Je moet niet vetter worden
zaterdag 13 april 2019 om 16:49
Net een knallende ruzie achter de rug na wat begon als een ontzettende leuke dag. Mijn vriend en ik hadden net wat issues over ons sexleven uitgepraat op een goede en volwassen manier omdat ik door deze issues wat onzeker werd.
We raakte in gesprek over een foto aan mijn muur waarop hij vindt dat ik er mooi uitzie waarop ik opmerkte: jeetje was daar wel een stuk slanker maar zat ook zo niet lekker in mijn vel toentertijd. Hij zei hierop terwijl hij mij recht in de ogen aan keek: je bent goed zoals je nu bent maar je moet niet vetter worden, waarop ik hem verbaasd aankeek en hij daarop zei ik meen het hoor!
Ik vond het echt een klote opmerking ook omdat ik een normaal gewicht bij mijn lengte heb en ik echt niet wist waar dit nu ineens vandaan kwam, en het voor mij echt uit het niets kwam.
Ik vroeg hem waarom hij dit zei of hij mij te dik vindt? Eerst zei hij dat hij het niet meende en zelf ook niet wist waarom hij dit zei. Toen probeerde hij het bij mij neer te leggen dat vrouwen zeuren over hun gewicht en hij dat niet erg vindt dat ze te zwaar zijn, toen ging het ineens over zijn ex die daar ook altijd over zeurde. Ik zei hem: ik zeur nooit tegen jou over mijn gewicht behalve dat ik mij wat onzeker in bed ging voelen door bepaalde dingen.
Waar ik zelf een gruwelijke hekel aan heb is dat iemand iets zegt wat een ander kwetst en het daarna ontkent wordt of het bij jou neerlegt alsof het ineens mijn probleem is.
Het enige wat ik wilde weten is waarom hij dit zei. Dat kon ik mij dus niet vertellen. Het ontaarde in een vette ruzie en hij is gelukkig weggegaan.
Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
Want ik ben echt niet onzeker over hoe ik eruit zie, ik heb mezelf geaccepteerd hoe ik ben, zorg goed voor mezelf, eet goed.
Ga niet mee in zijn suikerverslaving ook omdat het mij niets doet, vind het niet eens lekker. Maar toch zit het mij dwars, vooral dat “je moet niet vetter worden” want dan zegt hij toch eigenlijk dat hij mij vet vindt? Of ben ik nou gek?
We raakte in gesprek over een foto aan mijn muur waarop hij vindt dat ik er mooi uitzie waarop ik opmerkte: jeetje was daar wel een stuk slanker maar zat ook zo niet lekker in mijn vel toentertijd. Hij zei hierop terwijl hij mij recht in de ogen aan keek: je bent goed zoals je nu bent maar je moet niet vetter worden, waarop ik hem verbaasd aankeek en hij daarop zei ik meen het hoor!
Ik vond het echt een klote opmerking ook omdat ik een normaal gewicht bij mijn lengte heb en ik echt niet wist waar dit nu ineens vandaan kwam, en het voor mij echt uit het niets kwam.
Ik vroeg hem waarom hij dit zei of hij mij te dik vindt? Eerst zei hij dat hij het niet meende en zelf ook niet wist waarom hij dit zei. Toen probeerde hij het bij mij neer te leggen dat vrouwen zeuren over hun gewicht en hij dat niet erg vindt dat ze te zwaar zijn, toen ging het ineens over zijn ex die daar ook altijd over zeurde. Ik zei hem: ik zeur nooit tegen jou over mijn gewicht behalve dat ik mij wat onzeker in bed ging voelen door bepaalde dingen.
Waar ik zelf een gruwelijke hekel aan heb is dat iemand iets zegt wat een ander kwetst en het daarna ontkent wordt of het bij jou neerlegt alsof het ineens mijn probleem is.
Het enige wat ik wilde weten is waarom hij dit zei. Dat kon ik mij dus niet vertellen. Het ontaarde in een vette ruzie en hij is gelukkig weggegaan.
Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
Want ik ben echt niet onzeker over hoe ik eruit zie, ik heb mezelf geaccepteerd hoe ik ben, zorg goed voor mezelf, eet goed.
Ga niet mee in zijn suikerverslaving ook omdat het mij niets doet, vind het niet eens lekker. Maar toch zit het mij dwars, vooral dat “je moet niet vetter worden” want dan zegt hij toch eigenlijk dat hij mij vet vindt? Of ben ik nou gek?

