Werk & Studie alle pijlers

Gelogen over dokter

16-04-2019 22:11 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik zit een beetje met een probleem. Ik ben al een tijdje ziek en heb ook al medicijnen gekregen. M'n baas vraagt ook vaak hoe het gaat en gaf me laatst de indruk dat hij het niet meer zo geloofde en hij zei dat ik naar de dokter moest gaan. Ik zei dat ik dat niet kon vanwege m'n klachten maar hij zei toen dat ik iemand moest vragen of die me wou brengen. Dus zei ik dat ik dat wel ging proberen en ik naar de dokter zou gaan. Het ging echt niet dus ben ik niet gegaan. Maar mijn baas vroeg laatst weer hoe het ging en toen heb ik gezegt dat ik naar de dokter ben geweest en hij me medicijnen voorgeschreven heeft. Dit laatste is wel waar alleen heb ik deze medicijnen niet via de dokter maar via een familielid. Ik heb dus tegen de baas gelogen over dat ik bij de dokter ben geweest maar ik ben wel bang dat hij erachter gaat komen dat ik daar niet ben geweest en ik dan ontslagen word. Vooral wanneer ze de bedrijfsarts in gaan schakelen en ik daar moet zeggen dat ik niet naar de dokter ben geweest.  Wat moet ik doen?
Snap er niks van. Je bent nu dus 24 uur per dag thuis maar je hebt geen dokter gezien? Je hebt jezelf een diagnose gegeven waar geen medicatie voor is maar je slikt wel medicatie van een familielid?
Je moet toch leven, boodschappen doen, naar buiten dan kan je toch ook naar de huisarts? En als je idd echt geen stap buiten de deur kan zetten dan moet er zsm een arts komen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wat een dommigheid...
Je kan het hier zo goed verwoorden, exact je eigen diagnose stellen. Als je daar zo van overtuigd bent, waarom kan je je naar je baas dan niet verwoorden? Kan je toch ook ‘gewoon’ dit even uitleggen?
Of voel je zelf al aan dat hij daarmee geen genoegen neemt? Nou dan weet je ook hoe fout je bezig bent.
Maar ik denk dat het nu niet zoveel meer uitmaakt hoe je doet en wat je zegt; contractsverlenging krijg je toch niet op deze manier.
Meisje1912 schreef:
16-04-2019 22:44
Mijn aanvallen worden getriggerd door stress en spanning dus moet ik rustiger worden zodat de aanvallen minder worden. Die aanvallen gaan gepaard met misselijkheid, vermoeidheid, en duizeligheid waarbij het voelt alsof ik constant dronken ben. Er is verder nog geen medicijn voor of behandeling.
Psycholoog doet vaak wonderen. Al is het maar om te leren zien wat jouw triggers zijn en hoe spanning zich opbouwt bij jou, hoe je rustig kunt worden zonder medicatie en hoe je kunt voorkomen dat je die aanvallen krijgt.

Slaappillen zijn enorm verslavend, het is dus heel onverstandig om ze niet via de huisarts te krijgen.
Ja tis heel dom en ik moet naar de psychiater.. Ik vroeg alleen maar of iemand wist wat ik moet doen. Waarom hebben mensen altijd gelijk een mening ergens over ook als je er niet om vraagt? En ja ik snap dat dit een forum is waar iedereen z'n mening mag hebben maar kan dat niet een beetje minder fel? En niemand weet de rest van mijn situatie dus waarom allemaal zo bevooroordeeld?
Sommige reacties reacties heb ik wel wat aan. Bedankt daarvoor
Meisje1912 schreef:
16-04-2019 23:09
Ja tis heel dom en ik moet naar de psychiater.
Wat houd je tegen?
Heb je de bijsluiter wel eens door gelezen van de pillen die je nu slikt?
Meisje1912 schreef:
16-04-2019 22:44
Mijn aanvallen worden getriggerd door stress en spanning dus moet ik rustiger worden zodat de aanvallen minder worden. Die aanvallen gaan gepaard met misselijkheid, vermoeidheid, en duizeligheid waarbij het voelt alsof ik constant dronken ben. Er is verder nog geen medicijn voor of behandeling.
Dit klinkt als de lichamelijke verschijnselen van een angst/paniekstoornis.
Die 'slaappillen' van je dempen wel de klachten, maar ze lossen niks op. Sterker nog: nog even en je hebt er een probleem bij.
Zorg dat je -hoe dan ook, lopend, fietsend oid- bij de huisarts komt en laat je doorverwijzen naar een psycholoog.
blijfgewoonbianca schreef:
16-04-2019 22:37
BEHANDELING

Afhankelijk van de oorzaak van uw evenwichtsklachten zijn de volgende behandelingen mogelijk:

Repositiemanoeuvres: Bij BPPD (benigne paroxysmale positiedraaiduizeligheid) kan de arts een manoeuvre uitvoeren waarbij hij uw lichaam op een bepaalde manier draait om zo de losliggende ‘steentjes’ terug te brengen naar de plek in het evenwichtsorgaan waar ze oorspronkelijk vandaan komen.
Medicijnen: Er zijn bepaalde medicijnen om duizeligheid te voorkomen of te bestrijden, bijvoorbeeld in geval van de ziekte van Ménière en (vestibulaire) migraine.
Fysiotherapie: Bij hyperventilatie kunnen specifieke ademhalingsoefeningen helpen. Bij balans- en evenwichtsklachten die het gevolg zijn van een beschadiging van het evenwichtsorgaan kan fysiotherapie zorgen voor een sneller herstel.

Hoortoestel: Bij minder horen of oorsuizen als bijkomend probleem is het soms mogelijk het gehoorverlies te verhelpen of het oorsuizen te maskeren met een hoortoestel.
Met opzet uitschakelen van het evenwichtsorgaan met medicijnen. Dit kan gedaan worden in specifieke gevallen van de ziekte van Ménière waarbij ernstige en sterk beperkende aanvallen van draaiduizeligheid optreden.
Operatie: Heel soms kan bij de ziekte van Ménière een operatie zinvol zijn.

Dus toch nog maar eens naar de huisarts.
Als ze een neuritis vestibularis heeft (en zo klinkt het) klopt het wel hoor. Die mensen kunnen zo duizelig zijn dat ze niet eens kunnen opstaan, en heel misselijk. Daar geef je dan vaak metoclopramide of domperidon voor, maar TO, dat zijn middelen waar je nier- en lever-, hartritme- en neurologische problemen mee kunt krijgen, dat moet je echt echt echt niet op eigen houtje nemen. Daar kun je als je heel heel veel pech hebt letterlijk plotseling dood neer van vallen dus dat kan alléén een arts voorschrijven die jouw voorgeschiedenis en medicatiegebruik kent en ip niet langer dan een paar dagen.

Je moet echt even contact opnemen met je behandelend arts.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
16-04-2019 23:18
Als ze een neuritis vestibularis heeft (en zo klinkt het) klopt het wel hoor. Die mensen kunnen zo duizelig zijn dat ze niet eens kunnen opstaan, en heel misselijk. Daar geef je dan vaak metoclopramide of domperidon voor, maar TO, dat zijn middelen waar je nier- en lever-, hartritme- en neurologische problemen mee kunt krijgen, dat moet je echt echt echt niet op eigen houtje nemen. Daar kun je als je heel heel veel pech hebt letterlijk plotseling dood neer van vallen dus dat kan alléén een arts voorschrijven die jouw voorgeschiedenis en medicatiegebruik kent en ip niet langer dan een paar dagen.

Je moet echt even contact opnemen met je behandelend arts.
Ze slikt slaappillen/pammetjes.
Hoe lang ben je eigenlijk al ziek?
Cum non tum age
noa schreef:
16-04-2019 23:28
Hoe lang ben je eigenlijk al ziek?
Sinds vorige week woensdag. Toen ziek naar huis gegaan
Ik ga steeds minder geloven van dit verhaal. Een normaal denkend mens gaat toch naar de huisarts met dit soort problemen. Dat is de eerste stap. Ik hoor alleen maar smoesjes dat je niet naar de huisarts kan, nou dan niet, ga lekker zelf aanklooien, word je vast beter van.
Niemand is onmisbaar
Moire schreef:
16-04-2019 23:22
Ze slikt slaappillen/pammetjes.
Metoclopramide is ook sederend, domperidon soms ook. Ze zegt nergens dat ze een benzo gebruikt, ze zegt ‘een soort slaappillen’.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Meisje1912 schreef:
Ja tis heel dom en ik moet naar de psychiater.. Ik vroeg alleen maar of iemand wist wat ik moet doen. Waarom hebben mensen altijd gelijk een mening ergens over ook als je er niet om vraagt? En ja ik snap dat dit een forum is waar iedereen z'n mening mag hebben maar kan dat niet een beetje minder fel? En niemand weet de rest van mijn situatie dus waarom allemaal zo bevooroordeeld?
Volgens mij zijn we het redelijk eens over wat je moet doen; namelijk zsm contact opnemen met je huisarts.
Als je echt te ziek bent om langs te gaan kan hij/zij een huisbezoek afleggen en dat is niet overdreven, die zijn bedoeld voor mensen die te ziek zijn om naar de praktijk te komen, zoals jij nu dus :)
The time is now
Met alle respect.. Maar ik snap het niet.

Je bent ziek. Je kunt niet werken. Je kunt niet naar de dokter. En de dokter kan ook niet naar jou want dat vind je overdreven. Zo blijft er natuurlijk ook niks over wat een oplossing kan zijn.

Ik ben zelf al 5 jaar ziek. En zit thuis. Ik weet hoe zwaar een doktersbezoek kan zijn. Maar ik ben altijd gegaan. En als het echt niet kon, kwamen mensen hier. Echt ziek zijn is klote, en wil je niets liever dan beter worden dus zorg je er gewoon voor dat je hulp krijgt.

Dus om antwoord te geven op je vraag. Wat moet ik doen? Naar de dokter gaan en dealen met het ongemak of de dokter bij jou laten komen en je er overheen zetten.

Succes en sterkte
Meisje1912 schreef:
Ja, ik weet wat je moet doen...

Stoppen met liegen...
Je moet je ha bellen en die laten komen morgen.
Stoppen met medicatie van anderen nemen! Per direct.
Een afspraak maken met de psychiater en daar ook daadwerkelijk heengaan.
Je werkgever verzoeken je niet te bellen of dit op gezette tijden te doen. En daarbij hij mag je niet vragen naar je medische omstandigheden maar enkel naar wanneer je weer aan het werk denkt te kunnen gaan, voor medische zaken moet hij een bedrijfsarts inschakelen.

Hoe jong ben jij? Wie zorgt er nu voor je? En wat vind die ervan?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Meisje1912 schreef:
16-04-2019 22:23
Laat ik 't zo zeggen dat ik niet kan staan laat staan zitten in een auto vanwege de misselijkheid.. Dit komt door een aandoening aan het evenwichtsorgaan.
Dan bel je de huisarts of ie langs wil komen.
Die duizeligheid kan inderdaad heel beangstigend zijn. Een huisarts schrijft daarom soms rustgevende medicijnen voor. Neem contact op met je huisarts!
Kan dat familielid je niet brengen met de auto?
Je kan niet werken, je kan niet naar een huisarts...??
Je kan hier in ieder geval goed verwoorden wat er aan de hand is. (Als het allemaal klopt wat je zegt)...
Morgen je huisarts bellen lijkt mij!
Kia•Ora schreef:
16-04-2019 23:44
Ja, ik weet wat je moet doen...

Stoppen met liegen...
Je moet je ha bellen en die laten komen morgen.
Stoppen met medicatie van anderen nemen! Per direct.
Een afspraak maken met de psychiater en daar ook daadwerkelijk heengaan.
Je werkgever verzoeken je niet te bellen of dit op gezette tijden te doen. En daarbij hij mag je niet vragen naar je medische omstandigheden maar enkel naar wanneer je weer aan het werk denkt te kunnen gaan, voor medische zaken moet hij een bedrijfsarts inschakelen.

Hoe jong ben jij? Wie zorgt er nu voor je? En wat vind die ervan?
Geef ook even aan je huisarts door dat je medicatie hebt gebruikt van anderen.
lux- schreef:
16-04-2019 23:18
Daar geef je dan vaak metoclopramide of domperidon voor, maar TO, dat zijn middelen waar je nier- en lever-, hartritme- en neurologische problemen mee kunt krijgen
Meen je.. ik kreeg metopramide voorgeschreven tijdens mijn zwangerschap.

TO, als jij niet naar de huisarts kan gaan, laat de huisarts dan iig naar jou toe komen
Waarom zou dit overdreven zijn?
Medicijnen nemen die voor iemand anders bedoeld zijn is niet slim..
Medicijnen kun je echt niet zomaar van een ander slikken. Dit is ingesteld op de persoon en ook afgesteld op eventueel andere medicatie.

Stel je krijgt wat en belandt in het ziekenhuis. Niemand weet wat je slikt.. dat kan heel verkeerd aflopen.

Ga naar de huisarts of laat hem langskomen. Overleg met de assistente.

Soms vergt een aandoening meer onderzoek. Uit ervaring weet ik dat vrouwen vaak de diagnose hyperventilatie, paniekaanvallen, stress krijgen terwijl er wel degelijk iets anders aan de hand is.

En als werkgever had ik je ontslagen. Ik verwacht medewerking aan herstel en zo niet....dan is dat voor mij reden voor ontslag.
Libra86 schreef:
17-04-2019 05:27
Meen je.. ik kreeg metopramide voorgeschreven tijdens mijn zwangerschap.

TO, als jij niet naar de huisarts kan gaan, laat de huisarts dan iig naar jou toe komen
Waarom zou dit overdreven zijn?
Medicijnen nemen die voor iemand anders bedoeld zijn is niet slim..
De kans op al dat is natuurlijk klein hè. Metoclopramide en domperidon worden allebei heel veel voorgeschreven en dat gaat prima, omdat artsen eventuele andere medicatie en voorgeschiedenis checken, over de dosering nadenken. Maar dat moet je gewoon niet op eigen houtje doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven