Werk & Studie alle pijlers

Gelogen over dokter

16-04-2019 22:11 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik zit een beetje met een probleem. Ik ben al een tijdje ziek en heb ook al medicijnen gekregen. M'n baas vraagt ook vaak hoe het gaat en gaf me laatst de indruk dat hij het niet meer zo geloofde en hij zei dat ik naar de dokter moest gaan. Ik zei dat ik dat niet kon vanwege m'n klachten maar hij zei toen dat ik iemand moest vragen of die me wou brengen. Dus zei ik dat ik dat wel ging proberen en ik naar de dokter zou gaan. Het ging echt niet dus ben ik niet gegaan. Maar mijn baas vroeg laatst weer hoe het ging en toen heb ik gezegt dat ik naar de dokter ben geweest en hij me medicijnen voorgeschreven heeft. Dit laatste is wel waar alleen heb ik deze medicijnen niet via de dokter maar via een familielid. Ik heb dus tegen de baas gelogen over dat ik bij de dokter ben geweest maar ik ben wel bang dat hij erachter gaat komen dat ik daar niet ben geweest en ik dan ontslagen word. Vooral wanneer ze de bedrijfsarts in gaan schakelen en ik daar moet zeggen dat ik niet naar de dokter ben geweest.  Wat moet ik doen?
Naar de dokter gaan is overdreven maar tegelijkertijd kun je niet onmogelijk naar dokter? :sarcastic:
Ik vind je niet verstandig bezig. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je medicijnen van iemand anders neemt.
Zizo schreef:
16-04-2019 22:22
Beste TO ik begrijp je bericht niet helemaal.
Hoe weet je wat voor ziekte je hebt, terwijl je niet bij een dokter bent geweest? Hoe weet je nu zeker dat je de juiste medicijnen slikt?
Ben je momenteel ziek gemeld van het werk? Zo ja, dan zul je mee moeten werken aan herstel. Als jij daarover liegt, is dat een probleem.
Hup, snel naar de huisarts. En als je daarvoor te ziek bent, kan de huisarts natuurlijk bij jou langs komen.
Ik weet wat ik heb omdat ik dit vaker heb gehad en er toen voor naar de dokter ben geweest ( het was toen minder erg maar het is hetzelfde) en ik raakte in paniek doordat de baas zo deed en daarom wou ik naar de dokter proberen te gaan. Maar dat ging gewoon echt niet. En die medicijnen zijn gewoon een soort slaappillen. Omdat ik nogal gestresst raak en de aanvallen daardoor steeds
terug komen. Dus ik moet rustiger worden zodat de aanvallen minder sterk worden en op den duur verdwijnen.
Als jij die medicatie nodig hebt, je die vaker gebruikt en de huisarts dit weet, dan kan het desnoods geregeld worden met een telefonisch consult. Kortom: je werkt jezelf behoorlijk in de (gevaarlijke!) nesten. Erg onvolwassen, dom en gevaarlijk wat je doet. Morgen contact opnemen me tje huisarts en het hele verhaal voorleggen, incl dat je medicatie gebruikt die niet voor jou is.
Meisje1912 schreef:
16-04-2019 22:30
Ik weet wat ik heb omdat ik dit vaker heb gehad en er toen voor naar de dokter ben geweest ( het was toen minder erg maar het is hetzelfde) en ik raakte in paniek doordat de baas zo deed en daarom wou ik naar de dokter proberen te gaan. Maar dat ging gewoon echt niet. En die medicijnen zijn gewoon een soort slaappillen. Omdat ik nogal gestresst raak en de aanvallen daardoor steeds
terug komen. Dus ik moet rustiger worden zodat de aanvallen minder sterk worden en op den duur verdwijnen.
Ja dus laat je de dokter langskomen om je te onderzoeken zodat je de juiste medicijnen kunt krijgen? Ik zie hier alleen maar smoesjes.
Raar verhaal dit. Als je zo ziekbent ga alsjeblieft naar de dokter.

Maae als antwoord op je vraag, je hoeft je werkgever helemaal niet in te lichten over je ziekte. Wat je hebt, of je wel of niet naar de dokter gaat of welke medicijnen je gebruikt gaat je werkgever niks aan. Als je je ziek meldt, hoort de verdere afhandeling van je ziekte via je bedrijfarts te gaan, die denkt mee of je voldoende doet (dus naar de dokter!! gaan) om weer aan het werk te gaan.
Meisje1912 schreef:
Wat een gezemel. LAat je naar de huisarts brengen. Ver weg kan dat nooit zijn.
Je weet dat slaappillen verslavend zijn?
Meisje1912 schreef:
Oxazepam?
Slaappillen voor je evenwichtigsorgaan / tegen de misselijkheid ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat een dommigheid op een stokje. Je wilt helemaal niet geholpen worden.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
blijfgewoonbianca schreef:
16-04-2019 22:35
Slaappillen voor je evenwichtigsorgaan / tegen de misselijkheid ?
Kan ik me ook niet voorstellen.
BEHANDELING

Afhankelijk van de oorzaak van uw evenwichtsklachten zijn de volgende behandelingen mogelijk:

Repositiemanoeuvres: Bij BPPD (benigne paroxysmale positiedraaiduizeligheid) kan de arts een manoeuvre uitvoeren waarbij hij uw lichaam op een bepaalde manier draait om zo de losliggende ‘steentjes’ terug te brengen naar de plek in het evenwichtsorgaan waar ze oorspronkelijk vandaan komen.
Medicijnen: Er zijn bepaalde medicijnen om duizeligheid te voorkomen of te bestrijden, bijvoorbeeld in geval van de ziekte van Ménière en (vestibulaire) migraine.
Fysiotherapie: Bij hyperventilatie kunnen specifieke ademhalingsoefeningen helpen. Bij balans- en evenwichtsklachten die het gevolg zijn van een beschadiging van het evenwichtsorgaan kan fysiotherapie zorgen voor een sneller herstel.

Hoortoestel: Bij minder horen of oorsuizen als bijkomend probleem is het soms mogelijk het gehoorverlies te verhelpen of het oorsuizen te maskeren met een hoortoestel.
Met opzet uitschakelen van het evenwichtsorgaan met medicijnen. Dit kan gedaan worden in specifieke gevallen van de ziekte van Ménière waarbij ernstige en sterk beperkende aanvallen van draaiduizeligheid optreden.
Operatie: Heel soms kan bij de ziekte van Ménière een operatie zinvol zijn.

Dus toch nog maar eens naar de huisarts.
Firedragon schreef:
16-04-2019 22:36
Wat een dommigheid op een stokje. Je wilt helemaal niet geholpen worden.

Nou dit. Enorm dom.
Meisje1912 schreef:
16-04-2019 22:23
Laat ik 't zo zeggen dat ik niet kan staan laat staan zitten in een auto vanwege de misselijkheid.. Dit komt door een aandoening aan het evenwichtsorgaan.
Daar zijn toch helemaal geen medicijnen voor? En sowieso is het slikken van andermans medicijnen ontzettend dom niet slim.
Vraag om een huisbezoek als je echt echt echt niet naar de arts heen kunt en laat de ha je meteen doorverwijzen naar een psych, want je reactie op je ziek zijn is echt niet normaal. Je gaat toch geen pillen van een ander innemen zonder diagnose??
https://www.bernhoven.nl/home-patienten ... zeligheid/

Doe in de pauze wat oefeningen en zeg tegen de baas dat je die van de dokter moet doen
Meisje1912 schreef:
Dus door stress heb je last van je evenwichtsorgaan? O_o

Zorg dat je z.s.m. naar de dokter gaat/Hij bij jou komt of hem telefonisch spreekt.
blijfgewoonbianca schreef:
16-04-2019 22:40
https://www.bernhoven.nl/home-patienten ... zeligheid/

Doe in de pauze wat oefeningen en zeg tegen de baas dat je die van de dokter moet doen
Als ze niet naar de dokter kan zal e ook wel niet naar haar werk gaan.
dolfje schreef:
16-04-2019 22:36
Kan ik me ook niet voorstellen.
Mijn aanvallen worden getriggerd door stress en spanning dus moet ik rustiger worden zodat de aanvallen minder worden. Die aanvallen gaan gepaard met misselijkheid, vermoeidheid, en duizeligheid waarbij het voelt alsof ik constant dronken ben. Er is verder nog geen medicijn voor of behandeling.
nachtvlinder1977 schreef:
16-04-2019 22:38
Daar zijn toch helemaal geen medicijnen voor? s]dom[/s] niet slim.
In sommige gevallen bij draaierigheid en misselijkheid geven ze wel medicijnen. Bijv :
https://www.duizeligheidscentrum.nl/Dui ... laris.html

Maar zelf rommelen met medijnen is inderdaad niet heel slim.
lizenlotte schreef:
16-04-2019 22:38
Vraag om een huisbezoek als je echt echt echt niet naar de arts heen kunt en laat de ha je meteen doorverwijzen naar een psych, want je reactie op je ziek zijn is echt niet normaal. Je gaat toch geen pillen van een ander innemen zonder diagnose??
+1. Scheelt mij weer typen....
Meisje1912 schreef:
En toch denk ik dat je er wel verstandig aan doet om op z'n minst telefonisch met de huisarts te overleggen. Als jij deze klachten nu weer hebt, is het belangrijk dat de huisarts wel weet dat dit speelt. Vraag hulp, want op deze manier wordt het niet beter.
Meisje1912 schreef:
16-04-2019 22:44
Mijn aanvallen worden getriggerd door stress en spanning dus moet ik rustiger worden zodat de aanvallen minder worden. Die aanvallen gaan gepaard met misselijkheid, vermoeidheid, en duizeligheid waarbij het voelt alsof ik constant dronken ben. Er is verder nog geen medicijn voor of behandeling.

Waarom slik je dan medicijnen?
Wat een gedoe zeg. Je maakt het echt onnodig zoveel moeilijker voor jezelf. Je kunt het beste echt naar een dokter gaan ipv pillen van familielid te slikken. En als je echt niet kunt gaan, zoals je beweert, dan komt die dokter heus wel aan huis. Ik vind het wel bijzonder dat je met zo'n hevige klachten van je evenwichtsorgaan, die zelfs tot misselijkheid leiden, zo goed kunt forummen. Beterschap.
Meisje1912 schreef:
16-04-2019 22:21
Daar zat ik ook al over te denken maar voel me echt te slecht om naar de dokter te gaan. En de dokter bij mij laten komen vind ik overdreven omdat ik wel weet wat ik heb ( vandaar die medicijnen via familielid).
Het is een ingewikkeld verhaal.
Nou zo ingewikkeld is het niet hoor. Als het overdreven is dat de dokter een huisbezoek aflegt dan kun je dus gewoon wél naar de dokter. En jij weet wat je hebt...
Nou als dat zo is... Als ik een opleving van een bepaalde aandoening heb dan hoef ik alleen maar te bellen, de dokter weet dan namelijk ook welke aandoening. En ja dan kan ik gewoon via de telefoon medicatie krijgen. Wordt door de apotheek ook nog eens gewoon thuis gebracht.
Ga dus lekker ergens anders mooie verhalen vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven