Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Hier is peuter pas nog een dagje naar de dierentuin geweest met opa en oma en zijn neef. Hij had een hele leuke dag gehad. Naar het zwembad mag ook met oma van mij.
Zoon is inderdaad 2,5 maand.
Het ging vandaag nadat ik wegging gelukkig goed. Hij zoekt dan wel de rust op, maar dat is natuurlijk ook prima.

Zoon is mee geweest naar de echo bij de verloskundige, en zegt nu: mama baby in de buik. Zo lief!
sneeuwball schreef:
09-04-2019 18:47
Zoon is inderdaad 2,5 maand.
Het ging vandaag nadat ik wegging gelukkig goed. Hij zoekt dan wel de rust op, maar dat is natuurlijk ook prima.

Zoon is mee geweest naar de echo bij de verloskundige, en zegt nu: mama baby in de buik. Zo lief!
Ja, lief he! Hier werden dat ook kusjes op mijn buik. Inmiddels is de baby 9 weken, en elke morgen vraagt hij waar de baby is en heeft hem een kusje. Peuter wordt in juni 3.
Wat lief snowgirl en sneeuwbal!

@dagje weg zonder ons, lijkt me heerlijk als iemand dat aanbied maar is nog niet gebeurd. Mede door haar allergieën ben ik hier ook wel erg terughoudend in en onze omgeving weet hoe lastig dat is/was dus denk ook dat mensen het niet voor durfde te stellen.

Wij zijn nu een midweek in centerparcs en gister zei dochter ineens "Elsa moe" O_O dat hebben we haar echt nog nooit horen zeggen. We hadden verwacht dat slapen op een andere plek echt lastig zal worden voor haar maar ze ging gewoon heerlijk slapen.
Het was nog wel even lastig dat ze hier in een ledikant moest ipv het grote bed waar geen uitvalrekje op kon.

Verder genieten we echt van haar, ze is heel goed te pas en het samen spelen met andere kinderen zien we nu ook steeds meer gebeuren. Hand in hand met andere vreemde kindjes van de brede glijbaan af etc. Zo leuk! :flirting:
Doordat ze nu geen heftige contactallergie meer heeft kunnen we haar ook veel meer laten gaan, volgens mij vind zij dat ook heerlijk.
Envelop schreef:
09-04-2019 21:42

Wij zijn nu een midweek in centerparcs en gister zei dochter ineens "Elsa moe"
Zoon zegt ook ik ben moe sinds paar dagen.
Was dat bij jullie ook nieuw? Wij zien haar echt nooit moe, niet gapen, snel huilen of wat dan ook en naar bed gaan gaat ook meestal niet vrijwillig.
Hoop dat dit niet een eenmalig iets was!
Envelop schreef:
09-04-2019 22:01
Was dat bij jullie ook nieuw? Wij zien haar echt nooit moe, niet gapen, snel huilen of wat dan ook en naar bed gaan gaat ook meestal niet vrijwillig.
Hoop dat dit niet een eenmalig iets was!
Hij wil nog niet echt vrijwillig naar bed, maar dat hij het zegt is iets. Hier kun je vermoeidheid wel duidelijk zien. Dan vraagt hij ook zijn speen en wordt onhandig.
Lief ook snowgirl!!

Zoon geeft zelden aan dat hij moe is en naar bed wil. Hij wil liever niet naar bed.
Maar bij hem is het we heel zichtbaar.

Hij wordt prikkelbaar en onhandig. Heeft een vermoeid gezicht, wrijft in zn ogen en gaat een beetje hangen.
Hoe verliep dat bij jullie, die overgang van middagdut naar géén dut?

Zoon van 2.5 begon thuis te spoken als hij 's middags naar bed ging, waardoor hij steeds vaker op bleef. Dit is nu ongeveer een maand zo. Op het kdv valt hij echter als een roosje in slaap, dus MOE is hij nog wel om 13u.
Maar dan probeer ik het thuis weer, en denk maar niet dat meneer gaat slapen :facepalm:
Hij trekt het best okee de rest van de dag, dus ik vind het niet erg. Enige minpuntje is dat hij na een kdv dag met slaapje 's avonds ook echt minimaal een uur later gaat.

Wanneer stop je definitief met de middagdut? Wanneer zeg ik tegen kdv dat ze hem moeten op houden?
Zodra je avonds er echt last van hebt zou ik stoppen, hebben wij ook gedaan.
Is het nog een optie om hem een maximale tijd te laten slapen? Hier slaapt ze thuis en op het kdv maximaal 45 minuten. Langer is gegarandeerd spoken savonds of snachts.
Melbourne: ik heb niet echt advies, zoon slaapt nog veel. Maar ik denk dat het uitproberen is, hoe het een keer gaat op kdv zonder dutje.
Hoeft niet direct zo te blijven natuurlijk, als hij het toch niet trekt, geef je dat ook weer aan.
Toen hij telkens om 24.00 nog niet sliep en om 03.00 weer wakker was of gewoon hele nachten wakker was heb ik gevraagd op de opvang of ze hem niet meer op bed wilde leggen. Thuis slaapt hij ook niet meer.
Hoe oud waren jullie peuters toen ze van 1 naar 0 slaapje gingen? Onze peuter is 2,8 en gaat op wat gemiep na, gewoon nog slapen tussen 12-14uur. ‘Snachts wordt ie ook niet wakker.