maandag 15 april 2019 om 13:28
tja... hij zei het en hij zei daarna "ik meen het hoor".
Voor mij zou dat voldoende zijn om het meteen uit te maken. Ik neem aan dat hij meende te zeggen, "je moet niet vetter worden dan nu, want dan is het voorbij tussen ons". Ik wil gewoon een paar kilo op en neer kunnen schommelen zonder dat mijn relatie bedreigd wordt. Ik wil in de overgang komen en geen bizarre diëten moeten doen om te voorkomen dat er een paar kilo bijkomen. Maar bovenal: ik wil dat mijn partner van mij houdt om wie ik ben, niet om de hoeveelheid massa onder mijn vel. Ik wil dat hij me zó ontzettend leuk, grappig, slim, gevat en prettig vindt, dat het er niet toe zou doen dat ik brandwonden op mijn lijf zou krijgen, een half verlamd gezicht zou oplopen, 5 kg zwaarder zou worden, mank zou lopen, een litteken zou krijgen op een zichtbare plek of wat het leven ook maar met zich meebrengt. Want die dingen, dat ben ík niet. Dat is mijn lijf, het vervoersmiddel van mijn ik.
Voor mij zou dat voldoende zijn om het meteen uit te maken. Ik neem aan dat hij meende te zeggen, "je moet niet vetter worden dan nu, want dan is het voorbij tussen ons". Ik wil gewoon een paar kilo op en neer kunnen schommelen zonder dat mijn relatie bedreigd wordt. Ik wil in de overgang komen en geen bizarre diëten moeten doen om te voorkomen dat er een paar kilo bijkomen. Maar bovenal: ik wil dat mijn partner van mij houdt om wie ik ben, niet om de hoeveelheid massa onder mijn vel. Ik wil dat hij me zó ontzettend leuk, grappig, slim, gevat en prettig vindt, dat het er niet toe zou doen dat ik brandwonden op mijn lijf zou krijgen, een half verlamd gezicht zou oplopen, 5 kg zwaarder zou worden, mank zou lopen, een litteken zou krijgen op een zichtbare plek of wat het leven ook maar met zich meebrengt. Want die dingen, dat ben ík niet. Dat is mijn lijf, het vervoersmiddel van mijn ik.
maandag 15 april 2019 om 13:36
Het betekent dus letterlijk dat hij niet wil dat je vetter wordt dan je nu bent. Simpel. Je zit nu aan je max voor hem en of je dat nu dik of vet noemt, maakt niet uit. Dit kan toch niet als een verrassing komen, want je weet zelf toch ook hoe je eruit ziet i.t.t. die foto. Als jij niets gezegd had had hij die opmerking ook niet gemaakt. Hij houdt dus van slank en klaar. Nu zit je precies goed voor hem.

maandag 15 april 2019 om 13:38
Na die tekst die hij heeft geschreven vraag ik mij af of hij wel 100 procent is.
Hij heeft het gezegd omdat je hem hebt geraakt met dat seksuele euvel van hem waar je niets over wil zeggen.
En hij meende het ook. Hij zou liever een slankere vrouw hebben maar hij komt moeilijk aan de vrouw, dus neemt wat hij krijgen kan.
Heeft met liefde weinig te maken. Veel plezier nog!
Hij heeft het gezegd omdat je hem hebt geraakt met dat seksuele euvel van hem waar je niets over wil zeggen.
En hij meende het ook. Hij zou liever een slankere vrouw hebben maar hij komt moeilijk aan de vrouw, dus neemt wat hij krijgen kan.
maandag 15 april 2019 om 13:49
Ik ben een stuk jonger dan jij en heb ook eens een soortgelijk iets gehad met mijn ex. Het heeft bij ons ook iets onherstelbaar beschadigd, ik heb hem dit nooit echt kunnen vergeven. Ik zat destijds al niet lekker in mijn vel en dit raakte me zo enorm hard. Achteraf gezien vind ik het ook erg oppervlakkig van hem en zat de liefde dus ook niet diep genoeg.
maandag 15 april 2019 om 14:29
Sjaantje37 schreef: ↑13-04-2019 17:43Ten eerst hou ik niet van chips. Ten tweede wist hij 5 maanden geleden waarmee hij in bed kroop en als hem dat niet bevalt dan is hij ook vrij om te gaan, heb hem niet vastgeketend op bed. Dit is denk ik mijn 3e topic die ik open in 3 jaar tijd omdat ik in de war ben over wat er vandaag gebeurde. Juist omdat ik niet in het slachtoffertje wil kruipen.
Wat ik wel wil als iemand kritiek uit op mijn uiterlijk dat hij dat onderbouwd en niet zich achter tranen en zelfbeklag verschuilt.
Wat moet hij dan onderbouwen aan het feit dat je voor hem nu vet genoeg bent? Kwestie van smaak. Je zoekt er te veel achter. Ga aan je onzekerheid werken, want het is niet normaal dat je hier zo van slag bent. Je bent ontevreden met jezelf en daar ligt het probleem. Niet in zijn opmerking. Bij iemand van 20 is dit nog toelaatbaar, maar niet bij een vrouw van notabene 50! Die vent zal ook wel denken...Dit is nog onaantrekkelijker dan vetter worden, lijkt mij.

maandag 15 april 2019 om 15:01
Niet rot bedoeld, maar ik vind het eigenlijk weinig positiefs toevoegen. Het komt eerder over als een inkijkje in nog meer clichématige gedachtegangen.Sjaantje37 schreef: ↑14-04-2019 20:50HIj schrijft veel op, zijn hersenspinsels maar ook de boodschappen...
Los hiervan en inclusief de context, lijkt het hier niet te gaan om zomaar een onhandige opmerking. Klinkt mij als een man die ontzettend onzeker is op allerlei vlakken en dit op jou projecteert (onbewust).
maandag 15 april 2019 om 15:03
Ik denk dat je gelijk hebt, dat is precies wat ik ook denk.Chinue schreef: ↑15-04-2019 13:38Na die tekst die hij heeft geschreven vraag ik mij af of hij wel 100 procent is.
maandag 15 april 2019 om 15:06
Dat merk ik nu dus ook. Vannacht droomde ik dat ik niet door een toegangspoortje van een festival paste. Echt zo maf. Ik denk dat ik gewoon gelijk heb met wat ik al een tijdje voel, dat ik niet echt zijn type ben maar dat hij toch settelt met mij om niet langer alleen te zijn, om een relatie te hebben.Takkie1 schreef: ↑15-04-2019 13:49Ik ben een stuk jonger dan jij en heb ook eens een soortgelijk iets gehad met mijn ex. Het heeft bij ons ook iets onherstelbaar beschadigd, ik heb hem dit nooit echt kunnen vergeven. Ik zat destijds al niet lekker in mijn vel en dit raakte me zo enorm hard. Achteraf gezien vind ik het ook erg oppervlakkig van hem en zat de liefde dus ook niet diep genoeg.
In een onbewaakt moment zoals afgelopen zaterdag floepte hij eruit hoe hij echt over mij denkt.
maandag 15 april 2019 om 15:09
Waarom ben jij altijd zo hatelijk?Ksenija schreef: ↑15-04-2019 14:29Wat moet hij dan onderbouwen aan het feit dat je voor hem nu vet genoeg bent? Kwestie van smaak. Je zoekt er te veel achter. Ga aan je onzekerheid werken, want het is niet normaal dat je hier zo van slag bent. Je bent ontevreden met jezelf en daar ligt het probleem. Niet in zijn opmerking. Bij iemand van 20 is dit nog toelaatbaar, maar niet bij een vrouw van notabene 50! Die vent zal ook wel denken...Dit is nog onaantrekkelijker dan vetter worden, lijkt mij.
Een vent die bij een vrouw is die hij eigenlijk gewoon vet vindt maar daar bij blijft omdat hij niet alleen wil zijn vind ik ook heel onaantrekkelijk.
maandag 15 april 2019 om 15:10
Inderdaad was het maar een onhandige opmerking.....shift.delete schreef: ↑15-04-2019 15:01Niet rot bedoeld, maar ik vind het eigenlijk weinig positiefs toevoegen. Het komt eerder over als een inkijkje in nog meer clichématige gedachtegangen.
Los hiervan en inclusief de context, lijkt het hier niet te gaan om zomaar een onhandige opmerking. Klinkt mij als een man die ontzettend onzeker is op allerlei vlakken en dit op jou projecteert (onbewust).
maandag 15 april 2019 om 15:12
Nou snap ik! Denk dat het volgende gebakje dat je aangeboden krijgt terwijl hij ernaast zit, toch nèt wat minder lekker smaakt...En dat je het volgende jurkje dat je staat te passen in de winkel toch nèt wat kritischer bekijkt. Dat is wat dit soort opmerkingen doen, of je nu wil of niet. En iets terugnemen wat eenmaal gezegd is, gaat natuurlijk niet.Sjaantje37 schreef: ↑15-04-2019 12:56Hij heeft inderdaad maar twee langdurige relaties voor mij gehad en was nu inmiddels al jaren alleen. Eerlijk gezeg merk ik toch ondanks al zijn spijtbetuigingen dat er iets beschadigd is tussen ons.
maandag 15 april 2019 om 15:38
Ik vind het geen probleem dat hij maar twee langdurige relaties heeft gehad.

maandag 15 april 2019 om 15:48
dit-jolijn- schreef: ↑15-04-2019 13:28. Ik wil gewoon een paar kilo op en neer kunnen schommelen zonder dat mijn relatie bedreigd wordt. Ik wil in de overgang komen en geen bizarre diëten moeten doen om te voorkomen dat er een paar kilo bijkomen. Maar bovenal: ik wil dat mijn partner van mij houdt om wie ik ben, niet om de hoeveelheid massa onder mijn vel. Ik wil dat hij me zó ontzettend leuk, grappig, slim, gevat en prettig vindt, dat het er niet toe zou doen dat ik brandwonden op mijn lijf zou krijgen, een half verlamd gezicht zou oplopen, 5 kg zwaarder zou worden, mank zou lopen, een litteken zou krijgen op een zichtbare plek of wat het leven ook maar met zich meebrengt. Want die dingen, dat ben ík niet. Dat is mijn lijf, het vervoersmiddel van mijn ik.
maandag 15 april 2019 om 15:58
Nee ik heb het niet uitgemaakt maar ik heb wel time out van hem genomen om te onderzoeken of mijn gevoelens voor hem nog hetzelfde zijn na zijn uitspraken.
Ik heb momenteel geen behoefte om bij hem te zijn.
maandag 15 april 2019 om 16:02
Overigens kan ik uit zijn tekst ook nog steeds niet halen waarom hij nou zo iets zegt. Want als hij je helemaal niet dik/vet vindt en er geen moeite mee zou hebben als je wat dikker werd, snap ik helemaal niet meer hoe hij erbij komt om zoiets te zeggen...behalve dan dat hij je mss wilde kwetsen omdat hij pissig was over iets.

maandag 15 april 2019 om 16:02
Ja, dat dacht ik ook direct. Het zou mij ook niet lekker zitten.parbleumondieu schreef: ↑13-04-2019 16:53Het klinkt niet complimenteus. Als hij had gezegd dat hij je precies goed vindt, had het al beter geklonken.
'Niet nog vetter' klinkt wel alsof hij je vet vindt.
maandag 15 april 2019 om 16:22
Ja eerlijk gezegd wel, heb misschien wat moeite met het verouderen maar dat gaat in fases. Ik zie er echt goed uit voor een vrouw van mijn leeftijd, krijg ook best vaak complimenten en ze schatten mij ook een stuk jonger.
Alleen de overgang is echt een hel, dat dan weer wel, dus het kost mij best wel moeite om op gewicht te blijven en ben best wel trots dat dit mij tot nu toe lukt.
Het is juist mijn vriend die niet wil fietsen omdat hij een auto heeft, die continue zegt je moet niet zo streng voor jezelf zijn want je mag best wel een gebakje, terwijl ik daar niet eens van hou. Die graag wat afhaalt terwijl ik dit echt zonde van mijn geld vind en het ook vaak niet voedzaam is. Dus meestal dan gewoon wat anders eet. Hij die elk weekend wijn meeneemt terwijl ik voor hem nauwelijks dronk en het ook niet erg vind als hij wijn drinkt en ik niet, maar dat vind hij dan weer ongezellig dus drink ik wel een glaasje mee.
Ik ben gek op bewegen, wandelen op avontuur erop uit gaan, en ik dacht dat hij daar hetzelfde over dacht. Misschien leren we elkaar nu beter kennen en komen we erachter dat we toch niet zo goed bij elkaar passen.
maandag 15 april 2019 om 16:37