puntje bij paaltje toch niet als ik mij zo rot en kwetsbaar voel
woensdag 10 april 2019 om 13:15
Arcticfox1 schreef: ↑10-04-2019 12:43Voorstel voor de afspraak bij de arts is pas eind juni en daar bovenop is mijn eigen arts gestopt bij dit ziekenhuis
Durf je wel te bellen of te mailen? Eind juni in onacceptabel. Laat desnoods je partner aan de bel trekken. Hier moet je niet mee blijven zitten, daar word je doodongelukkig van! Dat een arts een andere baan krijgt is klote, maar daar kan niks aan worden veranderd. Een evaluatieafspraak kan wél worden vervroegd. Ga alsjeblieft op je strepen staan, want dit kan echt niet. Dat is best even wennen om te doen, maar zorg desnoods dat er iemand is die dat voor je kan doen. Je hoeft dit niet van je kant te laten gaan.
Bij de uitgangsecho is wellicht alleen wellicht niet het beste moment om het aan te kaarten. Althans, bij mij zie ik alleen maar verpleegkundigen en die doen de roostering niet en kunnen ook niks aanpassen daarin. Ik zou je dus willen adviseren om met de betreffende arts (of secretaresse) contact te zoeken.
woensdag 10 april 2019 om 17:59
Niet pikken hoor, kan je geen assistent bellen? Die doen hier altijd de afspraken plannen. En anders op mail zetten. Juni veels te laat ik zie graag deze maand of volgende maand een afspraak tegemoet.Arcticfox1 schreef: ↑10-04-2019 12:43Voorstel voor de afspraak bij de arts is pas eind juni en daar bovenop is mijn eigen arts gestopt bij dit ziekenhuis
You can do it girl
donderdag 11 april 2019 om 10:25
Arcticfox1 schreef: ↑10-04-2019 12:43Voorstel voor de afspraak bij de arts is pas eind juni en daar bovenop is mijn eigen arts gestopt bij dit ziekenhuis
Ben je al voor de uitgangsecho geweest?

Pergamon schreef: ↑10-04-2019 08:52
Als ik het kan, kan jij het ook! Dit topic heeft me er echt doorheen gesleept, en we slepen jou er ook doorheen! In de tweede kuur durfde ik ook op andere plekken te prikken, met als 'hoogtepunt' een gore stink WC op Schiphol (vertraging...). Als je eenmaal de handigheid hebt, is het makkelijk mee te nemen. Ik vond het, zeker in het begin, wel een enorme geruststelling dat mijn vriend ook kon prikken, zodat hij het bij paniek van mijn kant kon overnemen. Uiteindelijk had ik een "ogen dicht" modus waarmee ik prima uit de voeten kon. (klaarmaken, op goede plek richten, ogen dicht, prikken, ogen open, duwen en kijken of het naar '0' ging, tot 10 tellen, ogen dicht, uithalen, ogen open, opruimen)
Dankjewel, dat geeft de burger moed.

Je moet niet alles geloven wat je denkt
donderdag 11 april 2019 om 10:56
@ Daisy, Soms hoor je het wel eens dat vrouwen 3 maanden daarna al terug in verwachting raken maar dat lijkt me erg zwaar, ook mentaal. Ik was de eerste maanden ook niet in staat door al het bloedverlies en de narcose voor het verwijderen van de placenta voelde ik me echt verzwakt.
Pas nu krijg ik zoiets van nou ik wil wel verder. Het gemis is zo groot, en de wens naar een kindje om voor te zorgen nog groter. Dat houdt je dan maar op de been hè. Hoop dat ze ons kunnen helpen in het ziekenhuis.
@ Artic, dat is echt niet ok hoor dat ze je zo lang laten wachten. Het mag niet jouw probleem zijn dat er een arts weg gegaan is.
Hoop dat er toch een mogelijkheid is dat ze je eerder kunnen helpen, als je geen vertrouwen meer hebt in dit protocol.
Pas nu krijg ik zoiets van nou ik wil wel verder. Het gemis is zo groot, en de wens naar een kindje om voor te zorgen nog groter. Dat houdt je dan maar op de been hè. Hoop dat ze ons kunnen helpen in het ziekenhuis.
@ Artic, dat is echt niet ok hoor dat ze je zo lang laten wachten. Het mag niet jouw probleem zijn dat er een arts weg gegaan is.
Hoop dat er toch een mogelijkheid is dat ze je eerder kunnen helpen, als je geen vertrouwen meer hebt in dit protocol.
C'est la vie

donderdag 11 april 2019 om 19:52
Lief dat jullie het vragen. Het gaat nu ietsjes beter
Uitgangsecho gehad. Ik had weer een cyste, maar gelukkig op een mm klein genoeg om te mogen starten met spuiten. On te beginnen weer terug op 62.5
Bij mijn nieuwe leidinggevende aangegeven nog wat te willen bespreken. Ik wil toch graag gelijk open zijn
Ik heb het vanmorgen niet aangekaart bij de assistente. Dat lukte echt niet
Mijn vriend gaat morgen even contact opnemen
Uitgangsecho gehad. Ik had weer een cyste, maar gelukkig op een mm klein genoeg om te mogen starten met spuiten. On te beginnen weer terug op 62.5
Bij mijn nieuwe leidinggevende aangegeven nog wat te willen bespreken. Ik wil toch graag gelijk open zijn
Ik heb het vanmorgen niet aangekaart bij de assistente. Dat lukte echt niet
Mijn vriend gaat morgen even contact opnemen
vrijdag 12 april 2019 om 08:48

vrijdag 12 april 2019 om 15:06
Nieuwe arts is in ieder geval heel aardig en meelevend
Ze heeft mij wat uitleg gegeven over het plan van aanpak en had daarin echt begrip voor mijn frustraties en verdriet
Ze wil toch (ongeveer) een jaar aanhouden. En niet perse twaalf pogingen
In eerste instantie omdat het zaad van mijn vriend helemaal prima is.
Wanneer we overgaan op inseminatie is het de bedoeling dat ik met de huidige medicatie omhoog ga naar twee/drie/vier eitjes oer cyclus. Nu net ovulatie inductie ia het doel steeds een of twee follikels
Dat vergoot de kans op een meerling aanzienlijk. Wat medisch gezien een risico is, maar het kan mij op dit punt echt niet meer schelen. Mocht ik een meerling krijgen dan weet ik zeker dat ik dit nooit meer hoef mee te maken
Ik vind dit op zich wel logisch klinken, maar leuker gaat dit stomme traject toch niet worden
Ik had ook nog gevraagd waarom je afspraak pas wind juni was gepland. Dat wist zij zelf ook niet. Ze heeft gezegd dat ik contact kan opnemen met de assistent in te kijken of de afspraak verplaatst kan worden
Ze heeft mij wat uitleg gegeven over het plan van aanpak en had daarin echt begrip voor mijn frustraties en verdriet
Ze wil toch (ongeveer) een jaar aanhouden. En niet perse twaalf pogingen
In eerste instantie omdat het zaad van mijn vriend helemaal prima is.
Wanneer we overgaan op inseminatie is het de bedoeling dat ik met de huidige medicatie omhoog ga naar twee/drie/vier eitjes oer cyclus. Nu net ovulatie inductie ia het doel steeds een of twee follikels
Dat vergoot de kans op een meerling aanzienlijk. Wat medisch gezien een risico is, maar het kan mij op dit punt echt niet meer schelen. Mocht ik een meerling krijgen dan weet ik zeker dat ik dit nooit meer hoef mee te maken
Ik vind dit op zich wel logisch klinken, maar leuker gaat dit stomme traject toch niet worden
Ik had ook nog gevraagd waarom je afspraak pas wind juni was gepland. Dat wist zij zelf ook niet. Ze heeft gezegd dat ik contact kan opnemen met de assistent in te kijken of de afspraak verplaatst kan worden

vrijdag 12 april 2019 om 19:21
Assistent had teruggebeld, maar ik was te laat net opnemen. Toen ik het zag was het al te laat om nog terug te kunnen bellen.
Morgen beginnen met prikken en dan maandag weer ven contact opnemen
Vriend en ik hebben er wel een fijn gesprek over gehad net, dat is heel fijn.
In een ander topic waar ik meeschrijf is een stel uit elkaar gegaan door de druk van het traject (ook ovulatie inductie)
Deze kinderwens is mij heel veel waard en ik merk echt dat ik bereid ben om er grenzen voor op te zoeken, maar het is niet belangrijker dan lijn relatie
Dot heeft mij echt doen realiseren hoe fijn wij het met elkaar hebben en dat wil ik graag zo houden
In een ander topic waar ik meeschrijf is een stel uit elkaar gegaan door de druk van het traject (ook ovulatie inductie)
Deze kinderwens is mij heel veel waard en ik merk echt dat ik bereid ben om er grenzen voor op te zoeken, maar het is niet belangrijker dan lijn relatie
Dot heeft mij echt doen realiseren hoe fijn wij het met elkaar hebben en dat wil ik graag zo houden
vrijdag 12 april 2019 om 19:52
Artic wat fijn dat je een goed gesprek zowel met arts als vriend hebt gehad. Het is idd pittig, ook psychisch dat merk ik ook en legt best wat druk op je relatie. Ik merk ook stress, steeds maaf naar het ziekenhuis, bij mij verdriet als iemand weer zwanger is of verdriet omdat weer een maand mislukt is, dat vind mijn man weer lastig

vrijdag 12 april 2019 om 21:59
De dingen die jij noemt zijn voor mij/ons ook herkenbaar.Redcurls schreef: ↑12-04-2019 19:52Artic wat fijn dat je een goed gesprek zowel met arts als vriend hebt gehad. Het is idd pittig, ook psychisch dat merk ik ook en legt best wat druk op je relatie. Ik merk ook stress, steeds maaf naar het ziekenhuis, bij mij verdriet als iemand weer zwanger is of verdriet omdat weer een maand mislukt is, dat vind mijn man weer lastig
Voor mijn vriend is het ook moeilijk en ia van zichzelf niet zo'n prater.
We doen allebei ons best voor elkaar❤
zaterdag 13 april 2019 om 14:54
Arcticfox1 schreef: ↑12-04-2019 19:21Assistent had teruggebeld, maar ik was te laat net opnemen. Toen ik het zag was het al te laat om nog terug te kunnen bellen.
Hopelijk kun je maandag een nieuwe afspraak plannen. Bijna drie maanden is absurd, heel goed dat jullie dit samen zo kunnen oppakken.
Ik vind het heel lief en mooi dat jullie zo waardevol voor elkaar zijn, dat herken ik ook.

zaterdag 13 april 2019 om 20:34
@ Artic wat fijn dat de arts naar je luisterde en goede uitleg gaf. Je gehoord voelen in het ziekenhuis is zo belangrijk.
Hopelijk lukt het snel om de afspraak te vervroegen.
@ Pergamon, heb je inmiddels wat meer rust eronder?
Wanneer mag je voor een echo?
Hier alweer/opnieuw tussentijds bloedverlies, om hopeloos van te worden. Mijn cyclus maakt er zelf maar wat van. Ik kijk er naar uit om weer te kunnen starten in mei want dit biedt ook geen kansen zo.
Hopelijk lukt het snel om de afspraak te vervroegen.
@ Pergamon, heb je inmiddels wat meer rust eronder?
Wanneer mag je voor een echo?
Hier alweer/opnieuw tussentijds bloedverlies, om hopeloos van te worden. Mijn cyclus maakt er zelf maar wat van. Ik kijk er naar uit om weer te kunnen starten in mei want dit biedt ook geen kansen zo.
C'est la vie
zondag 14 april 2019 om 12:56
Super rot dat het zo onregelmatig verloopt Susie... Hopelijk kan je in mei snel beginnen.
Hier gaat het eigenlijk best... goed. Ik raak er (bijna) van op m'n hoede. Zo van, zoveel goede dingen in een korte periode, dit kán niet goed gaan. Iets t eveel pech gehad de afgelopen jaren denk ik, dat deze twijfel er zo bij komt.
Ik doe een paar dagen per week ZZP klussen en kreeg de afgelopen week niet 1, maar 2 hele leuke klussen letterlijk in mijn schoot geworpen. Qua tijd wordt het echt even aanpoten, maar het zijn mooie kansen dus in overleg met mijn vriend pak ik ze "gewoon" aan. Dat betekent dat ik tot 1 augustus tot over mijn oren in het werk zit, maar gelijktijdig bouw ik een mooi buffertje op om het daarna even rustig aan te doen als ik dat wil.
De Echo is volgende week donderdag. Het komt nu lekker dichtbij. Morgen praat ik met de maatschappelijk werker, daar heb ik inmiddels wel echt behoefte aan.
Hier gaat het eigenlijk best... goed. Ik raak er (bijna) van op m'n hoede. Zo van, zoveel goede dingen in een korte periode, dit kán niet goed gaan. Iets t eveel pech gehad de afgelopen jaren denk ik, dat deze twijfel er zo bij komt.
Ik doe een paar dagen per week ZZP klussen en kreeg de afgelopen week niet 1, maar 2 hele leuke klussen letterlijk in mijn schoot geworpen. Qua tijd wordt het echt even aanpoten, maar het zijn mooie kansen dus in overleg met mijn vriend pak ik ze "gewoon" aan. Dat betekent dat ik tot 1 augustus tot over mijn oren in het werk zit, maar gelijktijdig bouw ik een mooi buffertje op om het daarna even rustig aan te doen als ik dat wil.
De Echo is volgende week donderdag. Het komt nu lekker dichtbij. Morgen praat ik met de maatschappelijk werker, daar heb ik inmiddels wel echt behoefte aan.

maandag 15 april 2019 om 15:08
@susie zo vervelend die onbetrouwbare cycli. Ik snap dat je dat even zat bent
Hier een wat positievere noot
Ik heb een gesprek gehad net mijn leidinggevende op mijn nieuwe werk over deze situatie.
Het was een prettig gesprek. Ze was heel begripvol en bereid om mee te denken. Hopelijk blijft dat ik de praktijk ook zo
Ik heb weer contact gehad net de poli fertiliteit. Ik had vrijdag hun belletje gemist. De afspraak met mijn nieuwe arts is naar voren gehaald en staat nu voor 8 mei.
Flink wat eerder dus en daar ben ik wel blij mee
Hier een wat positievere noot
Ik heb een gesprek gehad net mijn leidinggevende op mijn nieuwe werk over deze situatie.
Het was een prettig gesprek. Ze was heel begripvol en bereid om mee te denken. Hopelijk blijft dat ik de praktijk ook zo
Ik heb weer contact gehad net de poli fertiliteit. Ik had vrijdag hun belletje gemist. De afspraak met mijn nieuwe arts is naar voren gehaald en staat nu voor 8 mei.
maandag 15 april 2019 om 15:18
Arcticfox1 schreef: ↑15-04-2019 15:08Hier een wat positievere noot
Wat fijn Arctic: een begripvolle leidinggevende en een gesprek over een paar weken! Voel je je nu ook iets beter, nu het zo geregeld is?
SusieFlower schreef: ↑13-04-2019 20:34
Kan me voorstellen dat je ervan baalt! Heb je vaker tussentijds bloedverlies in je cyclus of is je lijf nu van slag?
Superfijn dat het allemaal zo loopt!

maandag 15 april 2019 om 15:26
Dubbel goed nieuws dus Arctic! Fijn, een leidinggevende die meedenkt en ook fijn dat ze jullie gesprek hebben vervroegd. Begin mei is een heel stuk schappelijker en ook vol te houden emotioneel (denk ik?)
Hier terug van de maatschappelijk werker. Was soms best even pittig omdat mij een spiegel werd voorgehouden mbt zusje, maar dat is ook wel eens goed. Weer een aftelmomentje dat ik kan wegstrepen op weg naar de echo. De komende 10 dagen kunnen me echt niet snel genoeg gaan.
Hier terug van de maatschappelijk werker. Was soms best even pittig omdat mij een spiegel werd voorgehouden mbt zusje, maar dat is ook wel eens goed. Weer een aftelmomentje dat ik kan wegstrepen op weg naar de echo. De komende 10 dagen kunnen me echt niet snel genoeg gaan.

maandag 15 april 2019 om 16:18
Arcticfox1 schreef: ↑15-04-2019 15:27Ik voel mij nu wel iets beter. Fijn om serieus genomen te worden.
Behoorlijk donkere week gehad
Dat kan ik me voorstellen. Hopelijk geeft het vooruitzicht van een gesprek over een paar weken voor nu voldoende energie om de komende weken nog even aan te kunnen