Tenminste.. ‘snachts wordt hij niet wakker omdat ie overdag slaapt.
De mijne is nu dus 2jr en 7mnd en we hobbelen nu sinds een maand er tussenin....
Hier 2 jaar en 2 maanden en soms geen middagslaapje maar heeft het wel nodig.
Volgens mij ging peuter thuis over naar geen dutje met 2.5 en bij kdv 2 maanden voor z'n 3e verjaardag. Vandaag zowaar wel een dutje gedaan omdat hij niet helemaal fit is. Het is bij hem heel goed te zien en hij geeft het 's.avonds ook zelf aan.
Dochter van 2,5 doet nog steeds een middagslaapje van 1,5-2,5 uur. Ze heeft het ook echt nog nodig, zeker op een drukke dag.

Ze viel vanmiddag midden in een driftbui bij me op schoot in slaap, dat heeft ze echt nog nooit gedaan. Ze had net 39 graden koorts, dus ik snap nu ook meteen waarom ze zo hangerig en vervelend was de laatste dagen. Ik denk dat het de laatste kiezen zijn. Ze gaf net ook aan dat ze pijn had aan haar tand en loopt al twee weken met haar hand in haar mond. Hopelijk zijn ze snel door.
melbourne88 schreef:
10-04-2019 15:17
De mijne is nu dus 2jr en 7mnd en we hobbelen nu sinds een maand er tussenin....
Ook prima toch? Ik zou de keuze lekker bij peuter laten op dagen dat jullie thuis zijn en je hoeft er met weggaan minder rekening mee te houden dat hij nog moet slapen, want hij redt het eventueel wel zonder. En als je er vanuit gaat dat hij geen dutje doet en hij gaat opeens toch slapen heb je opeens tijd voor jezelf! ;-)
Dochter lijkt eindelijk wat op te knappen, geen koorts meer vanochtend. Ze heeft alleen de hele nacht gehuild, elk half uur. Ik ben die nachten echt niet meer gewend, dat wordt straks wat met de baby :yawnee:
fiona2018 schreef:
12-04-2019 09:27
Dochter lijkt eindelijk wat op te knappen, geen koorts meer vanochtend. Ze heeft alleen de hele nacht gehuild, elk half uur. Ik ben die nachten echt niet meer gewend, dat wordt straks wat met de baby :yawnee:

:there:

Hopelijk krijg je straks met baby van die lekkere oerhormonen waardoor je het slaapgebrek pas merkt als je een conversatie met een volwassene moet voeren :thumbsup:
Hebben jullie peuters ook het talent om in de hondenpoep te gaan staan? Ik sta elk uitje dat op gras of weggetjes plaats vond met een stokje te pielen :wtf:

Ik vraag mij dan af of dat peuter gerelateerd is of alleen mijn peuter..
Haha, dat van die oerhormonen hoop ik ook Glitter!

Dochter heeft nog nooit in de hondenpoep gestaan (wel geitenpoep). Ik weet niet of dat alleen jouw peuter is, maar het zal vast met je omgeving te maken hebben. In onze vorige woonplaats lag overal hondenpoep, maar waar we nu wonen bijna niets. Of misschien hebben we gewoon mazzel gehad tot nu toe.
Zoon heeft ook nog nooit in de hondenpoep gestaan terwijl er wel veel ligt bij kdv.

Mijn baby slaapt vaak beter dan mijn peuter. Maar die doet man sowieso ''s nachts dus heb ik niet zo veel last van. Behalve als hij persee mama wil.
Heeft iemand ervaring met een allergie voor pleisters? Dochter heeft al vijf weken een aantal wondjes op haar gezicht, die ze maar blijft openkrabben. Ik heb er op een gegeven moment pleisters opgeplakt (kinderpleisters van Hansaplast), maar toen werd haar hele wang rood, precies in de vorm van de pleister.

Inmiddels zijn we weer een paar weken verder, smeer ik al een week hormoonzalf, maar de wondjes gaan maar niet weg. Ik denk omdat ze het blijft openkrabben. Vanochtend was haar hele wang weer opgezwollen en vol bloedvegen.

Iemand tips voor pleisters waar ze misschien wel tegen kan, kan dat nog verschillen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven