Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
He get wat een nare berichten zo op de vreoge avond.....

Mirjam, hopelijk alles goed met Hanna en sterkte....weer een heeeeeel goede reden om niet naar het zwembad te gaan. man en dan maar 1 jaar ouder?

enm mmmoi in het ziekenhuis gatver de gatver......das wel het laatste wat je wil in je kraamweek.....

En teruglopende bv...sja....jullie mogen wel wat van mij...hebgenoeg om een heel weeshuis te voeden en ben nog niet aan het werk...scheelt denk ik wel een hoop gedoe.

Hier alles okidoki.....prima dag en een heerlij lachende en kirrende Fenna en Mayte die pop ook probeert te voeden met haar piet piraat pak aan.....Komt ze bij me..." mama kloopje los maken ja?" waarom" pop anders niet dlinken kunnen" voorts trekt ze dr' shirt omhoog om aante geven wat de bedoeling is.....de lieverd....ze begint er eindelijk vrede mee te krigjen dat de kleine indringster nietvan plan is om weg te gaan (pas als ze een jaar of 20 is denk ik)

@krokus, hoelaat wilde je ongeveer komen dan? Ik moet om 15.30 bij de fysio zijn, mar afspraak is wel onder voorbehoud....sms me anders maar ff morgen ofzo. En hoe kom je erbij dat ik in maat 38 pas? (dank voor compliment dat dan weer wel) doe ik alleen als ik de behoeft heb me als eenworstje aan te willenkleden.....en dat komt niet vaak voor....:-)
He, Die Mmmoi, wat sneu zeg. Ik hoop dat ze snel naar huis mag. Echt niet leuk, al is het wel fijn dat Thijmen bij haar is!

Beterschap lieve Mmmoi!

Mirjam, jeetje, en Hanna dus ook in het ziekenhuis. Wat zul je geschrokken zijn zeg. Gatverderrie. Ik hoop op een goede nacht voor jullie en dat ze morgen weer lekker thuis kan spelen!

He bakkie allemaal zeg!
Wat een slecht nieuws allemaal...

Mirjam dikke knuffel voor Hanna....Fijn dat er goed op haar gelet wordt!!!!!

En Mmmoi, wat een vervelend einde van de kraamweek.

Heb net gegoogled op kraamkoorts, maar is dus best gevaarlijk. Vroeger gingen mensen hieraan dood. Nu met antibioticum goed te bestrijden...Gelukkig ook er snel bij!!!!

Voor de rest hoi!!!
he gatsie, wat een nare dingen allemaal. Mir, succes in het ziekenhuis, en mmmoi, wat een gedoetje voor jou zeg!

@ringel, ik wilde al op tijd komen. Uurtje of tien? En hoe kom je aan een piet piraat-pak? Roan is zwaar Piet Piraatfan! Sms me je adres nog even als je wilt, kan nl niet meer op de groep.
hoi trug!
Mmmoi beterschap! Fijn dat je knul bij je is en ik kan me voorstellen dat je je meisje mist. Hopen dat je snel opkanpt.

Mirjam, Hanna ook al aan de valpartijen. Goed dat ze haar in de gaten houden. Tesjes fontanel was nog open dus die hoefde niet naar het ziekenhuis. Dan kun je zelf voelen of alles nog oke gaat van binnen. Ik hoop dat jullie morgen weer naar huis mogen.
Babba, ik had ook de zogenaamde kraamvrouwenkoorts na de bevalling van Sverre. Mijn moeder had ook even gegoogled en zat helemaal in de rats. Maar met de juiste antibiotica is het gevaar snel geweken. Ik had al veel dagen koorts maar al na de eerste shot (had geen doorlopend infuus maar werd rechtstreeks in mijn aders gespoten) ging de koorts beduidend omlaag. Mijn moeder was pas gerustgesteld toen ze me zag zitten lachen op het ziekenhuisbed.

Ik hoop zo dat Hanna vandaag lekker naar huis mag en Mmmoi ook zo snel mogelijk!

Ik zelf blijf vandaag een dagje thuis. Ik heb voorhoofdholteonsteking gekregen...Ik word gek van mezelf met die zwakke gezondheid!
Van onze kant alvast goed nieuws; wij zijn weer thuis! Na een onrustige nacht, dat wel natuurlijk. Maar goed, vanavond maar weer wat vroeger erin. Hanna is haar vrolijke zelf, daar merk je niets aan (maar gistermiddag eigenlijk ook al niet). Volgens mij had ze een gewone breath holding spell; dat kindjes hun adem inhouden bij grote schrik/emotie en dan flauw vallen. Het gebeurde op het moment dat ze volgens mij diep adem wilde halen voor een enorme brulpartij; opeens viel ze dus slap tegen me aan.

Mmmoi, sterkte!
He gelukkig met HAnna alles oke.....maar man o man wat een schrik. En wat fijn dat je bij haar kon blijven Mirjam.

@Annie beterschap, als je eenmaal ziek bent, blijf je idd nog ff doorkwakkelen en met je jongens naar het kdv nemen ze van alles mee waar je weer door aangestoken wordt.

Krook komt hier zo even om een poppeslok en kunnen Roan en Mayte even lekker spelen. Hebben jullie ukken dat ook, dat wanneer een kindje bij jullie komt spelen dat ze enorm territorium gedrag laten zien en de andere kindjes eigenlijk niet met hun speelgoed mogen spelen? Bij anderen heeft ze er geen last van en speelt ze lekker, maar thuis.......om de haverklap miepen omdat een ander kindje met haar speelgoed speelt.
net dus terug van poppeslok. Lekker popje is het hoor Ringel! Wat een zoet meiske heb jij! En Mayte is inderdaad heel grappig met haar, NEEJ, ISSE MIIJ!! Hahaha. Na een half uurtje waren ze gelukkig samen gewend. Leuke man heb je ook. Hoe zit het eigenlijk met jullie trouwplannen?

Ik ga nu ff tukken. Zin in.
Lieverdje he.....hoop dat het voor jou ook zo'n zoet kindje zal zijn....(niet te druk over maken hoor, komt allemaal wel goed)

trouwplannen ff op de wat langere baan geschoven....vind het al heel wat dat we metdezelfde ringen om lopen.....Heb ik nog noooooit gedaan met ex vriendjes. Dus met Lief zit het helemaal goed....tis alleen nog niet officieel en we gaan pas concrete plannen maken wanneer Fenna ook kan lopen......

ga nu naar fysio...toedels!
@ringel: ik dacht dat er al wat meer concreet was met de trouwplannen. 2010 toch??

2 van die schattige bruidsmeisjes lijkt me wel heel erg leuk.

Floor is trouwens niet erg bezitterig. Alleen als er een kind binnenkomt dat ze niet leuk vindt of nog niet goed kent dan vind ze het niet zo leuk als die aan haar spullen zit. Maar dat gooit ze dan liever geniepig op de grond dan dat ze het heel opzichtig af gaat pakken. Echt een achterbaks meisje dus :-).

Vandaag met Eva naar het CB. Ze is nu 64,8 cm en 7120 gram. Allebei onder de -1 lijn dus echt een klein popje. Maar de arts was helemaal tevreden, ze vond het een leuk vrolijk meisje (ze zal vast niet zeggen dat je een rotkind hebt ).

Ik zit met mijn haar in de kikkergroene blondeerstinkzooi. Meestal wordt het niet groen terwijl ik altijd hetzelfde merk heb dus ik ben erg benieuwd of het straks ook groen is als het uitgespoeld is.

@mirjam: gelukkig zijn jullie weer helemaal heel thuis. Je maakt wat mee met die kinderen.

@annie: jeetje zeg, jij loopt echt met je gezondheid te klooien. Hopelijk helpt de lente en het warmere weer straks wat.

Best logisch dat de borstvoeding op deze manier niet meer wil lukken.

Ik ga mijn groene spul uitspoelen, wish me luck!
en? wt is het geworden? Blauw?

het is/was idd de bedoeling om in 2010 te gaan trouwen (omg dat is volgend jaar!!!!) maar we houden niet echt geld over om te sparen en aangezien we met name een errug groot feest willen geven zijn we toch wle veel geld nodig. en ikheb een jurk op het oog die 5000 euro kost (sja een echte Christian Lacroix is niet gratis natuurlijk) maar ben nog aan het kijken of ik het model kan laten namaken. de plannen zijn er wel, we zijn alleen nog niet zo met de utvoering bezig.

ben vanmiddag weer bij de fysio geweest en wat ik heb met m'n pols heeft een naam! Het syndroom van quevain....nou ja volgens wikipedia doet het pijn en dat klopt....heb voor komende maandag weer een afspraak en als het dan niet beter is dan heb ik nog 2 opties. Optie 1 is m'n pols laten gipsen of spalken voor 2 weken...erg onhandig met 2 ukkies. optie 2 is een injectie met een cocktail van allerhande troep maar dan moet ik met de bv stoppen. Nou was ik dat laatste niet van plan, dus kom je automatisch op optie 1, maar ook daarzit ik niet echt op te wachten. Ben de komende dagen dus heeeel veel minder hier te vinden, want tikken is toch wel een trigger voor deze aandoening. of met je duimen omhoog tikken, te krmapachtig de muis vasthouden, of te hard op de spatieknop rammen......geen idee of ik dat doe, want doe dat niet altijd met m'n duim (en als ik het al met een duim doe is het met links) slechte uitvinding een toetsenbord, je krijgt er alleen maar ellende mee.

Hoe is het eigenlijk met jouw pols Pebbels?

zo genoeg pols verhalen....heb een wijntje en ga lekker buizen.

Kan jullie e serie "leverage" aanraden, is vanaf 2 april op rtl 5 geoof ik, maar wij hebben het eerste seizoen bijna uit. errug leuk en weer eens wat anders. beetje het moderne A-team zeg maar.
En de kleur is...................(tromgeroffel)......................gewoon blond. Geen idee waarom het zo groen uitsloeg maar het resultaat is prima.

@ringel: jeetje zeg, wat een gedoe met je pols. Dan zou ik voor het gips kiezen. Komt best wel goed, je mag je hand wel gewoon gebruiken dan toch?

Mijn pols heb ik nauwelijks meer last van. Heel gek want ik kreeg het, samen met rode vlekjes vlak voordat ik die heftige koorts kreeg. Het lijkt dus een virusje te zijn geweest maar de klachten leken echt op carpaal tunnel syndroom.

Alleen als ik Eva lang heb vastgehouden en mij pols ook voor andere dingen veel heb gebruikt dan heb ik nog wel last.

btw: een jurk van 5000 euro!!!!! Zo hee, je hebt wel een dure smaak zeg. Ik vond die van mij van 800 euro al duur genoeg (valt voor een trouwjurk best mee, weet ik wel).

Die serie Leverage ga ik onthouden, misschien dat manlief dat ook leuk vindt.

Hey dames!

Wat een narigheid hier zeg... Mmmoi, ben je alweer thuis? Jemig wat een schrik zeg.... gelukkig kunnen ze je in het zkh geod helpen. en dat missen van Jasmijn herken ik wel.... (niet Jasmijn dan maar mijn eigen kindje natuurlijk).

Mirjam, met Hanna gaat het dus weer... gelukkig maar!

annie wat balen van de bv.. hier loopt het ook hard terug denk ik. maar ik maak me vooral zorgen over dat klote gekolf en mijn voorraad die zienderogen aan het slinken is. Ik ga voorlopig nergens meer naartoe onder voedertijd, behalve mijn werk. Ik wil zo min mogelijk uit de vriezer geven en zo veel mogelijk zelf voeden. Maar zwaar is het wel. Ik ben blij dat jij en Pebbs dat ook hebben, voel ik me wat minder belabberd.

Gelukkig mag Gijs nu ook ander vocht hebben en over een maandje mag hij kwark. Kan ik evt een voeding laten vallen voor de kwark. wil ik alleen op werkdagen doen. ingewikkeld verhaal.

Ik ga nog ff meten, zat mijn tijd aan de laptop te verdoen omdat ik mijn naald heb vervangen (en dan moet ik na een uur nogmaals prikken om te weten of de naald goed zit).

Sjips... weer vergeten om EERST het kleurtje te doen.....
Ben benieuwd hoe het met mmmoi is......hoop dat ze snel opknapt want lijkt me niks om met een vers geperste baby in het ziekenhuis te liggen en je kan volgens mij dood ziek zijn van een baarmoederontsteking.

@krook heb je nog gebeld voor een vroegere echo? zou ik echt gaan doen hoor, anders maak je, je alleen de kop maar gek.

nu ga ik naar boven en Mayte en mezelf in de kleren heisen. Lief is vandaag vroeg begonnen en dus vanmiddag lekker vroeg thuis.

Vandaag met Gijs naar het CB geweest, daar werd ik ook niet blijer.... 't manneke is maar 100 gram aan gekomen in 2 maanden.... Op zich denk ik dat het niet zo erg is, want hij weegt nog steeds een dikke 8 kg bij 70cm, maar ja... zo weinig aangekomen!

We zijn van de week al gestart met bijvoeden, maar dat moeten we van de CB-arts "vermeerderen". We wilden het eigenlijk net zo doen als bij Ella, niet al te veel ineens ivm de bv maar ook ivm evt allergieen.

Dan toch maar aardappels en groenten 's avonds en tussendoor een keer wat fruit. Ik hoop dat dat wat zoden aan de dijk zal zetten.

Verder was zijn schedel niet genoeg gegroeid, was zijn fontanel al bijna dicht (dat hoort niet?) en vond ze zijn motoriek op sommige punten wat spastisch. Dat klonk negatiever als ze het bedoelde, maar ze hield 'm onder zijn oksels en dan zou hij met zijn beentjes moeten gaan spartelen, maar dat deed hij niet. Hij ging zijn beentjes "scharen". Toen ze het wat later nog een keer probeerde deed hij dat weer.

Ik zit nu te twijfelen over een bezoek aan een osteopaat (zowel voor mezelf als voor Gijs). Over een maand moeten we terug naar het Cb en dan niet naar de vpk, maar naar de arts. Ik krijg dan toch wel de kriebels..... Maar goed, ze heeft niet gelijk actie ondernomen, dus het zal nog wel te doen zijn.

Hm Ris, vervelend zo'n bezoekje aan het cb. Hoe verloopt zijn groeilijn op de bv-curve? Maak je je erg zorgen nu? En een bezoekje aan de osteopaat kan zeker goed uitpakken, ik zou het maar doen als ik jou was. Doet hij dat met zijn beentjes ook als jullie hem zo vastpakken?
@Ris: vervelend dat het bezoekje aan het CB een beetje tegenviel. De beperkte groei komt me wel bekend voor, Eva was ook maar ongeveer een pond aangekomen in 2 maanden en maar 1,3 cm gegroeid. Gijs heeft natuurlijk wel een boel reserves die nu misschien minder gaan worden.

Dat vasthouden onder de oksels begrijp ik nu ook, ik vroeg me al af wat ze nou aan het doen was met Eva. Volgens mij spartelde Eva wel gewoon maar ik weet niet precies hoe het eruit hoort te zien.

Hoe zit dat ook alweer met die kwark? Ze vertelden gisteren op het CB dat ik yoghurt mocht gaan geven, dat was ik alweer helemaal vergeten. Mogen ze dan ook meteen kwark of is dat dan weer later?

@krokus: je maakt je zorgen over de zwangerschap begrijp ik uit de post van Ringel? Is daar een reden voor of gewoon een gevoel?

Ik kan me van ringel herinneren dat ze geen goed gevoel had in het begin bij de zwangerschap van Fenna maar dat is toch helemaal goed gekomen.
en dat was ook de reden dat ik dus meerdere echo's heb gehad in het begin. Puur en alleen voor m'n eigen gemoedsrust, dat het toch geen windei zou zijn.

pfffft Fenna is toch een heel ander kindje dan Mayte was hoor (duh.....) best lastig om haar te leren kennen met d'r eigen maneuvels....maar ja Mayte ken ik nu ook zo'n beetje door en door (denk ik.....) Of ik ben gewoon heel veeldingen vergeten.

Fenna heeft dus een miep/jengel/ krijsen 3 uren....en die zijn precies op het moment dat ik moet beginnen met eten koken en tijdens het eten....Ben allang blij dat het niet s'nachts is, maar ik wordt er zo moe van. Verder is het heerlijk poppie die ook al hel gericht tegen een knuffel aanmept als ze in het wippertje ligt/zit.

Nog geen nieuws van mmmoi? hoelang moet ze eigenlijk in het ziekenhuis blijven?

@Ris, kanme voorstellen dat je een beetje gedesillusioneerd bij het cb vandaan bent gekomen......sjips.
Mmmoi is vandaag weer thuis gekomen. Check even haar hyve.
FF niet geweest en hoor boel narigheid hier zeg! Mmmoi in het ziekenhuis. Hoe zou het zijn? Hoe lang duur zoiets al kraamvrouwenkoorts?

Gelukkig met Hanna inmiddels weer alles ok. Wat zal jij geschrokken zijn Mirjam!

Ris Niet leuk om zo van het cb thuis te komen. Hoop dat je volgende maand beter nieuws mee krijgt. Mijn ervaring bij ons cb is dat de verpleegkundige altijd meer bereb op de weg ziet dan de arts. Hoop voor jou dat dat ook zo is.

Ringel ook nog steeds aan het rommelen met je pols dus. Beide opties die je hebt zijn niet echt handig. Zit niet anders op denk ik.

Rest haaaaiii
Fijn, dat is goed nieuws!

Ik had haar net al even ge-smst of het goed ging maar als ze thuis is zal het vast beter gaan.

@ringel: haha, zo bekend. Huiluur tijdens het koken en het eten.

Van de week was ze zo moe dat ik haar al voor het eten heb gevoed en op bed gelegd en we zaten met z'n drieen echt van de stilte tijdens het eten te genieten.
@niniane: ik denk dat Ris al bij de arts was want de onderzoekjes die ze noemt heeft de arts gisteren ook bij Eva gedaan.

Hoe gaat het daar met de heren en met jou?
Ris, de fontanel sluit meestal rond het jaar. Bij Max was die ook rond zes maanden dicht. Omdat hij andere schedelproblemen heeft, was dat dus niet goed. Misschien toch even zijn schedel laten checken bij de kinderarts?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven