Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
donderdag 4 april 2019 om 19:24
Wij brengen school vanaf z'n 4e naar een katholieke basisschool om praktische redenen. Het is ook een goede school.
Peuter hier zei afhelopen week wel eens fucking. Dat kan hij van mij hebben. Maar eigenlijk vloek ik vrijwel niet. Verdorie zeg ik wel
Ik heb een keer gelezen dat het voor kinderen prima is om je ouders af en toe te horen schelden. Ze zien volgens mij dat ouders ook wel eens gefrustreerd kunnen zijn.
Peuter hier zei afhelopen week wel eens fucking. Dat kan hij van mij hebben. Maar eigenlijk vloek ik vrijwel niet. Verdorie zeg ik wel
donderdag 4 april 2019 om 20:32
Laat een hypotheekadviseur eens kijken naar de mogelijkheden voor een overbruggingskrediet. Daarmee kun je wellicht rustiger eerst wat kopen en daarna verkopen en inlossen vanuit de verkoopopbrengst. Zo hebben wij het ook gedaan en dat was relaxt.GlitterCupcake schreef: ↑04-04-2019 09:23We willen eerst verkopen omdat er dan geld vrijkomt. Ons appartement is afgelost en daarmee kunnen we gelijk een duurder huis kopen. En mochten we niks vinden dan vind ik het ook niet erg om een tijd een leuk huisje op een park oid te huren. Lijkt mij wel leuk voor peuter.
Niettemin zaten we alsnog wel een tijdje op een vakantiepark met peuter en baby omdat de verbouwing uitliep. Echt leuk was dat niet overigens.
donderdag 4 april 2019 om 20:45
Man scheld niet en heeft hier ook echt een hekel aan (heeft hij altijd al gehad) Ik kan er heel soms een gvd uit knallen maar alleen als er ook echt iets ergs gebeurd is. Kut gebruik ik nog wel met enige regelmaat met boze blikken van man tot gevolg. Dochter heeft het nog niet opgepakt gelukkig.
Chips, potjandorie en dat soort dingen zeggen wij beiden niet.
Chips, potjandorie en dat soort dingen zeggen wij beiden niet.
donderdag 4 april 2019 om 22:53
Ik moet dus aan de slag met het schelden
Bedankt voor jullie inbreng.
We (*man) willen een hypotheek vermijden en we hoeven voor een nieuw huis voor ‘maar’ €100.000 te lenen. We zouden dat wel kunnen overbruggen maar we willen het graag simpel houden.
Waarom was een vakantiepark niks? Mij leek het wel lekker om een zomer in een huisje tussen de bomen te zitten. We wonen nu op 50m2 dus de meeste huisjes voelen aan als een villa
ShaunTheSheep schreef: ↑04-04-2019 20:32Laat een hypotheekadviseur eens kijken naar de mogelijkheden voor een overbruggingskrediet. Daarmee kun je wellicht rustiger eerst wat kopen en daarna verkopen en inlossen vanuit de verkoopopbrengst. Zo hebben wij het ook gedaan en dat was relaxt.
Niettemin zaten we alsnog wel een tijdje op een vakantiepark met peuter en baby omdat de verbouwing uitliep. Echt leuk was dat niet overigens.
We (*man) willen een hypotheek vermijden en we hoeven voor een nieuw huis voor ‘maar’ €100.000 te lenen. We zouden dat wel kunnen overbruggen maar we willen het graag simpel houden.
Waarom was een vakantiepark niks? Mij leek het wel lekker om een zomer in een huisje tussen de bomen te zitten. We wonen nu op 50m2 dus de meeste huisjes voelen aan als een villa
donderdag 4 april 2019 om 22:58
Ik scheld echt té veel. Soms denk ik wel eens... kus ik met dié mond mijn moeder? Maar zoon praat nog niet dus het heeft nog geen gevolgen.
Weet ook wel dat het niet netjes is. Maar het is soms ZO FIJN om even te vloeken en tieren als ik voor de 180.000e keer mijn kleine teen stoot of weer bijna over de harses ga omdat er weer ergens een auto/vrachtwagen/tractor/dinosaurus ligt waar die niet moet liggen.
Weet ook wel dat het niet netjes is. Maar het is soms ZO FIJN om even te vloeken en tieren als ik voor de 180.000e keer mijn kleine teen stoot of weer bijna over de harses ga omdat er weer ergens een auto/vrachtwagen/tractor/dinosaurus ligt waar die niet moet liggen.
vrijdag 5 april 2019 om 08:01
Glitter, jammer dat man het op die manier beperkt. Ik vond het juist rustgevend, weinig gedoe, simpel en de kosten vielen me alles mee.
We wilden gewoon graag naar ons nieuwe huis en dit was een tegenvaller. Het was wel beetje vakantiegevoel door de omgeving, maar je leeft uit je koffer, bent veel spullen ‘kwijt’ en daarna moet je alsnog weer verhuizen en alles uitpakken. (en voor jullie zou het extra opslag van de spullen en dus extra kosten betekenen) Tel daar een peuter bij op die al wel op het KDV 17km verderop startte en een vers uitgepoepte baby van een week en de ‘lol’ was compleet
We wilden gewoon graag naar ons nieuwe huis en dit was een tegenvaller. Het was wel beetje vakantiegevoel door de omgeving, maar je leeft uit je koffer, bent veel spullen ‘kwijt’ en daarna moet je alsnog weer verhuizen en alles uitpakken. (en voor jullie zou het extra opslag van de spullen en dus extra kosten betekenen) Tel daar een peuter bij op die al wel op het KDV 17km verderop startte en een vers uitgepoepte baby van een week en de ‘lol’ was compleet
vrijdag 5 april 2019 om 10:33
ShaunTheSheep schreef: ↑05-04-2019 08:01Glitter, jammer dat man het op die manier beperkt. Ik vond het juist rustgevend, weinig gedoe, simpel en de kosten vielen me alles mee.
We wilden gewoon graag naar ons nieuwe huis en dit was een tegenvaller. Het was wel beetje vakantiegevoel door de omgeving, maar je leeft uit je koffer, bent veel spullen ‘kwijt’ en daarna moet je alsnog weer verhuizen en alles uitpakken. (en voor jullie zou het extra opslag van de spullen en dus extra kosten betekenen) Tel daar een peuter bij op die al wel op het KDV 17km verderop startte en een vers uitgepoepte baby van een week en de ‘lol’ was compleet![]()
Agh ja hij beperkt mij en ik beperk hem, hij geeft aan mij en geef aan hem. Een relatie is in essentie ruilhandel drijvend in een poel van liefde
Dat klinkt trouwens echt als een hel je vakantieparktijd
vrijdag 5 april 2019 om 18:15
Mijn dochter kan het wel maar ze doet het niet.
Voorheen at ze altijd zelf dr toetje en gisteren at ze een ijsje tussendoor ook gewoon zelf uit het bakje, maar nu sinds 2,5 maand eet ze haar toetje na de maaltijd niet zelf meer. Ik wil haar niet meer 'voeren' en vindt dat ze het zelf kan doen. Dus ik ga niet meer het toetje naar binnen lepelen. Ik zet het haar voor en ze gaat er in roeren, mee spelen of aan de mond zetten alsof ze het op gaat drinken, dus haal ik het weg. Het lijkt dr niet uit te maken en dan denk ik misschien heeft ze er gewoon geen zin meer in na de maaltijd. Eten jullie peuters na de hoofdmaaltijd meteen nog een toetje? Of wachten jullie even? Tsja wij eten zelf ook geen toetje misschien heeft dat er ook nog mee te maken.
Voorheen at ze altijd zelf dr toetje en gisteren at ze een ijsje tussendoor ook gewoon zelf uit het bakje, maar nu sinds 2,5 maand eet ze haar toetje na de maaltijd niet zelf meer. Ik wil haar niet meer 'voeren' en vindt dat ze het zelf kan doen. Dus ik ga niet meer het toetje naar binnen lepelen. Ik zet het haar voor en ze gaat er in roeren, mee spelen of aan de mond zetten alsof ze het op gaat drinken, dus haal ik het weg. Het lijkt dr niet uit te maken en dan denk ik misschien heeft ze er gewoon geen zin meer in na de maaltijd. Eten jullie peuters na de hoofdmaaltijd meteen nog een toetje? Of wachten jullie even? Tsja wij eten zelf ook geen toetje misschien heeft dat er ook nog mee te maken.
vrijdag 5 april 2019 om 19:43
vrijdag 5 april 2019 om 20:28
vrijdag 5 april 2019 om 20:55
@lavendel, hoe gaat het nu verder met gewicht en groei? Ik weet niet of ik het destijds hier ook had gepost maar het bleek dat dochter een behoorlijk jodiumtekort had waardoor haar groei en eetlust ook erg stagneerde. Ik heb zelf een aanvraag ingediend om haar hier op te laten testen toen ik eens las waar overal jodium in zat en ik tot de conclusie kwam dat wij daar niks van aten.
Sinds ze dagelijks vitaminepoeder met jodium krijgt heeft ze een enorme groeispurt gemaakt (ook al blijft ze nog steeds klein t.o.v. het gemiddelde) en eet ze ook veel beter. Waar er eerst met moeite een halve boterham opging vraagt ze nu na haar boterham om een tweede of om een extra stuk fruit.
Ik heb begrepen dat jodium tekort vaak voorkomt en best nare gevolgen kan hebben maar gek genoeg wordt er eigenlijk nooit naar gekeken.
Sinds ze dagelijks vitaminepoeder met jodium krijgt heeft ze een enorme groeispurt gemaakt (ook al blijft ze nog steeds klein t.o.v. het gemiddelde) en eet ze ook veel beter. Waar er eerst met moeite een halve boterham opging vraagt ze nu na haar boterham om een tweede of om een extra stuk fruit.
Ik heb begrepen dat jodium tekort vaak voorkomt en best nare gevolgen kan hebben maar gek genoeg wordt er eigenlijk nooit naar gekeken.
vrijdag 5 april 2019 om 21:01
Hebben jullie al plannen voor een vakantie deze zomer? Wij zijn op zoek naar inspiratie, het kan nog alle kanten op voor ons. Nederland, Europa, buiten de EU, kamperen, appartement, sta caravan.... Moeten wel een beetje op het geld letten dus een camper huren in Amerika ofzo wordt het in elk geval niet 
Volgende week willen we er eens over na gaan denken.
Volgende week willen we er eens over na gaan denken.
vrijdag 5 april 2019 om 21:40
@envelop: 2 weken terug met 2 jaar controle op cb woog ze 9,9kg en was ze 82,5 cm. Ze zit nu net boven -2 lijn. Met 1,5jaar zat ze hier onder. Er is dus wel weer een stijgende lijn, maar nog niet echt overtuigend. Op het cb waren ze wel tevreden. Eind deze maand weer naar de kinderarts.
Ik heb nog nooit over jodiumtekort gehoord. Ik zal eens gaan lezen.
Vakantie: wij gaan twee weken naar het Gardameer in de buurt van Peschiera del Garda op een camping in een bungalow!
Ik heb nog nooit over jodiumtekort gehoord. Ik zal eens gaan lezen.
Vakantie: wij gaan twee weken naar het Gardameer in de buurt van Peschiera del Garda op een camping in een bungalow!
vrijdag 5 april 2019 om 22:15
Wij gaan naar een camping in Overijssel. We hebben een luxe huisje genomen aangezien we geen echte kampeerders zijn en baby tegen die tijd zal tijgeren of kruipen. Maar wat ik leuk vind is dat de huisjes wel in camping opstelling staan. Dus op een veldje en met een speeltoestel in het midden.
Uiteindelijk valt of staat het met het weer natuurlijk..
Uiteindelijk valt of staat het met het weer natuurlijk..
zaterdag 6 april 2019 om 10:18
Wij gaan in de zomer naar onze vaste camping, een halfuur van huis.
En in mei gaan we naar albufeira. Onze oudste heeft al eerder gevlogen, maar peuter nog niet.
Hij vertelt het wel overal: vliesjtuisj pottesjal toe op rjeis samen mama papa... (naam zus)... (eigen naam). Heel benieuwd hoe dat gaat, maar vooral enorm veel zin in.
En in mei gaan we naar albufeira. Onze oudste heeft al eerder gevlogen, maar peuter nog niet.
Hij vertelt het wel overal: vliesjtuisj pottesjal toe op rjeis samen mama papa... (naam zus)... (eigen naam). Heel benieuwd hoe dat gaat, maar vooral enorm veel zin in.